Gå till innehåll

BR-mgmt - Råd från proffsen!!

Mr_Tight

Trillade in på Bodog och fastnade vid en länk som utlovade råd avseende Bankroll Strategy.

http://poker.bodoglife.com/poker-tips/poker-tips-low-end-bankroll-strategy-93358.html

Klockrent, lite nya råd skadar aldrig:

Beginner Strategies, Bankroll

October 28 2008

The super low-end bankroll strategy is a simple concept. Good bankroll management has always dictated that playing from the lower end of your bankroll is the only way to maintain it. That means that you should only play in games where the stakes are a small percentage of your overall bankroll.

-------------->Ok, låter ju rimligt, den har vi hört innan!

Most literature on the subject has advised that at least 100 times the big blind is required, and a better amount would be twice that: 200 times the big blind. -------------->Måste leta upp litteraturen som omnämns, känns väl inte direkt superkonservativt med 100-200 bb i bankrulle..?

That means that if you want to play a $1/$2 game you should have a bankroll of $400. ----> Japp, 2 hela inköp är mer safe och det lär krävas en sjuuuk downswing för att gula

But the volatile setting of online poker is different from the traditional live poker world. Players have evolved, and those numbers don’t often work online. Super low-end bankroll strategy advises that you play at even lower games. Five hundred times the big blind is the recommended amount to have to ensure that a bad run of cards won’t make you go broke. -----> Surt, ska man alltså behöva "hela 5 inköp" för att inte riskera att torska allt bara för att man spelar online:)

That includes lowering the buy-in for tournaments and Sit and Go events as well. Instead of limiting buy-ins to 15% of your bankroll, you should only play in ones that are 5-10% of it. Staying in the game without it costing you money as you learn is the goal. Super low-end bankroll strategy will do that for you, if you have the patience. -----> Uppfattat, bra råd igen. Köpa in 10% av rullen i MTT/SnG känns ju supersafe

Är pokersiten lika seriös som råden så kanske man bör hålla sig undan?

:mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket jag kan känna är helt sjukt lite!?!?!?!?!?!? eller driver du med mig nu?

Det är ju lite skillnad om man ska spela nolimit eller limit (texas).

I nolimit talar man om big blinds, i limit om big bets.

I nolimit är ett inköp 100bb, i limit 10bb (även om jag personligen föredrar att sitta med 200bb resp. 20bb framför mig).

Med inköp på 10bb så är 300bb = 30 inköp, vilket borde räcka som bankroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser