Gå till innehåll

Mike lägger ner.


MikeTime

Recommended Posts

Helt. Jävla. Sjuk. Pokerdag.

Som jag bestämt blev det en heldagsgrind. Ingenting blev dock som jag räknat med.

Trots att jag var ovanligt fokuserad, nykter och dessutom ensam och därmed ostörd fungerade inte spelet alls. Lyckades jag få ett högt pocket fick någon annan ett bättre och inte hjälpte brädan mig heller. Kände jag mig duktig och foldade ett mellanpocket i en tre- eller fyrvägs all in pre, ja nog fan var det min hand som var den bästa när alla kort ramlat fram på skärmen.

Varenda slowspel resulterade i att jag sköt mig själv i foten. Topset mot färg, färg mot högre färg på river osv...

Jag hade tidigt bestämt mig för stoploss på -1K SEK för dagen eller avbrutet spel om jag låg 5K+ för månaden. Givetvis kunde jag inte hålla mitt eget löfte utan var ner -1.8K ett tag innan det vände uppåt igen.

 

Någon vis person har sagt att det inte går att bromsa sig ur en uppförsbacke och skam den som ger sig. I skrivande stund ligger månadsplusset på 3311:-, alltså 239:- mer än i morse... Mycket tack vare ett par 330 och 220;or som jag klonkade friskt i på slutet. Helt plötsligt stod varenda hand... :shock: Gud hör bön.

 

Nu ska jag avrunda kvällen med några sista sng´s innan det är dags att hämta upp en, förmodligen halvberusad, sambo från någon handbollsfest.

 

Bjuder på en underbar tolkning av Radioheads "Creep" som Timo bjöd på häromdagen i På Spåret:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett par skojsiga HH´s från en och samma SnG mot samma fi:

 

***** Hand 932884986 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 1 februari 2009 17:18:07

Makrill Snabbis (Vanlig /Turnering )

Plats 1: OLD CHOICE (1707.00)

Plats 5: Mike Time (1274.00)

Plats 2: NaLLaN (2019.00)

Plats 3: Unknown (0.00)

Plats 4: Unknown (0.00)

OLD CHOICE lägg LM 50.00

NaLLaN lägg SM 100.00

** Giv **

OLD CHOICE [N/A, N/A]

Mike Time [7k, 7s]

NaLLaN [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Mike Time Höj till 400.00

OLD CHOICE Syna 400.00

NaLLaN All-in 2019.00

Mike Time All-in 1274.00

OLD CHOICE Lägg

*** Flop(Board): *** : [7h, 6r, 5h]

*** Turn(Board): *** : [7h, 6r, 5h, 3h]

*** River(Board): *** : [7h, 6r, 5h, 3h, 10h]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2948.00

OLD CHOICE Lägger mig Vinst: 0.00

Mike Time [7k, 7s] Triss i sjuor Vinst: 2948.00

NaLLaN [2k, 5r] Par i femmor Vinst: 0.00

 

Fi hade ställt all in tre händer i rad och jag tänkte att nu är det dags för en chansning... Gick ju bra

 

 

***** Hand 932885589 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 1 februari 2009 17:18:47

Makrill Snabbis (Vanlig /Turnering )

Plats 1: OLD CHOICE (1307.00)

Plats 2: NaLLaN (745.00)

Plats 5: Mike Time (2948.00)

Plats 3: Unknown (0.00)

Plats 4: Unknown (0.00)

NaLLaN lägg LM 50.00

Mike Time lägg SM 100.00

** Giv **

OLD CHOICE [N/A, N/A]

NaLLaN [N/A, N/A]

Mike Time [Kns, Knh]

*** Bet Runda 1 ***

OLD CHOICE Höj till 400.00

NaLLaN All-in 745.00

Mike Time All-in 2948.00

OLD CHOICE All-in 1307.00

*** Flop(Board): *** : [Es, 8s, Ds]

*** Turn(Board): *** : [Es, 8s, Ds, 10h]

*** River(Board): *** : [Es, 8s, Ds, 10h, Kr]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3359.00

OLD CHOICE [Ek, 6r] Par i ess Vinst: 0.00

NaLLaN [9h, Er] Par i ess Vinst: 0.00

Mike Time [Kns, Knh] Stege med ess i topp Vinst: 3359.00

 

Tror NaLLaN var rätt tiltad men vad fan gör OLD CHOICE??!! Visst, han kan ju gambla men om han lägger sig har han ju chansen mot mig HU iaf om jag slår ut NaLLaN....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering.

Lirade bara ett fåtal sng´s idag. Har istället varit och njutit av en underbar dag på isen. Massor med huggvilliga gäddor, drog upp 10 st varav den största på 3,3 kg. Brasan var fin, kaffet gott och korven mumsig. Testade Scans ost- och baconkorv för första gången. Den innehåller nog bara vitaminer så smaskig som den var... ;-)

 

Nätlir:

Februari hittills; +605:-

Årsresultat; +4156:-

 

Live:

Februari hittills; +0:-

Årsresultat; 570:-

 

Funderar också hur man ska göra med Ängelns premiärturre den 14/2. Sambon blir väl vansinnig om jag åker och lirar poker då också. Den veckan är nämligen fulltecknad - Måndag, livepoker (ny klubb!), fredag, livepoker (egen klubb), lördag, livepoker (Mr Ängelklubben), söndag, livepoker (annan nära belägen klubb). Pust!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Funderar också hur man ska göra med Ängelns premiärturre den 14/2. Sambon blir väl vansinnig om jag åker och lirar poker då också. Den veckan är nämligen fulltecknad - Måndag, livepoker (ny klubb!), fredag, livepoker (egen klubb), lördag, livepoker (Mr Ängelklubben), söndag, livepoker (annan nära belägen klubb). Pust!

 

 

- Älskling,

 

- Vad sägs om en tur till Linköping och shoppa och sen en god middag? Vore inte det nått. Åjavisstja, passar på och lirar en lite turre när jag ändå är här :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Älskling,

 

- Vad sägs om en bag-in-box med ett gott rödvin på alla-hjärtans-dag? Du får hela för dig själv och sen kan du titta på en romantisk film.... medans jag är i Linköping och lirar en turre?

 

FYP

 

Btw, just nu tror jag att det 83% chans att jag kommer. 16% chans att jag inte kommer och 1% chans att min sambo dödar mig... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, trist pokerdag. Backade en hel del men tack vare SvS nya DoN´s hämtade jag igen det mesta. Dagen slutade -360:-, månadsresultatet är därmed nerjusterat till +245:-.

Däremot har dagen varit bra på andra sätt. Jag har lagat till en av mina absoluta favoriträtter - Stekt salt sill med potatis och mängder med stekt lök och brunsås! Nersköljt med kall julmust (!) eftersom starköl var uteslutet då jag nu sitter på jobbet...:-(

Dessutom fick jag äntligen hem laptopen som varit hos farbror Datadoktorn sedan nyår. Lilla Lappe är nu utrustad med nytt grafikkort och har också fått sitt inre städat och dammsuget. Tur att det fanns garanti kvar så man slapp pröjsa själv!

Den tredje positiva händelsen är att sambon gett sitt nådiga medgivande till att jag får åka och lira premiärturren hos PK Engeln. :-D

 

Life´s good right now!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ska man ändå dra ut någon är det lika bra att göra det ordentligt:

 

***** Hand 935801120 *****

350.00/700.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 januari 2009 14:28:50

Id (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Unknown (0.00)

Plats 2: Unknown (0.00)

Plats 3: ElanSpeedy (2980.00)

Plats 10: Mike Time (7020.00)

Plats 4: Unknown (0.00)

Plats 5: Unknown (0.00)

Plats 6: Unknown (0.00)

Plats 7: Unknown (0.00)

Plats 8: Unknown (0.00)

Plats 9: Unknown (0.00)

Mike Time lägg LM 350.00

ElanSpeedy lägg SM 700.00

** Giv **

ElanSpeedy [N/A, N/A]

Mike Time [Knk, 9k]

*** Bet Runda 1 ***

Mike Time Höj till 4900.00

ElanSpeedy All-in 2980.00

*** Flop(Board): *** : [Eh, 6r, 10k]

*** Turn(Board): *** : [Eh, 6r, 10k, 7k]

*** River(Board): *** : [Eh, 6r, 10k, 7k, 8k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 5960.00

ElanSpeedy [5s, Es] Par i ess Vinst: 0.00

Mike Time [Knk, 9k] Färgstege Vinst: 5960.00

 

 

:h: :h: :h: :h: :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej å hå. Vaknade strax efter 11 efter att ha jobbat natt. Käkade lite och umgicks med sambon och sedan var det dags för en eftermiddagsgrind. Har gått jäkligt bra hittills, ligger just nu c:a 1.5K upp för dagen.

SvS nya DoNs är verkligen guds gåva till bankrullen! Har spelat mängder med 220s och några få 110s och ligger just på en itm på c:a 90%. :-D

 

Månadsresultatet hittills: +1591:-.

Sjukt nöjd med det eftersom jag inte lirat speciellt många timmar.

 

Hej då dagboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan. Äckliga jävla helgarbete! Jobbar 14-22 i eftermiddag. 13-22 lördag eftermiddag. 6:30-13 på söndag förmiddag och som matlagningsgrädde på moset 21:30-6:45 söndag natt.

Nåja, ska väl vara glad att man har ett jobb. Fick i veckan veta att en av mina närmsta vänner är varslad efter 13 år på samma företag (Volvo CE). :-(

 

Sambon har förresten köpt ett sånt däringa Wii så nu kommer väl ännu mer tid att gå åt till annat än poker.

Skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul pokerkväll ikväll! En enda utdragning har man åkt på i 14 spelade SnGs. På knappen i en 220 DoN hittar jag TT. Två synfiskar innan mig har just synat så jag beslutar mig för att trycka lite extra. Betar 10BB med c:a 35 bakom. SB foldar och..... BB ställer!! Fan! Han täcker mig dessutom. Synfiskarna blixtfoldar givetvis. Jag steker länge men synar till slut. BB visar upp 88! YES! Hjältesyn av mig! 8-)

Floppen kommer, ingen T och ingen 8, dock 2 klöver och BB har givetvis en klöveråtta. Turn klöver, river klöver. FAN!

 

Har hamnat itm i 6 av 8 220 DoNs, ootm i en av en 110 DoN. Vunnit en 20-manna 110 SnG (800 friska in på kontot) men förlorat 3 raka 220 FR-SnGs och en 330 och blivit tvåa i en 110 SH SnG.

 

Nu är det dags att göra kvällen som vi säger här på landet. Ska lira klart min sista 220 DoN bara. 6 kvar. Jobba!

 

Nattinatti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter två iskalla pokerdagar där jag backat totalt c:a 1200:- är det nu dags igen för ett par set sng igen. Ska lira i c:a 4 timmar om det går bra. Går det dåligt lägger jag av efter ett par timmar.

 

I veckan som kommer blir det massor med live-poker. Inleder redan imorgon kväll med en tripp till en klubb i närheten där jag inte varit förut. Alltid skoj med nya ställen. Där blir det 450-turre och ev några smågrytor om tiden räcker till.

På fredag är det dags för den månatliga rankingturren i den egna klubben och på lördag ska jag ta en tripp till Ängelns premiärturre i Linköping. Förhoppningsvis får man se några pf-profiler där.

Liveveckan avslutas på söndag då det troligen blir en turre i en annan, närbelägen klubb. *Pust* Vore väl fan om man inte klonkar åtminstone en av turrarna... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att det går bra för dig i sit&go dubbel när du sammspelar trode du var bättre än så.

 

Om du verkligen tror på det här själv så tycker jag du ska kontakta SvS och be dem titta på mitt spel, mina HH´s och vilka jag spelat mot. Lovar att skicka dig 1K om de hittar något som helst misstänkt.

Ditt inlägg är dessutom rapporterat.

Om du önskar diskutera detta ytterligare går det bra att PM:a mig.

 

Nu har jag inte sett detta men jag har väldigt svårt att tro att Mike skulle colluda med någon i en SnG.

 

Näe, jag är så dålig på poker så ingen vill colluda med mig :-( .

Btw - ska vi colluda på lördag? 70-30 är dealen. Till mig. ;-)

 

Klart du dominerar nu Mike, nu när jag har lämmnat sngandet för cg :)/Rob

 

A fan, gav du upp så lätt? Nåja, jag är cg-fisk så dit lär jag inte söka mig. Gl m8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...