Gå till innehåll

Highstakes railtråd


bigdwarf

Recommended Posts

Spalter är två textmassor bredvid varandra. Jag antar att du menar dela upp i stycken:-)

Svenskalärare, LOL

 

Ja, tack för att du sa det, haha jag letade efter ordet "stycken" men hittade det inte i huvudet. Var sjukt störande, men jag tror poängen gick fram iallafall. Jag har inga problem att läsa långa poster men det är otroligt mycket skönare om de är indelade i stycken. Sticker i ögonen annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

BRAG jag har frågat honom (blom) och han sa att det inte var han /BRAG

 

EH, ja, med tanke på hur mycket han skulle vara skyldig Staten, och med tanke på hur jävla stuck han blivit, du tror inte att det känns rätt bra att säga så även om det är han?

 

För att inte hamna ytterligare vad, 10 mille i hålet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EH, ja, med tanke på hur mycket han skulle vara skyldig Staten, och med tanke på hur jävla stuck han blivit, du tror inte att det känns rätt bra att säga så även om det är han?

 

För att inte hamna ytterligare vad, 10 mille i hålet....

 

Isildur har spelat drygt 130 000händer på Fulltilt poker om vi antar att snittpotten har varit på 20 000dollar och Isil har vunnit 50% av dessa blir det:

130 000h *20k$ = 2600 000 000$ delar vi det på 2 så har vi Isildurs vinst ca 1300 000 000$ en tredjedel på det blir ungefär 433 000 000$.

 

Alltså 433 Miljoner dollar eller ca 3 MILJARDER SEK som ska betalas i skatt om nu Fulltilt är skattepliktigt och SKV skulle gå på sin sjuka varje pot är ett lotteri utan möjlighet till avdrag ide.

 

Alla dessa siffror är ju ordentligt ungefärliga men man ser ju hur sjukt det blir om skv skulle köra på denna linjen. Iofs borde väl tom Skv inse att det är för dumt om detta fallet skulle komma upp.

Vore väl dock sjukt osannolikt när de ser att första insättningen är större än första uttaget.

 

Btw hur gick det för er som skulle undersöka Fulltilt har ni fått klarhet i skatteläget?

 

Annars är det ju för jävla tråkigt att han tiltade ut sig någon kompis borde ju slitit bort honom från datorn och tvingat han att sova lite iaf, att multitabla världseliten utan sömn kan ju inte vara nöten i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni begriper väl att staten försöker ju inte begrava någon med en sådan korkad och förlegad lag, snarare skulle de gå på den de har försökt med förr o beskatta pokerspelare med 30% av totala intänkter eller vad för procentsats de kör på.

 

Daytraders står ju inför samma problem men inte blir dem begravda för det, det blir död mans land, där de står på ena sidan och skv på andra.

 

Kan vi prata mer rail nu tack, skulle vara nice om tråden derailade ut i en massa "vargen kommer vargen kommer"-varianter nu så att alla snabbar sig in på FTP om och om igen !

till slut så komemr isildur och då är ingen jävel där o railar !!!!!! OMG EPIC LETZ GO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni begriper väl att staten försöker ju inte begrava någon med en sådan korkad och förlegad lag, snarare skulle de gå på den de har försökt med förr o beskatta pokerspelare med 30% av totala intänkter eller vad för procentsats de kör på.

 

Daytraders står ju inför samma problem men inte blir dem begravda för det, det blir död mans land, där de står på ena sidan och skv på andra.

 

Kan vi prata mer rail nu tack, skulle vara nice om tråden derailade ut i en massa "vargen kommer vargen kommer"-varianter nu så att alla snabbar sig in på FTP om och om igen !

till slut så komemr isildur och då är ingen jävel där o railar !!!!!! OMG EPIC LETZ GO

Isse lirar NL10k just nu.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[ ] railtråd

[x] vill ha mer railsnack, postade händer, stora vinster/förluster m m

 

+100000000000000

 

Nu när halva PF bett och skrivit sluta OT:a, kan ni OT:are snälla lyssna? Vad är problemet?

 

Tips:

Starta en tråd o of topic forumet med trådnamnet: "ALLT", så kan ni hålla till där och prata om vad fan ni vill. Eftersom den ligger i OT kan ni prata om det mesta, och under trådnamnet ALLT är det svårt att få varningar för att gå utanför ramarna.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw hur gick det för er som skulle undersöka Fulltilt har ni fått klarhet i skatteläget?

Det blev en paus i de aktiviteterna på typ 6 veckor, men vi har kommit igång igen nu, och håller på och skriver en ansökan om förhandsbesked till Skatterättsnämnden. Jag är nöjd om vi får iväg den i år. Sedan kan det nog ta några månader att få svar.

 

Förresten, gissade du bara den genomsnittliga pottsstorleken, eller vet du att den är 20K? Jag vet att skatteverket inte försöker tillämpa lagen som den är skriven, men jag är ändå road av räkneexemplet. (Hade faktiskt funderat på att räkna ut det själv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...