Gå till innehåll

Tack!


MacDaddy

Recommended Posts

Jag vill bara här och nu tacka alla idioter som tjänar 25+ och tror de är moderater för RFA och IPRED lagarna. När ska dessa töntar som tror att de är högavlönade(rofl) fattar att man ej tjänar på en högerpolitik innan man tjänar 45k+.

 

Att människor aldrig fattar att det enda högern någonsin stött är företagens sida mot den lilla människan.

Det finns tom en stark vilja inom moderaterna att ta bort allemansrätten och jag blir inte det minsta överraskad om så sker.

 

Efter att ha läst forumet ett par år så vet jag ju att många här är fascister utan att veta om det så något stöd här kommer jag inte få. Istället kommer denna minoritet som alltid är högljudd att vinna och alla som håller med sitta tysta. Men jag vet iaf att för varje respons här och de kommer va negativa allihop så sitter 10 töntar bakom sin dator som håller med men som inte vågar stå för något.

 

Darwin hade iaf rätt, den starke vinner och det beror i dagens samhälle på att den svage är en tyst tönt oavsett hur många fler de än är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 254
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vill bara här och nu tacka alla idioter som tjänar 25+ och tror de är moderater för RFA och IPRED lagarna. När ska dessa töntar som tror att de är högavlönade(rofl) fattar att man ej tjänar på en högerpolitik innan man tjänar 45k+.

 

Att människor aldrig fattar att det enda högern någonsin stött är företagens sida mot den lilla människan.

Det finns tom en stark vilja inom moderaterna att ta bort allemansrätten och jag blir inte det minsta överraskad om så sker.

 

Efter att ha läst forumet ett par år så vet jag ju att många här är fascister utan att veta om det så något stöd här kommer jag inte få. Istället kommer denna minoritet som alltid är högljudd att vinna och alla som håller med sitta tysta. Men jag vet iaf att för varje respons här och de kommer va negativa allihop så sitter 10 töntar bakom sin dator som håller med men som inte vågar stå för något.

 

Darwin hade iaf rätt, den starke vinner och det beror i dagens samhälle på att den svage är en tyst tönt oavsett hur många fler de än är.

 

Nu blir jag alldeles rådvill. Charles Darwin sa "Survival of the fittest", som torde bli "Överlevnad av de best anpassade" på svenska, men nu kommer du med en annan tolkning som hävdar att Darwin sagt något i stil med "Survival of the strongest". Hm. Intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har FRA med IPRED att göra?

Vad har moderaterna med något av dem att göra, annat än det uppenbara

att de är representerade i riksdagen och i regeringen?

Vad menar du med 25+ och 45+, Ksek/månad före skatt och sociala avg eller?

Ser du problem med att den "lilla människan" har ett arbete?

Även jag har läst forumet ett par år och min fascistdetektor har inte triggat

i någon större utsträckning.

 

+1 på Albert

 

 

Fick du nobben av en MUFtjej i går?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har FRA med IPRED att göra?

Vad har moderaterna med något av dem att göra, annat än det uppenbara

att de är representerade i riksdagen och i regeringen?

Vad menar du med 25+ och 45+, Ksek/månad före skatt och sociala avg eller?

Ser du problem med att den "lilla människan" har ett arbete?

Även jag har läst forumet ett par år och min fascistdetektor har inte triggat

i någon större utsträckning.

 

+1 på Albert

 

 

Fick du nobben av en MUFtjej i går?

 

 

Rofl, nog aldrig läst något så osammahängande och orelevant bladder...

Men du har flera konkurrenter efter bara 6poster. Stora problemet är nog att folk är direkt dumma vilket förklarar att de vart så lurade att rösta på moderater.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rofl, nog aldrig läst något så osammahängande och orelevant bladder...

Läs första posten i den här tråden, dvs ditt eget inlägg.

 

Förresten, har du lust att svara på min tidigare fråga om att Barack Obama är demokrat/moderat, du hyllar Obama som Jesus i din andra tråd, samtidigt som du tydligen avskyr moderater?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs första posten i den här tråden, dvs ditt eget inlägg.

 

Förresten, har du lust att svara på min tidigare fråga om att Barack Obama är demokrat/moderat, du hyllar Obama som Jesus i din andra tråd, samtidigt som du tydligen avskyr moderater?

En moderat ekonomisk politik är något helt annat mot maktbalansen mellan företag och privatpersonen.

Obama står utan tvekan på folks sida, iaf får vi hoppas att det blir så när det kommer till kritan nu i januari. Moderaterna i Sverige däremot har ju gjort det helt klart för alla med fungerande ögon/öron att se vilken sida de står på. Egentligen har de ju aldrig ljugit heller. De gick ju till val på att de ska stödja företagen, jag tror inte folk förstod hur ordagranna de var.

Visst, många här ä r nog fascister, det kan jag hålla med om faktiskt. Kankse inte en majoritet, dock. Men varför vill du tacka de som tror de är moderater?

Ja du har förstås rätt där. En bitchslap vore mer passande faktiskt. Tack.

Lyssnade på en föreläsning av en författare och fick reda på att fördummandet av det svenska folket går i rekordtakt. Det är otrolig skillnad mellan tonåringar idag kontra tonåringar för bara 10-år sen när det gäller läskunnighet och ordförråd så denna okunskap kan ju tas tillvara på.

 

Nu blir jag alldeles rådvill. Charles Darwin sa "Survival of the fittest", som torde bli "Överlevnad av de best anpassade" på svenska, men nu kommer du med en annan tolkning som hävdar att Darwin sagt något i stil med "Survival of the strongest". Hm. Intressant.

Märka ord utan att egentligen vilja diskutera innehållet är något republikanerna gått o blivit mästare på borta i usa men jag ska svara ändå.

Att kunna prata ner folk är inte att va stark utan det är att vara bäst anpassad då det ju tydligt funkar. Töntarna sitter ju hemma o skakar när radikalerna öppnar käften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håhå jaja, en bitter sosse som slår blint om kring sig och presenterar vaga "fakta" om moderaterna och deras politik.

 

Jag är fast och fullt övertygad om att samtliga riksdagspartier, från höger till vänster, har medborgarnas bästa för sina ögon. Vad som sedan är medborgarnas bästa kan ju diskuteras och det är ju precis det som är politik. Men visst, moderaterna är säkert onda skurkar som vill plocka bort allemansrätten och allmänt vill pissa på folk.

 

Visste du förresten att det finns folk på vänsterkanten, ja t.o.m partiledare, som vill rada upp folk mot en vägg och skjuta dem enbart pga deras politiska övertygelse? Börja bekämpa det problemet istället för petitesser som allemansrätten. (For the record så vill jag absolut ha allemansrätten kvar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En moderat ekonomisk politik är något helt annat mot maktbalansen mellan företag och privatpersonen.

Obama står utan tvekan på folks sida, iaf får vi hoppas att det blir så när det kommer till kritan nu i januari.

 

Vad fan vet du om det?

 

Demokraterna i USA och Moderaterna i Sverige står varandra nära. Så är det! Om du gillar Obamas politik borde du sålunda även gilla Moderaternas politik. Nu kommer du förstås att försöka svamla bort detta, men det visar väl bara på det du själv skrev om fördumningen av Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan vet du om det?

 

Demokraterna i USA och Moderaterna i Sverige står varandra nära. Så är det! Om du gillar Obamas politik borde du sålunda även gilla Moderaternas politik. Nu kommer du förstås att försöka svamla bort detta, men det visar väl bara på det du själv skrev om fördumningen av Sverige.

 

Tror det var DN som gjorde en jämförelse, då var det folkpartiet som hamnade närmast Obama.

 

Det är mäkta inkonsekvent att tycka att Obama är en frälsare medans den svenska högeralliansen troligen står till vänster om Obama.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har Cooper förstås rätt! Möjligen skulle man kanske t. o. m. kunna säga att Obama står något till höger om moderaterna.

 

Men bortsett från OP:s bristande kunskap om utrikes- kontra inrikespolitik: Jag kan ha förståelse för hans förakt för moderaternas politik. Den politik de står för går i korthet bara ut på att de lyckligt lottade ska få ett himmelrike - och de mindre lyckosamma ska trampas ned ännu mer.

 

I Stockholm innebär deras politik att i varenda hyreshus ska alla lägenheter omvandlas från hyresrätter till bostadsrätter. Detta tycker de som har mycket pengar är bra, givetvis. Men alla unga då? Eller skuldsatta personer? Som inte kan langa upp x 100k SEK? Som inte kan få ett rejält banklån? Ä, de kan ju bo i andra hand, är moderaternas idiotiska och fullkomligt hänsynslösa lösning! Låt den j-a Reinfeldt flytta runt ett par år som andrahandsboende, så skulle han säkert ändra attityd. Tack och lov har finanskrisen satt stopp för den vanvettiga ombildningen till bostadsrätter tills vidare.

 

Moderatpolitiken i övrigt då? Ja, MUF har visst tidigare föreslagit att man ska avskaffa studiemedlen - en återgång till gamla tider...återigen, typiskt moderatkoncept: de som haft mest tur ska ha alla rättigheter...sjukt!!

 

Jag är ingen kommunist eller sosse, men jag anser att vissa värden, ja mänskliga rättigheter, måste bevaras. Skulle alliansen vinna nästa val riskerar Sverige att gå samma väg som Storbritannien; bli ett totalrepressivt, närmast fascistiskt övervakningssamhälle. Ett land där tiggeri är ett brott, och minsta licensskolkare slängs i fängelse. Vem vill ha ett sådant samhälle?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan vet du om det?

 

Demokraterna i USA och Moderaterna i Sverige står varandra nära. Så är det! Om du gillar Obamas politik borde du sålunda även gilla Moderaternas politik. Nu kommer du förstås att försöka svamla bort detta, men det visar väl bara på det du själv skrev om fördumningen av Sverige.

 

Följer du ens politik lr låter du din förutfattade meningar styra dina åsikter. Sen ska man förstå att man inte blir vald president på att stödja fattiga då det är de som inte röstar där borta. De existerar inte ens i politiken. Det är överklassen vs medelklassen och det enda rätta Obama kan göra är att stödja medelklassen men jag är övertygad om att han kommer göra mkt gott i det tysta även för den glömda underklassen i usa.

Man måste förstå skillnaden mellan det han måste säga och det han egentligen vill uppnå med sin tid som president.

 

MEN det handlar främst om vilken sida som man står i maktbalansen mellan stat/företag gäntemot privatpersonen som jag skrev tidigare. Alla rättigheter som vi har tagit för givet håller på o försvinna utan att folk bryr sig. Allt är inte pengapolitik. Se på usa, de har allt de vill ha när det gäller pengar men mänskliga rättigheter är out the window sen några år tillbaka och ingen brydde sig. De fortsatte bara titta på dumburken. Naturligtvis har svenska politiker noterat detta. Bryr sig ingen om de tar bort alla rättigheter du och jag har så är det klart de gör det.

 

Nu är vi alla övervakade, sanktionerat av staten.

Nu ska företag få skicka hotbrev till 16åringar där de ska betala 100k annars blir det finkan utan att passera gå typ. Hotbreven sanktionerade av staten.

Vem tjänar på att såna här odemokratiska brev ska få skickas av företag förutom just företag. Det är ju helt sjukt!

 

Håhå jaja, en bitter sosse som slår blint om kring sig och presenterar vaga "fakta" om moderaterna och deras politik.

 

Här är ju Franco själv ju. Välkommen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har Cooper förstås rätt! Möjligen skulle man kanske t. o. m. kunna säga att Obama står något till höger om moderaterna.

 

Men bortsett från OP:s bristande kunskap om utrikes- kontra inrikespolitik: Jag kan ha förståelse för hans förakt för moderaternas politik. Den politik de står för går i korthet bara ut på att de lyckligt lottade ska få ett himmelrike - och de mindre lyckosamma ska trampas ned ännu mer.

 

I Stockholm innebär deras politik att i varenda hyreshus ska alla lägenheter omvandlas från hyresrätter till bostadsrätter. Detta tycker de som har mycket pengar är bra, givetvis. Men alla unga då? Eller skuldsatta personer? Som inte kan langa upp x 100k SEK? Som inte kan få ett rejält banklån? Ä, de kan ju bo i andra hand, är moderaternas idiotiska och fullkomligt hänsynslösa lösning! Låt den j-a Reinfeldt flytta runt ett par år som andrahandsboende, så skulle han säkert ändra attityd. Tack och lov har finanskrisen satt stopp för den vanvettiga ombildningen till bostadsrätter tills vidare.

 

Moderatpolitiken i övrigt då? Ja, MUF har visst tidigare föreslagit att man ska avskaffa studiemedlen - en återgång till gamla tider...återigen, typiskt moderatkoncept: de som haft mest tur ska ha alla rättigheter...sjukt!!

 

Jag är ingen kommunist eller sosse, men jag anser att vissa värden, ja mänskliga rättigheter, måste bevaras. Skulle alliansen vinna nästa val riskerar Sverige att gå samma väg som Storbritannien; bli ett totalrepressivt, närmast fascistiskt övervakningssamhälle. Ett land där tiggeri är ett brott, och minsta licensskolkare slängs i fängelse. Vem vill ha ett sådant samhälle?

 

Och den mänskliga rättigheten ligger då i att kunna låna hur mycket pengar som helst? Förklara gärna hur du tänker.

 

Jag försvarar inte något av det du räknar upp men grundprincipen att man ska ha någon slags rätt att bo i andra människors hus känns ju sådär.

 

Här är ju Franco själv ju. Välkommen.

 

Lysande argument som vanligt. Hoppas att det kommer lite insatt folk från alla åsiktläger till tråden snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FRA-lagen var den förra socialdemokratiska regeringens initiativ. De underliggande lagarna tillkom i båda fallen under två olika socialdemokratiska regeringar. Sedan valde S att rösta mot lagen i populistiskt syfte.

 

IPRED2 är ett EU-direktiv, inte en lag. Det betyder att Sverige måste göra den till en lag som uppfyller kraven i direktivet. Alltså hade vilket parti som helst kunnat vara sittande regering, det hade inte spelat någon roll. Vill du skylla på någon, så skyll på de som tog med Sverige i EU trots majoritetens nej.

 

Din mycket spydiga och fullständigt oinsatta argumentationsteknik tycker jag annars mest att man brukar hitta bland MUF:are, men det är kul att se att det inte bara är de som inte kan något om politik.

 

Tycker att du dels borde läsa på lite (nej, mycket) om politiska ideologier och dels borde börja läsa på lite om lagstiftning innan du uttalar dig om den. Försök gärna sätt dig in i amerikanska valet också när du ändå håller på.

 

Gå sedan till din samhällskunskapslärare - för jag antar att du går på gymnasiet eller högstadiet och inte ens borde hänga på ett pokerforum - och be om lite extra hemläxa.

 

/ dev, som röstade på vänsterpartiet i förra valet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och den mänskliga rättigheten ligger då i att kunna låna hur mycket pengar som helst? Förklara gärna hur du tänker.

 

Jag försvarar inte något av det du räknar upp men grundprincipen att man ska ha någon slags rätt att bo i andra människors hus känns ju sådär.

 

 

 

Lysande argument som vanligt. Hoppas att det kommer lite insatt folk från alla åsiktläger till tråden snart.

 

Låna hur mycket som helst? Var fick du det ifrån? Jag försvarar hyresrätten. Är det så j-a svårt att ha förståelse för på detta forum? "Grundprincipen att man ska ha någon slags rätt att bo i andra människors hus känns ju sådär": Vad menar du med "sådär"? Och i andra människors hus? Typisk, osympatisk moderatformulering! Ja, vad ska man göra med de som bor i hyresrätter i privata hus? Fördriva dem från lägenheterna om de inte ombildar till bostadsrätter, eller? Och allmännyttan då? Den har ju alliansen ansträngt sig för att sälja ut.

 

Vad försvarar du egentligen? I din värld är det väl bara de rika som ska ha några rättigheter överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låna hur mycket som helst? Var fick du det ifrån? Jag försvarar hyresrätten. Är det så j-a svårt att ha förståelse för på detta forum? "Grundprincipen att man ska ha någon slags rätt att bo i andra människors hus känns ju sådär": Vad menar du med "sådär"? Och i andra människors hus? Typisk, osympatisk moderatformulering! Ja, vad ska man göra med de som bor i hyresrätter i privata hus? Fördriva dem från lägenheterna om de inte ombildar till bostadsrätter, eller? Och allmännyttan då? Den har ju alliansen ansträngt sig för att sälja ut.

 

Vad försvarar du egentligen? I din värld är det väl bara de rika som ska ha några rättigheter överhuvudtaget.

 

Du skrev "tänk på de som är skuldsatta". Det är ju jävligt sällan det är någon annan än de själva som har satt sig i den situationen. Varför skulle man ge lån till någon som inte har råd att ta lån? Varför anser du att det är en rättighet att bo var man vill?

 

Och vaddå "osympatisk moderatformulering". Är det ett privatägt hyreshus så bestämmer väl ägaren vad som ska hända med huset, eller du tycker att det är fel?

 

"Rättigheter" skaffar man sig själv, oavsett om man är rik eller fattig. Det har liksom inte med pengar att göra. Tror du att de som bor i bostadsrätt har langat upp ngn eller ett par miljoner (eller mer) rakt ur fickan?

 

Har man pengar så har man det lättare, det är sant. På många plan och situationer kan det vara fel, men när det gäller bostäder så har man ju för fan ett val. Antingen bor man dyrt eller så bor man billigt. Man kan fan inte, och har heller ingen rätt, att bo precis var man vill. Höjs hyran i ens tidigare billiga lägenhet och man inte har råd så får man helt enkelt flytta. Det är risken man tar när man väljer att bo i hyresrätt (och i bostadsrätt för den delen). Är man inte medveten om (exempelvis) det när man skriver på kontraktet så är man ju bara.... en idiot?

 

Min poäng är att man själv väljer boendet och därmed risktagandet och man får ju rätta sig efter det. Hur fan kan du inte hålla med om det? Eller man borde kanske betala hyran åt bostadsrättsinnehavare och villaägare när räntan går upp också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag vill bilda mig en åsikt om något så brukar jag logga in på pokerforum.nu, läsa vad Jennez anser..

 

 

 

..och sedan gå tvärt emot det.

 

Jag kan varmt rekommendera denna teknik då man per automatik får rätt oavsett tema.

 

Eller så kan man ta reda på fakta om ämnet och därefter utifrån sina egna värderingar och referensramar bilda sig en åsikt.

 

Men då får man iofs tänka lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag vill bilda mig en åsikt om något så brukar jag logga in på pokerforum.nu, läsa vad Jennez anser..

 

 

 

..och sedan gå tvärt emot det.

 

Jag kan varmt rekommendera denna teknik då man per automatik får rätt oavsett tema.

 

Fint, det förklarar ju följande:

 

Jag har spelat en del basket i yngre dagar, och jag kände en ganska stor skillnad mellan att hoppa här uppe i skandinavien och tex. östeuropa..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...