Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sådär, då har man grindat 6 sh-bord i typ 6 timmar då. Måste vara någon form av personligt rekord. Oklart om det blir nåt mer idag, känner mig rätt slut nu, konstig i huvudet nästan som om jag vore full. :) Men så sov jag inte så mycket inatt heller.

 

Gick plus litegrann i alla fall, drygt $500 så jag är rätt nöjd. Jag plussade $500 igår också så nu börjar det likna nåt igen. Rullen ligger på strax under $16k och jag ligger därmed $23 plus i december! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt kul... det går riktigt bra och jag känner att en vändning är på G. Sen avslutar jag med att backa $1750 på de sista 2300 händerna. Hurra.

 

En (klen) tröst är att jag är på väg att klonka i en satellit till en satellit till Aussie Millions. Jag satellitade mig för övrigt till satelliten jag spelar just nu för 1200 fpp. :) Hoppas det inte blev rörigt, jag har iaf ITM-snittstack med ungefär hälften av spelarna kvar . Nån som brukar spela satelliter som vet hur lugn jag kan vara med de förutsättningarna? Skulle jag i princip kunna sitta ut nu och få en plats eller brukar bubblan vara så förjävlig att jag faktiskt måste spela lite för att se till att hålla mig flytande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja, fixade satellitplatsen. Rätt schysst ändå att vinna en plats värd $325 för en grundinsats på 1200 fpp. Nu gäller det bara att klonka i den riktiga satelliten, inte helt lätt med ett vinstpaket per 60 spelare men det ska nog gå med lite klonk så ses vi i Australien sen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä, åkte på 17e plats... två dryga händer i slutet:

Jag 88, fi AQ, han har halva min stack, all in pre - brädan 99TT2

Liksom han ska ju fan inte få vinna utan att träffa ett ess eller en dam.

Sen ställer jag in med 96 när jag har typ 5 bb kvar. AK synar och floppen ger hopp: 92J. Turn: T. River: Q.

 

Men jag ska inte klaga med tanke på hur jag klonkade tidigare i turneringen. Lite surt bara att åka precis innan pengarna börjar spela roll typ. $60 fick jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är då själv fan att man aldrig kan klonka när det väl börjar gälla lite pengar! Tappade först 7k av de 20k jag hade mot chipleadern som hade 88 när jag hade A9 och försökte stjäla samt CB:ade på turn. Några händer senare

minraisar en idiot som sitter till höger om mig upp till 1600, han har 7000 kvar i stacken och jag ställer med mina 13k med AQ. Han steker länge och sen synar han med A8s! Vad är det för jävla fiskspel? Självklart floppar han tre ruter för nötfärg och det är bara en tidsfråga innan jag åker ut på 19e plats med 55 mot KT.

 

$100 fick jag, hade varit rätt mycket finare med $4500 som var förstapriset.

 

Bra dag ändå, typp $900 plus i nuläget. Nu ska jag vila och läsa lite Poker Magazine som kom idag innan det är dags för Aussie Million-satelliten klockan tre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg A9-handen. Inte sugen på att skjuta på sista gatan också? Du var väl ITM då?

 

Grind resten av natten?

Hmm nja, tyckte att jag hade hyfsat showdownvärde med ess-hög samtidigt som jag inte kommer få honom att släppa särskilt många par.

 

Jo grind blir det väl så länge jag är kvar i satelliten, känns lite osäkert hur det kommer gå med tanke på att jag är rätt trött just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja, fixade satellitplatsen. Rätt schysst ändå att vinna en plats värd $325 för en grundinsats på 1200 fpp. Nu gäller det bara att klonka i den riktiga satelliten, inte helt lätt med ett vinstpaket per 60 spelare men det ska nog gå med lite klonk så ses vi i Australien sen!

 

Är det den kl 03.00 på FTP? i så fall ska jag också spela. Lycka till ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, såhär ser kurvan ut för de 12k händer jag har hunnit med under innan-jul-maratonet. Inte spikrakt uppåt direkt och det har varit frustrerande att så fort man är på väg uppåt dras ned i djupet igen. Men med lite perspektiv på saker och ting så får man ju se det positiva i det hela: jag har inte backat, jag har tränat på att spela sex bord och jag bör ha dragit in en del rakeback.

 

Jag tror att jag ska satsa på att spela sex bord eller så i fortsättningen också. Jämfört med de två bord som jag förut har kört så blir det ju en del skillnad i timlön om man lyckas hålla samma snitt, samtidigt som det inte blir lika stora swings och inte lika svårt motstånd som om jag skulle upp på 2/4 och härja igen. Dessutom hinner jag med en hel del händer vilket leder till långa loppet snabbare och därmed kan jag förhoppningsvis få en graf som visar nån slags trend inom en inte alltför avlägsen framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stortilt... åker på plats 121 när mina AA blir utdragna av 77 handen efter att AJo dragit ut min AK med en färg på river.

 

Verkar som turneringen var riggad. Åkte när mitt set blir utdraget på river. Tror förresten jag snodde en plats i x-mas league för dig för några dagar sedan om du heter waggho på nordicbet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som turneringen var riggad. Åkte när mitt set blir utdraget på river. Tror förresten jag snodde en plats i x-mas league för dig för några dagar sedan om du heter waggho på nordicbet. ;)

 

Hmm jo det gör jag, men jag visste inte att jag spelade någon sån turnering. Satt jag ut och du snodde mina blinds eller? yw i så fall... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde just något som jag nog inte bör låta bli en vana. Jag beställde en förstaklassbiljett till min tågresa hem. Inte nog med det, utan jag struntar helt sonika i att jag har betalat 200 kr för en bussresa hem redan. Se det som en donation, Swebus Express.

 

Anledningen är främst att jag har blivit rätt risig i kistan efter att bara ha ätit linssoppa de två senaste dygnen. :) Jag har gått och gruvat mig för att busstoaletten ska vara avstängd eller nåt och resan skulle bli en mardröm. Även om den inte är avstängd brukar det ju lukta rätt bra ut i bussen när man har besökt den, kunde bli lite pinsamt i mitt nuvarande tillstånd.

 

Magbesvär eller ej gränsar det ju till dumsnålhet att välja en bussresa på fem timmar före en tågresa på 2:45 bara för att spara in en hundring eller två. Så nu bestämde jag alltså för att skita i biljetten jag har beställt och satsa på tåget istället, och ska man väl sväva ut på det sättet kan man ju lika gärna ta steget fullt ut och köpa en första klass plus-biljett! Det lät inte helt fel med en "rejäl frukost med utvalda pålägg" och kaffe, te och frukt under hela resan och priset - ett knappt inköp på NL200 - kändes oerhört billigt.

 

Bankrullen sjunker från $16582 till $16450. Det kan det nog vara värt. Oj, nu måste jag gå på toa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...