Gå till innehåll

Mike lägger ner.


MikeTime

Recommended Posts

Jaha, tänkte börja med en liten db precis som alla andra fiskar härinne. Först kan jag väl nämna nå´t om mig själv;

 

- Man

- Heterosexuell

- Samboförhållande sedan 6 år, inga barn

- Yngre medelålder (mellan 20 och 60 år)

- Mellaninkomsttagare, statlig tjänsteman

- Gillar, förutom att lira poker, även jakt, fiske, snickra och dricka sprit

- Bor 24 mil sydväst om hufvudstaden och 25 mil nordost om Gbg

- Äger en mindre gård med boningshus, stall och fyra andra byggnader

- Älskar kräftor, surströmming, rostade mackor med kaviar, surkål, whisky & öl

- Hatar pasta, ris och dryga forumiter

 

Sådär, nu vet ni allt ni behöver veta om mig för närvarande. Då går vi raskt över till pokerdelen av db´n;

 

Jag lirar helst live-mtt´s på låga nivåer. Medlem i ett flertal mindre klubbar i närheten och även kassör i en av dem. Spelar även sng´s på bl.a SvS och FTP (och lite på Betway tack vare Jennez) samt lite turrar när orken och tiden finns.

Eftersom jag enbart lirar poker som ett rent tidsfördriv och på hobbynivå ger jag fullständigt fan i br-krav och spelar därför på samtliga nivåer upp till BI 1K.

Från mars inriktas liret främst på MTT´s med inköp 55-550:-. Kommer även att lira mycket DoN´s samt en del billiga SnG´s.

 

Wish me luck! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GL med dagboken och liret!

 

Är det en stad eller by du bor i? För jag är uppväxt i en by med ganska exakt de avståndsangivelserna till stad 1 och 2...

 

Thx!

Nja, jag bor väldigt mycket på landet just nu. Har en liten gård 3 mil söder om Örebro. Tror varken man kan kalla det by eller stad... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL mannen.

 

I liveslasket ska vi försöka vända resultatet neråt. Bara grejerna kommer :-D.

 

Ger mig fan på att det är den där jäkla skåningen som lovat dig prylar. I fyllan har han glömt bort dealen...;-)

 

Allrajt, då passerar du min gamla by på vägen till ängelens håla :). Jag gissar på Pålsbodatrakterna? Vi har säkert gjort lumpen på samma ställe också, ålder?

 

You´re close man... Har dock aldrig gjort lumpen p.g.a en kronisk sjukdom. Tänk blödarsjuka fast tvärtom. Perfekt egentligen eftersom alkohol tunnar ut blodet och det är ju det som är bra...

När det gäller åldern så är det som sagt yngre medelåldern - m.a.o 73:a...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist morgon med riggen mot mig. Så här har det sett ut mest hela tiden:

 

***** Hand 913298555 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 12 januari 2009 08:08:23

Makrill (Vanlig /Turnering )

Plats 1: katsura (2507.00)

Plats 4: HERO (408.00)

Plats 2: Unknown (0.00)

Plats 3: Nisseee (2085.00)

Plats 5: Unknown (0.00)

HERO lägg LM 50.00

katsura lägg SM 100.00

** Giv **

katsura [N/A, N/A]

HERO [Dk, Kr]

Nisseee [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Nisseee Lägg

HERO All-in 408.00

katsura Syna 408.00

*** Flop(Board): *** : [3r, 5r, 9r]

*** Turn(Board): *** : [3r, 5r, 9r, Kh]

*** River(Board): *** : [3r, 5r, 9r, Kh, Knh]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 816.00

katsura [Dh, 10k] Stege med högsta kort kung Vinst: 816.00

HERO [Dk, Kr] Par i kungar Vinst: 0.00

Nisseee Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

***** Hand 913300652 *****

20.00/40.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 12 januari 2009 08:24:14

Vitling Blixt (Vanlig /Turnering )

Plats 1: HERO (530.00)

Plats 2: SmokinAce (1540.00)

Plats 3: thorno (960.00)

Plats 4: Solino (1970.00)

Plats 5: Unknown (0.00)

SmokinAce lägg LM 20.00

thorno lägg SM 40.00

** Giv **

HERO [7s, 7k]

SmokinAce [N/A, N/A]

thorno [N/A, N/A]

Solino [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Solino Lägg

HERO Höj till 140.00

SmokinAce Lägg

thorno Höj till 240.00

HERO All-in 530.00

thorno Syna 530.00

*** Flop(Board): *** : [10h, 9h, 2h]

*** Turn(Board): *** : [10h, 9h, 2h, 8s]

*** River(Board): *** : [10h, 9h, 2h, 8s, Knk]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1080.00

HERO [7s, 7k] Stege med högsta kort knekt Vinst: 0.00

SmokinAce Lägger mig Vinst: 0.00

thorno [Ds, Er] Stege med högsta kort dam Vinst: 1080.00

Solino Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL

 

jag gillar inte målsättningar, men om det funkar för dej så drive hard burn wheels. :)

 

Tyty. Anser dock att jag har ett rätt lågt satt mål jmft med många andra här inne :-D

Vet ju att jag har kapaciteten att slå de nivåer jag vanligtvis lirar sng på SvS. (50-300:-) om jag bara skärper mig. Mitt största problem är att jag blir så otroligt lätt uttråkad och börjar slaska mellanpar osv efter en timme eller två. Jag är oerhört imponerad av er som klarar att grinda 6h+ i stöten eller som sitter uppe 10h och lirar MTT´s.

Konstigt nog har jag betydligt bättre roi på exempelvis 300-nivån än 50-nivån.... Tror det har att göra med att jag vässar mitt spel om inköpen är av en storlek som jag egentligen är grymt underrullad för...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, plusset på nätliret går sakta, men iaf stadigt, uppåt. Efter dagens eftermiddagssession är nu siffrorna +2820:- från årets början. Dagens plus (hittills) +983:-.

I den här takten lär det dröja innan man når målet men wtf, man får vara glad att man inte är gul redan.

 

På fredag blir det livelir i klubben. Premiär för årets första rankingturre. Verkar bli rekordstort deltagande dessutom - ska bli skoj! Wish me luck!

 

Kan bjuda på en liten skön låt till grinden också;

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, den här dagen börjar ju bra...:rolleyes:

Backat 500:-, skruvat ihop lite köksmöbler och hittade en reva i lädret på en av stolarna och dessutom råkat välta ut en hel förpackning med tandpetare på köksgolvet. En sån förpackning innehåller en jävla massa små tandpetare!

 

Dags att gå iväg till jobbet om några timmar. Hoppas inte oturen håller i sig där med...

 

Edit; Vi justerar dagsminuset so far till 200:- efter en andraplats i en 10-manna 100:- sng...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AFTER WORK-SKILLS!

Kom hem från jobbet och tänkte bara slappa lite med några sng´s. Öppnade ett 10-manna 110:-, ett 5-manna 220:- (blixt) samt ett 5-manna 330:-.

Vann alla!!!! :-) :-) :-) :-) :-)

Att jag vann 330:an var inte så konstigt eftersom killen jag blev hu mot inte hade en aning om vad poker var för något. Stackaren låg 89K back på SvS på 680 st sng´s. Han har alltså backat 131:- per sng under c:a 14 månader. Är det inte då det är dags att inse att man bör byta hobby?

Däremot var det ett mindre mirakel att jag lyckades vinna 10-manna-sng´n. När vi var 5 kvar hade jag 330 marker. Gick ai 4 ggr och lyckades flippa rätt varenda gång. Sedan var det en ren promenadseger... ;-)

Årsresultatet är således numera justerat till +3718:-.

 

 

28/1 Re-Buy turren lr ?

 

Juppz! I´ll be there....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det inte blivit något lir alls...:-(

Började dagen med att gå upp 5:31. Satte mig i bilen och körde 4 mil för att tillsammans med farsgubben och en kompis till honom fiska lite. Satte ut våra angeldon och tände en eld. Första gäddan drogs upp 8:40.

Bad beat: Det var den enda gäddan som behagade nappa på hela förmiddagen.

Bad beat 2: Vid 9:00 var snöstormen ett faktum.

Packade ihop, åkte hem, tog en lång, varm dusch och käkade lite.

Bad beat 3: Började jobba 13:45.

Sitter just nu på jobbet och ser fram emot att få komma hem till en varm säng och tillika sambo.

Bad beat 4: För 15 minuter sedan ringde sambon och berättade att hela byn har strömavbrott.

 

Godnatt...:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...