MikeTime Postad 10 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Februari , 2009 LILLKLONK!! Besökte en ny klubb i närheten igår kväll. Det jag hade missat var att det var en 400r och inte en 400FO som jag trodde vi skulle lira men skitsamma. Kul var det! Vi var fyra man från vår klubb som åkte dit, stärkta av öl och självförtroende. Väl framme så var vi givetvis alldeles för tidiga men överskottstiden utnyttjade vi väl genom att besöka baren. De hade Murphys Red! Klonk redan där med andra ord! Strax före halv åtta drog så turneringen igång. Upplägget var följande; 400 i inköp, en rebuy på 300 tillåten. Startstack 25K (!) och 17 (!) minuters blindsperioder. Första timmen hände inte speciellt mycket på vårt bord, på bordet intill så hördes dock "all-in" med jämna mellanrum. Jag förlorade en stor pott på c:a 9K men vann en på 15K några händer senare så jag höll mig flytande. När rebuytiden var ute blev de som inte utnyttjat en rebuy ebjudna att göra en add-on för 300:- i andra pausen, jag avstod dock eftersom min stack nu var uppspelad till c:a 48K. Efter att ha slaskat med i några för många potter och dessutom blivit duktigt påsatt i rectum av BB när jag höjde upp i SB (jag får ATo, raisar 3BB, BB synar, flop 753 rainbow, jag betar pott varpå han raisar duktigt med över halva stacken, jag foldar ganska snabbt och han visar upp T2o, TIIIILT!) har min stack nu minskat till drygt halva average. Nu kommer en av nyckelhänderna - UTG+1 raisar 4BB, något han gjort flera ggr förut utan att få svar, fold fram till mig som tittar ner på QJs. Jag sätter honom på ett svagt A och bestämmer mig för att slå till. Jag går all in. Fold fram till honom som blixtsnabbt synar och slänger fram..... ......KK! Shit. Jag visar mina QJ och börjar göra mig förberedd på en hemgång. Flop TK7. Jaha, nu har man ju i alla fall chansen. Turn 8. Nähä... Skit. River A. YES!! Killen tiltar duktigt men förstår att min enda intention var att stjäla hans marker i tron om att han satt på svag A eller lågt pp. Några händer senare får jag Qs7s i BB. Klubbvärden raisar till 4BB och jag synar. Flop AsQc3s. Jag checkar och han betar ut pott. Jag steker länge men bestämmer mig för att nu får det fan bära eller brista. Jag går all in med mitt mellanpar och färgdrag. Givetvis blixtsynar han och visar upp AJo. Dock avgörs handen redan på turn då 4s tittar fram. Nu är vi snart på ft och jag har en hyffsad stack, drygt average. Då kommer kvällens höjdarhand. Klubbvärden som i princip nu är helt tom går all in med bara en halv BB kvar. Jag i SB synar med J8o och BB checkar. Flop A88. Jag checkar och BB betar ut 12K (blindsen nu 3/6K). Jag synar med viss (spelad) tvekan och tittar på honom - sitter han med ett A? Turn 8. Halleluja!! Jag checkar igen och nu betar han ut 24K. Jag inser att nu har jag chansen att komma till ft med en monsterstack. Jag synar efter lite rundsnack. River 6. Nu ligger färgdraget ute också. Eftersom jag är ganska övertygad att BB sitter med ett A så betar jag ut 22K i tron om att han ska ställa in med nötkåken. Han foldar!! Tilt!! Nåja, en stor pott och jag är nu stadd i kassan med c:a 168K och nu blir det dessutom ft. På ft är det jag och en till från vår klubb kvar. Jag är marginell chippie av de 8 återstående. Flera har väldigt små markerstaplar framför sig så de första två åker rätt snabbt. Efter en stund höjer UTG 3BB och jag tittar ner på AsJs. Nåja, bära eller brista var det - jag raisar upp till 64K vilket gör honom all in. Han tvekar länge men skjuter till slut in markerna och slänger fram AcKs. Skit. Flop XsXcJc. Han tittar på floppen och tror knappt sina ögon. Turn Xc. Nu kan bara ett klöver eller en kung rädda honom. River Qc. Förbannat!!!! Efter den här handen är jag bordets shortie länge. Stjäl lite blinds nu och då för att hålla mig flytande. Går all in med låga pp och svaga A men får inga syner. Plötsligt ler pokergudarna mot mig igen då jag i BB hittar AsQs. UTG+1 ställer in sina sista 75K och jag blixtsynar. Han slänger upp Kd6d. Floppen ger mig ett A men han får en sexa. Allt för spänningen. Turn och river blankar och jag är nu med i matchen igen. Vi är nu fyra kvar och bordets shortie åker rätt snabbt. Nu är klockan 1:45 och man börjar bli lite seg. Det skiljer bara 1.1K i prispengar mellan andra- och tredjeplats så när jag på knappen plockar upp KJo skjuter jag in mina marker. SB synar med A7o (wtf!!). Han täcker mig marginellt och brädfan gör ingen av oss glada. Han vinner på högsta kort och det är dags för hemfärd. 2.1K och ett nytt, mycket trevligt klubbesök rikare åker vi hem. Väl hemma visar det sig att båda garageportarna har gått sönder. Hur fan kan två garageportar som inte är hoplänkade på något sätt gå sönder samtidigt??!! Så snart kära db ska Mike ut med mejsel, hammare och klent tålamod och försöka utföra lite avancerad kirurgi på två vita, trilskande portar. Bye. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arnan Postad 10 Februari , 2009 Rapport Share Postad 10 Februari , 2009 ***** Hand 941839080 ***** 50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, February 10, 2009 11:23:13 AM Id Dubbel (Vanlig/Turnering) Plats 1: Mike Time (1390.00) Plats 2: Unknown (0.00) Plats 3: Unknown (0.00) Plats 4: k116 (2135.00) Plats 5: sillstryp1 (835.00) Plats 6: HERO (1240.00) Plats 7: LordAnte (2630.00) Plats 8: Unknown (0.00) Plats 9: Unknown (0.00) Plats 10: Blixten06 (1770.00) sillstryp1 lägg LM 50.00 HERO lägg SM 100.00 ** Giv ** Mike Time [N/A, N/A] k116 [N/A, N/A] sillstryp1 [N/A, N/A] HERO [9k, 9r] LordAnte [N/A, N/A] Blixten06 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** LordAnte Höj till 200.00 Blixten06 Lägg Mike Time Lägg k116 Lägg sillstryp1 Lägg HERO All-in 1240.00 LordAnte Syna 1240.00 *** Flop(Board): *** : [6k, Knk, 2k] *** Turn(Board): *** : [6k, Knk, 2k, 4h] *** River(Board): *** : [6k, Knk, 2k, 4h, 4r] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2530.00 Mike Time Lägger mig Vinst: 0.00 k116 Lägger mig Vinst: 0.00 sillstryp1 Lägger mig Vinst: 0.00 HERO [9k, 9r] Två par, nior och fyror Vinst: 2530.00 LordAnte [Kr, Dk] Par i fyror Vinst: 0.00 Blixten06 Lägger mig Vinst: 0.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 10 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Februari , 2009 Bra gjort där Arnan. Bästa handen var din KK mot AA. Stege på river och jag ökade på rullen med 180:-. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 10 Februari , 2009 Rapport Share Postad 10 Februari , 2009 Se där ja, grattis! Illa att du är uppvärmd, du blir farlig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 11 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Se där ja, grattis! Illa att du är uppvärmd, du blir farlig... Nja, i den egna klubben är jag jävligt ofarlig. Visserligen alltid bland topp 5 i den slutliga rankingen men väldigt ojämna resultat. I blame it on the beer... Jag antar att du läst mailet jag skickade. Vi kan väl höras på fredag middag för lite mer detaljer. See ya dead money... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 11 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Mike treor... 10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 februari 2009 09:02:40 Texas Snabbis (Vanlig /Turnering ) Plats 1: MrTysonAA (1500.00) Plats 2: soi7 (1490.00) Plats 3: Mike Time (1580.00) Plats 4: kini (1420.00) Plats 5: lektion (4650.00) Plats 6: lillskyrn (1420.00) Plats 7: Baiano (1500.00) Plats 8: ramonnnd (1440.00) Plats 9: *Jokern* (1500.00) Plats 10: akzolennie (1500.00) lektion lägg LM 10.00 lillskyrn lägg SM 20.00 ** Giv ** Mike Time [3k, 3h] *** Bet Runda 1 *** Baiano Syna 20.00 ramonnnd Lägg *Jokern* Lägg akzolennie Lägg MrTysonAA Höj till 60.00 soi7 Syna 60.00 Mike Time Syna 60.00 kini Syna 60.00 lektion Syna 60.00 lillskyrn Syna 60.00 Baiano Syna 60.00 *** Flop(Board): *** : [9s, 3s, 5h] *** Bet Runda 2 *** lektion Passa lillskyrn Passa Baiano Satsa 420.00 MrTysonAA Lägg soi7 Lägg Mike Time All-in 1520.00 kini Lägg lektion Lägg lillskyrn All-in 1360.00 Baiano All-in 1440.00 *** Turn(Board): *** : [9s, 3s, 5h, Er] *** River(Board): *** : [9s, 3s, 5h, Er, Dh] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 4660.00 MrTysonAA Lägger mig Vinst: 0.00 soi7 Lägger mig Vinst: 0.00 Mike Time [3k, 3h] Triss i treor Vinst: 4660.00 kini Lägger mig Vinst: 0.00 lektion Lägger mig Vinst: 0.00 lillskyrn [8s, Kns] Högsta kort ess Vinst: 0.00 Baiano [9h, 10r] Par i nior Vinst: 0.00 ramonnnd Lägger mig Vinst: 0.00 *Jokern* Lägger mig Vinst: 0.00 akzolennie Lägger mig Vinst: 0.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 11 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Semiklonk på nätet nu på morgonen också. 3:a i en 45-personers 100:- turre på SvS. 672:- in på kontot.... +1175:- för månaden nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arnan Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 wp wp =) Grattis måste varit svs riggen för jag kom oxå 3a i åttan =) haha och fick 681 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 11 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Ja, då gjorde du en bättre affär... Jag pröjsade ju 100+10 för min turre och du 80+8 och fick nån tia mer i vinst dessutom... Däremot fick du ju spendera betydligt mer tid på din turre, min var över på 65 minuter. Nu till jobbet. F*CK! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 11 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Har nyss varit på arbetsplatsträff. Blir man automatiskt ett riktigt svin när man befordras till mellanchef? Verkar vara så... Jävla idioter! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Blir man automatiskt ett riktigt svin när man befordras till mellanchef?! Jupp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Nja, i den egna klubben är jag jävligt ofarlig. Visserligen alltid bland topp 5 i den slutliga rankingen men väldigt ojämna resultat. I blame it on the beer... Jag antar att du läst mailet jag skickade. Vi kan väl höras på fredag middag för lite mer detaljer. See ya dead money... Bah, skriv "dead money" på en papperslapp, så får vi se vem som får äta upp de i slutändan. Japps, läst mailet. Har inte riktigt planerat min avresa, men vi hörs som sagt under dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 12 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 Bah, skriv "dead money" på en papperslapp, så får vi se vem som får äta upp de i slutändan. [x] Klippt ut en liten lapp [x] Skrivit "Dead money" på den med giftfri penna [ ] Ätit upp den [ ] Kommer att få äta upp den Jupp Har fan inte kunnat somna inatt. Hur fan kan retarderade pungmongon få bli chefer?? &%¤¤%&&:twisted:/&%&%&/&/¤¤*#¤# Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
torax Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 Sitter fortfarande i Gävle. Skall ta mig och familjen hem under dagen för att kunna fixa Warmup turren hos mig ikväll, Och mike, då lovar jag att du blir topp 5 igen.. Vi är nämligen bara 5 anmälda, Ses i kväll my friend ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
torax Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 BTW Klyka kul att få träffa dig imorgon. Välkommen ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 12 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 Sitter fortfarande i Gävle. Skall ta mig och familjen hem under dagen för att kunna fixa Warmup turren hos mig ikväll, Och mike, då lovar jag att du blir topp 5 igen.. Vi är nämligen bara 5 anmälda, Ses i kväll my friend ! Ska din lilla otäcka dotter som kallar farbror Mike för "Buddha" också vara hemma? Sleepingpills, krossade och strödda över grillchipsen ftw! Slaskvredet uppställt på max inför kvällen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 12 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 Jaha, äntligen ledig från skitjobbet ända till på måndag. Ikväll blir det slaskpoker hos herr Torax ihop med ett litet gäng likasinnade. Wish me luck... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 [x] Klippt ut en liten lapp[x] Skrivit "Dead money" på den med giftfri penna [ ] Ätit upp den [ ] Kommer att få äta upp den Jag tror bestämt att du glömde ett kryss där. Nåja, ska vi spika att den av oss som placerar sig sämst i main måste tugga i sig lappen? (Om jag åker före dig så är det för att jag är hungrig) BTW Klyka kul att få träffa dig imorgon. Välkommen ! Ah, trevligt trevligt! Tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 12 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 Jag tror bestämt att du glömde ett kryss där. Nåja, ska vi spika att den av oss som placerar sig sämst i main måste tugga i sig lappen? (Om jag åker före dig så är det för att jag är hungrig) Deal! Iofs kommer vi att beställa käk men men.... För övrigt slaskade jag ut mig på 5:eplatsen i kvällens miniturre hos Torax. Spelade bra men blev lite kort och var tvungen att försöka stjäla lite. Man ska dock inte försöka stjäla blinds när alla är lika slaskiga som en själv. Går all in på SB med 75s. BB blixtsynar med QTo. Flop KJA... Godnatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 12 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 För att uppväga liveminuset lirade jag tre DoNs 220 och en FR 110. Kom itm i alla DoNs men missade 110:an. 430:- plus på nätet ikväll iaf! Klonk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 Tackar för priset från "dagens fråga" Anlände i brevlådan idag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 13 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Tackar för priset från "dagens fråga" Anlände i brevlådan idag Det var så lite så. Med betoning på lite. Shit, 27 anmälda till kvällens pokerturre. Får nog fan jaga rätt på mer marker om de ska räcka till. Kul iaf att så många har lust att komma. För bara något år sedan fick man tjata på folk och vi brukade vara 12-15 personer. Förresten - ikväll ska Mike bli lite packad. Brukar vinna mer då... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 xxxxxxxxxxxxxxxxx Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Det var så lite så. Med betoning på lite. Shit, 27 anmälda till kvällens pokerturre. Får nog fan jaga rätt på mer marker om de ska räcka till. Kul iaf att så många har lust att komma. För bara något år sedan fick man tjata på folk och vi brukade vara 12-15 personer. Förresten - ikväll ska Mike bli lite packad. Brukar vinna mer då... Vi har marker för fler än så.................... men tyvärr färre spelare som vill delta än så....................... . Men ser att det tog lite tid för er oxå att få fart på det hela så det inger hopp för framtiden . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
torax Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 HAHA mike, Måste berätta historian om Budda. Min dotter på 3,5år var med mig och sambon på Jysk. Hon får då se på en Budda staty och säger högt.. Titta titta pappa, där är ju micke.. och pekar på buddan.. Jag höll på att dö av skratt attacker den dagen.. WEll well barn är ärliga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts