sandis84 Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 1.8 fick jag när jag skrev för 6 år sedan. Jag kanske ska göra det igen bara för att se om jag kan nå 2.0. Citera
JesperPV Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Jag har inte skrivit det på ett par år, men sista gången jag skrev fick jag 1,9 och var en sketen poäng ifrån 2.0. Jag borde skriva det igen bara för att spika det. Om man spikar nånting så har man väl alla rätt, inte högsta poäng? Att ha 2,0 på högskoleprovet är ingen större bedrift. Det är absolut bra och imponerande till viss del osv, men att ha alla rätt - där har du en skillnad. Och det är väl just det "spika" betyder? Citera
Dead-Inside Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Ganska säker på att 0.0 täcker upp t.o.m. slumpen. Jag har faktiskt träffat en tjej som hade just 0.0 Hade hon två hål? Citera
Waggho Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Om man spikar nånting så har man väl alla rätt, inte högsta poäng? Att ha 2,0 på högskoleprovet är ingen större bedrift. Det är absolut bra och imponerande till viss del osv, men att ha alla rätt - där har du en skillnad. Och det är väl just det "spika" betyder? Jag tror att det är typ fyra stycken genom tiderna som har spikat det på riktigt. Jag tycker å andra sidan att det inte är så mycket att hänga upp sig på, antagligen var dessa personer inte helt säkra på alla svar vilket innebär att de hade ett visst mått av tur för att pricka in alla rätt. Men framför allt är frågorna på högskoleprovet på en så pass lätt nivå och dessutom premieras "allroundhet". Dvs ett mattegeni som brister i ordkunskapen kommer aldrig kunna få ett absolut toppresultat, men hans genialitet i matematik mäts bara till toppvärdet på matematikdelen vilket är förhållandevis lätt att få (dvs många fler än verkliga mattegenier kan spika den delen). Det är iofs imponerande att spika ordkunskapen. Citera
KingCosmoKramer Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 btw varför körde man statistik/kart-delen två gånger? Brukar man göra det? Citera
KingCosmoKramer Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 nice också att man glömde antecka 20 av svaren på kontrollpappret så att jag måste vänta 4 veckor på min poäng. Citera
TotalFarsa Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 btw varför körde man statistik/kart-delen två gånger? Brukar man göra det? Seriöst? Berättade de inte varför? Ok, de kör en av delproven två ggr varav den ena är ett test av framtida frågor. Citera
Hjort Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Det är iofs imponerande att spika ordkunskapen.Whee, det har jag gjort två gånger. Hyffsatt räsultat va? Citera
KingCosmoKramer Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Hjort, bästa resultat du har fått? 2.0 antar jag? Citera
KingCosmoKramer Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 ganska tråkigt att man har slarvat på massa uppgifter..... *idiotförklarar mig själv*, iofs första gången jgag gör provet.... Citera
Hjort Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Hjort, bästa resultat du har fått? 2.0 antar jag? Ja, två gånger 2.0 med typ 2-3 poängs variation. Får antagligen lite sämre idag pga att jag blir mer dum och obildad mer åren. Citera
Laagen13 Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 alltså jag måste fan ligga nästan längst ner vid detta jävla prov, ser alla som fått 1.4+ vilket för mig är grymt bra:lol: tror jag räknade det till att jag fick 45-50 rätt:P det ni Citera
Waggho Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Whee, det har jag gjort två gånger. Hyffsatt räsultat va? Ja, det var som fan. Men är det nån som ska göra det så är det väl du. Tror du att du skulle kunna spika ett prov med lite tur eller är det något delprov som släpar? Edit: Blev sugen att prova igen så jag gjorde orddelen i proven från 2007 och fick 37 resp 39 rätt, så det är nog inte helt utom räckhåll. Tror jag hade 34 senast jag skrev (2004) och runt 30 innan dess, så jag kanske har samlat på mig några ord sedan dess. Citera
Hjort Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Tror du att du skulle kunna spika ett prov med lite tur Nä. Jag skulle lätt lägga 100:1 på att någon med mina resultat inte skulle få alla rätt. eller är det något delprov som släpar?Jag är ungefär lika dålig på alla delprov. Citera
kaTTla Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Hade 87/122 på gårdagens. Får väl se var det landar men provet kändes lättare än i höstas. Citera
CopShootCop Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Känner till en kille som är en av de få som spikat provet. Vet inte exakt hur många som gjort det men de är inte allt för många. Själv har jag bara skrivit provet en gång när jag gick trean på gymnasiet. 1.8 på första försöket, var bara nån enstaka poäng från 1.9. Det har jag klarat mej på så här långt iaf. Citera
KingCosmoKramer Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Bara jag som tycker det är sjukt att ORD-delen är så stor del av provet? T.ex borde inte svenska och engelska läsförståelse vara typ 100x viktigare? Citera
kaTTla Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Tror det är 4 stycken som spikat. Är det inte någon prissumma på det har jag för mig? Ja orden känns på tok för stor. 20-30 hade räckt! Citera
eurythmech Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Hade inte skrivit provet på sex år innan i lördags. Det var en rätt märklig känsla att plötsligt vara en av de äldre i salen. Det kändes också märkligt att allt kändes så lätt. Fixade väl 2.0:an iaf. Citera
devalanteriel Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Jag glömde bort att provet var. Anmäld och betald men... bah. Hade visst klarat samtliga poäng på ORD-delen så det känns lite bittert. Mitt gamla skrev jag för sju år sedan och är tämligen utgånget. Citera
Bisox Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Hade inte skrivit provet på sex år innan i lördags. Det var en rätt märklig känsla att plötsligt vara en av de äldre i salen. Det kändes också märkligt att allt kändes så lätt.Fixade väl 2.0:an iaf. 2.0 för ditt skägg. Citera
eurythmech Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Man borde propbeta på provet nästa år. Typ i första hand normerad score, och antal druckna öl kvällen innan som tiebreaker. Citera
eurythmech Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 2.0 för ditt skägg. USBeard 2.0? Citera
Recommended Posts