Gå till innehåll

BOK: "Winning Low Limit Hold'em" av Jones


Zyr

Recommended Posts

fanns ingen tråd om denna bok?

 

någon som läst den och kan säga vad dom tyckte, tittade genom den lite snabbt och såg att man t,ex skulle höja med A9 i sen position

 

tycker annars boken verkar väldigt lättläst och enkel, kanske nått man kan läsa för att komma igång innan man tar lite mer avancerade böcker

 

(Grattis till boktråd! - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intrycket jag har fått (efter att enbart ha läst omdömen - inte själva boken) är att den är inriktad på nybörjare. Kan man lite/något finns det bättre alternativ. Jag valde Internet Texas Hold'em som min första bok och det känns fortfarande som ett bra val.

 

Om jag minns dig rätt har du väl redan lirat en hel del? I så fall kanske tom ITH är för enkel. Small Stakes Hold'em är en bra fortsättningsbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst den och kan enbart rekommendera den som en förstabok till någon som inte har spelat så mycket, då är det en mycket bra bok.

 

SSH av Ed Miller är ett mycket, mycket mycket bättre val om man har en del spel och andra böcker under bältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det finns lite skrivet om WLLH här på forumet. Det var min första bok. Precis som du säger förespråkar boken lite väl löst spel. Spelar du efter den, fast bara lite tightare, så kommer du vinna på låga bord.

En bra bok att börja med eftersom den är lättläst också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Har nu gått igenom 3:e upplagan av WLLH. Den har lyft sig rejält. Och jag rekommenderade den som "sin första bok om hold'em" redan innan.

 

Bl a har han tagit hänsyn till internets microlimits när han utformat sina starthandsrekommendationer. Som tidigare var väldigt lösa. Dock blir jag lite förvirrad när jag läser texten och sen jämför med sammanfattningen i slutet av kapitlen. Men det kanske är jag som inte begriper.

 

En annan nyhet är att LJ spelar en hel del Sit&Go på nätet. Vilket ynglat av sig ett i fyrtiotal sider i boken. Här får pokernovisen en grundläggande insyn i No Limit problematiken också.

 

Jag kommer fortsätta rekommendera denna bok starkt till alla som precis börjat lira och vill nu köpa sin första pokerbok om Holdem. Den är förmodligen för mycket basic för de som läst andra böcker.

 

Om man vill gå vidare efter läst WLLH ordentligt rekommenderar jag ITH av Hilger och i ett senare läge SSH av Miller. Dvs när det gäller Limitdelen. Vad det gäller No Limit är det Harrington I och II som är ett måste i bokhyllan. Och trean också, när den nu kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...