Gå till innehåll

Lås denna tack


sturedenstore

Recommended Posts

Tog en liten session som slutade ca 700kr upp. Kände verkligen att skallen inte riktigt var med och koncentrationen var sådär. Spelade ändå bra överlag, kanske en lite semispewig bluff.

 

Hittade också en vääääldigt marginell fold i en av de sista händerna för dagen.. Den är förmodligen EV- i längden, men magkänslan var riktigt stark i denna och jag brukar ha rätt i de lägena. Foldade 97s på 9736 bräda när jag blev synad flopp och cr på turn med beslut för stacken.. Kändes veeerkligen som T8 eller 333.. Hur som helst sjuk marginell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 413
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vinner du?

 

Nej

 

postcounttävling? :shock:

 

Ja

 

+1 sluta spamma alla dagböcker tönt. :-D

 

+1

 

UFC 89 live på tv4 sport just nu! :D Detta får du inte missa.

 

Ps, 2 svenskar är med i ufc 89 och fightas.

 

Hade jag inte varit inne på att fixa en lagom normal dygnsrytm så skulle jag garanterat sitta bänkad, nu behöver jag dock sova om jag ska ha kraft för morgondagens aktiviteter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt en pokerdag från satans portar den större delen av tiden. Hade ruggigt svårt att vinna showdowns, och andra potter också för den delen. Låg efter dagens första session lite mer än 5k back. Andra sessionen började lika illa och jag tappade snabbt 3k på massa skit, jobbade tillbaka men torskade en stor i omaha med :Kd::Td::Qs::Js: vs :Qc::4c::7s::Ah::8c::9d::Qd::4s: bräda..

 

Lyckades hur som helst springa lite bättre på slutet och tack vare att jag under så gott som hela dagen fortsatte spela mitt spel utan att påverkas allt för mycket av beatsen så vände jag andra sessionens 3k back till dryga 2k+ och slutar på ett helt acceptabelt back på ~2k. Det ses just nu som en vinst mtp alla hemskheter.

 

Överlag stått ganska så still under snart en veckas tid i spelandet, har vunnit lite och förlorat lite mer. Är ca 4k från månadens peak och är semimissnöjd än så länge.. Får hoppas att denna dag avrundar månadens lilldownswing så jag kan rusha lite på slutet. Hoppas att jag kan skrapa ihop ett månadsresultat jag är nöjd med, om detta inträffar så kommer jag ta ytterligare ett skott på 25/50, än så länge har samtliga mina skott slutat i missär, någon gång måste väl även det vända?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att jag kan skrapa ihop ett månadsresultat jag är nöjd med, om detta inträffar så kommer jag ta ytterligare ett skott på 25/50, än så länge har samtliga mina skott slutat i missär, någon gång måste väl även det vända?

 

 

Gå ut med tid o datum så man kan raila dig då !!! :-D

 

GL mate....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och sunkan åker ju till thai imorn och de skulle va sweeeeet om du också bokade din resa snarast! redo att åka inom en vecka bör du vara.

 

Grejen är ju att ni gör bort er ganska hårt som inte stannar längre i aus.. Hur länge ska ni stanna i thai nu då? Jag är verkligen inte sugen att åka ner redan om en vecka, december hade varit helt perfekt..

 

Gå ut med tid o datum så man kan raila dig då !!! :-D

 

GL mate....

 

Hehe först måste jag hitta en fin avslutning på månaden, annars får det skjutas upp ytterligare en månad ;-) Men om det nu skulle bli aktuellt så är väl den 31a vid 20:00 som gäller :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällsessionen gick betydligt bättre än morgonsessionen och jag hittade ett finfint + på dryga 5.5k. Jag hittade också en av mina största potter i karriären när jag skeppade 9k pott mot Fubbo på 7.5/15. Synade 3-bet med 77 och floppade topset på 742 bräda med 2 hj. Fick in det redan på floppen och hjärtat var i halsgropen när hj kom även på turn men min hand stod mot TT tillslut.

 

Skönt att hitta plusset idag trots allt, jag var ruggigt tiltad efter morgonsessionen men nu känns det obv bättre igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul for dig att du ocksa far vinna lite stora potter for en gangs skull.

 

Gallande thai hatr vi stoooora forhoppningar och du borde verkligen titta forbi tidigare an planerat!

 

Aussie var kasst. Sa vi lamnar den sjunkande skutan for nya upptackter och intrigkonverterande relationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit en trevlig dag idag.. Kommit igång med träningen nu igen och tänker inte tappa suget som jag gjort tidigare, detta är ju underbart. Idag har det blivit 1h på motionscykel (lol) och en timmes badminton.

 

Utöver detta har det också blivit några kortare sessioner poker med positiva resultat. Runt 3k på knappa 2h har det blivit och månaden är nääästan på sin peak igen. Känner mig ganska klar med cg spelet för dagen, kanske provar turrar för omväxlings skull.. Får se vad jag blir sugen på. Hoppas på finfin rush nu de återstående dagarna i okt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra dag idag också, träningen avklarad och lyckad grindsession och ~5.5k upp för dagen. Spelade riktigt riktigt bra idag, känns kul att i stort sett ha hittat tillbaka till mitt gamla jag :-D

 

Btw, hur lång tid brukar man behöva vänta på uttag från ipoker? Har väntat på mitt senaste uttag till VISA sen den 10e nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra dag idag också, träningen avklarad och lyckad grindsession och ~5.5k upp för dagen. Spelade riktigt riktigt bra idag, känns kul att i stort sett ha hittat tillbaka till mitt gamla jag :-D

 

Btw, hur lång tid brukar man behöva vänta på uttag från ipoker? Har väntat på mitt senaste uttag till VISA sen den 10e nu..

 

WP!

 

Tog allt mellan 6-12 dagar för mig...Vad tar det från Unibet tro? (hade en helt galen session igårnatt, spelade NL HU mot en från Malmö, han e rätt vass, men jag hade ju inte direkt nå flyt...torskade 3 händer i rad inköpet, med AK vs AQ, AQ vs JJ och A8 vs QQ där han tar till en ugly runner runner för färg efter att jag har två par på turn!......sen in med 300Euro på Omaha, pang, en timme upp till 1700....) Fattar inte mig på den där jävla Unibet sajten jag. Ingen ordning på korten där....Jag börjar tro på William...det e Pokerstars eller FullTilt som gäller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades slakta en av dagens första händer ganska så rejält..

 

 

***** Hand 835384656 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 22 oktober 2008 15:23:42

Frida Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Burgendy (3157.51)

Plats 2: -Grovis- (5384.22)

Plats 3: matlun (555.73)

Plats 4: popoffer (8587.15)

Plats 5: Guybrush (5940.00)

Burgendy lägg LM 7.50

-Grovis- lägg SM 15.00

** Giv **

Burgendy [9s, Er]

-Grovis- [N/A, N/A]

matlun [N/A, N/A]

popoffer [N/A, N/A]

Guybrush [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

matlun Lägg

popoffer Lägg

Guybrush Lägg

Burgendy Höj till 60.00

-Grovis- Syna 60.00

*** Flop(Board): *** : [3r, 10r, 9r]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Satsa 90.00

-Grovis- Höj till 375.00

Burgendy Syna 375.00

*** Turn(Board): *** : [3r, 10r, 9r, 10h]

*** Bet Runda 3 ***

Burgendy Passa

-Grovis- Satsa 500.00

Burgendy Syna 500.00

*** River(Board): *** : [3r, 10r, 9r, 10h, Kr]

*** Bet Runda 4 ***

Burgendy Passa

-Grovis- Satsa 1395.00

Burgendy Syna 1395.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 4645.00

Burgendy Lägger mig Vinst: 0.00

-Grovis- [3s, 3h] Kåk Vinst: 4645.00

matlun Lägger mig Vinst: 0.00

popoffer Lägger mig Vinst: 0.00

Guybrush Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What to do?

 

 

***** Hand 835410406 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 22 oktober 2008 16:06:42

Frida Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Burgendy (3589.32)

Plats 2: saraneo (3143.10)

Plats 3: grissly1 (3843.40)

Plats 4: popoffer (9067.51)

Plats 5: Guybrush (3264.79)

popoffer lägg LM 7.50

Guybrush lägg SM 15.00

** Giv **

Burgendy [10r, 10k]

saraneo [N/A, N/A]

grissly1 [N/A, N/A]

popoffer [N/A, N/A]

Guybrush [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Burgendy Höj till 60.00

saraneo Lägg

grissly1 Höj till 240.00

popoffer Lägg

Guybrush Lägg

Burgendy Syna 240.00

*** Flop(Board): *** : [7r, 9s, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Passa

grissly1 Satsa 405.00

Burgendy Syna 405.00

*** Turn(Board): *** : [7r, 9s, 4s, 2k]

*** Bet Runda 3 ***

Burgendy Passa

grissly1 Passa

*** River(Board): *** : [7r, 9s, 4s, 2k, 7h]

*** Bet Runda 4 ***

Burgendy Passa

grissly1 Satsa 984.37

Burgendy ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What to do?

 

 

***** Hand 835410406 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 22 oktober 2008 16:06:42

Frida Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Burgendy (3589.32)

Plats 2: saraneo (3143.10)

Plats 3: grissly1 (3843.40)

Plats 4: popoffer (9067.51)

Plats 5: Guybrush (3264.79)

popoffer lägg LM 7.50

Guybrush lägg SM 15.00

** Giv **

Burgendy [10r, 10k]

saraneo [N/A, N/A]

grissly1 [N/A, N/A]

popoffer [N/A, N/A]

Guybrush [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Burgendy Höj till 60.00

saraneo Lägg

grissly1 Höj till 240.00

popoffer Lägg

Guybrush Lägg

Burgendy Syna 240.00

*** Flop(Board): *** : [7r, 9s, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Passa

grissly1 Satsa 405.00

Burgendy Syna 405.00

*** Turn(Board): *** : [7r, 9s, 4s, 2k]

*** Bet Runda 3 ***

Burgendy Passa

grissly1 Passa

*** River(Board): *** : [7r, 9s, 4s, 2k, 7h]

*** Bet Runda 4 ***

Burgendy Passa

grissly1 Satsa 984.37

Burgendy ??

 

Det känns lite som att du tar det beslutet på floppen. Du kan väl inte förvänta dig att han ska checka ner med allt du har slagen och betta allt du ligger efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What to do?

 

 

***** Hand 835410406 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 22 oktober 2008 16:06:42

Frida Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Burgendy (3589.32)

Plats 2: saraneo (3143.10)

Plats 3: grissly1 (3843.40)

Plats 4: popoffer (9067.51)

Plats 5: Guybrush (3264.79)

popoffer lägg LM 7.50

Guybrush lägg SM 15.00

** Giv **

Burgendy [10r, 10k]

saraneo [N/A, N/A]

grissly1 [N/A, N/A]

popoffer [N/A, N/A]

Guybrush [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Burgendy Höj till 60.00

saraneo Lägg

grissly1 Höj till 240.00

popoffer Lägg

Guybrush Lägg

Burgendy Syna 240.00

*** Flop(Board): *** : [7r, 9s, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Passa

grissly1 Satsa 405.00

Burgendy Syna 405.00

*** Turn(Board): *** : [7r, 9s, 4s, 2k]

*** Bet Runda 3 ***

Burgendy Passa

grissly1 Passa

*** River(Board): *** : [7r, 9s, 4s, 2k, 7h]

*** Bet Runda 4 ***

Burgendy Passa

grissly1 Satsa 984.37

Burgendy ??

 

Vill du göra det enkelt för dig kan du ju pusha flopp över hans c-bet. Han har ca 1k bakom och kommer få typ 2,3-1 på syn så han synar nog en del. Om du nu synar flopp så måste du nog syna river också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du göra det enkelt för dig kan du ju pusha flopp över hans c-bet. Han har ca 1k bakom och kommer få typ 2,3-1 på syn så han synar nog en del. Om du nu synar flopp så måste du nog syna river också.

 

Hehe läs igen. Dom är ganska djupa:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...