Gå till innehåll

Ny Ebook ute $1800


Arnan

Recommended Posts

Tror inte den kommer ut som torrent särskilt snabbt. Intresset för att föra ut även vanliga pokerböcker och e-böcker har kraftigt minskat på senare tid.Bobbofitos har väl haft en e-book ute en längre tid (med en ny version i dagarna) för 750 dollar.

 

Förutom DRM skydd (som förvisso går att ta bort) så har de "individualiserat" varje utskick genom att t ex ändra ett ord för att kunna se vem som börjat sprida den. Om de sedan kan ta till åtgärder juridiskt för att de som köper skriver under ett icke spridnings-kontrakt vet jag ej. Ljudboksserien från aejones borde väl vara lättast att kopiera med bara en mikrofon.

 

Det största incitamentet mot att den blir kopierad är väl att de som lägger ner mycket pengar vill ha informationen för sig själva så länge de går.

 

Förr eller senare kommer naturligtvis de koncept det skrivs om ut ändå. En vanlig textboksförfattare som ex Harrington, Miller eller någon mindre känd kan ju köpa boken i någon annans namn och sedan omformuler saker i sina egna ord om det finns något revolutionerande nytt. Annars lär vi väl se det på pokerborden och läsa om det i forumen. Det man betalar för är att ligga lite före en tid i så fall. Eller läsa den så man formulera en kontrastrategi mot dem som överanvänder det som lärs ut ord för ord utan att tänka själva.

 

Finns det verkligen så mycket mer än att kunna grunderna väl, och sedan anpassa sig till motståndarnas sätt att spela för att utnyttja dem i poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fanns ju en recensionstråd på 2+2. Någon som spelar 0.5/1 hade köpt den och tyckte den var bra. Den är säkert jättebra, exemplena på sajten så ju fina ut, men seriöst: betala 18 inköp för en pokerbok på 71 sidor när man ändå spelar så lågt?

 

Ja jag såg det också... Riktigt skumt. :lol:

aejones ljudbokserie fick en bra recension av Bryce också och var enligt honom värd $5K för en low/midstakespelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det låter för bra osv. Författaren menar alltså enligt citatet nedan (från 2+2) att en 80-sidors e-book lär dig krossa midstakes, och om alla vet vad som står i boken och applicerar det så är pokern i princip död. Tillåt mig tvivla.

Gör en nyfiken dock, vilket ju är meningen.

 

"Everything else that gets leaked online doesn't kill the entire economy of that particular market; it also doesn't hurt the person's bottom line. If everyone has this book, then people should just GG their aspirations to be poker pros because the small/mid-stakes games will get infinitely harder."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det låter för bra osv. Författaren menar alltså enligt citatet nedan (från 2+2) att en 80-sidors e-book lär dig krossa midstakes, och om alla vet vad som står i boken och applicerar det så är pokern i princip död. Tillåt mig tvivla.

Gör en nyfiken dock, vilket ju är meningen.

 

"Everything else that gets leaked online doesn't kill the entire economy of that particular market; it also doesn't hurt the person's bottom line. If everyone has this book, then people should just GG their aspirations to be poker pros because the small/mid-stakes games will get infinitely harder."

 

:shock: ett lätt storhetsvansinne kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte riktigt hur en bok på 80 sid eller en ljudboksserie skulle kunna innehålla så mycket unik information som inte redan tagits upp i exempelvis de tusentals CR och DC videos som gjorts på mid-high stakes?

 

Jag är iaf inte sugen på att läsa den efter att ha läst följande texturval: http://dailyvariance.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror INTE den här boken erjuder något nytt, unikt som gör den värd $1800. Vad skall CTS avslöja som han inte berättat i tidigare videos han gjort. Vad kostar förresten medlemskap på cardrunners? > $1800, vem tror ni blir bättre pokerspelare efter läst denna boken på 80 sidor, och en e-book dessutom, jo tjenare är ni så lättlurade. Inte fan är den värd $1800, men visst allt går att sälja. It´s all about making easy money. Nä ta och nöt lite videos i stället ser mer värde i det och inte behöver man väl hosta upp $1800 för det?

 

Någon nämnde klokt Greedy, Greedier, Pokerplayer. :roll:

 

Är det vanligt att man tar betalt $1800 för en e-book i denna branschen i så fall är den sjukt lukrativ. Ni som köper den här boken skulle jag skratta åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror INTE den här boken erjuder något nytt, unikt som gör den värd $1800. Vad skall CTS avslöja som han inte berättat i tidigare videos han gjort. Vad kostar förresten medlemskap på cardrunners? > $1800, vem tror ni blir bättre pokerspelare efter läst denna boken på 80 sidor, och en e-book dessutom, jo tjenare är ni så lättlurade. Inte fan är den värd $1800, men visst allt går att sälja. It´s all about making easy money. Nä ta och nöt lite videos i stället ser mer värde i det och inte behöver man väl hosta upp $1800 för det?

 

Någon nämnde klokt Greedy, Greedier, Pokerplayer. :roll:

 

Är det vanligt att man tar betalt $1800 för en e-book i denna branschen i så fall är den sjukt lukrativ. Ni som köper den här boken skulle jag skratta åt.

 

Du verkar bitter tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De korta exempel som de visar upp är ju faktiskt saker som jag inte sett i någon pokerbok tidigare. Det ska nog dock snarare ses som ett statement mot pokerböcker i allmänhet mer än något grymt för just denna bok.

 

Istället för skit som "här har din motståndare säkert tvåpar och du bör folda" går de igenom EV med EQ och FE etc. Kombinatorik. Grunder som egentligen alla som lirar småhögt borde kunna men få verkar göra (inklusive mig själv, så ta det inte som skryt :D).

 

Utan att veta känns det som det är mer åt Mathematics of Poker-hållet (fast antagligen väldigt förenklat).

 

Prisvärt eller inte, vem fan vet, det verkar smått osannolikt. Infon LÄR gå att hitta på andra ställen om man bara orkar engagera sig och nöta tillräckligt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för skit som "här har din motståndare säkert tvåpar och du bör folda" går de igenom EV med EQ och FE etc. Kombinatorik. Grunder som egentligen alla som lirar småhögt borde kunna men få verkar göra (inklusive mig själv, så ta det inte som skryt :D).

 

Utan att veta känns det som det är mer åt Mathematics of Poker-hållet (fast antagligen väldigt förenklat).

 

Tänkte precis på det. Problemet med Mathematics är bara att jag personligen aldrig kommer orka läsa den. Det är riktigt avancerat matematik och om du inte är en strikt matematisk spelare så är boken bara jobbig. Sen är det bara små delar av boken som handlar om application rent praktiskt med saker som gameflow och sådant inräknat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis på det. Problemet med Mathematics är bara att jag personligen aldrig kommer orka läsa den. Det är riktigt avancerat matematik och om du inte är en strikt matematisk spelare så är boken bara jobbig. Sen är det bara små delar av boken som handlar om application rent praktiskt med saker som gameflow och sådant inräknat.

 

vad menar du? tar dom hänsyn till game flow i MoP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad menar du? tar dom hänsyn till game flow i MoP?

 

Inte om du tänker dig typ en Krantz video nej. Men dom ställer upp olika senarion med olika %satser och utfall och extremt jobbiga ekvationer, ibland kan det vara att personen är tiltad eller sporadisk, osv. Problemet med MoP är just att den inte passar alla, och absolut inte mig.

 

Sen vill jag betona att små delar av boken tar hänsyn till något som kan liknas vid gameflow.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle jag spela midstakes NLT skulle jag inte tveka om att köpa boken.

 

men nu spelar du highstakes och behöver den inte eller :D ?

 

själv tycker jag knappast det är värt 1.8k för boken, dels för jag gissar mkt av det som står där redan är sådant jag har klurat ut själv och det vore ju sjukt ovärt att köpa en bok för så mkt deg o sedan bli besviken. Sen riktar han sig till den stora midstakesgrindermarknaden..Inte så troligt att han ger uttömande information om hur man ska slå dom games han själv spelar i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men nu spelar du highstakes och behöver den inte eller :D ?

 

själv tycker jag knappast det är värt 1.8k för boken, dels för jag gissar mkt av det som står där redan är sådant jag har klurat ut själv och det vore ju sjukt ovärt att köpa en bok för så mkt deg o sedan bli besviken. Sen riktar han sig till den stora midstakesgrindermarknaden..Inte så troligt att han ger uttömande information om hur man ska slå dom games han själv spelar i.

 

Spelar inte NLT cashgame (förutom vissa HU sessions nu och då)

Främst för att motståndet är för tufft (eller jag är för dålig, hur man nu vill se det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns ju en recensionstråd på 2+2. Någon som spelar 0.5/1 hade köpt den och tyckte den var bra. Den är säkert jättebra, exemplena på sajten så ju fina ut, men seriöst: betala 18 inköp för en pokerbok på 71 sidor när man ändå spelar så lågt?

 

Jo men om den hjälper han så kommer han ju förmodligen gå upp i nivå rätt snart och då blir det inte lika många inköp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns ju en recensionstråd på 2+2. Någon som spelar 0.5/1 hade köpt den och tyckte den var bra. Den är säkert jättebra, exemplena på sajten så ju fina ut, men seriöst: betala 18 inköp för en pokerbok på 71 sidor när man ändå spelar så lågt?

 

rena gissningar men säg den boken gör så han kan höja sin ptbb med 1 o han lirar säg 30K händer i månaden, då tar det 3 månader innan det är intjänat. Sen kan man ju även lägga till att han kanske kommer kunna gå upp i nivå tidigare än beräknat, kmr ha högre winrate på den nivån han flyttar upp till m.m

 

EDIT: har ingen koll på boken alls men eftersom han sj säger den var bra så bör den ju hjälpt honom allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ingen moderat flytta den här tråden till Studier? Det här väl knappast hemma i "Poker Off Topic"?

 

OT: Slowhabit har inte fel på självförtroendet iallafall:

"Those who purchased the book know that if all the small/mid-stakes grinders have a copy, it's GG poker economy. There's a reason why we have satisfied customers but not a lot of reviews."

Men det låter mer som om han inte säljer så bra och vill få upp intresset. Är det någon som har köpt boken här och kan (helst) ärligt recensera den? Jag är väldigt sugen på att köpa den här boken men man blir ju lite tveksam när han skriver så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...