Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för alla grattis!

 

Nyss höll jag på att klanta mig rejält. Jag satt och filosoferade över hur mycket pengar jag egentligen lägger i potterna och att jag aldrig skulle göra så "irl". Sålunda satt jag och mumlade för mig själv "jag höjer till 40 spänn" när jag satt med 22 i mittposition och låtsades att det var ett homegame. Två synade och det låg $20 i potten. "140 kronor i potten, jag satsar en dryg hundring" mumlade jag på och inväntade vad mina motståndare skulle göra. Jag hade inte träffat nåt på floppen. När fi 1 satt och funderade fick jag syn på vad jag hade satsat. Istället för $15 hade jag skrivit 140, dvs mängden kronor i potten! Båda fi täckte mig men efter mycket stekande la de sig båda två och jag kunde pusta ut.

 

Att drömma sig bort på det där viset lär ju vara kraftigt EV- i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår gjorde jag en syn som gav mig den största potten någonsin (tror jag) i dollar räknat. Nästan $700 blev det. Men jag är inte särskilt stolt över synen, jag tror inte att den var rätt spel i längden. Så här gick det till:

 

Jag får :Kd::Kc: i sen position och höjer upp 4 bb. UTG slår om till 10 bb eller något liknande. Här trebettar jag vanligtvis men denna gång synade jag bara, dels för att variera mitt spel och maskera min hand och dels för att vi båda har djupa stackar (runt 175 bb). Jag vill inte tvingas till ett beslut om hela min stack preflop med KK.

Pott: 21 bb

 

Floppen kommer :Th::6d::3c:

Fi bettar snabbt 3/4 pott, och här ser jag ingen anledning att göra annat än att syna. Det jag hoppas på är ju att han går bort sig med ett lägre överpar än mitt och jag kan ju knappast få honom att lägga AA. Höjer jag kommer han att sakta ner med JJ och QQ.

Pott: 50 bb

Turn kommer :8s:

Fi tänker en liten stund och bettar sedan runt 2/3 av potten. Nu har han verkligen visat styrka men att lägga mina kungar finns inte på kartan. JJ och QQ är fortfarande troliga händer och kanske kan man fånga en och annan överbluffad AK eller liknande. Jag synar igen.

Pott: 120 bb

 

River kommer :Jd:

Blixtsnabbt ställer fi in resten av stacken på ca 110 bb. Det är precis så en smålurig spelare skulle kunna spela för att få in hela stacken när han klonkar trissen på sista kortet. Nu är jag slagen av JJ, TT, AA och får split mot KK. Endast QQ återstår och vem skulle trycka in allt i det läget med den handen? Det verkar inte rimligt. JJ och AA verkar troligast och om jag synar slår jag i princip bara en bluff. Småtiltad som jag är trycker jag efter en lång stund på synknappen och bestämmer mig samtidigt för att stänga av hela datorn, bli arg och gå och göra något annat om potten går till honom.

 

Nu blir det en liten cliffhanger där ni inte får veta vilken hand han hade. Några kommentarer på handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det på poker.com

Ja.

isf mot vilken spelare?

Minns ej.

 

Jag sa "good bet" och att jag nog hade lagt mig om jag inte var lite på tilt. Då sa han "put you on AA" och några händer senare lämnade han bordet. Han satt i sätet längst till vänster. Där har du signalementet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det på poker.com

Ja.

isf mot vilken spelare?

Minns ej.

 

Jag sa "good bet" och att jag nog hade lagt mig om jag inte var lite på tilt. Då sa han "put you on AA" och några händer senare lämnade han bordet. Han satt i sätet längst till vänster. Där har du signalementet!

okej, tror inte jag lirade då, ser dig nästan aldrig vid borden :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul första hand. Floppar 444 på bb, synar pottbet på flop, checkar turn och han checkar bakom, jag bettar knappt pott, han höjer, jag går all in, han sitter med 55

 

Brädan: :4c::Kh::Qh::Qd::5d:

 

EDIT:

Lite senare på samma bord. Floppar 444 igen. Bettar pott, blir höjd, trebettar, han går all in och jag synar. Brädan är :4h::5c::8d: och han har floppat en stege med 76. Ingen klonk på turn eller river. 44 - Dagens oturshand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju tipsa dig om att lir runt 05.00-10.00 på poker.com är den bästa tiden för lir där.

Aha, intressant. Synd att man pluggar, det blir ju ingen rolig dygnsrytm om man ska spela de tiderna. :P

Försöker förövrigt undvika dig på nl200 borden :P

Hehe. Vad nickar du?

 

Äh e väl bara att gå upp lite tidigare o lira innan plugget :P

 

Lirar mot dig nu ;) SH bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Binlarden Posted Small Blind $2.00

IdontknockoutU Posted Big Blind $4.00

Dealing Cards

You Were Dealt (Ah, Ad)

bondrai Raised to $16.00

Waggho Calls $16.00

patrified Folds

rgood001 Calls $16.00

Binlarden Folds

IdontknockoutU Folds

-------------------------------------------------

Dealing Flop (Tc,3c,Kc)

bondrai Bets $32.00

Waggho Calls $32.00

rgood001 Folds

-------------------------------------------------

Dealing Turn (Jd)

bondrai Bets $118.00

Waggho All In for $306.10

bondrai All In for $165.80

-------------------------------------------------

bondrai has (Ah, Ad)

Waggho has (Th, Kh)

-------------------------------------------------

Dealing River (Ac)

-------------------------------------------------

Waggho Wins $22.30 from pot 2 with : Two Pair, Kings and Tens

-------------------------------------------------

bondrai Wins $682.60 from pot 1 with : Three of a Kind, Aces

 

 

Lite halv brutal.. SRY!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...