Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Vilket jävla patetiskt skit land vi lever i. 5.1 % av befolkningen saknar hjärna.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,631018,00.html

Ta inte Aftonbladets webb-enkäter på för stort allvar. Folk svarar inte alltid som de tycker. Det gör i alla fall inte jag. Finns det ett tillräckligt sjukt alternativ med brukar jag välja det.

Däremot betvivlar jag inte att en stor andel av befolkningen saknar hjärna. Ett bättre bevis är t.ex. riksdagsvalet 1991.

Postad
Vilket jävla patetiskt skit land vi lever i. 5.1 % av befolkningen saknar hjärna.

Ta inte Aftonbladets webb-enkäter på för stort allvar. Folk svarar inte alltid som de tycker. Det gör i alla fall inte jag. Finns det ett tillräckligt sjukt alternativ med brukar jag välja det.

Däremot betvivlar jag inte att en stor andel av befolkningen saknar hjärna. Ett bättre bevis är t.ex. riksdagsvalet 1991.

Ja, eller hjärta iaf ;)

Postad

Ja, eller hjärta iaf ;)

Nä. Hjärna.

Postad
Vi har förstått att ni är vänster. Måste ni hoppa på alla som är längre höger än miljöpartiet och mer eller mindre idiotförklara dem?

//Hickmott

Det handlar inte om att folk av outgrundlig anledning röstade (m), utan man tycker att pratet om ca 5% BORDE ha lätt dig till att förstå att det var NYD som diskuterades. (Nu fick dom väl iofs över 5%, men det var fortfarande en låg siffra.

Postad
Vi har förstått att ni är vänster. Måste ni hoppa på alla som är längre höger än miljöpartiet och mer eller mindre idiotförklara dem?

//Hickmott

Det handlar inte om att folk av outgrundlig anledning röstade (m), utan man tycker att pratet om ca 5% BORDE ha lätt dig till att förstå att det var NYD som diskuterades. (Nu fick dom väl iofs över 5%, men det var fortfarande en låg siffra.

Det reflekterade jag visserligen inte över överhuvudtaget, vilket jag borde gjort :oops:

Tycker dock ändå att du har en allmänt nedlåtande ton så fort du nämner ett (vilket som helst) parti åt höger på skalan, eller människor som röstat på dem. (Se min fetmarkering.)

//Hickmott

Postad

//Hickmott

Det reflekterade jag visserligen inte över överhuvudtaget, vilket jag borde gjort :oops:

Tycker dock ändå att du har en allmänt nedlåtande ton så fort du nämner ett (vilket som helst) parti åt höger på skalan, eller människor som röstat på dem. (Se min fetmarkering.)

//Hickmott

Jag förstår din invändning.

Jag vill bara säga två saker om det.

Jag tycker det är stor skillnad på att prata skit om partier och om personer på basis av att de röstar på dessa partier. Jag älskar många människor som röstar på partier jag avskyr osv.

Det hela är ganska uppenbart men bör påpekas.

När det gäller det fetmarkerade så håller jag med om att tonen var nedlåtande/ogillande, dock var det i svar till ditt "alla partier till höger om miljöpartiet" som jag uppfattade som lite av samma sak. Nu så här i efterhand kan jag se att jag kanske feltolkade dig.

Postad

Förresten, vadå för öl-reklam?

Norrlandsguld reklamen som var i samarbete med allsvenskan.

Tränarna drack guld och någon idiot blev tokig över det. Vafan folk kan väl för i helvete ta hand om sig själva. Skrota systembolaget är nog bättre.

Edit: Kom en post ovan om dagens läsvärda krönika. Tar bort min.

Postad

//Hickmott

Jo, det var Ny Demokrati jag syftade på. Ursäkta om det var oklart. Jag har full respekt för de som röstar på moderaterna.

Postad

LOL!

Nu är 88:an också förtäckt rasism!

Den har funnits i 40 år-men NU har CMR(?) upptäckt att 88 uppenbarligen skall stå för HH.

Detta är årets skämt.

Hur står det egentligen till IQ mässigt hos dessa människor?

Galenskaper,roliga galenpannor!

Postad

Hehe. Det här påminner bara om Konspiration 58 som kom med bevis att Fotbolls VM i Stockholm 58 aldrig ägt rum!

Jag tror hela karusellen är av folk som gick igång på de där Konspiration 58 snacket och ville göra något eget busigt.

Postad
Hehe. Det här påminner bara om Konspiration 58 som kom med bevis att Fotbolls VM i Stockholm 58 aldrig ägt rum!

Jag tror hela karusellen är av folk som gick igång på de där Konspiration 58 snacket och ville göra något eget busigt.

De har kvar hemsidan fortfarande, så med stor risk att den här tråden går OT passar jag på att ge länken:

http://www.konspiration58.com/

Postad

För att återgå till glassnostalgin lite...

Jag säger bara 1980. Premiär för två höjdare: Big Top (antagligen GB:s genom tiderna godaste glass) och Minty. :P:P:P

Minty fanns bara i två år, obegripligt. Den var nog för "avancerad" för den tidens smak. Låt den göra come-back tillsammans med Big Top. För sjutton, låt hela 1980 eller 1981 års glasskarta göra come-back! :D

Postad

Jag kommer ihåg Minty-den var helt okay.

För övrigt håller jag med om att glassen var bättre förr,så gärna 1980 års glassar åter-då får jag med Pommac!

Årets urval torde vara det absolut sämsta...någonsin.

En massa Magnum bara känns det som.Dålig variation,dåligt urval.