Gå till innehåll

PM / Dödarn anmäld för hets mot folkgrupp


gdaily

Recommended Posts

Det är verkligen fascinerande att så stora grupper i samhället inte är kapabla till att förstå resonemanget kring hets mot folkgrupp.

Än mer fascinerande är det att du inte verkar se någon som helst problematik med en lagstiftning som förbjuder folk att framföra vissa åsikter.

Jag antar att det är mycket därför som vissa människor inte är feminister.

Pga vad? Deras oförmåga att förstå resonemang? Snarare har det väl att göra med att man inte vill förknippas med ett gäng manshatande, galna kommunister. Av någon anledning är det inte tillräckligt för er feminister att man är för jämställdhet.

Jag tror alltså helt ärligt att det handlar om en kombination av ovilja och mental inkapacitet, och inget annat.

Ja, som vanligt är de som inte tycker som dig både onda och dumma i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 134
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sylwester, jag tänker inte ägna dig säkert förstår varför det är vettigt av ett samhälle att inkräkta på "rätten" att yttra åsikter av förtalskaraktär, och alltså är mentalt utrustad för att förstå hur HMFg fungerar.

 

Angående feminism så handlar det absolut som en oförmåga eller ovilja att tänka i enkla system.

 

I regel är mina åsikter fullständigt självklara, ja det stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Angående feminism så handlar det absolut som en oförmåga eller ovilja att tänka i enkla system.

 

I regel är mina åsikter fullständigt självklara, ja det stämmer.

 

1. Feminism är pajaseri, jämnställdhet en självklarhet.

2. Att man tycker sina egna åsikter är självklara låter vettigt och så är det väl för de flesta, men man måste trots detta vara öppen för att ta in information trots att nån tycker olika

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sylwester, jag tänker inte ägna dig säkert förstår varför det är vettigt av ett samhälle att inkräkta på "rätten" att yttra åsikter av förtalskaraktär, och alltså är mentalt utrustad för att förstå hur HMFg fungerar.

Nu är jag inte helt hundra på vad du egentligen försöker säga , men ja, jag vågar påstå att jag är ganska införstådd med hur HMF-lagen fungerar. Det betyder knappast att jag per automatik tycker att den är särskilt vettig.

 

Hur kommer det sig förresten att du bara har problem med att, som du uttrycker det "yttra åsikter av förtalskaraktär", när det är riktat mot minoriteter?

 

Angående feminism så handlar det absolut som en oförmåga eller ovilja att tänka i enkla system.

Utveckla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
1. Feminism är pajaseri, jämnställdhet en självklarhet.

2. Att man tycker sina egna åsikter är självklara låter vettigt och så är det väl för de flesta, men man måste trots detta vara öppen för att ta in information trots att nån tycker olika

 

Vet du vad feminism är? Folk verkar tro att jämställdhet=modernt och bra, feminism=manshat.

 

Tips på en lättläst introduktion till politisk feminism är Politikens paradoxer. En ganska pedagogisk genomgång av olika feministiska linjer, och dess uttryck i politisk handling/argumentation.

 

Man börjar bli lite trött på "lol på alla hysteriska rödstrumpor"-uttalanden från folk som inte har koll (du kanske har full koll, men generellt är det ofta så).

 

End of OT.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...