Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

*edit* Du är såklart också välkommen, även om du är gammal och krum ;)

 

pff :evil: Vadå gammal. Äldst möjligen men gammal, nä du. Man är inte äldre än man gör sig så nästa år fyller jag 30. Igen ;-).

 

Tacksam för inbjudan men som det ser ut nu så ska vi ha en skock barnbarn (4 st) här den helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

pff :evil: Vadå gammal. Äldst möjligen men gammal, nä du. Man är inte äldre än man gör sig så nästa år fyller jag 30. Igen ;-).

 

Tacksam för inbjudan men som det ser ut nu så ska vi ha en skock barnbarn (4 st) här den helgen.

 

Ta med dom, TF's fru vaktar dom mot att du jobbar några minuter. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt tröttsamt att vara sjuk. Har inte ens ro i kroppen att grinda film så har bara sporadkollat på senaste Rambo, the walking dead ep2, och rambo: first blood (lätt bästa rullen i quadroplogin).

 

Måste bli kvitt den här jäkla rethostan och snuvan som förföljt mig senaste veckan. Tips mottages tacksamt.

 

*edit* Nån slags test för hjärnan. http://cbstrials.com/Open/Default.aspx?B_ID=279 Får göra det nån dag när man inte känner sig lika... ... ... dum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade det jättetrevligt och det hade garanterat blivit minst lika trevligt om Lisa varit här också, men det blir fler gånger och ni är självklart välkomna alla fyra.

 

Ola är för överlägsen på bridgen, men spel finns ju alltid. Jag satt faktiskt och var sugen på en temperamentsfylld omgång Monopol. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola är för överlägsen på bridgen, men spel finns ju alltid. Jag satt faktiskt och var sugen på en temperamentsfylld omgång Monopol. :-)

 

 

Löjligt överlägsen, man kände sig riktigt korkad när man spela med Ola :-)

Monopol är kult, vore skoj.. själv spelade jag jävligt mycket Risk när jag var yngre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monopol är ett riktigt dåligt spel att köra CG (har gjort detta ett antal ggr i ungdomen).

Beror nog på hur man lägger upp det. I mitt monopol-gäng körde vi med en insats. När två spelare var kvar räknade vi, om nödvändigt, pengar och tillgångar och utsåg vem som låg på andra plats. Denne hade då två alternativ:

1) Erkänna sig besegrad och få sin insats tillbaka

2) Utmana ledaren om potten, segraren vinner allt.

 

Största problemet är om de som åker först får sitta och glo i flera timmar, men med varianten ovan gick det oftast rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I monopol vinner en spelare när alla andra är bust. Det närmaste CG man kommer är att den vinnande spelaren omsätter alla sina tillgångar till cash och kvitterar ut den summan ur den gemensamt finansierade banken. Alternativet är att spela en fix tid och att alla cashar in när tiden är ute.

 

Problemet med detta är att så fort men ser varthän det barkar så vill man konka så fort som möjligt, gärna via skattesuld eller liknande.

 

Jag tror Saint_Bjorns upplägg är bra men som jag ser det är det en turrevariant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerns dagar är räknade. Fisken blir bara mindre och mindre...

 

fisken_1329293l.jpg

 

Öyy. Kom till stan så finns det gott om feta firrar här.

 

T.o.m. större än jag, orkade inte ens käka halva laxen i "finmaten från Östermalmshallen" idag.

 

Mao har inte sossarna och kommunisterna gjort sitt förr att jämna ut allt lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...