dedu Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Vilket sätt är egentligen bäst att ta ut pengar med från neteller? MEd banköverföring eller med Neteller kort om man tar hänsyn till alla aspekter (säkerhet, skatter, avgifter, växlingskurser m.m)? Citera
babyface10 Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 vad alla får sina pengar snabbt, mig regisgtrera dom uttaget den 23 juni och inte fått dom än men får jag dom inte imon då ska dom få höra. Imon har det nämligen gått 10 arbetsdagar. Citera
Sactodian Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Sådär, nu har mina kulingar kommit. Begärde en cashout på $1450 i slutet av juni. Pengarna drogs den första juli och kom in på kontot den sjätte juli, till kursen 7.9375. FSB tog en avgift på 25 SEK och på avin fanns en notering om "annan banks kostnader" på $5.32. Observera att jag angav att mitt bankkonto var i USD då jag registrerade mina bankuppgifter hos Neteller. Känns som att det blev ett rätt lyckat drag. Japp, då har man gjort en tabbe. Har för mig att mina pengar också drogs första juli, till sämre kurs, som sagt... nu blir det bara till att försöka fixa kontot till USD... Citera
Papa Kubo Postad 7 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2005 Fast hur fick du reda hur stort beloppet i microbetalningen var i dollar? Det stod i avin som FSB skickade hem till mig. Citera
Machista Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Observera att jag angav att mitt bankkonto var i USD då jag registrerade mina bankuppgifter hos Neteller. Känns som att det blev ett rätt lyckat drag. Kan du förklara detta. Jag har reggat kontot i SEK men inte gjort nån cashout ännu i det nya systemet. Vad skulle skillnaden bli? Citera
Sactodian Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Skillnaden torde vara att neteller drar 1,9% i valutaavgift om kontot är reggat i SEK, om kontot reggat i dollar drar FSB en fast avgift, verkar vara 25 SEK och $5 i Kubos fall. Man behöver inte ta ut stora summor för att det alternativet skall löna sig. Citera
Potz Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Jag tror tom att de tar 1,9% två gånger om. Det står att de gör utbetalningar inom EU i Euro när man gör uttaget. Citera
Sactodian Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Fast de går nog inte USD-EURO-SEK. Mitt uttag drogs samma dag som Kubos och min växelkurs är ungefär 1,9% mindre... Citera
Potz Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Fast de går nog inte USD-EURO-SEK. Mitt uttag drogs samma dag som Kubos och min växelkurs är ungefär 1,9% mindre... Ok, 2 ggr om passade in på mitt uttag med gårdagens kurs men jag vet ju inte exakt när växlingen skedde. Citera
babyface10 Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 om någon lyckas ändra kontot till USD plz skriv ut hur man gör så man slipper den förnedrande avgiftten på 1,9% Citera
Bigsmooth Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 Jag fick in 2,67kr på mitt konto idag. så jag testa att skriva in 267 i fältet på neteller men det funka inte, nu har jag två försök kvar?? vad ska jag del 2,67 med för att få ut vad dom satt in? tack på förhand Citera
joeki Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 Vet inte om denna frågan hör hemma här, men vill bara ha ett snabbt svar. När man fyller i telefonnummer, hur ska man skriva? Hur ser mitt mobilnummer 073930xxxx ut om man ska ringa till det från utlandet? Har ingen riktig koll och angav bara mitt nummer såsom man säger det i sverige. Enligt mailet var det därför kontot blev låst. Citera
Papa Kubo Postad 8 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2005 Inled med Sveriges landskod (+46) och ta bort första nollan i riktnumret: +4673930xxxx. Citera
joeki Postad 10 Juli , 2005 Rapport Postad 10 Juli , 2005 Fråga: Kan man använda Neteller-netpointsen tilll något annat än cash-give-away-grejen? Citera
raol Postad 10 Juli , 2005 Rapport Postad 10 Juli , 2005 Fråga: Kan man använda Neteller-netpointsen tilll något annat än cash-give-away-grejen? Jag tror inte det. Citera
snudde Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 inga pengar..... varit i kontakt med deras livesupport en bunt ggr och blivit lovad pengarna senast i fredags... inga pengar i fredags....inga pengar idag... kontaktade supporten nu på kvällen och frågade hur det går....fick svaret att hon nu kontaktade avdelningen som har hand om uttag och de ska kontakta mig om det...kunde inte svara på när....känns ju jävligt bra....pengar är trevliga att ha på sommaren.... nån annan som har samma problem??? Citera
OrkarInte Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 om jag har neteller i $ och vill överföra till tex 24h poker som är i €, går det hur bra som hellst eller, hur är det med eventuella avgifter i växling? Citera
vetgirig Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 om jag har neteller i $ och vill överföra till tex 24h poker som är i €, går det hur bra som hellst eller, hur är det med eventuella avgifter i växling? Det funkar utan några problem för dig. Du kanske inte får aldra bästa dollar/euro kursen men det är bara och ta. Citera
OrkarInte Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 om jag har neteller i $ och vill överföra till tex 24h poker som är i €, går det hur bra som hellst eller, hur är det med eventuella avgifter i växling? Det funkar utan några problem för dig. Du kanske inte får aldra bästa dollar/euro kursen men det är bara och ta. tack för snabbt svar Citera
Suddenly Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Vad händer om man tror att man fått för mycket pengar av Neteller vid ett uttag? Är man skyldig att rapportera in det? Skickade ett mail om det men dom var ytterst ohjälpsamma och ignorerade mina frågor så jag funderar på att låta dom upptäcka felet själva. Citera
gdaily Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Man ställer en fråga i väl valda förgtäckta ordalag. Sedan gör man inget mer, samvetet är rent om man påpekat att det kanske är något fel... Citera
Suddenly Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Då anser jag att jag gjort det. Vill dom veta mer får väl dom kontakta mig. Banker som ger 100% UTTAGSbonus ligger helt i min smak. Synd att man inte tog ut lite mer bara. Tack för snabbt svar. Citera
gdaily Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Då anser jag att jag gjort det. Vill dom veta mer får väl dom kontakta mig. Banker som ger 100% UTTAGSbonus ligger helt i min smak. Synd att man inte tog ut lite mer bara. Tack för snabbt svar. Kan ju också vara en bank på vägen som gjort fel. Då lär det upptäckas så småningom. Mitt råd är att du har kvar hälften av pengarna på kontot ett bra tag i alla fall, om det skulle kommas på. Citera
Recommended Posts