Gå till innehåll

PM / Dödarn anmäld för hets mot folkgrupp


gdaily

Recommended Posts

jag finner det mäkta roande att en person som i alla andra fall utom detta försvarar majoritetens rätt att bestämma dagordningen nu går över till att försvara alla dessa STACKARS UTSATTA minoriteter som förmodligen hade gasats ihjäl om det inte vore för den formidabla och ack så frihetsbevarande hmf-lagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 134
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du har inte tänkt på att det under eurythmech´s hårda yta kanske döljer sig en väldigt feminin liten pojk? Kanska till och med homosexuell, och känner sig kränkt av dödarn? Jag bara spekulerar nu, så dra inga stora växlar av detta pojkar & flickor.

 

HAN SKJUTER!!!!

 

.....och bollen går till inkast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hur kan man tillåta någon skriva dylik smörja, förutsatt att det var smörja, i tiotusentals ex i månaden?

 

För att vi har en tryckfrihetslag i Sverige där alla får ha sin åsikt, och enligt min åsikt bör den gälla oavsett det gäller bögar som får en illaklingande svordom uppkallade efter sig eller en fotbollskribent som tycker Ronaldo var kass senaste matchen.

 

Felet med Sverige trots tryckfrihet är ju just att åsikter liknande denna eller möjligen lite grövre straffas istället för att man tar debatten. Uppviglande eller rena hattexter ska såklart straffas, men att folk inte ska ha rätt till en åsikt drar bara mina tankar till kommunismen. Likaväl som att jag kan säga att jag hatar alla svenssonradhuspappor med villa o volvo och deras perfekt ordnade liv ska jag om jag vill kunna säga att jag ogillar böger. Vilket jag personligen absolut inte gör utan kunde inte vara mer likgiltig till om nån är det eller inte.

 

Finns ju nåt fint citat som går typ "jag håller inte med din åsikt men skulle gå i döden för din rätt att uttrycka den" lite så bör vi nog tänka. Möt upp kritiken istället för att förbjuda den. Känner vi att det diskrimineras ska vi väl snarare komma med motargument varför det inte är så.

 

Min personliga åsikt är dock att detta aldrig kan komma att ändras, det sitter alltför rotat i människans natur att öka samhörigheten med sina egna genom att se ner på de som är olika. Detta gäller ju vare sig det gäller företaget som har konkurrenter som man ogillar eller om det är supportar som stöder sitt favoritlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vi har en tryckfrihetslag i Sverige där alla får ha sin åsikt, och enligt min åsikt bör den gälla oavsett det gäller bögar som får en illaklingande svordom uppkallade efter sig eller en fotbollskribent som tycker Ronaldo var kass senaste matchen.

 

Felet med Sverige trots tryckfrihet är ju just att åsikter liknande denna eller möjligen lite grövre straffas istället för att man tar debatten. Uppviglande eller rena hattexter ska såklart straffas, men att folk inte ska ha rätt till en åsikt drar bara mina tankar till kommunismen. Likaväl som att jag kan säga att jag hatar alla svenssonradhuspappor med villa o volvo och deras perfekt ordnade liv ska jag om jag vill kunna säga att jag ogillar böger. Vilket jag personligen absolut inte gör utan kunde inte vara mer likgiltig till om nån är det eller inte.

 

Finns ju nåt fint citat som går typ "jag håller inte med din åsikt men skulle gå i döden för din rätt att uttrycka den" lite så bör vi nog tänka. Möt upp kritiken istället för att förbjuda den. Känner vi att det diskrimineras ska vi väl snarare komma med motargument varför det inte är så.

 

Min personliga åsikt är dock att detta aldrig kan komma att ändras, det sitter alltför rotat i människans natur att öka samhörigheten med sina egna genom att se ner på de som är olika. Detta gäller ju vare sig det gäller företaget som har konkurrenter som man ogillar eller om det är supportar som stöder sitt favoritlag.

 

Troligtvis dagens bästa inlägg på pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligtvis dagens bästa inlägg på pf.

 

Tack... En stor fråga detta, tyvärr vet jag inte om Sverige skulle klara helt öppen debatt, just pga att att folk generellt är för dumma. Att tex nynazister, moderater o kommunister skulle få debattera fritt i svt skulle kräva så mycket mer av tittaren än att bara säga, vi ska tycka bögar är ok, det är fult att tycka illa om invandrare mm mm. Alltså inte säker på vad som är bäst för Sverige, vet bara vad skulle skulle vara idealet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoho, du beskrev just mig!

 

Inte meningen, det blev bara ett exempel för att beskriva den stora mångfalden vs minoritet, man måste kunna få ogilla dem båda i ett vettigt samhälle.

 

För övrigt håller jag på att växa till en jag själv, så har absolut inget emot dem heller, är generellt en ganska ohatiskt människa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vi har en tryckfrihetslag i Sverige där alla får ha sin åsikt, och enligt min åsikt bör den gälla oavsett det gäller bögar som får en illaklingande svordom uppkallade efter sig eller en fotbollskribent som tycker Ronaldo var kass senaste matchen.

 

Felet med Sverige trots tryckfrihet är ju just att åsikter liknande denna eller möjligen lite grövre straffas istället för att man tar debatten. Uppviglande eller rena hattexter ska såklart straffas, men att folk inte ska ha rätt till en åsikt drar bara mina tankar till kommunismen. Likaväl som att jag kan säga att jag hatar alla svenssonradhuspappor med villa o volvo och deras perfekt ordnade liv ska jag om jag vill kunna säga att jag ogillar böger. Vilket jag personligen absolut inte gör utan kunde inte vara mer likgiltig till om nån är det eller inte.

 

Finns ju nåt fint citat som går typ "jag håller inte med din åsikt men skulle gå i döden för din rätt att uttrycka den" lite så bör vi nog tänka. Möt upp kritiken istället för att förbjuda den. Känner vi att det diskrimineras ska vi väl snarare komma med motargument varför det inte är så.

 

Min personliga åsikt är dock att detta aldrig kan komma att ändras, det sitter alltför rotat i människans natur att öka samhörigheten med sina egna genom att se ner på de som är olika. Detta gäller ju vare sig det gäller företaget som har konkurrenter som man ogillar eller om det är supportar som stöder sitt favoritlag.

 

Frågan var ju naturligtvis om det som skrivits var tryckfrihetsvidrigt. Generellt sett tycker jag svensk tryckfrihetslagstiftning verkar väldigt vettig, och det finns självklart massor av saker som man inte borde kunna trycka utan påföljder från samhället.

 

För övrigt argumenterar du inte emot den svenska lagstiftningen, såsom jag förstår den. Du har all rätt i världen att ha den urbota superkorkade åsikten att det är något fel på bögar, men det är klart att det inte är lämpligt att trycka exakt vad som helst i den fåran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likaväl som att jag kan säga att jag hatar alla svenssonradhuspappor med villa o volvo och deras perfekt ordnade liv ska jag om jag vill kunna säga att jag ogillar böger. Vilket jag personligen absolut inte gör utan kunde inte vara mer likgiltig till om nån är det eller inte.

 

Det är ju jättestor skillnad att säga att man ogillar en människa på grund av deras val i livet och att ogilla någon för vad den fötts till och utan någon möjlighet att veta något om den personen. Att hata homosexuella är lika lite en "åsikt" som att hata svarta eller något sådant, det är bara korkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju jättestor skillnad att säga att man ogillar en människa på grund av deras val i livet och att ogilla någon för vad den fötts till och utan någon möjlighet att veta något om den personen. Att hata homosexuella är lika lite en "åsikt" som att hata svarta eller något sådant, det är bara korkat.

 

Mmm, men att ogilla alla rikemansbarn som fötts med gulsked i mun eller liknande måste också vara ok. Och JA, jag anser att man ska få tycka illa om bögar, eller svarta, eller barn, eller kvinnor med stora näsor, det är i grunden samhällets ansvar att bemöta detta bara och få massan att förstå hur urbota dumt det låter. Och det är först när det inte finns bra argument eller inte förs en debatt som detta kommer bli ett bekymmer i ett samhälle.

 

Sen kan debatten om man 100% "föds" till bög föras vidare i en annan tråd... är nog inte helt givet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen kan debatten om man 100% "föds" till bög föras vidare i en annan tråd... är nog inte helt givet.

 

Finns vetanskapliga rön som visar på det.

 

Det är helt givet för de flesta med någon slags vettig skolning att det inte handlar om sociala omständigheter.

 

Det finns även vetenskapliga studier som visar på att homofober oftare är bögar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns vetanskapliga rön som visar på det.

 

Det är helt givet för de flesta med någon slags vettig skolning att det inte handlar om sociala omständigheter.

 

Det finns även vetenskapliga studier som visar på att homofober oftare är bögar...

 

Ja, och tydligen är förekomsten av vänsterhänthet vanligare inom homosexuella, vänsterhänta är också generellt mer kreativa människor vad gäller färg, form o musik så allt går att bevisa med idiotisk forskning.

 

Problemet i logiken blir ju om man ser det som en medfödd gren av sexualitet, detsamma borde ju då gälla fetischer för skor, lack, läder, s&m, och även barn vilket då skulle innebära att det aldrig går att förändra en pedofil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och tydligen är förekomsten av vänsterhänthet vanligare inom homosexuella, vänsterhänta är också generellt mer kreativa människor vad gäller färg, form o musik så allt går att bevisa med idiotisk forskning.

 

Problemet i logiken blir ju om man ser det som en medfödd gren av sexualitet, detsamma borde ju då gälla fetischer för skor, lack, läder, s&m, och även barn vilket då skulle innebära att det aldrig går att förändra en pedofil.

 

...do it like they do it on Discovery Channel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och JA, jag anser att man ska få tycka illa om bögar, eller svarta, eller barn, eller kvinnor med stora näsor, det är i grunden samhällets ansvar att bemöta detta bara och få massan att förstå hur urbota dumt det låter.

 

Jag har lite formuleringskrångel här. FÅR man tycka något om samhället bemöter det med att det är ett brott? I så fall FÅR man ju mörda också, det är samhällets ansvar att bemöta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...