Rille Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 98, typ alla fel på orden. Varför är dom ens med?1/3 av poängen och 1/13 av tiden är ju lite skevt. Dom är med för att det anses viktigt att ha ett bra ordförråd när man ska plugga. Att de är så många beror dock på att man vill att även de lite äldre ska ha en god chans att få ett bra resultat... de ligger i regel efter på framför allt engelskadelen men före på ordkunskapen. ' Vad jag hörde var de före på engelska,svenska och ord men efter på statestiken och matten. Tycker det låter logiskt. Citera
heltok Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 1.4 alla rätt på NOG övrigt halvbra. jag är lat men har lätt för matte Citera
svint0 Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Jag tycker jag förbättra mig något brutalt den här gången! Sist hade jag 0,6 (typ 50 poäng, om det ens var så mycket?) Den här gången hann jag ju med allting och hade t.o.m. tid över på varje del. Runt 74 poäng tror jag att jag fick ihop! Så 1.0-1,1 typ om det är samma normeringsvärden som sist! Citera
ades_va Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Fick 88/114 + 8svarsalternativ som jag inte hann skriva ner, så jag hamnar antagligen runt 1.5.. Jag är inte så nöjd då jag slarvade bort en poäng på NOG(läste fel) samt skrev i fel alternativ på 2st DTK frågor(hann se det när han samlade in:(). 13/20 på LÄS är inte heller så bra Aja, jag ska ju ändå inte plugga något så det spelar ingen roll. Kanske försöker nästa år igen Citera
hansolo Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 hade 0.4 min första gång och fick 0.7 denna gången, e hel nöjd! ja är verkligen ingen högskoleprovs person men ja behöver det för att komma in på högskola, 0.7 räcker för lärare =) Citera
Waggho Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Vad jag hörde var de före på engelska,svenska och ord men efter på statestiken och matten. Tycker det låter logiskt. Hmm, jag får nog ge dig rätt där. Kollade in följande rapport: länk till umu.se Det delprov, där ålder har störst betydelse, är delprovet ORD, som har ett klart positivt samband med ålder. För delproven NOG och DTK föreligger ett svagt negativt samband med ålder. För delprovet ELF finns ett ännu svagare negativt samband, medan ålder inte tycks ha någon betydelse för resultaten på delprovet LÄS. Citera
Andrz_W Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 80 rätt fixade jag. så runt 1.2-1.3. Första gången jag skrev så hyffsat nöjd är jag eftersom jag klev in i nån form av panik i de första två proven. Mycket irriterande men antagligen en direkt följd av att det har gått 4-5 år sen man skrev nått liknande prov. Vann dock interna tävlingen mot tjejen med massiva 1 poäng Citera
Katt3n Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 Kommer ihåg när min tyskalärare förklarade att det var någon eller några per gymnasieskola som fick 2.0 varje år och att de sen blev forskare. Du menar alltså att skräcktanten ljög? Enligt mina erfarenheter skall man inte lyssna på tyskatanter. Särskilt inte de som har blå skinnkjol! Citera
elvisero Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 BUMP Undrar mest hur mycket högskoleprovens normeringsvärden brukar skifta från år till år ? Är det en poäng upp eller ner, eller kan det bli stora svängningar. Ligger precis i mitten av 2 värden, och undrar om jag sitter stadigt eller om det kan gå lite hursomhelst ? Sen undrar jag lite vad man kan räkna med att sitt provresultat motsvarar i jämförelse med betyg, om man ens kan räkna så? Vad motsvarar t.ex. VG i betygssnitt för provresultat? Citera
Hjort Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Undrar mest hur mycket högskoleprovens normeringsvärden brukar skifta från år till år ? http://www.umu.se/edmeas/hprov/hprov/ Där finns betydligt mer info om hsp än någon rimligen kan vilja ha. Inklusive normeringstabeller år för år. Men de skiftar inte särskilt mycket. Sen undrar jag lite vad man kan räkna med att sitt provresultat motsvarar i jämförelse med betyg, om man ens kan räkna så? Vad motsvarar t.ex. VG i betygssnitt för provresultat? Vad gäller egenskaper kan man inte mäta så eftersom det är helt olika saker som mäts. Men med vad gäller att förutse studieframgång, och naturligtvis antagningsmässigt, kan man det. Är man över medel så motsvarar 2.0 någonting i stil med 17-18 vad gäller framgångskorrelation och antagningsmässigt är det kanske till och med lite bättre än 20 i snittbetyg eftersom det gått sådan enorm inflation i upplästa betyg sedan gymnasiereformen. Under medel är det betydligt bökigare, eftersom du inte kan ha under 10 i snitt från gymnasiet och fortfarande bli antagen vad jag vet. Har faktiskt ingen aning om hur det ser ut där, men jag tror snarare att människor med lågt hsp överpresterar sitt resultat jämfört med samma position i betygsfördelningen. Citera
Ost Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Sen undrar jag lite vad man kan räkna med att sitt provresultat motsvarar i jämförelse med betyg, om man ens kan räkna så? Vad motsvarar t.ex. VG i betygssnitt för provresultat? Nej, man kan inte räkna så. Men vill du ha en någorlunda bra bild över hur läget kan ligga, bläddra för all del i VHS antagningsstatistik: http://www.vhs.se/templates/Statistik.aspx?id=1009 Listorna över "lägsta antagningspoäng" är det som gäller. Citera
elvisero Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Bra svar och bra länkar, nu kanske det blir folk av mej med Citera
Waggho Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 antagningsmässigt är det ganska mycket bättre än 20 i snittbetyg eftersom det gått sådan enorm inflation i upplästa betyg sedan gymnasiereformen. FYP Citera
Wiznakh Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Hade 96 poäng, var 1.6 med förra årets normering, är rätt nöjd med det Citera
JohnH Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 För 10 år sedan gick in och testade för skojs skull. 0.6 hade jag tror ja... och hade 15.000 av dom andra skrivande efter mig Citera
tubbs0r Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Jag har inte skrivit det på ett par år, men sista gången jag skrev fick jag 1,9 och var en sketen poäng ifrån 2.0. Jag borde skriva det igen bara för att spika det. Citera
Supertequila Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Jag har inte skrivit det på ett par år, men sista gången jag skrev fick jag 1,9 och var en sketen poäng ifrån 2.0. Jag borde skriva det igen bara för att spika det. Same same but different. Citera
Bluwajt Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Måste man ha exakt alla rätt för att få 2.0 eller är räcker det med nästan alla? Citera
KingCosmoKramer Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 109-122 = 2.0 Några tips man kan ha användning av på LÄS-delen? (Har inte läst en bok på 3 år, yoo = GG?) Citera
SoderKrippa Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Polaren lyckades prestera 0.2 eller 0.3 för några år sen Sämre än om han slumpat blev det iaf har jag för mig. /SK Citera
Joeduck Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Polaren lyckades prestera 0.2 eller 0.3 för några år sen Sämre än om han slumpat blev det iaf har jag för mig. /SK Är det en pokerpolare så kan man ju nästan förstå om ni är goda vänner. Citera
Stormen_Per Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 109-122 = 2.0 Några tips man kan ha användning av på LÄS-delen? (Har inte läst en bok på 3 år, yoo = GG?) Gå och lägg dig. Citera
ackeman Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Polaren lyckades prestera 0.2 eller 0.3 för några år sen Sämre än om han slumpat blev det iaf har jag för mig. /SK Ganska säker på att 0.0 täcker upp t.o.m. slumpen. Jag har faktiskt träffat en tjej som hade just 0.0 Citera
Recommended Posts