Gå till innehåll

Spelar lirarerik alltid så här galet?


Swede

Recommended Posts

  • Svars 222
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Aha då är jag med.

Jag brukar alltid betta 60 om det är en spelare i mellan och shortstacken bakom sitter med 65.

Då är det ju bara att reraisa och vinna ett extra bet.

 

Det funkar fint på crypto också.

Jag tycker det borde vara tillåtet, det gör spelet med skicklighetskrävande.

 

Det är fusk. Punkt slut.

Gammalt inlägg, men det jkräver ett svar:

 

Det är INTE fusk, så länge siten är programmerad på det viset. Programmet anger reglerna, och alltså - det som går att göra på ett straight forward sätt (dvs utan hacking etc) är helt regelenligt.

 

Se det som att den siten har lite annorlunda house rules.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul någon kallar mig PokerJante, ni är fan för jävla dumma här. Thuritz är en av mina allra bästa vänner, och Erik känner jag ganska okay också; skulle jag missunna dem något tror ni? Seriöst.

 

Du får gärna säga du till mig. ;)

 

Hehe, nej, jag tror inte att du missunnar dina vänner något, det var inte det saken gällde. Innebörden i, som jag tolkade ditt inlägg, var ungefär att: Han ska inte tro att han är något bara för att han leder WSOP, för det kan vilken idiot som helst klara av med turens hjälp. En aningens von oben-attityd om du frågar mig. Ken L kallade WSOP för VM i röta (han åkte ut första dagen) i en krönika, kanske det är så enkelt, vad vet jag. Men tillåt mig tvivla lite, Erik Friberg måste ju ha tagit ett gäng bra beslut på vägen, är det också tur? Finns det ingen skicklighet i turneringspoker? Måste man ha spelat bra i 5000 turneringar för att bevisa sin storhet och få respekt från andra spelare?

 

Sorry om jag sårade dina känslor med PokerJante, men jag uppfattade dig som tuff nog att hantera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bismarc: Alla 3 svenskarna som är kvar är ju främst kända genom CG så du kanske får som du vill. Svensk vinst! Go Erik och Thuritz!

 

Jo men om du frågar en icke insatt pokerspelare så tror jag inte de kan nämna Thuritz, William eller LirarErik. Men för att de är med o slåss om titeln WSOP Main så kommer de bli kända för detta inte för det är grymma CG spelare. Speciellt om ngn av dem vinner då kommer de få kändisstatus som kommer få Ken att bli grön av avund.

 

Och frågan man får ställa sig då? Blev de kända för att vara bra cashgame spelare eller för de vann WSOP? O nej jag snackar inte om den i den lilla pokervärlden som vi lever i utan den "stora" världen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bismarc: Alla 3 svenskarna som är kvar är ju främst kända genom CG så du kanske får som du vill. Svensk vinst! Go Erik och Thuritz!

 

Jo men om du frågar en icke insatt pokerspelare så tror jag inte de kan nämna Thuritz, William eller LirarErik. Men för att de är med o slåss om titeln WSOP Main så kommer de bli kända för detta inte för det är grymma CG spelare. Speciellt om ngn av dem vinner då kommer de få kändisstatus som kommer få Ken att bli grön av avund.

 

Och frågan man får ställa sig då? Blev de kända för att vara bra cashgame spelare eller för de vann WSOP? O nej jag snackar inte om den i den lilla pokervärlden som vi lever i utan den "stora" världen

 

Kommer väl förmodligen alltid att vara på det här viset. I turneringspoker kan en turnering göra dig till ett "namn". En bra cg-spelare blir känd som en "players player". Samma sak ser man ju inom t.ex film och musik, där kända personer inte har så stor respekt inom branschen. Hur många skådisar tror du skulle räkna Harrison Ford som en av de bästa in da biz?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha då är jag med.

Jag brukar alltid betta 60 om det är en spelare i mellan och shortstacken bakom sitter med 65.

Då är det ju bara att reraisa och vinna ett extra bet.

 

Det funkar fint på crypto också.

Jag tycker det borde vara tillåtet, det gör spelet med skicklighetskrävande.

 

Det är fusk. Punkt slut.

Gammalt inlägg, men det jkräver ett svar:

 

Det är INTE fusk, så länge siten är programmerad på det viset. Programmet anger reglerna, och alltså - det som går att göra på ett straight forward sätt (dvs utan hacking etc) är helt regelenligt.

 

Se det som att den siten har lite annorlunda house rules.

 

ALLT som gynnar shortstackar är fusk. EOD. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en turnering med ett startfält på 8000+ och 90% "åsnor" så kommer sannolikt finalbordet att bestå av åtminstone 60% "åsnor". Det är helt fantastiskt hur mycket folk underskattar turmomentet i en enstaka turnering och hur mycket vikt de lägger vid enstaka turneringsresultat.

 

Jag tror du överskattar antalet åsnor som lägger $10k på en pokerturnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du överskattar antalet åsnor som lägger $10k på en pokerturnering.

 

Jag tror du underskattar antalet åsnor som kvalar in via satellit.

 

För det är ju så grymt lätt att kvala in till WSOP

 

För en enskild person är det inte lätt, men om x miljoner åsnor försöker kommer ganska många lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du överskattar antalet åsnor som lägger $10k på en pokerturnering.

 

Jag tror du underskattar antalet åsnor som kvalar in via satellit.

 

För det är ju så grymt lätt att kvala in till WSOP

 

För en enskild person är det inte lätt, men om x miljoner åsnor försöker kommer ganska många lyckas.

 

Precis. Det har inte med någon lätthetsfaktor att göra, det har att göra med hur många som försöker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...