Gå till innehåll

Highstakes railtråd


bigdwarf

Recommended Posts

  • Svars 3,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vafan spelar han omaha för... Han äger ju uppenbarligen NLHM varför spela ett spel där han inte har fördel... ok visst han får lite eller ingen action just nu men vafan... vänta på den då eller gå ner lite i nivå. Byt namn på kontot eller ngt... Kan fan inte vara psykologiskt häslosamt att torska så mkt pengar som han har gjort idag oavsett om man har cashen eller inte.

 

Kalla mig korkad men det måste vara smått omöjligt att inte sätta ett värde på pengarna... vad e han ner nu? 3MILL Usd? Det är tillräckligt för att vara set for life good time... även om han nu skulle få för sig att skatta för pengarna han plockar ut. Eller en annan mer "mänsklig" synvinkel, 3 mill USD kan ju typ rädda ett x antal människor från döden (svält, mediciner etc.)

 

jag kollar ju med stort nöje men är det bara jag som finner beloppen de spelar för lite osmakliga? Det är trots allt poker, de skapar inget bestående värde...

Svaret är enkelt han är en action junkie, mao gravt spelberoende

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant info och en bra sammanfattning av Isildurs rise and fall att läsa här på highstakesdb:

http://www.highstakesdb.com/1350-isildur1-takes-a-5m-hit.aspx

 

Där är alla Isildurs motståndare listade samt deras resultat mot honom. Sammanfattningsvis kan man säga så att det enda Isildur har åstadkommit är att tömma Durrrrs konto och dela ut pengarna till alla andra. Lite av en Robin Hood ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu borde lyxfällan komma in och rädda honom! lolz

 

lol, kan se framför mig att dom står med tavlan och klistrar upp 36 miljoner i 500-lappar.

 

"Som vi ser här på tavlan så hade du utgifter för 36 miljoner och en veckopeng på 250kr, tur att du fortfarande bor hemma. Tror du vi kan belåna huset?"

 

Isildur1 "Ja nu när jag är gulad kanske jag inte behöver PT3FULL utan kan nöja mig med PT3 Micro stakes, där tjänar jag 35$"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant info och en bra sammanfattning av Isildurs rise and fall att läsa här på highstakesdb:

http://www.highstakesdb.com/1350-isildur1-takes-a-5m-hit.aspx

 

Där är alla Isildurs motståndare listade samt deras resultat mot honom. Sammanfattningsvis kan man säga så att det enda Isildur har åstadkommit är att tömma Durrrrs konto och dela ut pengarna till alla andra. Lite av en Robin Hood ;)

 

visst han är på minus nu och visst det är 130k händer, men titta på grafen.... hur kan man dra nån som helst slutsatts av en sån fruktansvärt skiftande graf? känns som han likaväl kunde varit back xmille och plus xmille, bara för han e lite back nu är ju inte slutsattsen att han är helt plötsligt en förlorande spelare mot ftp regs. Om man ska dra nån slutsatts ur den grafen så är det väl att han är mer lightly att ligga på plus sidan mot dem än minus sidan.

 

Så hur kan folk trots 130k händer dra slutsatsen att han helt plötsligt är förlorande spelare mot dem? Det som förvånar mig är att det är så sjuka swings under så många händer. Trodde en kurva skulle vara mer mjuk efter 130k händer men det visar ju bara på hur sjukt mycket borderline +EV spel dom gör.

 

Jag har set iveys graf ett fåtal ggr och trots samma stakes så är hans graf alltid mycket stabilare än tex durrrrs lr isildur1 som jag set en hel del av på senaste. Känns som Ivey har en mycket bättre balanserad gameplay, vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst han är på minus nu och visst det är 130k händer, men titta på grafen.... hur kan man dra nån som helst slutsatts av en sån fruktansvärt skiftande graf? känns som han likaväl kunde varit back xmille och plus xmille, bara för han e lite back nu är ju inte slutsattsen att han är helt plötsligt en förlorande spelare mot ftp regs. Om man ska dra nån slutsatts ur den grafen så är det väl att han är mer lightly att ligga på plus sidan mot dem än minus sidan.

 

Så hur kan folk trots 130k händer dra slutsatsen att han helt plötsligt är förlorande spelare mot dem? Det som förvånar mig är att det är så sjuka swings under så många händer. Trodde en kurva skulle vara mer mjuk efter 130k händer men det visar ju bara på hur sjukt mycket borderline +EV spel dom gör.

 

Jag har set iveys graf ett fåtal ggr och trots samma stakes så är hans graf alltid mycket stabilare än tex durrrrs lr isildur1 som jag set en hel del av på senaste. Känns som Ivey har en mycket bättre balanserad gameplay, vad tror ni?

 

Ja du tror inte det har med spelstilar att göra? Antal händer, vem man spelat mot osv?

 

Edit: slutsats stavas det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det man glömmer är ju att isildur spelade sjukt långa sessioner utan vila och proffsen switchade av varandra. Han multitablade dessutom flera olika spelare under samma sessioner vilket är helt sjukt och jag har svårt att se något annat proffs klara av samma sak och hålla uppe resultaten under 100k+ händer.

 

Att isildur inte är vinnande på nivåerna tror jag inte är sant, däremot att han behöver fundera på lite saker som t.ex. pauser och inte mötta finnarna i PLO :). Men han är ju en speltorsk och hade han inte varit det hade han förmodligen aldrig lirat nosebleed PLO nivåer utan fortsatt spela mot NLTH spelare som han har edge mot, typ alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst han är på minus nu och visst det är 130k händer, men titta på grafen.... hur kan man dra nån som helst slutsatts av en sån fruktansvärt skiftande graf? känns som han likaväl kunde varit back xmille och plus xmille, bara för han e lite back nu är ju inte slutsattsen att han är helt plötsligt en förlorande spelare mot ftp regs. Om man ska dra nån slutsatts ur den grafen så är det väl att han är mer lightly att ligga på plus sidan mot dem än minus sidan.

 

Så hur kan folk trots 130k händer dra slutsatsen att han helt plötsligt är förlorande spelare mot dem? Det som förvånar mig är att det är så sjuka swings under så många händer. Trodde en kurva skulle vara mer mjuk efter 130k händer men det visar ju bara på hur sjukt mycket borderline +EV spel dom gör.

 

Jag har set iveys graf ett fåtal ggr och trots samma stakes så är hans graf alltid mycket stabilare än tex durrrrs lr isildur1 som jag set en hel del av på senaste. Känns som Ivey har en mycket bättre balanserad gameplay, vad tror ni?

 

för att folk som uttalar sig har noll eller nästintill noll koll på vad fan de snackar om, som vanligt är det folk som inte vet något som pratar högst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om Isil hade kunnat hålla sig till 5 sessioner enbart på NLHE i veckan på max 4-5 timmar och haft förmågan att sluta efter de timmarna även om en utvilad BT hade velat lira PLO.

 

Tänk också om han hade förmågan att se vilka ha spelar bättre/sämre mot och ha lite vettig selection kring det.

 

Då hade antagligen Isil vart + rätt många miljoner nu och vi hade kanske kunnat följa honom i flera år. Tyvärr tror jag det kommer räcka med ett antal tiltsessioner på PLO där han har lite oflyt för att detta ska få ett tragiskt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det man glömmer är ju att isildur spelade sjukt långa sessioner utan vila och proffsen switchade av varandra. Han multitablade dessutom flera olika spelare under samma sessioner vilket är helt sjukt och jag har svårt att se något annat proffs klara av samma sak och hålla uppe resultaten under 100k+ händer.

 

Att isildur inte är vinnande på nivåerna tror jag inte är sant, däremot att han behöver fundera på lite saker som t.ex. pauser och inte mötta finnarna i PLO :). Men han är ju en speltorsk och hade han inte varit det hade han förmodligen aldrig lirat nosebleed PLO nivåer utan fortsatt spela mot NLTH spelare som han har edge mot, typ alla.

 

Fast folk påstår att just långa sessioner som gör att han får egde mot sina motspelare. Att han är underdog i plo kan man kanske hålla med om. Att möta olika spelare samtidigt är inte heller optimalt. Jag håller med dig om att han är vinnande på NLHE över alla spelare och att han är speltorsk. Kan inte förstå hur blom kan vara så dryg(han verkar dryg i chatten) och bratig när han för några år sedan lånade pengar av sina föräldrar för att sedan i smyg spela och funderade på att ta livet av sig. Ni har säkert alla läst det. Man tycker ju att efter en sådan sits borde man kunna vara ganska ödmjuk och älska livet i den sits han är i nu och inte tjura. Förstår inte heller om det är särskilt bra för pokern att en sån typ av spelare går hela vägen då han uppenbarligen lika gärna kunde suttit på något GA möte och ha skulder på x antal hundra tusen. Visst all ära åt honom nu, han bemästrar verkligen spelet och sjukt intressant att följa och titta på men igen optimal förebild för andra spelare. Hoppas han kan ta tag i sin BRM. Men han kanske lirar plo och mot flera motspelare för han ser det som utvecklande för framtida mål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om Isil hade kunnat hålla sig till 5 sessioner enbart på NLHE i veckan på max 4-5 timmar och haft förmågan att sluta efter de timmarna även om en utvilad BT hade velat lira PLO.

 

Tänk också om han hade förmågan att se vilka ha spelar bättre/sämre mot och ha lite vettig selection kring det.

 

Då hade antagligen Isil vart + rätt många miljoner nu och vi hade kanske kunnat följa honom i flera år. Tyvärr tror jag det kommer räcka med ett antal tiltsessioner på PLO där han har lite oflyt för att detta ska få ett tragiskt slut.

 

Jag förstår hur du tänker och många riktigt gryma spelare gör och tänker precis som du sa (dom som inte gillar swingsen, ofta erfarna spelare som hellre drar in cash än avancerar i nivå). Min reflektion är att om man vill utvecklas och bli bättre så måste man möta bättre spelare och då per automatik förlorar man för att förhoppningsvis lära sig och bli bättre och tjäna mer på långsikt. Det är väl mer lr mindre alla har utvecklats och blivit bra spelare? Samma sak gäller väl honom ang plo spelet. Han vill uppenbarligen bli en bra plo spelare på lång sikt och spelar därför mot folk han kan lära sig av. Om man skulle tänka och agera som du skriver redan på 1-2 dollar så skulle man antagligen inte komma särskilt mycket högre upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...