Gå till innehåll

Teoriprov körkort, pluggtips?


bzkt

Recommended Posts

Tjo!

 

Ska skriva teoriprov på måndag, började plugga igår. Sitter och grindar Bonniers Trafikskola 2004 :). Ska även läsa igenom Körkortsboken några gånger.

 

Tips på vad man ska plugga mycket på? Tips på program man kan använda sig av? Tips i ren allmänhet? :)

 

* RP - QoS *

* Korrekturläsning och rättning av pillad rubrik :) - Hickmott*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips i ren allmänhet? :)

 

Skit i körkort, kör utan. Så sällan man blir stoppad ändå, så ett livstids böter borde bli ungefär lika dyrt som körkortet, kanske billigare. Dessutom, om du räknar in tiden (läs: vinsterna) du förlorar på poker när du sitter och pluggar är det nästan garrat EV+ att skita i körkortet. ;)

 

Allvarligt: försök att få tag i frågorna. Jag läste in frågorna på 2 semesterdagar, och skrev provet den tredje och klarade. Om du gillar snabba, enkla lösningar förstås. ;) Annars (enligt min tjej) ska Bonniers skivorna vara bra.

 

Lycka till hur du än gör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så blir folk förvånade när det visar sig att Sveriges sämsta bilförare är unga killar med nytagna körkort :roll:

 

32 år ung, om du syftar på mig. Men visst, jag skulle ju aldrig förneka att jag ändå inte kan > typ 5 vägmärken. ;) Om det sen har att göra med sättet jag en gång tog körkort på, eller att jag rent generellt tycker trafikkunskap är alldeles otroligt överskattat ska jag låta vara osagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyckte inte teorin var så svår.. hade läst 100 sidor i en bok men gick ju oftast att tänka logiskt och få fram det svar som var mest lämpligt.

 

 

och det stämmer nog om svenska unga killar som kör bil=)

haft körkortet ett år har lyckats krocka, voltat ut i skogen, kört in i en stolpe, fortkörning och mer p-böter än jag kan räkna till.

så den billigaste delen har varit att ta körkortet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pluggade inte så mycket inför mitt. Vet inte hur det är upplagt för dig, man på den körskola jag gick var man tvungen att klara 6 (A,B,C,F, repetition, slutprov) delprov innan uppskrivningen. Allt jag gjorde i teoriväg var att klara de proven och sitta 2 timmar kvällen före uppskrivning och köra runt lite i ett program liknande Bonniers.

 

Mitt motto är alltid att plugga minsta möjliga tid och klara proven med minsta möjliga marginal, tycker jag lyckas ganska bra då jag klarade uppskrivningen med 1 poäng till godo, alltså 53 rätt :)

 

Gjorde det för övrigt i tisdags

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev upp på en måndag, var på kräftskiva på lördagen innan. Bakis som fan gick jag igenom lite pärmar och annat dagen innan, något datorprogram de hade på körskolan var det nog också. Orkade inte kolla på det så mycket...

 

Hade alla rätt!

 

Sjukt lätt prov, eller så hade jag tur. Eller en kombination.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...