Gå till innehåll

Nextpoker flyttar till iPoker


kraclob

Kommer du fortsätta spela på next efter flytten?  

86 medlemmar har röstat

  1. 1. Kommer du fortsätta spela på next efter flytten?

    • Ja
      22
    • Nej
      64


Recommended Posts

  • Svars 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känns som om Olas första inlägg stämmer väldigt bra med Ongames pressrelease:

 

Tvärt om, det finns inte någon fisk på Nextpoker, bara grinders, pga att de profilerat sig som rb-sajt.

 

Next har inte direkt själva valt att flytta på sig

 

Däremot kan man bara le åt Legatos försök att försvara sig:

 

Next har alltid arbetat stenhårt mot rakeback, och att siten skulle varit "profilerad" som rakebacksite är skitsnack.

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar fortfarande på pengar. Någon som har fått banktransfer än?

 

Ja jag har fått ut mina $1500 i fredags eller torsdags tror jag det var? Tog tre dagar ivf. Är det möjligen så att de "håller" på de större summorna ($1500 är ju inte så mycket jämfört med vad många andra väntar på...) så länge det går? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket skitsnack Ola. Irriterande att du sprider desinformation.

 

Next har alltid arbetat stenhårt mot rakeback, och att siten skulle varit "profilerad" som rakebacksite är skitsnack. Spelarna har fått generösa bonusar inom ramarna för Ongames nätverksregler, varken mer eller mindre.

 

NextPoker sa upp avtalet med Redbet i somras så visst har vi valt det själva... En snabb titta på Pokerscout.com borde förklara det mesta ;)

 

Som du säkert vet om så ger ett antal av de största Ongamesiterna rakeback direkt till spelarna. Detta helt mot nätverksreglerna. Hur du då kan kalla Next, som höll sig inom nätverksreglerna, för rb-profilerad övergår mitt förstånd.

 

Kan tyvärr inte uttala mig allt för mycket i dagens läge, men Ongame har påstått att nätverket ska bli rakebackfritt i flera år... Att vi sa upp vårt avtal med Redbet har inget med några ändrade nätverksregler att göra.

 

 

November 3rd, 2008

NextPoker to leave Ongame Network

Gibraltar, November 3

Due to repeated violations of the rakeback policy, Ongame Network will exclude NextPoker from their poker network effectively by the 1st of November 2008. Ongame Network is taking this firm action in order to further clarify their intentions and standpoint regarding a rakeback-free poker network.

 

Nextpoker has repeatedly violated the terms and conditions of our rakeback policy, and we therefore see no solution other than to exclude them from our poker network. This action is seen as a regrettable but required step towards our vision of operating a rakeback-free network.” says Press Officer Kevin O’Neal.

 

NextPoker will be excluded from the poker network without delay. Ongame Network regrets having to take such decisive action but points out the importance of their rakeback policy.

 

For more information please contact:

Kevin O’Neal, Press Officer

bwin Interactive Entertainment AG

Börsegasse 11, 1010 Vienna, Austria

Tel: +43 (0)50 858-24010

E-mail: press@bwin.org

http://www.bwin.org

 

 

 

Ibland är faktiskt tiga guld... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt OnGame blev Nextpoker utkastade pga upprepade brott mot rakeback-policyn:

 

http://www.ongamenetwork.com/news/nextpoker-to-leave-ongame-network

 

Känns som om hela Grand Canyon ryms mellan Legatos och OnGames versioner.

 

Verkligen fascinerande att Ongame är så desperata i jakten på att statuera exempel... Tro vad ni vill, men Ongame ljuger (och ja, vi har såklart skriftlig bekräftelse på vår uppsägning av avtalet).

 

För det första så finns det inget avtal Ongame kunnat säga upp. Vi hade tidigare avtal med Redbet som i sin tur har avtal med Ongame. Vi har aldrig haft avtal direkt med Ongame.

 

För det andra så sa vi som tidigare sagt upp avtalet med Redbet redan i somras... Så inte ens om man antar att Ongame skrivit fel i sin pressrelease så stämmer det eftersom det helt enkelt inte längre fanns något avtal.

 

Angående betalningarna så är det såklart väldigt beklagligt att det dragit ut så mycket på tiden för många. De flesta Netellerutbetalningar är nu gjorda och även de flesta Moneybookersbetalningarna. De flesta transfereringarna till Betfriends är också avklarade. Gällande bankutbetalningar beklagar jag återigen att vår payment provider tar sådan tid på sig.

 

Angående rakebackanklagelserna så är det snart dags att starta en insamling med namnunderskrifter på folk som har ren rakeback på någon Ongamesite ;) Den listan skulle bli ganska omfattande och gissningsvis inkludera ca hälften av Ongames licenstagare :roll:

 

Slutligen borde man lärt sig vid det här laget... Det finns aldrig någon som helst uppsida att försöka föra en rak kommunikation i ett forum och ändå envisas jag :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legato, verkligen tråkigt att du tycker att forum diskussioner inte ger en rak och ärlig dialog. Håller till viss del med dig. Jag väljer att tro på din version (inte för att det gör något) eftersom du alltid verkar ha varit en rak och ärlig person. Det du måste förstå är att folk som spelat på Next (era kunder) blir upprörda när ni med så liten framförhållning byter nätverk. Jag vet att ni har era anledningar till varför ni inte kunde meddela era kunder tidigare men det gör liksom inte saken bättre.

 

När det sedan kommer till utbetalningarna (jag väntar på drygt €13k) är det självklart att man blir lite skakis när pengarna fortfarande inte kommit efter 1,5v. Jag gjorde min utbetalning direkt när jag fick mailet av er den 25/10 så jag borde med största sannolikhet ligga bland de första i kön men det verkar ändå som att andra har fått gå före på grund av mindre summor. Det tycker jag är helt oacceptabelt och nu sitter jag här och fasar för att ni har likviditets problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legato, verkligen tråkigt att du tycker att forum diskussioner inte ger en rak och ärlig dialog. Håller till viss del med dig. Jag väljer att tro på din version (inte för att det gör något) eftersom du alltid verkar ha varit en rak och ärlig person. Det du måste förstå är att folk som spelat på Next (era kunder) blir upprörda när ni med så liten framförhållning byter nätverk. Jag vet att ni har era anledningar till varför ni inte kunde meddela era kunder tidigare men det gör liksom inte saken bättre.

 

När det sedan kommer till utbetalningarna (jag väntar på drygt €13k) är det självklart att man blir lite skakis när pengarna fortfarande inte kommit efter 1,5v. Jag gjorde min utbetalning direkt när jag fick mailet av er den 25/10 så jag borde med största sannolikhet ligga bland de första i kön men det verkar ändå som att andra har fått gå före på grund av mindre summor. Det tycker jag är helt oacceptabelt och nu sitter jag här och fasar för att ni har likviditets problem.

 

+1

 

Jag gjorde också cashout direkt på söndagkvällen. Är det Redbet som ni sagt upp avtalet med som sköter utbetalningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legato, verkligen tråkigt att du tycker att forum diskussioner inte ger en rak och ärlig dialog. Håller till viss del med dig. Jag väljer att tro på din version (inte för att det gör något) eftersom du alltid verkar ha varit en rak och ärlig person. Det du måste förstå är att folk som spelat på Next (era kunder) blir upprörda när ni med så liten framförhållning byter nätverk. Jag vet att ni har era anledningar till varför ni inte kunde meddela era kunder tidigare men det gör liksom inte saken bättre.

 

När det sedan kommer till utbetalningarna (jag väntar på drygt €13k) är det självklart att man blir lite skakis när pengarna fortfarande inte kommit efter 1,5v. Jag gjorde min utbetalning direkt när jag fick mailet av er den 25/10 så jag borde med största sannolikhet ligga bland de första i kön men det verkar ändå som att andra har fått gå före på grund av mindre summor. Det tycker jag är helt oacceptabelt och nu sitter jag här och fasar för att ni har likviditets problem.

 

Till att börja med tack!

 

Jag håller såklart 100% med om att det är jättetrist att vi ej kunnat informera tidigare. Det hade underlättat väsentligt. Som tidigare sagt så kan jag ej gå in på anledningarna vilket jag annars gärna hade gjort.

 

Ang. utbetalningarna så förstår jag att det känns obehagligt att vänta, men pengarna kommer var så säker. Det har tyvärr inte gjorts några bankutbetalningar alls sedan den 26/10, så det är inte pga ditt belopps storlek. Det har däremot gjorts Neteller/Moneybookersbetalningar som är betydligt större än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så finns det inget avtal Ongame kunnat säga upp.

 

Ongame säger inget om avtal i sin pressrelease. De säger bara att de slängt ut er:

"Due to repeated violations of the rakeback policy, Ongame Network will exclude NextPoker from their poker network "

 

Det finns aldrig någon som helst uppsida att försöka föra en rak kommunikation i ett forum och ändå envisas jag :roll:

 

Min erfarenhet är att det är precis tvärtom. Om man är rak och ärlig i forum så kommer man att få respekt för det... Titta på Ola. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame säger inget om avtal i sin pressrelease. De säger bara att de slängt ut er:

"Due to repeated violations of the rakeback policy, Ongame Network will exclude NextPoker from their poker network "

 

Min erfarenhet är att det är precis tvärtom. Om man är rak och ärlig i forum så kommer man att få respekt för det... Titta på Ola. ;-)

 

Det spelar ingen roll hur du definierar det, de kan inte slänga ut oss när vi redan meddelat att vi lämnat nätverket eller hur?

 

Återigen, vi har ju givetvis skriftlig bekräftelse på vår uppsägning av avtalet i somras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, när startade ni Legatopoker och Nextpoker. Jag är inte helt säker, men i vintras elller någon gång på vårkanten var det väl? Och ni säger att ni sa upp avtalet i somras?

 

Lite långsiktigare än ett halvår måste man väl vara som pokersajt?

 

Du säger att du inte kan prata om varför avtalet sas upp: Då får jag helt enkelt spekulera - I början vet jag att ni körde rakeback öppet, men det ändrades snabbt (när Ongame bland annat införde regler att sajterna inte får förekomma på domäner med ordet rake i domännamnet). Javisst, ni har följt reglerna, jag säger inget annat.

 

Men ni var ju uppkopplade på Ongame via Redbet/Whitebet om jag fattat det rätt. Min misstanke är att Ongame hotat slänga ut Redbet/Whitebet om inte de tog hand om "problematiken". Och så sas väl avtalet upp helt enkelt. Båda sidor kan nu hävda sin version av det hela, båda "har rätt".

 

Eftersom ni har ingått i Redbets omsättningssiffror så kan det förklara varför ni inte kan gå ut och säga som det är. Blankningsläge på börsen by the way för Redbetaktien.

 

Om inte ovanstående stämmer så får du väldigt gärna tala om varför ni sa upp avtalet. Dra inte en vals om att IPOKER är så mycket större - man är som sagt lite långsiktigare än ett halvår, eller hur? Troligen var det nog som så att det inte var någon större affär att ge spelarna 50-60%, betala redbet 20-25% för nätverksuppkopplingen och fraud, och försöka dra runt det hela på 20%. Det blir inte så mycket över till reklam eller misstag då.

 

Är du förvånad att så många väljer att plocka ut sina pengar? Hur kan ni inte ha massa personal som sitter beredd att göra utbetalningarna, när ni vet att så många kommer casha ut? För ni har ju inte fixat några nya Ongamekunder, ni har ju bara plockat redan befintliga Ongamekunder från andra sajter, spelare som nu kommer gå tillbaks till ett annat skin inom Ongame. Så är det med alla sajter som har hög cashback (se så fint att jag inte säger rakeback) att de kanibaliserar inom nätet, men de fixar inga nya kunder till nätet.

 

Ah, förresten, nu kom jag på något. Återigen en spekulation, men: Ni startade såklart NextPoker, Legatopoker och Betfriends för att ha en sajt på de olika stora näten, som ni sedan skulle annonsera om på era egna rakebacksajter. Men så blev det stopp för rakeback på Ongame och IPOKER.... Det förklarar varför ni gav upp så fort!

 

Bra skrivet!

 

Bosse, vad skulle OnGame ha att vinna på att ljuga på det här sättet i en presskommuniké? Som jag ser det, absolut ingen fördel alls, snarare bara nackdelar!

 

Bara för att ni sa upp avtalet innebär väl inte detta att ni gjorde det frivilligt, trots att du har papper på en uppsägning. Vad skulle det bevisa?

 

Annars håller jag helt med om att du (Bosse) är ett föredöme för hur du bemödar dig med att hålla i kommunikationen på detta forum bland annat. LÅngt, låååångt mycket bättre än de absolut flesta representanterna. Men om det du säger är sant har jag ingen aning om, men håll med om att det skulle kunna se ut som en mörkning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, när startade ni Legatopoker och Nextpoker. Jag är inte helt säker, men i vintras elller någon gång på vårkanten var det väl? Och ni säger att ni sa upp avtalet i somras?

 

Lite långsiktigare än ett halvår måste man väl vara som pokersajt?

 

Drygt ett år har siten funnits. Vi sa upp avtalet i somras och vi kommer inom kort gå ut med pressmeddelande angående detta. Du är nog klok nog att förstå att det inte beror på att vi från början hade planerat en så kort existens att Next redan migrerats bort från Ongame.

 

 

 

Du säger att du inte kan prata om varför avtalet sas upp: Då får jag helt enkelt spekulera - I början vet jag att ni körde rakeback öppet, men det ändrades snabbt (när Ongame bland annat införde regler att sajterna inte får förekomma på domäner med ordet rake i domännamnet). Javisst, ni har följt reglerna, jag säger inget annat.

 

Rakeback öppet? Next fanns på våra Rakebacksiter, men vi har aldrig erbjudit rakeback på Next. Det har alltid varit bonusar, redan från start. Och ja, när det förbjöds att marknadsföra Ongamesiter på rakebacksiter så slutade vi med det.

 

Men ni var ju uppkopplade på Ongame via Redbet/Whitebet om jag fattat det rätt. Min misstanke är att Ongame hotat slänga ut Redbet/Whitebet om inte de tog hand om "problematiken". Och så sas väl avtalet upp helt enkelt. Båda sidor kan nu hävda sin version av det hela, båda "har rätt".

 

Nej det finns inga versioner. Vi har som sagt skriftliga och daterade papper som visar när vi sa upp avtalet och när det bekräftades.

 

Eftersom ni har ingått i Redbets omsättningssiffror så kan det förklara varför ni inte kan gå ut och säga som det är. Blankningsläge på börsen by the way för Redbetaktien.

 

Det har inte med omsättningssiffrorna att göra, men däremot pga att avtal har en uppsägningstid...

 

Om inte ovanstående stämmer så får du väldigt gärna tala om varför ni sa upp avtalet. Dra inte en vals om att IPOKER är så mycket större - man är som sagt lite långsiktigare än ett halvår, eller hur? Troligen var det nog som så att det inte var någon större affär att ge spelarna 50-60%, betala redbet 20-25% för nätverksuppkopplingen och fraud, och försöka dra runt det hela på 20%. Det blir inte så mycket över till reklam eller misstag då.

 

En vals? Jag drar inga valsar. iPoker ÄR väldigt mkt större och ett nätverk som växer. Next gick bra och växte konstant. Som sagt kan vi av avtalsmässiga skäl ej gå in på varför avtalet sas upp. Det är inte heller det viktiga här, det viktiga är ATT avtalet sas upp från vår sida.

 

Är du förvånad att så många väljer att plocka ut sina pengar? Hur kan ni inte ha massa personal som sitter beredd att göra utbetalningarna, när ni vet att så många kommer casha ut? För ni har ju inte fixat några nya Ongamekunder, ni har ju bara plockat redan befintliga Ongamekunder från andra sajter, spelare som nu kommer gå tillbaks till ett annat skin inom Ongame. Så är det med alla sajter som har hög cashback (se så fint att jag inte säger rakeback) att de kanibaliserar inom nätet, men de fixar inga nya kunder till nätet.

 

Har du trots att du läst så mkt om detta missat att vi inte är de som hanterar utbetalningarna? Vi kan inte anställa folk till vår leverantör, eller hur? Tråkigt att de inte hanterar det hela bättre som sagt.

 

Har vi inte fixat nya Ongamekunder? Vad vet du om det? FYI så var inte Sverige ens topp 3 marknad för Next. Vi hade ett antal större marknader där vi med starka affiliates lyckades skapa en helt ny marknad för Ongame och Next...

 

Det finns däremot 10-talet andra siter på Ongame som passar bra in på din beskrivning...

 

Ah, förresten, nu kom jag på något. Återigen en spekulation, men: Ni startade såklart NextPoker, Legatopoker och Betfriends för att ha en sajt på de olika stora näten, som ni sedan skulle annonsera om på era egna rakebacksajter. Men så blev det stopp för rakeback på Ongame och IPOKER.... Det förklarar varför ni gav upp så fort!

 

Och Betfriends startades när? Intressant att du tar upp LegatoPoker. Om nu någon tror på Ongames version så kan ni ju fundera på varför vi migrerade över LegatoPoker (som också låg under Redbet) exakt samtidigt som Next....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra skrivet!

 

Bosse, vad skulle OnGame ha att vinna på att ljuga på det här sättet i en presskommuniké? Som jag ser det, absolut ingen fördel alls, snarare bara nackdelar!

 

Bara för att ni sa upp avtalet innebär väl inte detta att ni gjorde det frivilligt, trots att du har papper på en uppsägning. Vad skulle det bevisa?

 

Annars håller jag helt med om att du (Bosse) är ett föredöme för hur du bemödar dig med att hålla i kommunikationen på detta forum bland annat. LÅngt, låååångt mycket bättre än de absolut flesta representanterna. Men om det du säger är sant har jag ingen aning om, men håll med om att det skulle kunna se ut som en mörkning?

 

Vi tror också att detta bara medför nackdelar för Ongame. De har naturligtvis intressen av att statuera exempel, men det är svårt att förstå att de inte klarar av att göra utan lögner. Vi har diskuterat internt, och vår gissning är att de helt enkelt inte varit beredda på att vi kommer gå till motangrepp...

 

Vi sa upp avtalet i somras. Ongame påstår ju att de kastar ut oss nu. Vi kommer gå ut med information om hela grejen. Givetvis var det frivilligt, men det kommer ju också visa sig, om det inte hade varit frivilligt så skulle Ongame kunna gå ut med dokument som visar att så inte var fallet. Några sådana finns inte, eftersom vi sa upp avtalet helt frivilligt (av andra skäl, som vi gärna diskuterar vid senare tillfälle).

 

Om jag hade försökt mörka något hade jag aldrig gått ut och svarat i mitt eget namn. Jag värdesätter mitt anseende väldigt mkt mer än så... Jag är inte precis känd för att vara en marionett. Om något sas som jag inte kan stå 100% bakom hade jag aldrig skrivit personligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara säga (mitt i all kritik) att Next faktiskt varit väldigt bra, schyssta bonusar samt jättesnabb och bra support. Har alldeles nyss dessutom pratat med en från Next som ringde för att kolla att allt gått bra med flytten/cashouten. Väldigt proffsigt med en så personlig service! WP Nextboys and girls!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara säga (mitt i all kritik) att Next faktiskt varit väldigt bra, schyssta bonusar samt jättesnabb och bra support. Har alldeles nyss dessutom pratat med en från Next som ringde för att kolla att allt gått bra med flytten/cashouten. Väldigt proffsigt med en så personlig service! WP Nextboys and girls!

 

Håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara säga (mitt i all kritik) att Next faktiskt varit väldigt bra, schyssta bonusar samt jättesnabb och bra support. Har alldeles nyss dessutom pratat med en från Next som ringde för att kolla att allt gått bra med flytten/cashouten. Väldigt proffsigt med en så personlig service! WP Nextboys and girls!

 

Kul att höra :)

 

Vi har haft extremt nöjda kunder och en väldigt fint tillväxt hela tiden, så som du säkert förstår är det frustrerande med all negativ publicitet som nu kommer och som vi till största del ej kunnat styra över själva (Ongame och vår paymentleverantör).

 

Givetvis hoppas vi att så många som möjligt ger oss chansen även på Betfriends, vi ska göra allt för att få er att förbli nöjda även där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du ha svar av Bagdad Bob? Börja med att ta bort det inlägget om du vill föra en seriös dialog.

 

Lol, är det inte lite väl lågt att be folk ta bort sina inlägg för att du skall svara på frågor. Inlägget du syftar på var ju humor, iaf fick jag mig ett gott skratt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska hjälpa till att väga upp all negativ kritik. Under hela min "karriär" som pokerspelare så har jag hunnit med en massa pokersidor men har jag aldrig känt mig så väl behandlad och välkommen som hos Legatopoker. Det var väldigt tråkigt att höra att ni skulle läggas ner.

 

Det värmer även om det inte är jag som förtjänar det berömmet. Ska hälsa det till LegatoPokers chef Lisa som väl jobbade en sisådär 260 timmar under oktober månad :roll:

 

Som du säkert förstått kommer samma team som jobbat med Next/Legato göra allt för att erfarenheterna från Betfriends ska bli lika bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...