Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är så jävla tiltad... Jobbar med ett back hela jävla dan och är uppe på plus nu mot slutet äntligen. Sen kommer ett gäng cphänder jag spelar kasst o vips är man för tiltad för att andas och får stänga ner 2 bi ner. 2.4k händer. Var som upplagt för tilt ikväll när jag börjar sessionen med att helt omotiverat fyrbeta o syna ai med AQ o co vs bu. Upp mot AK obv.

 

Sista handen... FI 35/23 o jag kan verkligen se han göra spelet med QT eller ännu sämre. Obv har han den enda värdehanden han kan ha

Stacks:

UTG k0elh ($285.10)

CO MrBustAlot ($291.65)

BTN Casparxx ($203)

SB IDBREDEK ($385.15)

BB Hero ($195)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BB K:club: 10:diamond:

3 folds, IDBREDEK calls $1, Hero raises to $8, IDBREDEK calls $6

 

Flop: J:spade: 7:diamond: K:heart: ($16, 2 players)

IDBREDEK checks, Hero bets $12, IDBREDEK raises to $35, Hero calls $23

 

Turn: 6:heart: ($86, 2 players)

IDBREDEK bets $65, Hero calls $65

 

River: J:heart: ($216, 2 players)

IDBREDEK bets $277.15, Hero calls $87

 

Final Pot: $580.15

IDBREDEK shows

7:club: J:club:

 

IDBREDEK wins $577.15 (net +$192)

 

Hero lost $195

 

Här är storyn mellan oss. Han är inte så bra som ni ser

 

Stacks:

UTG phairat ($98.05)

CO _Dalnegro ($205.35)

BTN IDBREDEK ($184.20)

SB dockerdu13 ($69.95)

BB Hero ($200)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BB K:heart: A:club:

1 fold, _Dalnegro raises to $7, IDBREDEK raises to $24, 1 fold, Hero raises to $58, _Dalnegro folds, IDBREDEK calls $34

 

Flop: 5:spade: 6:club: 4:heart: ($124, 2 players)

Hero checks, IDBREDEK bets $80, Hero goes all-in $142, IDBREDEK folds

 

Final Pot: $346

 

Hero wins $343 (net +$143)

 

 

 

 

 

Avdelning totalt jävla hjärnsläpp. Fattar inte hur jag kan betta turn. Svårt o se hur fan han hittar raisen ai ivf vafan han än nu har :S. Behöver 30%. Satte ihop en range som gav mig 25. Lägger jag in säg några combos av 88 och 99 som han bestämmer sig att bluffa med har jag 35. Floaten med AQ/AJ känns helt klart troligast dock. Jag blev så tiltad av mitt kassa spel att jag instafoldade utan att räkna när jag spelade handen :S Tänkte inte över huvud taget på att potten skulle bli så stor som 250bb. Wp

 

Stacks:

UTG MrBustAlot ($243)

CO opidig ($95.40)

BTN BooRock22 ($244.65)

SB mrTruli ($689.45)

BB Hero ($541.80)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BB 10:heart: J:heart:

2 folds, BooRock22 raises to $6, 1 fold, Hero raises to $21, BooRock22 calls $15

 

Flop: 3:club: 10:spade: 3:heart: ($43, 2 players)

Hero bets $26, BooRock22 calls $26

 

Turn: A:heart: ($95, 2 players)

Hero bets $52, BooRock22 goes all-in $197.65

 

 

Kommer man undan den här? Ingen aning om FI. Lär väl syna flopp hur som.....

 

Stacks:

CO Casparxx ($211.50)

BTN Hero ($197)

SB k0elh ($164.15)

BB Sacredblow ($227.80)

 

Pre-Flop: ($3, 4 players) Hero is BTN 10:spade: 10:heart:

Casparxx raises to $7, Hero calls $7, k0elh calls $6, 1 fold

 

Flop: 7:heart: 9:club: 4:diamond: ($23, 3 players)

k0elh checks, Casparxx checks, Hero bets $16, k0elh raises to $50, Casparxx folds, Hero goes all-in $190, k0elh calls $107.15

 

Turn: 2:diamond: ($370.15, 2 players, 1 all-in)

 

River: 2:spade: ($370.15, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $370.15

k0elh shows

J:heart: J:club:

Hero shows

10:spade: 10:heart:

 

k0elh wins $335.30 (net +$171.15)

 

Hero collects $32.85 (net -$164.15)

Casparxx lost $7

 

 

 

Inte många händer på fi... Ser inte många händer jag slår på river men TPTK syn förlora. Finns ju ett gäng missade stegdrag iaf

 

Stacks:

UTG Lindk25x ($200)

CO Hero ($197)

BTN biffou ($114.85)

SB Edwin2005 ($268)

BB MrBustAlot ($187)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is CO Q:club: A:spade:

Lindk25x raises to $7, Hero calls $7, 3 folds

 

Flop: 9:heart: Q:diamond: 7:club: ($17, 2 players)

Lindk25x bets $14, Hero calls $14

 

Turn: 7:heart: ($45, 2 players)

Lindk25x bets $38, Hero calls $38

 

River: 4:club: ($121, 2 players)

Lindk25x bets $89, Hero calls $89

 

Final Pot: $299

Lindk25x shows

7:diamond: A:diamond:

 

Lindk25x wins $296 (net +$148)

 

Hero lost $148

 

 

 

 

Stacks:

UTG TrashCardFan ($200)

CO Hero ($199)

BTN 6y9IH ($264.55)

SB IlcoN21 ($142.55)

BB furria ($209.45)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is CO 7:spade: 6:spade:

1 fold, Hero raises to $6, 1 fold, IlcoN21 calls $5, 1 fold

 

Flop: 2:heart: 7:club: 9:heart: ($14, 2 players)

IlcoN21 checks, Hero bets $11, IlcoN21 raises to $22, Hero calls $11

 

Turn: 6:heart: ($58, 2 players)

IlcoN21 bets $25, Hero calls $25

 

River: 5:club: ($108, 2 players)

IlcoN21 bets $40, Hero calls $40

 

Final Pot: $188

IlcoN21 shows

J:club: 7:heart:

Hero shows

7:spade: 6:spade:

 

Hero wins $185 (net +$92)

 

IlcoN21 lost $93

 

 

 

 

4h grindat idag med... Jävligt less. Månaden 17.5k händer på ongame o 5bi upp, unibet 2k händer o 6 bi ner, whey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C/r funkar mtk bra i detta läge, bra check/raise läge pga flop du ofta c/f.

 

Man har ju typ aldrig ett värdehand i CR-rangen där i 3betad pott, således typ ingen FE. Gillar inte o få in degen där med ett halvdassigt drag när man är så genomskinlig.

 

Man kan däremot CBa bort en jävla massa mellanpar som gärna checkar ner för showdown annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har ju typ aldrig ett värdehand i CR-rangen där i 3betad pott, således typ ingen FE. Gillar inte o få in degen där med ett halvdassigt drag när man är så genomskinlig.

 

Man kan däremot CBa bort en jävla massa mellanpar som gärna checkar ner för showdown annars.

CB:ar du 100%? Om inte, lägger du alltid efter check?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

njah... bara för du eliminerar vissa linjer (check-call, check-raise), betyder inte att dina befintliga linjer blir lättexploaterade (bet-fold, bet-push).

 

man slipper dessutom en hel del balanseringsproblem med färre linjer.

 

Okej, men inte så hett att ha 100% fold vid check. Inte så hett att cbeta 100% heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men inte så hett att ha 100% fold vid check. Inte så hett att cbeta 100% heller.

 

Nah... allmänt sett så ligger man väl inte 100% i nån linje. Men bet-linjen står för min del väldigt högt procentuellt sett.

 

Sedan har jag nog en snävare 3betsrange op än Rooney, vilket gör saker o ting lite lättare postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt går jättebra nu he he he he

 

Pengarna från unibet kommer inte komma ut i tid så jag var tvungen att sälja av lite aktier för att få ut cash. Ordern har gått igenom men inga pengar syns på avanzakontot. Supporten har ingen aning om vad som e fel :S Dessutom bara halvdag idag så kommer antagligen inte få ut de pengarna heller

 

 

Sen hjälpte Jimmy mig att få tag i vipsupporten på unibet för att kolla vad fan som händer med min beställning på ps3an. Får svaret att jag beställt med en mailadress som inte är kopplat till något konto på unibet och ordern därför avbeställts och att ett mail ska ha utgått om detta för över en månad sen. Inget mail har kommit. Har två adresser jag använder till poker o tog fel, men brydde mig inte överdrivet mycket eftersom man ändå skulle skriva i användarnamn, men det sket dom ju i att kolla obv :-( Så jävla typiskt mig att tro att något ska lösa sig även om jag tagit fel adress

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättefint cr-läge i 97-handen som butabi varit inne på. Att vi inte har värdehänder där är ju helt enkelt fel, bara se till att checkraisa med lite sådana också. IOM att man checkar o ger upp dessa brädor ofta stabbar fi ofta med random överkort. Tror man tappar sjukt mkt värde i att aldrig checkraisa en sån flopp.

 

 

Om jag fick välja mellan att aldrig betta eller aldrig checka den typen av bräda i 3b potter skulle jag def. hellre välja att aldrig betta.

 

 

Att c-beta närmre 100% på den typen av bräda kan inte vara något annat än iskallt. Sorry ST!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som spelar lite högre och vill CR den där handen, typ Puni och Steve. Borde inte spelarna lite högre upp checka värdehänder som dom inte vill bli bortraisade från här samt lite hålpipor/BDFD? Händer dom skjuter när dom blir checkade till bör väl vara sånna händer som dom ändå hade foldat mot ett cbet?

 

Eller överskattar vi FI då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som spelar lite högre och vill CR den där handen, typ Puni och Steve. Borde inte spelarna lite högre upp checka värdehänder som dom inte vill bli bortraisade från här samt lite hålpipor/BDFD? Händer dom skjuter när dom blir checkade till bör väl vara sånna händer som dom ändå hade foldat mot ett cbet?

Eller överskattar vi FI då?

 

Det är väl alltid bra att få ut ett extra bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IOM att man checkar o ger upp dessa brädor ofta stabbar fi ofta med random överkort. Tror man tappar sjukt mkt värde i att aldrig checkraisa en sån flopp.

 

Mmm hitta gärna random överkort på den brädan.

 

Med tanke på brädans struktur kan jag faktiskt inte se nån värdehand jag checkar här när jag vet att fi checkar bakom en jävla massa händer som jag inte vill ha checkat när jag sitter på värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl alltid bra att få ut ett extra bet?

 

Är det bara jag som ser att brädan är AQJ med flushdrag?

 

Plz liksom... folk snackar om fi ska bluffa med överkort på den här brädan, och att vi check-balanserar värde när fi kan checka bakom en ton med händer som knullar vårt värde på turn + en massa händer som har oss slagen men ofta foldar mot CB (mellan-pp).

 

Ledsen Puni o butabi men här tycker jag man är ute o cyklar om man snackar om check för värde i 3betad pott, samt att fi ska skjuta tomt tillräckligt ofta med sin 3betssynrange för att det ska va lönsamt. Hade varit mer förstående om floppen var låg.

 

På en sån här bräda är nog Fi.s checka-bakom-range ganska stor (särskilt då vi checkar efter 3bet pre, vilket hos många väcker en varningens klocka) vilket gör det jävligt svårt för oss att göra nåt trovärdigt på turn och när han betar är hans bluffrange jävligt liten vilket gör CR till ett väldigt kallt spel.

Dessutom tappar vi FE mot händer som har oss slagna men inte orkar följa upp en CB som tidigare sagt.

 

I och för sig gillar vi att fi checkar bakom när vi sitter på draget, men samtidigt lär han inte bluff-pusha floppen mot vår CB alltför ofta och i vart fall inte med händer som vi mår så bra mot ändå.

 

Vet inte om jag är otydlig, men om vi tar en titt på en någorlunda standard 3betssynrange, kan vi dela upp det i 3 kategorier:

1. Säg låg o mellan-PP. Här lär fi checka bakom jätteofta men vika en del mot CB på den brädan.

2. Höga kort. Här träffar fi bra, och betar han så lär han inte vika mot push. Han checkar en del halvbra träffar som han kan tänkas vika mot CB, men i vart fall inte pushar mot vår CB, vilket gör det möjligt för oss o träffa turn, lr bluffpusha turn.

3. Låga SC lr liknande som han kan tänkas bluffa med om vi checkar o vika mot CR. De här korten bör väl ändå vara en marginell del av hans 3betssynsHD jfr med 1 o 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...