Liza Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2009 GG Ola! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2009 Woohoo! Fick en ny stor skärm på jobbet idag! Var bara tvungen att test-grinda lite. har lirat en hel del $5 DoN's med min lilla Starsrulle, brukar lira 4 bord men tog i från tårna och körde sex bord. Det var kul och var "lättare" än jag trodde men man fick ont i ögonen. Känns bättre att spela 4 bord på laptopen isf, man slipper vrida huvudet 180 grader för att scanna av bordsbeståndet stup i kvarten. Men som sagt, det gick att spela 6 bord utan att förlora för mycket edge tror jag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kidder Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2009 http://w.fulltiltpoker.com/full-tilt-poker-series-spain Klonk till event tre (Barcelona). Grattis Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2009 Varför finns det inga roliga turneringar/satelliter kl 08 på morgonen? buuuu Kan inte sova ju Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LappRoffe Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2009 Varför finns det inga roliga turneringar/satelliter kl 08 på morgonen? buuuuKan inte sova ju Ring mig nästa gång. Sova är överreklamerat. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2009 Då vart man hemkommen från en veckolång sejour i grannlandet Norge. Sambon bror gifte sig i lördags med en jäkla trevliga jenta från Vesterlandet. Jag skojar inte om jag säger att mina förväntningar på hotellet var rejält lågt ställda. Vi snackar om en gammal bruksort som låg minst 15 mil från någon slags större bebyggelse. En bruksort som vid första anblick verkar ha ca 20 invånare varav hälften säkert gjorde cameos i Deliverance. Men fel har man haft förr och lär väl ha igen. Skeppar lite bilder på insidan av hotellet (som fö vann utmärkelsen Årets Fjordhotell förra året). Ett st mindre matsal Ett st whiskylounge Ett st festlokal Visst fan, hotellet låg på Route 666 Fick senare höra berättas att ägaren till hotellet var den rikaste snubben i Molden (närmsta större stan) som tydligen var uppväxt här i lilla byn och såg det hr som sitt sätt att ge något tillbaka till communityt. De räknar inte med att gå med vinst, evah. Men det spelar väl ingen roll för en kille som är värd ett par hundra millar Vete fan om det stämmer men det var det som tutades i mig iaf. Bröllopet i sig var högst standardiserat med de vanliga inslagen. Inget att se här, gå vidare till gå, vänligen betala 4000 NOK i receptionen. Den där viktutmaningen fick sig såklart en törn den här veckan. Gått upp ett kg tot men det är fortfarande bara två kg kvar och två veckor att fixa det på. Piece of kaka. Skottade upp 13 dollar som jag hittade på Betsafe till 130 på under 100 händer. Ska se hur stor jag kan få den innan den gulas. 130 är överrullat förr nl200, right? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2009 På tal om dolda pärlor: Hotel Bofors (ja, hotellet ägdes verkligen av försvarsmaterieltillverkaren Bofors) i Karlskoga hade ett tag stjärna i Guide Michelinboken. Om något låter bruksortsmiserabelt så är det väl det namnet, smaka på det... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2009 Dagens boktips signeras norska rock n roll-gutten Jo Nesbö, tidigare känd från 80-talsbandet Di Derre och numera författare av, vad som verkar vara, den bästa krimserie som sluppit undan oljedyrkarnas händer. Sambon fick den senaste boken i serien, Snömannen, i present av syrran och jag sträckläste den på ca tio timmar. Tror det är sjunde delen i serien om polismannen Harry Hole och hans eskapader i Oslo, Norway. Tips, läs inte Snömannen innan ni ger er i kast med seriens första bok, mördaren från bok ett (1) avslöjas 40 sidor in i bok sju. Håller just nu på med första boken och det är lite annoying att från början veta vem seriemördaren är Men iaf, dagens boktips alltså. Just det, första boken heter Fladdermusmannen och där skickas Harry ner till Australien för att bistå Sydney-polsien med ett mordfall på en ung, norsk kvinna. Dagens filmtips får bli District 9. Trailern gör verkligen inte filmen rättvisa och det är inte heller meningen imo. Bästa scifi-filmen sedan... någonsin. Slänger in en fanboy-review: http://www.aintitcool.com/node/42012 Såg att expektturren blev inställd, igen, medans jag var i Norge. Nice. Då har man fortfarande chansen. Game on ikväll Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2009 Dagens boktips signeras norska rock n roll-gutten Jo Nesbö, tidigare känd från 80-talsbandet Di Derre och numera författare av, vad som verkar vara, den bästa krimserie som sluppit undan oljedyrkarnas händer. Sambon fick den senaste boken i serien, Snömannen, i present av syrran och jag sträckläste den på ca tio timmar. Tror det är sjunde delen i serien om polismannen Harry Hole och hans eskapader i Oslo, Norway. Tips, läs inte Snömannen innan ni ger er i kast med seriens första bok, mördaren från bok ett (1) avslöjas 40 sidor in i bok sju. Håller just nu på med första boken och det är lite annoying att från början veta vem seriemördaren är Men iaf, dagens boktips alltså. Just det, första boken heter Fladdermusmannen och där skickas Harry ner till Australien för att bistå Sydney-polsien med ett mordfall på en ung, norsk kvinna. Dagens filmtips får bli District 9. Trailern gör verkligen inte filmen rättvisa och det är inte heller meningen imo. Bästa scifi-filmen sedan... någonsin. Slänger in en fanboy-review: http://www.aintitcool.com/node/42012 Såg att expektturren blev inställd, igen, medans jag var i Norge. Nice. Då har man fortfarande chansen. Game on ikväll Fladdermusmannen = Batman Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2009 De säger att vädret ska bli fint imorgon Hahahihihohohaa Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2009 Ett st whiskylounge Något stör mig med den här "Whiskeyloungen"... Ska det inte vara lugnt och tyst i en dylik? Jag är inte säker men jag tycker mig se ett störande element mitt i bilden. Tiltande... Det finns i alla fall hopp för mänskligheten! Igår ringde taxichaffisen som hade hittat min borttappade mobil! Jävligt skumt att han hittade min mobil i sin taxi en månad efter att jag tappade den där men whatever... Jag får tillbaka den iaf! Woohoo! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2009 KLONK Guldklonk på Lufthansa. Snart kan jag flytta hem från Finland Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2009 Ett st whiskylounge Något stör mig med den här "Whiskeyloungen"... Ska det inte vara lugnt och tyst i en dylik? Jag är inte säker men jag tycker mig se ett störande element mitt i bilden. Tiltande... Men vafan... "Whiskeylouchen" är såklart för att få tyst på ungen. Efter ett par fyror brukar de däcka. Ungefär likadant som att lägga ut lite döda fåglar och "Varning för råttgift!"-skyltar på sin innegård för att slippa skrikande småmonster kl 7 på lördag- och söndagmorgnarna. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Whiskeylo-unge? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Whiskeylo-unge?Zing! Läste idag att Depeche kommer till scandinavium i slutet av januari och biljetterna släpps på måndag. Nån som ska med? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Läste idag att Depeche kommer till scandinavium i slutet av januari och biljetterna släpps på måndag. Nån som ska med? Jag säger som min kompis hårdrockande farsa när han hittade en Depeche-skiva i sonens skivställ: "Depeche Mådd?? Nu har det gått överstyr, det här får vi ta ett snack om..." I övrigt rullar livet på som vanligt. Imorgon lär det bli traditionsenlig Gamblerz om det inte blir kvällsjobb. Sitter just nu med det största dokumentet jag någonsin skapat på en arbetsplats. "The huge document over VIP-treatment". Och ovanpå det försöker jag sätta mig in i budgetnuffror på både tre och fyra håll och kanter. Phew! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Men orka hata på min musiksmak! Jag kommer väl inte hem till dig och klagar på valet av tapet, eller? Puss i ljumsken Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Men orka hata på min musiksmak! Jag kommer väl inte hem till dig och klagar på valet av tapet, eller? Sluta nu, du vet mycket väl att man inte kan klaga på någonting i mitt liv. Jag har alltid gjort rätt val och är kung över kungar. Jag trodde vi hade pratat om det här redan? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Puss i ljumsken Det där vill man ju se en bild på. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Sluta nu, du vet mycket väl att man inte kan klaga på någonting i mitt liv. Jag har alltid gjort rätt val och är kung över kungar. Jag trodde vi hade pratat om det här redan?Och här följer då en kort summering av Jennez retorik-teknik, i bilder: Anfall är bästa försvar kombinerat med "Jag är skåning" och Hybris Sammanfattar det hela rätt bra, imo Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Sammanfattar det hela rätt bra, imo Hahaha. Jag sätter punkt för den här diskussionen med min egen theme-song. R Kelly skrev den till mig efter att jag hade ifrågasatt hans kärlek till barn och fått honom på bättre tankar. I dance like a butterfly and I sting like a bee... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Puss i ljumsken Ohlala! Lite guy on guy action är aldrig fel! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Och här följer då en kort summering av Jennez retorik-teknik, i bilder: "Retorik-teknik"? Det var ett konstigt ord. Är inte just retorik ett samlingsbegrepp för den teknik man använder sig av för att förmedla någonting i tal eller skrift medelst röst, tonfall, röstläge, skriftspråk, ordval etc? En snabb googling ger inga träffar. Men jag gillar din bildbehandlingsteknik-teknik. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Genast är jag glad att jag inte ska sova i tältet när TF kommer upp i september... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Apropå retorik så har vi här ett skolexempel på hur det bör användas. Marlon Brando gör rollen som Marcus Antonius och vänder en folkmassa 180 grader under Caesars begravning. Ja, det är svartvitt och från 50-talet men ni kids kommer inte att ångra er om ni orkar igenom hela... En av de bästa skådespelarinsatserna i världshistorien imo. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts