Gå till innehåll

PM / Dödarn anmäld för hets mot folkgrupp


gdaily

Recommended Posts

Det roliga är att polisen troligen lägger mer kraft på det här än på ett bankrån. :evil:

 

Det känns iofs mycket mer angeläget att stävja brott och samhällstendenser som knappt belyses, eller ens uppfattas som förkastliga i stora delar av befolkningen.

 

vet inte om jag missat nåt men sen när blev journalister jurister (?!); dom skriver vad som låter bra! Mtp att JK (om han nu e det öht dvs) e inblandad kan man ju dra vissa slutsatser ...

 

Vad menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 134
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nu kallade han inte den personen för pedofil, utan sa att han SÅG UT som en pedofil... vilket är upp till betraktarens öga... men visst.. lite onödigt kanske det var :)

 

nalle hedlund ser ut som en rysk lönnmördare om du frågar mig.

Ja alltså, det finns ju vissa gränser för smaklighet och uppträdande. Att kalla nån för träskpadda kan ju vara kul och kanske t o m träffande i vissa fall, men pedofili är ett sånt fruktansvärt brott att jag tycker det passerade gränsen med hästlängder.

 

Nu vet jag inte vilken text som är anmäld, förmodligen någon plump formulering typ "guuuu va bögigt han spelade" (tror inte dödarn är kapabel till någon mer avancerad form av humor). Och sånt bemöter man inte bäst med anmälan och uppmärksamhet. Att det finns korkskallar kan man liksom inte lagstifta bort.

 

 

edit: btw tycker jag Nalle Hedlund mer påminner om en polsk hallick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olaga diskriminering tycks vara från brottsbalken (tyckte väl inte det lät särskilt bekant från tryckfrihetsförordningen). Men om det är ett vanligt brottsmål borde väl inte JK vara inblandad?

 

Hur som helst, om det inte är ett brott mot TF kan väl ansvarig utgivare knappast åtalas?

 

Och ja, jag hade absolut kunnat göra en dylik anmälan om texten var stötande och korkad nog. Känns svårt att uttala sig om det aktuella fallet dock.

 

utgiven periodisk skrift... alltid TF.. alltid ansvarig utgivare... Orkar inte luska ut paragraferna, men jag är 100%. Lär väl finnas hets mot folkgrupp i TF också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså, det finns ju vissa gränser för smaklighet och uppträdande. Att kalla nån för träskpadda kan ju vara kul och kanske t o m träffande i vissa fall, men pedofili är ett sånt fruktansvärt brott att jag tycker det passerade gränsen med hästlängder.

 

Nu vet jag inte vilken text som är anmäld, förmodligen någon plump formulering typ "guuuu va bögigt han spelade" (tror inte dödarn är kapabel till någon mer avancerad form av humor). Och sånt bemöter man inte bäst med anmälan och uppmärksamhet. Att det finns korkskallar kan man liksom inte lagstifta bort.

 

 

edit: btw tycker jag Nalle Hedlund mer påminner om en polsk hallick.

 

jag ser då alltid killar med nalle hedlunds utseende stå i bakgrunden till tuffa maffiatyper med säte i moskva... i kostym, det ärrade ansiktet är förstås inte efter acne utan efter alla krigen han genomled och blev en utomordentlig mördarsoldat av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ser då alltid killar med nalle hedlunds utseende stå i bakgrunden till tuffa maffiatyper med säte i moskva... i kostym, det ärrade ansiktet är förstås inte efter acne utan efter alla krigen han genomled och blev en utomordentlig mördarsoldat av.

Skulle han ha överlevt ett krig?? Jag tänker mer på syfilis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dödarn skriver väldigt pubertalt. Visst, han är ju ung, men bör kunna uttrycka sig lite bättre. Men han är väl tiltad nu när han håller på att gula...

 

Lite smått utanför ämnet, men har slutat köpt PM sedan 1-1½år sedan.

Hur går det för killen på cg fronten?

 

Även riktigt löjligt av denna värmlänning, hur mycket fritid har du?

Skäms på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig att dödarn i nån gammal tråd här på forumet kommenterat att han valt att inte ha lön från poker magazine just för att kunna skriva exakt vad han vill utan att det ska granskas/godkännas.

Jo jag känner igen det. Det om något bevisar att dödarn är kraftigt korkad. Redaktörn vill ha en provokatör som säljer.... varför skulle han inte betala för det? Vill/måste redaktörn refusera så gör han det, har inget med avlöning att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

'so gay' och liknande som neutralt skällsord tycker jag är väldigt trist. Det började bli vanligt främst bland de som var 16 eller yngre för några år sedan, är mitt intryck. Det var ju iochförsig ett berikande av språket för dessa, eftersom de tidigare enbart använde 'sucks' respektive 'cool'. Tacka vet jag svordomar från sydeuropa som alltid innehåller 'din mamma'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sänker visserligen värdet på landet, vore rätt åt dem. Men jag har alltid tyckt att Sveriges största misstag genom historien var att vi gav Norge tillbaka till trollen. De råkade ju hitta olja strax därefter. Ge order om anfall!

 

Sveiges största misstag var att vi tackade nej när norrbaggarna frågade om vi skulle vara med och leta olja i nordsjön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utgiven periodisk skrift... alltid TF.. alltid ansvarig utgivare... Orkar inte luska ut paragraferna, men jag är 100%. Lär väl finnas hets mot folkgrupp i TF också.

 

Du kan väl göra dig skyldig till brott mot brottsbalken genom tryckta texter? Eller är det inte så. Hur som helst så ja, jag är också säker på att HMFG finns med i TF, men ja reagerade bara mot den brottsrubricering som stod i tidningsartikeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...