Gå till innehåll

Dumma frågor om T$ och satelliter


Klyka

Recommended Posts

Om man vinner två satelliter till samma turnering (tex sunday million), får man T$ för den andra klonken?

 

Om man bara vinner en, kan man välja att ta ut vinsten i form av T$ ist?

 

Kan man spela satelliter med T$?

 

Jag tror och hoppas att svaret på alla dessa frågor är ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan välja att ta T$ om du bara vinner en, du kommer iofs automatiskt bli registrerad till målturneringen men det är bara att avregistrera sig så får du T$ in på kontot. Skulle tro att man får T$ direkt om man redan är registrerad till målturneringen.

 

T$ kan du använda till alla turneringar inkl satelliter och Stngo's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...
Om jag BARA spelar vanliga SnG och vanliga MTT. Tjänar jag på att köpa T$?

 

För folk säljer väl 1 T$ för mindre än 1$? Hur lätt är det att köpa?

 

Och när man väl köpt in sig i en vanlig Sng eller vanlig MTT, priser får man väl ändå alltid i vanliga $?

 

Ja

 

Ja. Vet inte hur lätt det är att köpa

 

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag BARA spelar vanliga SnG och vanliga MTT. Tjänar jag på att köpa T$?

 

För folk säljer väl 1 T$ för mindre än 1$? Hur lätt är det att köpa?

 

Och när man väl köpt in sig i en vanlig Sng eller vanlig MTT, priser får man väl ändå alltid i vanliga $?

 

 

Var hittar ni folk som säljer? :oops:

 

EDIT: Hittade den här sidan http://www.pokernews.com/exchange/ ,

men de kanske finns någon bättre? Någon som har testat den här sidan? Det ökar ju på marginalen lite iaf.

 

Edit2: Läste min egna länk, och de har ju tydligen inte börjat sälja än:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar ni folk som säljer? :oops:

 

EDIT: Hittade den här sidan http://www.pokernews.com/exchange/ ,

men de kanske finns någon bättre? Någon som har testat den här sidan? Det ökar ju på marginalen lite iaf.

 

Edit2: Läste min egna länk, och de har ju tydligen inte börjat sälja än:(

 

 

http://sellyourseat.com/

 

Vet inte om deras kurs är bäst, men jag har använt dem några gånger utan problem.

(ojdå, jag har sålt, inte köpt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

W$ funkar bara till pokerstars events + lite annat och sattar till dessa. T.ex stars carribean cruise, wcoop, wsop, asian poker tour m.fl.

 

Inte alla sattar tydligen. Jag spelade ett $86 hyper-turbo-kval till en LAPT-satellit. Fick inte använda mina W$, men när jag avregistrerade från målturneringen fick jag W$.

Ska det vara så?

 

 

Och för att svara klyka, kom ihåg att man inte kan avregistrera från turneringar från ungefär 10 minuter (vet inte exakt hur länge) innan turneringen börjar.

Så om man spelar sista minuten-kval så bör man vara beredd på att spela målturneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det var jag tydligen inte när man läser den här texten om W$ på stars hemsida.

 

W Dollars (W$)

In addition to Tournament Dollars, we also offer special W$. W$ can be used to register into any qualifying special PokerStars event.

 

Special poker events include:

 

PokerStars Caribbean Adventure (PCA)

European Poker Tour (EPT)

PokerStars World Championship of Online Poker (WCOOP)

World Series of Poker (*WSOP)****

Asia-Pacific Poker Tour (APPT)

 

When you win a seat in one of the W$ special events, for example a seat in the PokerStars Caribbean Adventure event in the Bahamas, you will be required to play the event and will not be allowed to unregister. If you win multiple seats in the same event, the value of these seats will be automatically credited to your W$ account. If you win a seat to a satellite for a W$ special event, you have the option to unregister from the satellite and receive W$. W$ can be used to register in any W$ special event.

 

Tydligen bara stars wcoop events man kan spela för dem online, annars bara stora live events. Riktiga skit$ isf, inte konstigt att de går på rea jämfört med T$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla,

 

Hur lätt är det att köpa?

 

Det är lätt. Du hittar någon som vill sälja och genomför transaktionen. Finns flera olika stora siter som sysslar med att sälja och köpa T$ och W$. Sök på trade pokerstars T$ på google eller något liknande.

 

Vad är W$?Fungerar de på samma sätt eller de är bara till för satelliter?
W$ används precis som det står här ovan till satelliter till livevent och specialturneringar. I princip alla turneringar, och sateliter man hittar i "Event" fliken accepterar W$. Det innefattar EPT, PCA, LAPT, APPT, ANZPT, RPT, WCOOP, SCOOP och WSOP-kval.

 

Var hittar ni folk som säljer?
Finns flera olika stora siter som sysslar med att sälja och köpa T$ och W$. Sök på trade pokerstars T$ på google eller något liknande.

 

Jag spelade ett $86 hyper-turbo-kval till en LAPT-satellit. Fick inte använda mina W$, men när jag avregistrerade från målturneringen fick jag W$. Ska det vara så?

 

Och för att svara klyka, kom ihåg att man inte kan avregistrera från turneringar från ungefär 10 minuter (vet inte exakt hur länge) innan turneringen börjar.

 

Det låter underligt, har du möjligen id numret på turneringen så får vi kolla upp det där?

 

Precis, 10 minuter innan en turnering börjar försvinner möjligheten till avregistrering från turneringen.

 

Iom att T$ är mycket mer värda undrar jag om man har både W$ och T$ på kontot, dras det W$ alltid på starsturrar(så att inte T$ dras trots att man kunde betala med W$)?

 

Den tar automatiskt från den "valuta" som är till för den typen av turnering. Om det är en "event" turnering tar den W$ först om du har sådana på kontot osv.

 

Tydligen bara stars wcoop events man kan spela för dem online,

 

Inte helt sant, nu även SCOOP.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...