Juggler Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2006 Tror du behöver en ny skärm för att få tillbaka klonken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 Oktober , 2006 Suck... Hand 1024: Waggho JJ, Fi Q9o, höjning till 12 bb preflop, Flop TJK, all in, Turn blank, River blank. Ibland går det verkligen inte att vinna. Jag som hade tänkt göra helgen till ett riktigt pokermaraton och inte boka upp nånting annat. Nu känner jag mig inte sådär jättesugen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 Oktober , 2006 Bestämde mig för att sätta senaste dagarnas dipp i lite perspektiv med en excelgraf. Funkar alltid! Såhär ser det ut sen den 8 augusti (upplösning: i bästa fall en dag, i sämsta fall två veckor): http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_3/04890000-04899999/640x480/4896637.jpg?0 Och på lite längre sikt ser det ut så här (upplösning: en månad): http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_3/04890000-04899999/640x480/4896663.jpg?0 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2006 100% NL nu? Jag gör fö något som jag först läste här, jobbar som prop för att bygga rulle och träna "riktig" SH och HU. Trist med din lilla dipp, det vänder...och det vet du. GL Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
amisho Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2006 Om du slutar spela som en fisk så kanske du börjar vinna igen? All-in syn med J5 pre? Du kanske gjorde det bara för att vara snäll mot mig? En så kallad "sympatisyn"...hm... Nåväl. Oscar ska med, om jag får bestämma. Och om du får bestämma tar han med sin röda espressomaskin. Nu ska jag till skolan. Lycka till i fortsättningen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 20 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2006 100% NL nu? Japp. Det känns bäst att hålla sig till en form i taget i huvudsak. Annars måste man ju ändra sitt tänkande från dag till dag... men det kan nog bli FL igen när jag tröttnar på det här. Jag gör fö något som jag först läste här, jobbar som prop för att bygga rulle och träna "riktig" SH och HU. Trevligt! Jag proppar också lite ibland även om det inte har blivit så jättmycket den senaste tiden. Mindre krångel och nästan lika mycket pengar på wpx. Om du slutar spela som en fisk så kanske du börjar vinna igen? All-in syn med J5 pre? Du kanske gjorde det bara för att vara snäll mot mig? En så kallad "sympatisyn"...hm... Haha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 20 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2006 Waggho: AK, Fi QhJh, höjt till 12 bb preflop, Flop Ah 7h 3x, all in, Turn A, River blank Jaa! Så ska det se ut! Får in pengarna med bästa handen och den håller! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 20 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2006 Låg 500+ för dagen ett tag, men sen gick det nedåt igen. Ligger lite mer än 100 plus i alla fall. Har mest kört NL100. Skönt att det inte har gått nedåt ännu mer i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SMaccan Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2006 Hatar verkligen WPX just nu, sååå ostabilt, buggar hela tiden. PS. riggen slår bara till mot fiskarna /Boobgirl Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 20 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2006 Hatar verkligen WPX just nu, sååå ostabilt, buggar hela tiden. Ja idag har disconnectarna varit värre än vanligt faktiskt. PS. riggen slår bara till mot fiskarna /Boobgirl Nämen vafan! Varenda jävel man spelar mot hänger ju på det här forumet! Måste vara försiktig med vad jag skriver här! (Här skulle jag vilja infoga en paranoid smiley men det fanns ingen) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 21 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Kan man tänka sig en turn mer tillrättalagd för att jag ska förlora så mycket som möjligt? Waggho: FI: Bräda: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Spelgalen Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Tror du förlorar mkt på att vara så negativt inställd till pokern. Försök alltid se det positiva så blir det genast mycket roligare att spela och då kommer genast bättre resultat. Förresten hur mkt hinner du spela per månad? Jag har själv kommit in på läkarlinjen, börjar efter jul och är väldigt intresserad hur mycket tid till pokern jag kommer ha. Klart det skiljer sig från person till person men det skulle vara intressant att få en liten fingervisning från en som redan läser programmet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 21 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Usch, tiltar ur på en spelare som återhöjer mig varenda jävla gång. Träffar ett par på floppen och checkraisar honom, klart att han har QQ och ingen klonk för mig. Kasst spel, klart det ska hända på nl200 också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 21 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Tror du förlorar mkt på att vara så negativt inställd till pokern. Försök alltid se det positiva så blir det genast mycket roligare att spela och då kommer genast bättre resultat. Jag är bara negativt inställd när det går kasst. När det går bra för mig är jag jättepositivt inställd! Förresten hur mkt hinner du spela per månad? Jag har själv kommit in på läkarlinjen, börjar efter jul och är väldigt intresserad hur mycket tid till pokern jag kommer ha. Klart det skiljer sig från person till person men det skulle vara intressant att få en liten fingervisning från en som redan läser programmet. Grattis! Jag har ganska bra med tid till pokern. Oavsett vad man pluggar tror jag inte man behöver lägga ner lika mycket tid som på ett heltidsjobb av den enkla orsaken att ingen orkar plugga effektivt åtta timmar om dagen (rätta mig om jag har fel, någon). Det skönaste med utbildningen är att man inte behöver oroa sig för betygen iom att vi bara har G och U. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heimdall87 Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Såg den handen. Jag lämnar iaf WPX på obestämd tid nu, rejkar $1000 i veckan men det är fan inte värt det. Igår tiltade jag bort $300 på 5 min efter ha disconnectat nötterna i en rereraisad trevägspott. Idag disconnectade jag 4 gånger på 15 min, inklusive en floppad nötsege i en trevägsspott. Slängde iväg ett argt mejl till supporten och bad dem hälsa Haden att fixa sina jävla servrar. Fy fan. Nu ska jag tilta bort partyrullen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cab Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Såg den handen. Jag lämnar iaf WPX på obestämd tid nu, rejkar $1000 i veckan men det är fan inte värt det. Igår tiltade jag bort $300 på 5 min efter ha disconnectat nötterna i en rereraisad trevägspott. Idag disconnectade jag 4 gånger på 15 min, inklusive en floppad nötsege i en trevägsspott. Slängde iväg ett argt mejl till supporten och bad dem hälsa Haden att fixa sina jävla servrar. Fy fan. Nu ska jag tilta bort partyrullen. Förmodligen kommer jag också lämna wpx snart för nya jaktmarker less på super riggen där som är rätt jobbig när det inte finns någon fisk att plussa tillbaka på när. När man alltid blir utdragen av nått skit spel och börjar tilta och bli weakdålig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solidify Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2006 Waggho läser du också till läkare i Uppsala? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_barzini Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2006 GG och gl imorgon! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 22 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Oktober , 2006 Waggho läser du också till läkare i Uppsala? Japp! Jag lämnar iaf WPX på obestämd tid nu, rejkar $1000 i veckan men det är fan inte värt det. Igår tiltade jag bort $300 på 5 min efter ha disconnectat nötterna i en rereraisad trevägspott. Jag tycker fortfarande att det är värt det, men jag har haft turen att inte bli bortkopplad i riktigt hemska lägen särskilt ofta. $1000, kör du fyra bord eller så då eller? Jag brukar hinna med att få ihop $500. Förmodligen kommer jag också lämna wpx snart Det är bra att ni drar och lämnar plats för lite fisk! GG och gl imorgon! Detsamma! Okej! Igår kväll gick det dåligt som vanligt och jag var nästan 800 back för dagen ett tag. Då bestämde jag mig för att ta mig i kragen! Två bord, inget surffönster uppe, fram med notesbladet på varenda spelare och anteckna flitigt! Det gav onekligen resultat. En hel del bra klonk som hjälpte till förstås men nu efter x timmars nattgrind har jag kämpat mig upp till till 400 plus för dagen! 1200 upp efter bottennoteringen när jag satte mig koncentrerat alltså... Det känns riktigt bra, nu är jag back on track. Rakebacken har kommit upp i $700 för veckan så när jag får den är jag nästan tillbaka på all time high. Nu ska jag sova gott! PS. Som en bonus till emilio bjuder jag härmed på vad jag fick ihop i hans notesblad: tight PF-are verkar jävligt tight SJUKT TIGHT! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_barzini Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2006 hahaha jaa, eller: "Trött, full, och äter mackor.." Men tack för tipsen! Nu kommer jag reraisa dig varje hand! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 22 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Oktober , 2006 "Trött, full, och äter mackor.." En annorlunda fylltetilt! "AQ suited på knappen, höhö... kanske borde höja... men vafan, är man full så är man - jag slänger! Raj raj. Bara en till macka." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_barzini Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2006 ja en annorlunda fylletilt måste jag säga. Men den funkade ju! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heimdall87 Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2006 Japp 4 SH bord, mestadels NL100 men ibland nåt 200. Sen blir det ju några timmar om dagen. Har inte så mycket annat för mig, hade tänkt börja plugga men HP var försåtligt upplagt i år och jag lyckades bara skrapa ihop till 1,8. Så det blir tre månader i thailand och sen jobb igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 22 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Oktober , 2006 Känner mig lättiltad. Disconnections kommer en gång i kvarten typ. Så drygt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Fan vad fint, här loggar man in för att skriva nått bittert i dagboken och så möts man av att Jennez har klonkat Full Tilt-söndagsturneringen för $74 000! Detta innebär nästan $1000 var för oss andra i Team Railbirds. Hur som helst känner jag att jag behöver pausa lite, vet inte om det blir en dag eller en månad, troligen några dagar till en vecka. Förra veckan spelade jag för mycket, fick omkring 70 % mer rakeback än de föregående veckorna då jag ändå har tyckt mig spela hyfsat mycket. Paus alltså! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts