Gå till innehåll

Live Pros vs Internet Pros


heltok

Recommended Posts

På tal om PA, jag funderade över handen han spelade mot Iilari i the game, när han säger att han får bra odds.

Jag fattar inte hur han tycker det, kan någon förklara detta för mej? Personligen tycker jag att det verkar som att han får rätt kassa odds, på floppen är potten ungefär 24k, Iilari bettar 30 k. alltså är det 54 k i potten, och Patrik måste syna 30k för att vinna 54 = 54 / 30 = 1.8 pot odds

han har 5 outs, vilket är 4 mot 1 att förbättras med två kort kvar....varför tycker han att han får bra odds?

(jag har säkert gjort nån tankevurpa eller missat nåt här, å jag har aldrig haft särskilt bra koll på oddsen)

 

http://www.youtube.com/watch?v=v5XvTJ26rbs

 

handen går så här:

pott 1 750

ilari bet 2k

hildebrand raise till 5,5k

PA raise till 15k

ilari raise TILL 30k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 92
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På tal om PA, jag funderade över handen han spelade mot Iilari i the game, när han säger att han får bra odds.

Jag fattar inte hur han tycker det, kan någon förklara detta för mej? Personligen tycker jag att det verkar som att han får rätt kassa odds, på floppen är potten ungefär 24k, Iilari bettar 30 k. alltså är det 54 k i potten, och Patrik måste syna 30k för att vinna 54 = 54 / 30 = 1.8 pot odds

han har 5 outs, vilket är 4 mot 1 att förbättras med två kort kvar....varför tycker han att han får bra odds?

(jag har säkert gjort nån tankevurpa eller missat nåt här, å jag har aldrig haft särskilt bra koll på oddsen)

 

http://www.youtube.com/watch?v=v5XvTJ26rbs

 

han har 98 mot ziigmund på 8s53s med en blocker på backdoor 8. dvs top pair... han räknar med att ha bästa handen ibland.... dessutom så synar han inte, han går allin, dvs räknar med att få fold ibland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...