Gå till innehåll

Jag spelar mot en bot just nu..


Oskarsson

Recommended Posts

Tycker ni inte det är ett tecken på bot att han lägger sig när TS är sitout?

Det är helt jävla bisarrt om han skulle göra det, och vara en riktig människa.

 

Det är väl det starkaste tecknet man kan komma att man möter en bot.

 

gdaily skrev i en tråd att han också satt ut om han mötte en fisk som tappade uppkopplingen för att hålla fisken glad, kanske samma sak här :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni inte det är ett tecken på bot att han lägger sig när TS är sitout?

Det är helt jävla bisarrt om han skulle göra det, och vara en riktig människa.

 

Det är väl det starkaste tecknet man kan komma att man möter en bot.

 

Det vore väl också rätt bisarrt om en bot skulle folda när motståndaren är sitout!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore väl också rätt bisarrt om en bot skulle folda när motståndaren är sitout!?

 

Mjae, poängen är ju att en människa fattar att han kan raisa ATC när han ser att motståndaren är sitout. en bot fattar det inte (om den inte är speciellt programmerad för att känna av att motståndaren är sitout), utan fortsätter spela med sina vanliga ranger mot en spelare som är sitout.

 

Men, som sagt, det är nog rätt vanligt att mänskliga spelare gör det misstaget när de spelar många bord. Jag har själv kommit på mig med att göra det några gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjae, poängen är ju att en människa fattar att han kan raisa ATC när han ser att motståndaren är sitout. en bot fattar det inte (om den inte är speciellt programmerad för att känna av att motståndaren är sitout), utan fortsätter spela med sina vanliga ranger mot en spelare som är sitout.

 

Men, som sagt, det är nog rätt vanligt att mänskliga spelare gör det misstaget när de spelar många bord. Jag har själv kommit på mig med att göra det några gånger.

 

Frågan är ju om man spelar särskilt många bord när man lirar HU...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju om man spelar särskilt många bord när man lirar HU...

 

Mja, alltså de flesta lär ju spela färre bord HU, men multitabla är ju ingen omöjlighet. Anledningen till att man inte spelar fler än man gör är ju ofta just att man inte kan fokusera på fler än det antal man spelar - och alltså har man tappat fokus genom att multitabla. Vilket skulle kunna göra att man missar att fi sitter ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär ju knappast vara många som spelar mer än 4bord HU (De flesta troligen 1-2.) samtidigt och att då missa att Fi sitter ut bör vara rätt duktigt.

 

många duktiga kör ofta 4+ bord. om man vet sin strategi och inte anpassar sig efter sin motståndare så behöver man inte överdrivet mycket fokus på borden. en klient med 30sekunder betänketid klarar man att tänka rätt mycket på intressanta händer utan att timea ut på övriga bord.

 

Tycker ni inte det är ett tecken på bot att han lägger sig när TS är sitout?

Det är helt jävla bisarrt om han skulle göra det, och vara en riktig människa.

 

tycker det är mer bisarrt att någon som klarar att koda en vinnande bot inte skulle ha en

 

if bbsitout() && herosb()

{

minraise

}

 

i sin kod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...