Gå till innehåll

Mike lägger ner.


MikeTime

Recommended Posts

Jaha. Efter en skön nattsömn är man åter tillbaka på jobbet. P.g.a strömavbrottet kunde man varken borsta tänderna eller tvätta av sig igår innan sänggåendet så det var jävligt skönt med en dusch imorse.

Ikväll blir det massivt sng-lir på SvS och förhoppningsvis ytterligare en plusdag.

Btw - ni som känner för lite sngslaskande på midstakes (300/500:- ) kan väl hoppa in vid 18:30. Brukar vara sjukt dålig action på SvS på dom nivåerna så ett spelartillskott vore tacksamt. Blir väl som vanligt - bara en massa shorthanded turbo 220-bord istället för en samling seriösa och välspelade FR 330/550-bord. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bäst å följa dig lite, minns inte vad jag har för note, men tror att det går i stil med: Ok, kan vara lite loose ibland. (ungefär som du beskrev ditt spel dvs) Men jag har säkert skrivit något tiltat könsord i chatten nån gång eftersom SVS gör en yyybertiltad, vilekt jag ber om ursäkt för isf. Blir grymt sugen på att börja nöta svs igen, men motriggen är massiv så ett tags sajtbyte krävdes för att lugna nerverna. Hoppas grinden flyter på framåt och hoppas inte motriggen slår dig i ansiktet. Ska nog själv dunka upp en DB här, kanske är ett bra sätt att komma ur coldstreaken (jag är tom motriggad på helt ny sajt).

 

Alltid bra att ha några duktiga lirare vid bordet så skärper man sig extra, vi syns vid borden om någon vecka...för övrigt borde du ju ha nån form av br, själv har jag kört 100 inköp på shSNG. Hamnar du i kylan och har en rulle på 8000 så är du ju stekt, svårt att spela A-game när rullen är för liten.

 

GL!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäst å följa dig lite, minns inte vad jag har för note, men tror att det går i stil med: Ok, kan vara lite loose ibland. (ungefär som du beskrev ditt spel dvs) Men jag har säkert skrivit något tiltat könsord i chatten nån gång eftersom SVS gör en yyybertiltad, vilekt jag ber om ursäkt för isf. Blir grymt sugen på att börja nöta svs igen, men motriggen är massiv så ett tags sajtbyte krävdes för att lugna nerverna. Hoppas grinden flyter på framåt och hoppas inte motriggen slår dig i ansiktet. Ska nog själv dunka upp en DB här, kanske är ett bra sätt att komma ur coldstreaken (jag är tom motriggad på helt ny sajt).

 

Alltid bra att ha några duktiga lirare vid bordet så skärper man sig extra, vi syns vid borden om någon vecka...för övrigt borde du ju ha nån form av br, själv har jag kört 100 inköp på shSNG. Hamnar du i kylan och har en rulle på 8000 så är du ju stekt, svårt att spela A-game när rullen är för liten.

 

GL!!

 

Japp, en av mina läckor är just att jag är lite loose, framförallt vid fr-borden. Till största delen beror det på att jag lätt blir extremt uttråkad och slaskar med i potter som jag inte alls borde vara involverad i. Har nu delvis löst detta genom att spela fler bord åt gången och minst ha ett par sh öppna där det händer lite mer.

När det gäller chatten så är jag också lite väl grinig ibland. Har dock skärpt mig lite på sista tiden och det har väl också att göra med att man har fler bord uppe och inte har tid att irritera sig på folk och skriva en massa i chatten.

Bankrulle?! Vad fan är det? :-D Jo, som jag tidigare nämnt i början på db:n så kör jag inte alls efter br-krav. Är en renodlad hobbyspelare och bryr mig egentligen inte ifall jag gular min minimala rulle. Just nu är det bara prestige och egen stolthet det handlar om... ;-)

Väl mött vid bordet i framtiden. :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså Mike..

 

Jag har lovat migsjälv att ALDRIG mer lira på SVS. (förutom klubb turrar). Annars skulle jag lira med dig det vet du..

 

Du får väll jaga liv i PS rullen så kan vi köra lite..

 

Näe, ska hålla mig till SvS tills

a) målet är uppnått och ATV:n står på gården

b) jag gulat

 

Dock kommer jag aktivera lite gamla konton igen för att kunna lira frirullar och forumturrar. Först ut blir Betsson kl 20 ikväll. Antar att du hakar på där och försöker knipa en plats till Portugal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då har man ett konto på Betsson oxå. Däremot riskerar man nog inte att behöva åka till Portugal eftersom det är över 330 anmälda till frirullen just nu. Misstänker att 50% inte är pf:are...:-(

 

Nåja, under tiden som man blir utdragen i den frirullen ska jag lira x antal sng´s på SvS.

See ya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick ju rätt snabbt att åka ut i frirullen...Ska iaf fortsätta med lite sng´s på SvS. Vill gärna ha synpunkter på handen nedan. Fi hade konsekvent stulit min BB trots att vi hade en shortie kvar. Tänkte ge igen lite men hade ju inte räknat med att få svar...

 

***** Hand 922103885 *****

75.00/150.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 januari 2009 21:23:07

Makrill Snabbis (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Unknown (0.00)

Plats 2: Mike Time (1590.00)

Plats 3: Unknown (0.00)

Plats 4: gi0catore (2200.00)

Plats 5: lill sonny (1210.00)

gi0catore lägg LM 75.00

lill sonny lägg SM 150.00

** Giv **

Mike Time [Er, Kh]

gi0catore [N/A, N/A]

lill sonny [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Mike Time All-in 1590.00

gi0catore All-in 2200.00

lill sonny Lägg

*** Flop(Board): *** : [6r, Kr, 4r]

*** Turn(Board): *** : [6r, Kr, 4r, 2s]

*** River(Board): *** : [6r, Kr, 4r, 2s, 10r]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3330.00

Mike Time [Er, Kh] Färg med ess i topp Vinst: 3330.00 ;-)

gi0catore [Ks, Es] Par i kungar Vinst: 0.00

lill sonny Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

När jag sharkscopade gi0catore visade det sig att var rankad etta på leaderboarden på SvS.... Note to self - scopa folket runt bordet INNAN man går upp mot dom... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter gårdagskvällen är års/månadsresultatet nerjusterat till +2904:- på nätliret... :cry:

Bara en massa sjuka utdragningar. Dessutom hatar jag KK. Ställde / synade ai:s med AJ/AQ flera ggr och mötte KK. Inte en enda jävla gång dök det upp ett A på brädan. Själv lyckades jag få KK flera gånger men då hade fi givetvis AA eller drog ut mig med en runnerrunner straight eller flush.

Ibland hatar jag verkligen poker.

Ska försöka få upp några sng´s på SvS nu men det verkar gå trögt. Inte en jäkel som vill lira över 55-nivån vad det verkar...

 

Kl 13:30 är det dags att gå iväg till kolgruvan dessutom. Fan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BEFORE WORK-SKILLS!

 

Sick, sick, sick... Efter en jävla väntan fick jag upp tre bord på SvS iaf. Ett 110 5-m, ett 220 5-m och ett FR 110. Vann samtliga idag igen! Nu kan man återigen justera upp resultatet till +3864:-.

 

För att inte riskera det fina dagsresultatet blir det inget mer lir idag. Ska få i mig några mackor, plocka undan lite julsaker, mata hönsen (!) och göra mig iordning för jobbet.

 

Vill gärna ha synpunkter på handen i tre poster ovan. Gärna från några som lirar mycket sng´s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

Vill gärna ha synpunkter på handen i tre poster ovan. Gärna från några som lirar mycket sng´s.

 

Finns ju inte mkt att säga om den med den readen du har på FI. Tycker det är standard, eller iaf på den tiden jag lirade mkt SnG (nått år sen). Dessutom är det ju en snabbis och du har liksom bara 10BB kvar.

Det man kan säga är att shortisarna är väldigt shorta med enbart 0 kvar i stacken :mrgreen: sen finns det ju en kvar som har knappt din stack men han e ju marginelt shortare än dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, SvS jävla hh´s är bedrövliga men orkar inte konvertera dom. Tja, resonerde ungefär som du. Med c:a 10BB är det bara ställ eller fold som gäller i det läget med AKo. Hade ju inte räknat med att få en syn av chippisen.

Jag menar, en raise till 650-800 där gör mig ju iaf commited och mindre raise än så kan det ju inte vara tal om...

 

Btw Ängeln.... Väntar med spänning på PK Engelns premiärturre!! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Btw Ängeln.... Väntar med spänning på PK Engelns premiärturre!! :h:

 

Du är inte ensam, men nu har iaf borden kommit och enligt säkra underrättelsekällor (samma som försåg GWB med info före invasionen av Irak :mrgreen:) lär de vara på G inom nån vecka.

Däremot så är jag uppbokad nästa och nästnästa helg så då lär väl primiären inte bli förrän helgen därpå. Make not in almenackan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte ensam, men nu har iaf borden kommit och enligt säkra underrättelsekällor (samma som försåg GWB med info före invasionen av Irak :mrgreen:) lär de vara på G inom nån vecka.

Däremot så är jag uppbokad nästa och nästnästa helg så då lär väl primiären inte bli förrän helgen därpå. Make not in almenackan.

 

Japp, ska genast göra inte i almanackan... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Giacotore eller vad han heter är vass. Men jag tror han haft sjuuk medvind efter jul.

 

Men spelet är ju givet. P/F med dom blindarna, sen kan ju mupparna få minbeta sönder sig hur mycket dom vill i bubbellägena. Den andra spelaren har dessutom nästan samma stack som dig.

 

Men det är en sak som jag funderat en del på vid sh sngs turbo. Är man medelstack måste man ibland ta skott med hyfsade händer. Mörknivån är så brant och om shorten bara ligger typ 2 blinds efter räcker det ju med att han ställer en gång med med rundfold så är man jämnstackade. Jag tror jag brukar tajta till mig lite för mycket ibland som medelstack (för shorten får ju alltid dubbla upp oavsett hand) så sitter man där som short och måste hitta ställ. Hur tänker du?? För på svs finns det ju inte många som överhuvudtaget förstår bubbelspel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Giacotore eller vad han heter är vass. Men jag tror han haft sjuuk medvind efter jul.

 

Men spelet är ju givet. P/F med dom blindarna, sen kan ju mupparna få minbeta sönder sig hur mycket dom vill i bubbellägena. Den andra spelaren har dessutom nästan samma stack som dig.

 

Men det är en sak som jag funderat en del på vid sh sngs turbo. Är man medelstack måste man ibland ta skott med hyfsade händer. Mörknivån är så brant och om shorten bara ligger typ 2 blinds efter räcker det ju med att han ställer en gång med med rundfold så är man jämnstackade. Jag tror jag brukar tajta till mig lite för mycket ibland som medelstack (för shorten får ju alltid dubbla upp oavsett hand) så sitter man där som short och måste hitta ställ. Hur tänker du?? För på svs finns det ju inte många som överhuvudtaget förstår bubbelspel...

 

Nja, tycker inte gi0catore är speciellt vass. Lirade mot honom lite senare och han imponerade inte direkt. Dessutom lackade han ur som fan i chatten efter den här handen. Knappast mitt fel att Bossklienten gav mig en rejäl utdragning mot honom. Dock har han sprungit bra de sista två månaderna.

 

När det gäller bubbelspelet är jag konstigt nog bättre på att lira shortstackat än som chippie eller midstack. Tror att det är precis som du säger. Man lirar alldeles för försiktigt som chippie och foldar händer som egentligen är rena ställ. Som shortie ställer man ju allt från 22+, Ax, K9(s)+, höga sc och så vidare. Man kanske ska öppna upp spelet ännu mera som chippie och framförallt som midstack...?

 

Dagens tips btw - B BOB på SvS ligger 95K back och spelar tiltat som fan. Återfinns på alla nivåer från 110-550.... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JÄVLA HELVETES FITTPOKER!!

 

Just det, idag gick det inget vidare. Backade rakt ut i tomma intet. -1200:- efter 8 spelade sng´s. Blev utdragen varenda (och då menar jag varenda) gång jag var all in och favorit. KK mot 44 = 444, AKs mot KQo = QQ, flush mot tvåpar = runnerrunner kåk... osv...osv...

Fick verkligen ta mig i kragen och lyfta mig själv undan från datorn och istället ägna mig åt ett utomhusbesök för att svalka av mig.

Efter ett tag kom jag till sans och insåg att jag knappt haft en enda riktig badbeatbackdag sedan årets början så det var väl dags nu då. Kan ju bara bli bättre. Trösten är att den sista 330:an jag lirade vann jag efter mycket sansat spel.

 

Nu ska jag jobba hela natten, sova imorgon förmiddag, lira poker imorgon eftermiddag och käka gott ihop med sambon imorgon kväll.

Just ja, håller dessutom på att bli sjuk! :-(

 

Bye.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

Efter 4 dagar med riktigt varierande resultat där plusset åkt jojo från 4200:- ner till 700:- och upp igen har det nu stabiliserats på fina 3084:-.

Målet är att få till ett månads/årsresultat på +5000:- när det gäller nätliret.

Liveliret ligger f.n på +1470:- och det verkar inte som man hinner med något mer livespel innan månaden är slut.

 

Bye!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, tycker inte gi0catore är speciellt vass. Lirade mot honom lite senare och han imponerade inte direkt. Dessutom lackade han ur som fan i chatten efter den här handen. Knappast mitt fel att Bossklienten gav mig en rejäl utdragning mot honom. Dock har han sprungit bra de sista två månaderna.

 

När det gäller bubbelspelet är jag konstigt nog bättre på att lira shortstackat än som chippie eller midstack. Tror att det är precis som du säger. Man lirar alldeles för försiktigt som chippie och foldar händer som egentligen är rena ställ. Som shortie ställer man ju allt från 22+, Ax, K9(s)+, höga sc och så vidare. Man kanske ska öppna upp spelet ännu mera som chippie och framförallt som midstack...?

 

Dagens tips btw - B BOB på SvS ligger 95K back och spelar tiltat som fan. Återfinns på alla nivåer från 110-550....

 

Hehe, klart man lackar i chatten, mitt blodtryck går upp så fort jag torskar en coin....Verkar lite farligt om du inte har respekt för hans spel, vissa spelare är bra att undvika tidigt in i sngerna, exvis Pastorius, St. Jimmy, Don Orb (när tiltpasuen är slut :) )

 

Att du är bättre på shortstack beror nog på P/F-sklls, som du nog kan applicera både som storstack och delvis midstack. Men som sagt här, eller nånanstans på PF, midstackspelet tycker jag är svårt på sh snabbisar. Mörkarna är höga, storstacken synar brett mot shorten som ofta får dubbla, då sitter man där och har foldat bort starka händer. Normalt ska man ju bara vänta på pengarna...men jag tror inte att det är optimalt alltid.

 

Dagens tips är ju att typ 90% av spelarna på SVS och spelar sng´s inte är så bra :)

 

Posta gärna lite händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är ett misstag av mig - att underskatta de flesta SnG-lirarna på SvS. Har dock inte mött någon på dessa nivåer som direkt imponerar än. Har tagit för vana att sharkscopa de flesta jag möter och man blir nästan rädd när man ser de belopp de förlorar.

Här kommer en HH som tyvärr dras ur minnet eftersom SvS har lyckats fucka upp arkivet på mina HH´s:

 

Ft, SvS morgonturre "Ottan". Snittstack c:a 13K. Jag har 17,5K. Samtliga kvarvarande är itm. Blinds 350/700.

 

Utg: fold

Utg+1: all in (c:a 4,1K)

Utg+2: raise till 8,5K (med c:a 12K bakom)

Resten foldar fram till mig på knappen som tittar ner på AKo. Efter en stund väljer jag att ställa.

SB: fold

BB: fold

Utg+2: syn

 

Hur skulle ni gjort? Jag valde ju som sagt att ställa men är det verkligen +EV

att göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...