Gå till innehåll

Spelar lirarerik alltid så här galet?


Swede

Recommended Posts

Vem orkar leta rätt på sådana här HH? Sitter någon och övervakar hans bord konstant och väntar på att han ska göra ett misstag så att man kan posta det på ett forum?

 

Liknande grejer händer mig alltför ofta när jag spelar för många bord. Förmodligen trodde han att han hade färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 222
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vem orkar leta rätt på sådana här HH? Sitter någon och övervakar hans bord konstant och väntar på att han ska göra ett misstag så att man kan posta det på ett forum?

 

Liknande grejer händer mig alltför ofta när jag spelar för många bord. Förmodligen trodde han att han hade färg.

 

orka reta sig på dom? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Alla har rätt till en egen åsikt.

 

Erik är hu/shorthanded spelare vilket gör att han spelar de flesta händer och när man väl träffar whinar många om tur hit o tur dit.

Han är ingen turneringsspelare, jag struntar i om han vinner WSOP, han tillhör inte eliten inom det området ändå.

 

Har han vid mitt bord vilken turnering som helst, men Texas/Omaha shorthanded så pass, även om jag spelat mycket med han för nöjes skull, inte värdet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart har haft bra med tur som du säger.

 

Men att påstå SOPA det är vad jag kallar fåtalet spelare vid nl100.

Men om man lägger till antal top placering på mest pengar detta dygn o ledningen nu m.m.

 

Så är det rätt lätt att se att påstå att han är en sopa INTE stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik betraktar jag som en vän och jag tycker han är riktigt duktig (off-tilt förstås), men freddola,

att leda WSOP betyder inte så mkt rent skillsmässigt, det lär han hålla med om själv; har han gjort mycket bra spel på vägen dit är det nice, men även en åsna skulle kunna leda om åsnan hade tur, så det du säger känns ganska ovidkommande.

 

Är det du som nickar PokerJante?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker nog oxa att de som kallar han sopa far ta och ge han credit nu, mkt imponerande.

 

En sopa är han inte, han spelar bra lös och aggressiv poker och sån spelstil innebär stora swings. Ibland går det bra, men det kan gå lika fort åt andra hållet.

 

Men jag blir förvånad över hur många som inte har förstått sig på poker och varians i detta forum. De tror de 9 bästa i världen tar sig till WSOP final bordet. I så fall är Erik kanske snart i klass med Kantor (killen som klonkade allt på finalbordet -2005) och Steve Danneman (killen som gick från att spela homegames till att bli 2:a i världen 2005). Personligen tror jag Erik är betydligt bättre än de 2 och han vill nog inte bli jämförd med de 2 tomtarna. :lol:

Men då kanske ni förstår vad variansen kan göra. Man kan ha tur flera dagar och vinna alla coin-flips, underdoglägen och träffa hårt i rätt lägen. Det krävs för att man ska ta sig till WSOP bord idag när det är över 8000 spelare.

 

 

Bara önska Erik lycka till och hoppas det går hela vägen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig sett han spela så kan absolut inte uttala mig hur bra han är.

 

Men vill bara påpeka för förgående talare att jag tror att de flesta fattar varians o att man behöver tur i main event. Men det jag tycker är intressant är att när "proffsen" klonkar ett finalbord eller vinner en turnering så är det för de spelat "grym" poker.

 

Men när samma proffs intervjuas nästa år ang main event så säger han att det krävs enormt mkt tur för att komma finalbordet.

 

Jag tror det krävs både tur o skicklighet o klonka finalbordet i main eventet. Man kan trots allt komma inte komma ifrån att man måste spela bra med, man får inte bli trött o tappa koncentration. Men visst kan man klara det ändå, om man får mega,extrem snortur. Det gäller ju som sagt att hellre komma in i coinflips eller bättre snarare än 20-80 situationer.... Men med extrem tur kan man ju överleva flera 20-80 i teorin med.

 

Men till min poäng. Jag tror att skickligheten överskattas i ens egens ögon om man kommer själv till finalbordet, men skickligheten underskattas när man själv åker ur.

 

Jag ser Main eventet som ett stort bingolotto, ngr har bara 1 bricka med sig o en del kommer in med 2 o en del (läs bästa proffsen) har ett båtlass med brickor i jämförelse. Men trots detta är det bara 1 nummer som dras o vinner o det kan lika gärna vara en som hade med sig en bricka o blev extremt tursam. Bara för man har ett båtlass med spelbrickor innebär det inte att man får bingo, men sannolikheten är större....

 

 

Hoppas nu verkligen ngn svensk tar detta för svensk poker skull. Skitsamma i om man bedömmer hans prestation efter denna turnering eller ej. Vi skall vara glad över svensk poker, detta skulle gynna sverige o återigen belysa att vi är en världsnation i denna sport(??) (vet att denna turnering inte bevisar ngt, men det är så omvärlden o svenssons ser på pokern.... och vi måste se det ifrån deras ögon)

 

Och istället för att racka ned på dem för de har tur lyfta fram dem, sverige behöver stora namn, o jag vet att det är fel att main events killar får all publicitet snarare än CG gubbarna. Jag hade varit gladare o se de som lirar tungt CG som affisch namn, men så är nu inte fallet så därför får vi vara glada om vi kan få ngn som kan vara affischnamn utåt i världen jag tycker sverige saknar ett sådant trots att vi har så otroligt duktiga spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan trots allt komma inte komma ifrån att man måste spela bra med, man får inte bli trött o tappa koncentration. Men visst kan man klara det ändå, om man får mega,extrem snortur. Det gäller ju som sagt att hellre komma in i coinflips eller bättre snarare än 20-80 situationer.... Men med extrem tur kan man ju överleva flera 20-80 i teorin med.

 

Att "spela bra" kan ju endast sättas i relation till motståndet. Och med tanke på det gigantiska startfältet fyllt av random muppar/hobbylirare som har klonkat en satte så är ju faktiskt Vesåpp, sin status till trots, årets tomteturre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan trots allt komma inte komma ifrån att man måste spela bra med, man får inte bli trött o tappa koncentration. Men visst kan man klara det ändå, om man får mega,extrem snortur. Det gäller ju som sagt att hellre komma in i coinflips eller bättre snarare än 20-80 situationer.... Men med extrem tur kan man ju överleva flera 20-80 i teorin med.

 

Att "spela bra" kan ju endast sättas i relation till motståndet. Och med tanke på det gigantiska startfältet fyllt av random muppar/hobbylirare som har klonkat en satte så är ju faktiskt Vesåpp, sin status till trots, årets tomteturre.

 

Självklart jämfört med andra $10k trn är det årets "tomteturre", men om du tror att det är lätt att satta sig in i WSOP alt att alla som gör det är värdelösa?-tänk igen! Väldigt många som sattar sig in är "proffs" och det är rikgtigt svårt att klara av det. För självklart är det så att en $20 online trn innehåller så otroligt mycket bättre spelare? (de har ju bara inte br eller rika föräldrar eller allt annat som low limit spelare brukar klaga över)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul någon kallar mig PokerJante, ni är fan för jävla dumma här. Thuritz är en av mina allra bästa vänner, och Erik känner jag ganska okay också; skulle jag missunna dem något tror ni? Seriöst.

 

Håller med Nebbis, trots att de ligger där så får man ta det för vad det är. Det är inte enbart skicklighet som gör att man klarar sig vidare ifrån 8000 pers. Ett par bad beats så är även de bästa i världen borta. Men skickligt trots allt att vara där de är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...