Gå till innehåll

Nextpoker flyttar till iPoker


kraclob

Kommer du fortsätta spela på next efter flytten?  

86 medlemmar har röstat

  1. 1. Kommer du fortsätta spela på next efter flytten?

    • Ja
      22
    • Nej
      64


Recommended Posts

  • Svars 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ser inte minsta anledning varför man skulle följa med. Inte för att betfriends eller ipoker inte är bra, det har jag ingen aning om. Men varför skulle man följa ett företag/ett gäng anställda? Sajtvalet handlar väl ändå om andra saker.

 

Jag har cashat ut och ser ut som att jag sprider rullen på annan Ongamesida och även på Stars, nån måtta på lojaliteten får det va.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte minsta anledning varför man skulle följa med. Inte för att betfriends eller ipoker inte är bra, det har jag ingen aning om. Men varför skulle man följa ett företag/ett gäng anställda? Sajtvalet handlar väl ändå om andra saker.

 

Håller helt och hållet med dig. Utan att ha kollat är jag övertygad om att det går att få nån deal på någon kvarvaranda sajt på Ongame om det nu är där man vil spela...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lägger man upp en poll? Vore intressant att veta hur många som tänker "följa med" Nextpoker till iPoker. Fixa...någon? ;-)

 

"Följer" man inte med hur som helst? Alltså att man som kund följer med i mergningen. Jag antar att kundregistret följer med? Sen om folk kommer spela där eller inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lägger man upp en poll? Vore intressant att veta hur många som tänker "följa med" Nextpoker till iPoker. Fixa...någon? ;-)

Poll done. Good thinking!

 

Helt rätt såklart. Kul att du skaffat en avatar btw, fick du inte välja en själv? ;-)

haha +1. Kul att vrakis äntligen skaffat avatar men den är ganska horrid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Vad är anledningen till att man säger upp samarbetet?

 

Både Nextpoker och Legatopoker hade juh samarbete med Redbet så jag tycker det verkar otroligt att det är pga nolltolerans för rakeback...

 

Varför vill man inte fortsätta samarbetet med Redbet?

 

Det är nog redbet som inte vill fortsätta samarbeta med dem. Varför det är så kan man nog bara spekulera i, men något som jag skulle kunna tänka mig är väl att redbet redan har ett annat samarbete med en ongamesite whitebet. Ongame kanske hade något finger med i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvärt om, det finns inte någon fisk på Nextpoker, bara grinders, pga att de profilerat sig som rb-sajt.

 

Next har inte direkt själva valt att flytta på sig.

 

Kommer nolltolerans för rb inom Ongame nu.

 

Vilket skitsnack Ola. Irriterande att du sprider desinformation.

 

Next har alltid arbetat stenhårt mot rakeback, och att siten skulle varit "profilerad" som rakebacksite är skitsnack. Spelarna har fått generösa bonusar inom ramarna för Ongames nätverksregler, varken mer eller mindre.

 

NextPoker sa upp avtalet med Redbet i somras så visst har vi valt det själva... En snabb titta på Pokerscout.com borde förklara det mesta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Next har alltid arbetat stenhårt mot rakeback, och att siten skulle varit "profilerad" som rakebacksite är skitsnack. Spelarna har fått generösa bonusar inom ramarna för Ongames nätverksregler, varken mer eller mindre.
Jag orkar inte ta en diskussion om att rullande nodeposit superbonusar inte skulle vara samma sak som rakeback. Det är samma sak, bara i andra ord.
NextPoker sa upp avtalet med Redbet i somras så visst har vi valt det själva... En snabb titta på Pokerscout.com borde förklara det mesta
Då ber jag väldigt mycket om ursäkt. Jag har helt enkelt blivit felinfomerad.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legato> Tycker du att det är snyggt att skicka ut ett mail 5 dar innan sidan stängs ner? Och ingen som helst info på hemsidan.

 

Finns det nån minsta anledning för nån att följa med ert företag till en helt ny sida och nytt nätverk? Betfriends hemsida har ingen info om vad man kan få för value tillbaka på rejken, bara info om poäng och nivåer. Finns nog bättre alternativ på nätverket.

 

En polare hade 50% ren rakeback på Nextpoker, punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar inte ta en diskussion om att rullande nodeposit superbonusar inte skulle vara samma sak som rakeback. Det är samma sak, bara i andra ord.

 

Samma sak är det inte eftersom rakeback är direkt proportionerligt mot raken till skillnad från bonusarna som istället baseras på Player Points.

 

Diskussionen borde du dock ta med Ongame, inte med Next. FYI så gjorde vi tom skrivelser till nätverket där vi förklarade problematiken med just detta...

 

Som du säkert vet om så ger ett antal av de största Ongamesiterna rakeback direkt till spelarna. Detta helt mot nätverksreglerna. Hur du då kan kalla Next, som höll sig inom nätverksreglerna, för rb-profilerad övergår mitt förstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legato> Tycker du att det är snyggt att skicka ut ett mail 5 dar innan sidan stängs ner? Och ingen som helst info på hemsidan.

 

Finns det nån minsta anledning för nån att följa med ert företag till en helt ny sida och nytt nätverk? Betfriends hemsida har ingen info om vad man kan få för value tillbaka på rejken, bara info om poäng och nivåer. Finns nog bättre alternativ på nätverket.

 

En polare hade 50% ren rakeback på Nextpoker, punkt.

 

Stängs ner? Siten ligger fortfarande uppe och withdrawals går lika snabbt som vanligt för de som väljer att ta ut sina pengar. Håller med om att det är synd att info på hemsidan saknas, det är givetvis på väg. På LegatoPoker ligger en stor banner uppe och liknande kommer även på Next.

 

Jag håller med om att det hade varit bra med information tidigare och givetvis hade vi gjort det om vi hade kunnat. Anledningarna till att det dröjde kan jag tyvärr inte gå in på här (åtminstone inte just nu), men som du säkert förstår var det inte vårt val.

 

Det finns en lång rad anledningar att följa med till Betfriends. Väldigt många kunder gör det för att de är nöjda med den service de fått på Next/Legato hittills. Det vi oftast fått beröm för är supporten, betalningslösningarna samt spelarerbjudandena. Utöver detta så går det ju några extremt generösa kampanjer på Betfriends just nu för de som väljer att "flytta snabbt". Slutligen har vi ju de faktorer som inte är specifika just för Betfriends utan för nätverket i sin helhet, nämligen att nätverket är mycket mycket större än Ongame och att värdet är betydligt bättre.

 

iPoker har väldigt hårda regler mot rakeback etc. regler vi kommer följa till punkt och pricka. Givetvis kommer vi dock fortsätta med generösa bonusar, race, freerolls och andra promotions. Att skriva ut någon form av återbetalningsprocent vore ett klart brott mot iPokers regler. Det är ju inte särskilt svårt att räkna ut själv dock... Som gammal NextPoker-spelare ska du ha fått ett mail med information om hur du tar del av en väldigt generös sign up bonus, samt av alla "flyttkampanjer".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att ha någon aning så undrar jag om inte player points i sin tur är direkt proportionerligt mot raken?

 

Om de hade varit det hade jag givetvis inte skrivit det jag skrev. Nej, player pointsen är inte direkt proportionerliga mot rejken. Variansen är dessutom stor... Allt från någonstans strax över 2 till 5 poäng per dollar i rake förekommer beroende på vad du spelar på Ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stängs ner? Siten ligger fortfarande uppe och withdrawals går lika snabbt som vanligt för de som väljer att ta ut sina pengar.

 

Jag håller med om att det hade varit bra med information tidigare och givetvis hade vi gjort det om vi hade kunnat. Anledningarna till att det dröjde kan jag tyvärr inte gå in på här (åtminstone inte just nu), men som du säkert förstår var det inte vårt val.

 

Det finns väl en lång rad anledningar att följa med till Betfriends. Väldigt många kunder gör det för att de är nöjda med den service de fått på Next/Legato hittills. Det vi oftast fått beröm för är supporten, betalningslösningarna samt spelarerbjudandena. Utöver detta så går det ju några extremt generösa kampanjer på Betfriends just nu för de som väljer att "flytta snabbt". Slutligen har vi ju de faktorer som inte är specifika just för Betfriends utan för nätverket i sin helhet, nämligen att nätverket är mycket mycket större än Ongame och att värdet är betydligt bättre.

 

iPoker har väldigt hårda regler mot rakeback etc. regler vi kommer följa till punkt och pricka. Givetvis kommer vi dock fortsätta med generösa bonusar, race, freerolls och andra promotions. Att skriva ut någon form av återbetalningsprocent vore ett klart brott mot iPokers regler. Det är ju inte särskilt svårt att räkna ut själv dock... Som gammal NextPoker-spelare ska du ha fått ett mail med information om hur du tar del av en väldigt generös sign up bonus, samt av alla "flyttkampanjer".

 

Slut med rakeback och rullande bonusar dvs "spelarerbjudanden" med andra ord... :roll:

 

Edit: Det "generösa" erbjudandet för gamla Nextspelare är väl på typ 50% om jag fattat det hela rätt. Generöst är nog en överdrift imo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slut med rakeback och rullande bonusar dvs "spelarerbjudanden" med andra ord... :roll:

 

Edit: Det "generösa" erbjudandet för gamla Nextspelare är väl på typ 50% om jag fattat det hela rätt. Generöst är nog en överdrift imo...

 

Återbetalningsgrad kan jag som sagt inte kommentera, men jag konstaterar snabbt att dina matematikkunskaper är bristfälliga ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, behöver ju inte gå ut å säga öppet att vissa sidor (om än igenom att affes plötsligt blir jäkligt populärt där) erbjuder förbjudna bonusar/rb, men att försöka försvara det i inlägg efter inlägg blir rätt löjligt...

 

Hänger inte med på vad du menar, samt om ditt inlägg var riktat mot mig eller någon annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...