Gå till innehåll

Nextpoker flyttar till iPoker


kraclob

Kommer du fortsätta spela på next efter flytten?  

86 medlemmar har röstat

  1. 1. Kommer du fortsätta spela på next efter flytten?

    • Ja
      22
    • Nej
      64


Recommended Posts

Det gäller alla pengar man hade på next, även de på pokerkontot?

 

I de flesta fall har alla pengar flyttats. I vissa fall sitter de pengar som var på pokerkontot fortfarande i Ongames system. Om du ej fått dessa pengar så hör av dig till supporten så löser de detta. Annars kommer de dyka upp först när avräkningar etc är klara gentemot Ongame vilket kan ta upp till ett par veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har fått mina pengar nu. Tack Legato för ditt uppdaterande i den här tråden och engagemang att reda ut frågetecken.

 

Tack själv :) Väldigt skönt att det inte dök upp mer strul från våra partners.

 

Tack till er på slutet som skrivit att allt löst sig, det är så lätt att glömma bort att "meddela" att allt är i sin ordning när man väl fått sitt problem löst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Känner mig som pojken som petar med en pinne i getingbot när jag bumpar en tre år gammal tråd så här, men:

 

Abbantina Malta Ltd (dvs Nextpokergänget) stämmer Redbet:

 

Abbantina Malta Ltd: Abbantina stämmer Redbet Holding AB (publ) på 747 991 EUR jämte ränta

13:03

 

 

Abbantina stämmer Redbet Holding AB (publ) på 747 991 EUR jämte ränta

 

12 maj 2011

 

Abbantina stämmer Redbet Holding AB (publ) på 747 991 EUR jämte ränta

 

Abbantina Malta Ltd har den 5 maj 2011 till Stockholms Tingsrätt

inlämnat en stämningsansökan mot Redbet Holding AB (publ). Abbantina

yrkar i sin ansökan att Redbet Holding åläggs betalningsansvar för den

skuld på 747 991 EUR jämte ränta som Redbet Holdings dotterbolag Redbet

Ltd har till Abbantina. Skulden fastställdes av Stockholms

Handelskammares Skiljedomsinstitut i en dom den 25 oktober 2010. Skulden

inklusive ränta uppgår idag till över 800 000 EUR.

 

Abbantinagruppen ingick 2007 ett så kallat White Label-avtal med Redbet

Ltd. Samarbetet upphörde 2008 då Redbet Ltd inte uppfyllde sina

avtalsenliga förpliktelser mot Abbantina. Abbantina menar att Redbet Ltd

inte haft någon självständig verksamhet. Alla väsentliga funktioner har

istället varit integrerade i Redbet Holding.

 

Eftersom Redbet Ltd dessutom visat sig sakna både betalningsvilja och

betalningsförmåga har Abbantina stämt Redbet Holding i Tingsrätten.

 

För frågor och mer information, vänligen kontakta

 

Hans Geisewall

 

Juristfirman Mandahl & Partners KB

 

hans@juristfirman-mandahl.se

 

Redbet bestrider kravet:

 

Redbet Holding AB bestrider ogrundat krav från Abbantina Malta Ltd

 

Redbet Holding AB bestrider helt den stämningsansökan som Abbantina Malta Ltd har inlämnat mot Redbet Holding AB rörande en fordran om ca 800 000 EUR mot Redbet Ltd, ett tidigare dotterbolag som såldes i samband med avvecklingen av verksamheten i England i maj 2010. Stockholms Tingsrätt har heller inte accepterat stämningsansökan och de har i stället förelagt Abbantina Malta Ltd att ange vilka rättsliga grunder som åberopas till stöd för kravet.

 

Redbet Holding AB anser att ansökan saknar legal grund då det inte föreligger, varken i svensk eller engelsk rätt, något lagstöd för så kallat ansvarsgenombrott, i detta fall moderbolags ansvar för skuld i dess nuvarande eller tidigare dotterbolag. Abbantina Malta Ltd:s påstående att Redbet Ltd inte haft någon självständig verksamhet är helt felaktigt. Redbet Ltd har under en följd av år bedrivit verksamhet med egen spellicens, egna system samt egen personal, styrelse och befattningshavare.

 

Redbet Holding AB överväger att vidtaga rättsliga motåtgärder mot Abbantina Malta Ltd för dess agerande i syfte att skada Redbet Holding AB och dess aktieägare genom att skapa ogrundad negativ medial uppmärksamhet.

 

 

Di Leva sammanfattar

 

Har någon mer information? Legato? Ni vann tydligen förra gången mot Redbets dotterbolag, vad handlade den tvisten om? Ge oss alla smaskiga detaljer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon mer information? Legato? Ni vann tydligen förra gången mot Redbets dotterbolag, vad handlade den tvisten om? Ge oss alla smaskiga detaljer!

 

Hej tmir!

 

Det är inte jag som jobbat med detta från vår sida så jag varken vill eller kan ge så mycket information i nuläget. Det mesta finns i pressreleasen, men kortfattat kan jag beskriva det så här:

 

Redbets engelska dotterbolag Redbet LTD är skydligt Abbantina ca €800k. Detta har alltså fastställts i Stockholms Handelskammare.

 

Efter att Abbantina riktade krav mot Redbet LTD gällande dessa pengar valde Redbet AB att "sälja" Redbet LTD. Pga detta vill alltså Abbantina få ett domstolsbeslut på att Redbet Holding AB (det svenska moderbolaget) istället ska betala skulden.

 

Kommer inte svara på mer frågor kring detta i nuläget. Som du kanske vet är dock fall av denna typ publika, så vill du få alla detaljer så kan du kontakta Stockholms Tingsrätt (jag kan nog höra mig för och få fram målnumret också om du vill ha det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...