Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Du får skylla dig själv när du åker ner hit utan o fråga mig om råd ang. uteställen.

 

Sticky suger btw om inte man råkar va en sån där rockare.

 

Snygga tjejer hittar du på Push och Nivå.

 

Hehe jag lät mig bara ledas av de andra. Vi tänkte gå till trädgårn först men orkade inte gå när de va så jävla kallt

 

Va e de för åldersgräns på push o nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Trädgårn suger också.

 

Åldersgräns? vete fan, 23-25 nånstans. Fast det är nog rätt flytande.

 

Jasså...

 

När alla är 20 är det lite problem :)

 

 

 

Fick nyss svar från unibet. De hade inget av det jag beställde i lager så jag skulle få ut pengar o köpa produkterna själv istället. Score

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blandad rigg månadens första session. Började ner 3 bi men slutar ett halvt upp.

 

 

Största potten.

Stacks:

UTG ponguo ($125.20)

CO Hero ($247)

BTN justwongi12 ($289.65)

SB pietro1991 ($201)

BB mAeleiA ($210.95)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is CO 10:spade: 10:diamond:

1 fold, Hero raises to $6, justwongi12 raises to $18, 2 folds, Hero calls $12

 

Flop: 10:heart: 4:heart: A:spade: ($39, 2 players)

Hero checks, justwongi12 bets $21, Hero raises to $55, justwongi12 goes all-in $271.65, Hero calls $174

 

Turn: J:club: ($539.65, 2 players, 1 all-in)

 

River: 6:heart: ($539.65, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $539.65

Hero shows

10:spade: 10:diamond:

justwongi12 shows

A:club: K:heart:

 

Hero wins $494 (net +$247)

 

 

 

 

 

 

Kan man folda här för att skära ner variansen? Han kommer ju aldrig ha några bluffar med en sån över 3x fyrbet med den andra fin med halvstack i handen. FI std reg

Stacks:

UTG Deliifish ($104.60)

CO Hero ($216.15)

BTN AlexFirm ($200)

SB shpuntrk ($229.80)

BB romauro41 ($86.60)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is CO J:diamond: J:heart:

Deliifish raises to $4, Hero raises to $12, AlexFirm raises to $40, 2 folds, Deliifish folds Hero

 

 

 

Riktig turarturn respektive river för FI här...

 

Stacks:

CO Hero ($215.45)

BTN redondo33 ($222.70)

SB Ben-Wade1 ($352)

BB pietro1991 ($200)

 

Pre-Flop: ($3, 4 players) Hero is CO 9:spade: J:spade:

Hero raises to $6, 2 folds, pietro1991 calls $4

 

Flop: 9:club: 3:diamond: 2:spade: ($13, 2 players)

pietro1991 checks, Hero bets $10, pietro1991 raises to $30, Hero calls $20

 

Turn: 5:spade: ($73, 2 players)

pietro1991 bets $47, Hero calls $47

 

River: J:diamond: ($167, 2 players)

pietro1991 bets $117, Hero calls $117

 

Final Pot: $401

pietro1991 shows

2:club: 2:heart:

 

pietro1991 wins $399 (net +$199)

 

Hero lost $200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande sjukt sliten efter helgen... Trots att det inte ens var en ordentlig fylla i lördags. Sov 12h inatt vilket kan ha bidragit till segheten iof.

 

Ska snart iväg på möte med fotbollsklubben. Ska bli intressant att höra vad de har att säga.

 

Fixat kredit på avanza med 0.95% ränta jag börjat investera idag. Köpte för 15000 och planerar att sprida ut ett par köp några veckor framöver för att sprida risken lite istället för att köpa allt på en gång

 

Ska spela minst 2h till idag, får se när det blir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande sjukt sliten efter helgen... Trots att det inte ens var en ordentlig fylla i lördags. Sov 12h inatt vilket kan ha bidragit till segheten iof.

 

Ska snart iväg på möte med fotbollsklubben. Ska bli intressant att höra vad de har att säga.

 

Fixat kredit på avanza med 0.95% ränta jag börjat investera idag. Köpte för 15000 och planerar att sprida ut ett par köp några veckor framöver för att sprida risken lite istället för att köpa allt på en gång

 

Ska spela minst 2h till idag, får se när det blir

 

Har du vart med i något annat än Avenza tidigare?

 

fördelar/nackdelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du vart med i något annat än Avenza tidigare?

 

fördelar/nackdelar?

 

Hade aktiespar innan som vart uppköpta av avanza. Avanza är nuts... och klart att föredra framför vanlig bank.

 

 

 

Spelat lite till. Blev 1h o 40 min. Gick dock trögt o spelade lite dåligt. Backade ett bi o slutar lite back för dagen.

 

 

 

Vad vill ni göra här? FI 22/16 50% fold to 3b

Stacks:

BTN W221 ($524)

SB han1978 ($85.50)

BB Hero ($194)

 

Pre-Flop: ($3, 3 players) Hero is BB J:club: 10:club:

W221 raises to $7, han1978 folds, Hero raises to $24, W221 calls $17

 

Flop: 9:heart: Q:diamond: Q:spade: ($49, 2 players)

Hero bets $26, W221 calls $26

 

Turn: J:diamond: ($101, 2 players)

Hero checks, W221 bets $66, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade aktiespar innan som vart uppköpta av avanza. Avanza är nuts... och klart att föredra framför vanlig bank.

 

 

 

Spelat lite till. Blev 1h o 40 min. Gick dock trögt o spelade lite dåligt. Backade ett bi o slutar lite back för dagen.

 

 

 

Vad vill ni göra här? FI 22/16 50% fold to 3b

Stacks:

BTN W221 ($524)

SB han1978 ($85.50)

BB Hero ($194)

 

Pre-Flop: ($3, 3 players) Hero is BB J:club: 10:club:

W221 raises to $7, han1978 folds, Hero raises to $24, W221 calls $17

 

Flop: 9:heart: Q:diamond: Q:spade: ($49, 2 players)

Hero bets $26, W221 calls $26

 

Turn: J:diamond: ($101, 2 players)

Hero checks, W221 bets $66, Hero

 

Ok, kan bli något att fundera på inom nån månad lr så=).

Gör du mkt Pengar via aktier ?

 

Jag gillar Bet/fold mer är C/C iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha W221 är så äckligt dålig..om det är han på ongame? fan han spelade ju mkt nl1k-2k för inte så längesedan.. variansen har nog kommit ikapp honom.

 

Vill checkpusha flop i handen btw. jag har ingen cc-range när jag 3betat, men om jag skulle ha de så kanske jag vill knacksyna denna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3betar inte pre, checksynar flopp, checksynar turn.. typ

 

Hur trebetar vi inte pre? :S

 

Ok, kan bli något att fundera på inom nån månad lr så=).

Gör du mkt Pengar via aktier ?

 

Jag gillar Bet/fold mer är C/C iaf.

 

Gör inga pengar på aktier... Är fisk som turat igen allt jag förlorade när jag gjorde dåliga köp innan raset för något år sen. Ligger numer 100% i avanza zero som är en indexfond utan avgift

 

haha W221 är så äckligt dålig..om det är han på ongame? fan han spelade ju mkt nl1k-2k för inte så längesedan.. variansen har nog kommit ikapp honom.

 

Vill checkpusha flop i handen btw. jag har ingen cc-range när jag 3betat, men om jag skulle ha de så kanske jag vill knacksyna denna..

 

lol skapligt dropp i nivåer...

 

Ni verkar ju va inne på checksyn, är nog att föredra. När handen utspelade sig autobetade jag bara flopp. Turnspoten är så konstig bara... Tror vi är bra rätt ofta, men ibland är vi helt döda eller drar väldigt tunt. Checksynar vi är det typ inget kvar på river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

typ en av de sista händerna jag skulle få för mig att 3beta i BB mot BTN. Den är verkligen tillräkligt bra och även spela ur position, när du 3betar den gör du om den till bluff vilket jag tycker är skitonödigt. Bättre 3beta stål/lite highcardvalue händer of suit/junk med blockers och ha en synrange med lite bra händer i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok överdrev lite... som std trebettar jag dock definitivt den där. Kanske skulle jobba på att få in mer syner mot bu opens men tycker det blir så krångligt och jobbigt

 

asså btn kommer ju öppnar galet brett (framförallt i 3handed) och du har rabatt på dina syner. Känns då lite väl overkill att börja 3beta skitbrett och göra det dyrt för oss OOP allt för ofta än att syna in oss med händer som kan floppa stort(PP typ) och som kan floppa in lite drag(som bör vara lätta att spela i pos imo)

 

just my side of the coin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså btn kommer ju öppnar galet brett (framförallt i 3handed) och du har rabatt på dina syner. Känns då lite väl overkill att börja 3beta skitbrett och göra det dyrt för oss OOP allt för ofta än att syna in oss med händer som kan floppa stort(PP typ) och som kan floppa in lite drag(som bör vara lätta att spela i pos imo)

 

just my side of the coin

 

varför skulle btn öppna mer bara för att det är trehandat? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk brukar göra det automatiskt ju mindre spelare det blir. Även om det i teorin inte ska göra någon skillnad för vilken range man brukar ha.

 

Då är folk väldigt dumma. på 1/2 fattar nog ändå de flesta att om det är fold till dig på knappen spelar det ingen roll om det är 3 eller 103 spelare runt bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...