Gå till innehåll

Lås denna tack


sturedenstore

Recommended Posts

  • Svars 413
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag orkar fan inte spela länge atm.. Efter nån timme så börjar jag tänka på annat och tappa fokus på spelet, det är ju självklart oroväckande.. Hur som helst så spelar jag bra när jag har fokus uppe.

 

Timmessessionen slutar ca 3100+ och dagen är än så länge positiv. Kan bli ytterligare en session ikväll om jag orkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sov nån timme till en halvrisig film och bestämde mig för att prova några händer poker. Lirade typ 40 händer och plussade faktiskt runt en tusing, så nu är faktiskt dagen grön igen. Jag är alltså inte riktigt lika tiltad längre.

 

Jag har atm det sjukaste godissuget nånsin.. Jag brukar generellt sett inte äta mkt godis, nån gång i veckan max. Men nu vet jag inte ens hur jag ska klara mig tills imorgon, de är helt sjukt. Det blir morgondagens absolut första action. Att vandra iväg och köpa en sjuk påse godis, jag kommer förmodligen ställa klockan för att komma iväg så tidigt som möjligt dessutom :shock:

 

Bara några få timmar kvar nu..

 

massa-godis-innan-nyar.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgonpasset avslutat. Lirade bra och plussade i både texas och omaha trots en ganska brutal utsugning i en 3k pott i omahan. Blev ungefär 3500 upp, nu blir de frukost.

 

Prickade fö 6 av 6 rätt på ett simpelt test om oralsex i morse, är de nåt man kan använda på krogen eller är det lite för creepy? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prickade fö 6 av 6 rätt på ett simpelt test om oralsex i morse, är de nåt man kan använda på krogen eller är det lite för creepy? :-P

 

Tunga braggingrights på krogen imo..

Länk?

 

Blandade känslor att se dig tillbaka på svs.

 

Vi möts väl på 5/10 snart..

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tunga braggingrights på krogen imo..

Länk?

 

Blandade känslor att se dig tillbaka på svs.

 

Vi möts väl på 5/10 snart..

 

Lycka till!

 

Hehe kanske inte så tunga när man verkligen har sett vad testet bestod av för frågor, men vafan det behöver man ju knappast ta upp.. http://www.expressen.se/sex/1.1332715/1.1198062

 

Antar det, är väl på tiden att du klättrar upp. Du måste ju piska upp 2.5/5 ganska så rejält. Imo så är inte skillnaden sååå stor spelmässigt på 2.5/5 oc 5/10. De bra spelarna är bättre, men de kassa och halvkassa spelar lika illa.

 

Desamma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att skaffa holdemmanager.. Har ju PT3 sedan tidigare och det känns ju kallt att skaffa nytt om det nu inte skulle vara nödvändigt. Försökt importera svs händer till PT3 med blandad framgång, vet dock inte om det beror på PT eller HH converter att säkert 20k händer saknas.

 

Vad tycker ni? Är det värt att skaffa holdemmanager istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och kvällssessioner har inte samarbetat bra på slutet.. Backade rejält nu på kvällen utan att spela dåligt. Jag lyckades bara vara jättekall när det verkligen gällde samt i alla semismå potter på 1k.. Backade typ 7k och dagsresultatet går från trevliga 3500+ till 3500-. Kul liv. Ganska tiltad nu och vill inte riktigt veta av poker, får se hur det känns imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som inte pushar?

 

***** Hand 829169551 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 14 oktober 2008 23:26:23

Eva 24 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Burgendy (1990.00)

Plats 2: Tai-Pan (2308.50)

Plats 3: Emil-mrcoo (0.00)

Plats 4: synmongo (1890.00)

Plats 5: pajen10 (4026.82)

Burgendy lägg LM 5.00

Tai-Pan lägg SM 10.00

** Giv **

Burgendy [:Qh:, :Ah:]

*** Bet Runda 1 ***

synmongo Lägg

pajen10 Höj till 40.00

Burgendy Höj till 140.00

Tai-Pan Lägg

pajen10 Syna 140.00

*** Flop(Board): *** : [:3h:, :8d:, :9h:]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Satsa 210.00

pajen10 Höj till 800.00

Burgendy All-in 1850.00

pajen10 Syna 1850.00

*** Turn(Board): *** : [:3h:, :8d:, :9h:, :4c:]

*** River(Board): *** : [:3h:, :8d:, :9h:, :4c:, :9d:]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 3975.00

Burgendy [:Qh:, :Ah:] Par i nior Vinst: 0.00

pajen10 [:Kh:, :Kc:] Två par, kungar och nior Vinst: 3975.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 34.391% 34.39% 00.00% 5107 0.00 { AhQh }

Hand 1: 65.609% 65.61% 00.00% 9743 0.00 { AA, KdKh, 99-88, 33, JhTh, 7h6h }

 

enkel fold

 

Känns som en för snäv range på den här killen. Han spelar aggressivt och har huggit flitigt på mig i 3-betade potter. Känns som han spelar fler färg/stegdrag likadant samt slänger in en bluff då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 34.391% 34.39% 00.00% 5107 0.00 { AhQh }

Hand 1: 65.609% 65.61% 00.00% 9743 0.00 { AA, KdKh, 99-88, 33, JhTh, 7h6h }

 

enkel fold

 

 

Håller inte alls med om att det är en enkel fold. Jag pushar alla dagar i veckan. Dels tror jag att TT-JJ kan finnas med i hans range, dessutom tror jag definitivt att han kan bluffraisa flopp och folda för push. När vi väl blir synade kanske vi har den equity din stove visar (Fast jag tror vi har bättre då han kan ha typ KJ hjärter eller ännu sämre drag).....Men kombinationen av FE + bra equity vad vi än är uppe emot gör det till en standard-push imo.

 

 

Edit: OMG jag blev superlevlad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var inte seriös och det är en easy push precis som du gjorde ;)

 

Som jag anade, funderade inte mkt över det precis när jag sett ditt inlägg utan gick ut med hunden. Tänkte på vad du skrivit, "såfan heller att megakillah hade kastat" :-P

 

Håller inte alls med om att det är en enkel fold. Jag pushar alla dagar i veckan. Dels tror jag att TT-JJ kan finnas med i hans range, dessutom tror jag definitivt att han kan bluffraisa flopp och folda för push. När vi väl blir synade kanske vi har den equity din stove visar (Fast jag tror vi har bättre då han kan ha typ KJ hjärter eller ännu sämre drag).....Men kombinationen av FE + bra equity vad vi än är uppe emot gör det till en standard-push imo.

 

 

Edit: OMG jag blev superlevlad

 

Hehe vi var två.

 

Enkel push. Helt klart äcklig size på hans raise dock, ser inte ut som att han kommer folda. Men det faktum att han kan göra det med händer vi har 15 outs mot och med händer vi krossar så är det bara att gå allin.

 

Jag var på ganska vidrig tilt när handen inträffade (sista handen innan jag stängde ner) så jag tänkte inte alls efter i handen egentligen. Satte han inte på nån range alls utan såg bara mina två överkort och färgdrag och skeppade :-P När jag aldrig får dra ut så gick ridån ner och jag kände mig bara dum som pushar en kväll som denna. Känns som väldigt standardspel, det som slog mig i efterhand var dock storleken på hans raise som du nämner. Ville bara få det lite bekräftat att det fortfarande är bra att pusha när FE inte är i närheten av så stor som om han sagt typ 550 istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...