amisho Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Hela du är ett plus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 November , 2006 Idag fyller jag år! 23 friska. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stoffe83 Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppann Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Coolt Morsan fyller 46 också ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Ja, må han leva osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
weismyller Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 GRATTIS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 November , 2006 Tack för alla grattis! Nyss höll jag på att klanta mig rejält. Jag satt och filosoferade över hur mycket pengar jag egentligen lägger i potterna och att jag aldrig skulle göra så "irl". Sålunda satt jag och mumlade för mig själv "jag höjer till 40 spänn" när jag satt med 22 i mittposition och låtsades att det var ett homegame. Två synade och det låg $20 i potten. "140 kronor i potten, jag satsar en dryg hundring" mumlade jag på och inväntade vad mina motståndare skulle göra. Jag hade inte träffat nåt på floppen. När fi 1 satt och funderade fick jag syn på vad jag hade satsat. Istället för $15 hade jag skrivit 140, dvs mängden kronor i potten! Båda fi täckte mig men efter mycket stekande la de sig båda två och jag kunde pusta ut. Att drömma sig bort på det där viset lär ju vara kraftigt EV- i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 November , 2006 Ja, må han leva osv. Är det förresten några kändisar på din avatar, bluwajt? Min hjärna vill hela tiden tolka det som att det är mats iremark och anders "sune & bert" jacobsson som sitter där och klonkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 15 November , 2006 Rapport Share Postad 15 November , 2006 Heh, fick du fultjack i födelsedagspresent som du röker upp medan du spelar/filosoferar? Om 3-5 veckor får jag internet igen, då blir det tips från coachen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2006 Igår gjorde jag en syn som gav mig den största potten någonsin (tror jag) i dollar räknat. Nästan $700 blev det. Men jag är inte särskilt stolt över synen, jag tror inte att den var rätt spel i längden. Så här gick det till: Jag får i sen position och höjer upp 4 bb. UTG slår om till 10 bb eller något liknande. Här trebettar jag vanligtvis men denna gång synade jag bara, dels för att variera mitt spel och maskera min hand och dels för att vi båda har djupa stackar (runt 175 bb). Jag vill inte tvingas till ett beslut om hela min stack preflop med KK. Pott: 21 bb Floppen kommer Fi bettar snabbt 3/4 pott, och här ser jag ingen anledning att göra annat än att syna. Det jag hoppas på är ju att han går bort sig med ett lägre överpar än mitt och jag kan ju knappast få honom att lägga AA. Höjer jag kommer han att sakta ner med JJ och QQ. Pott: 50 bb Turn kommer Fi tänker en liten stund och bettar sedan runt 2/3 av potten. Nu har han verkligen visat styrka men att lägga mina kungar finns inte på kartan. JJ och QQ är fortfarande troliga händer och kanske kan man fånga en och annan överbluffad AK eller liknande. Jag synar igen. Pott: 120 bb River kommer Blixtsnabbt ställer fi in resten av stacken på ca 110 bb. Det är precis så en smålurig spelare skulle kunna spela för att få in hela stacken när han klonkar trissen på sista kortet. Nu är jag slagen av JJ, TT, AA och får split mot KK. Endast QQ återstår och vem skulle trycka in allt i det läget med den handen? Det verkar inte rimligt. JJ och AA verkar troligast och om jag synar slår jag i princip bara en bluff. Småtiltad som jag är trycker jag efter en lång stund på synknappen och bestämmer mig samtidigt för att stänga av hela datorn, bli arg och gå och göra något annat om potten går till honom. Nu blir det en liten cliffhanger där ni inte får veta vilken hand han hade. Några kommentarer på handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mowmow Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 Var det på poker.com, isf mot vilken spelare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2006 Var det på poker.com Ja. isf mot vilken spelare? Minns ej. Jag sa "good bet" och att jag nog hade lagt mig om jag inte var lite på tilt. Då sa han "put you on AA" och några händer senare lämnade han bordet. Han satt i sätet längst till vänster. Där har du signalementet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mowmow Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 Var det på poker.com Ja. isf mot vilken spelare? Minns ej. Jag sa "good bet" och att jag nog hade lagt mig om jag inte var lite på tilt. Då sa han "put you on AA" och några händer senare lämnade han bordet. Han satt i sätet längst till vänster. Där har du signalementet! okej, tror inte jag lirade då, ser dig nästan aldrig vid borden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2006 Kul första hand. Floppar 444 på bb, synar pottbet på flop, checkar turn och han checkar bakom, jag bettar knappt pott, han höjer, jag går all in, han sitter med 55 Brädan: EDIT: Lite senare på samma bord. Floppar 444 igen. Bettar pott, blir höjd, trebettar, han går all in och jag synar. Brädan är och han har floppat en stege med 76. Ingen klonk på turn eller river. 44 - Dagens oturshand? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cab Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 Vad hade han jag vill veta toköverspelade AK?, 99? Föresten spelade du Uppsala Open ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2006 Vad hade han jag vill veta toköverspelade AK?, 99? Han visade upp Föresten spelade du Uppsala Open ? Nope! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rai Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 Kan ju tipsa dig om att lir runt 05.00-10.00 på poker.com är den bästa tiden för lir där. Försöker förövrigt undvika dig på nl200 borden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2006 Kan ju tipsa dig om att lir runt 05.00-10.00 på poker.com är den bästa tiden för lir där. Aha, intressant. Synd att man pluggar, det blir ju ingen rolig dygnsrytm om man ska spela de tiderna. Försöker förövrigt undvika dig på nl200 borden Hehe. Vad nickar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mowmow Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 undvik ikilledyrcat, han är ruggigt het Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rai Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 Kan ju tipsa dig om att lir runt 05.00-10.00 på poker.com är den bästa tiden för lir där. Aha, intressant. Synd att man pluggar, det blir ju ingen rolig dygnsrytm om man ska spela de tiderna. Försöker förövrigt undvika dig på nl200 borden Hehe. Vad nickar du? Äh e väl bara att gå upp lite tidigare o lira innan plugget Lirar mot dig nu SH bord Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2006 Värsta dagen på väldigt länge (nånsin?) sett till dollar. Avslutar en förjävlig kväll med att floppa topptvå och möta set. Minus nästan $1200. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rai Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 Binlarden Posted Small Blind $2.00 IdontknockoutU Posted Big Blind $4.00 Dealing Cards You Were Dealt (Ah, Ad) bondrai Raised to $16.00 Waggho Calls $16.00 patrified Folds rgood001 Calls $16.00 Binlarden Folds IdontknockoutU Folds ------------------------------------------------- Dealing Flop (Tc,3c,Kc) bondrai Bets $32.00 Waggho Calls $32.00 rgood001 Folds ------------------------------------------------- Dealing Turn (Jd) bondrai Bets $118.00 Waggho All In for $306.10 bondrai All In for $165.80 ------------------------------------------------- bondrai has (Ah, Ad) Waggho has (Th, Kh) ------------------------------------------------- Dealing River (Ac) ------------------------------------------------- Waggho Wins $22.30 from pot 2 with : Two Pair, Kings and Tens ------------------------------------------------- bondrai Wins $682.60 from pot 1 with : Three of a Kind, Aces Lite halv brutal.. SRY!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2006 Var det du din jävel! Jaja, det är väl hur som helst inte bästa läget att skotta på nästa nivå just nu. Dåligt med bord igång på 200 dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rai Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 ja kan typ inte släppa överpar.. Så kör en iremats o comittar mig på turn där för whina på blivit utdragen hehe Du missa dock all action, du joina när alla sluta gå all in me aqos pre os. Sen är liret som sagt inte så bra på eftermiddagarna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts