Gå till innehåll

Lås denna tack


sturedenstore

Recommended Posts

Här är en hand som är lite mer intressant.. River?

 

 

***** Hand 828883323 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 14 oktober 2008 20:04:13

Eva Turbo 4 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Nikkei (1546.55)

Plats 2: Tdriver (2182.70)

Plats 3: uppfödarn (2039.97)

Plats 4: R9B1N (5121.11)

Plats 5: Burgendy (2047.88)

Burgendy lägg LM 5.00

Nikkei lägg SM 10.00

** Giv **

*** Bet Runda 1 ***

Tdriver Syna 10.00

uppfödarn Lägg

R9B1N Lägg

Burgendy :Ah::Qh: Höj till 50.00

Nikkei Lägg

Tdriver Syna 50.00

*** Flop(Board): *** : [:2c:, :Tc:, :4s:]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Satsa 90.00

Tdriver Syna 90.00

*** Turn(Board): *** : [:2c:, :Tc:, :4s:, :Qs:]

*** Bet Runda 3 ***

Burgendy Satsa 220.00

Tdriver Syna 220.00

*** River(Board): *** : [:2c:, :Tc:, :4s:, :Qs:, :9h:]

*** Bet Runda 4 ***

Burgendy check ----- Bet bättre?

Tdriver Satsa 500.00

Burgendy ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 413
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Här är en hand som är lite mer intressant.. River?

 

 

***** Hand 828883323 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 14 oktober 2008 20:04:13

Eva Turbo 4 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Nikkei (1546.55)

Plats 2: Tdriver (2182.70)

Plats 3: uppfödarn (2039.97)

Plats 4: R9B1N (5121.11)

Plats 5: Burgendy (2047.88)

Burgendy lägg LM 5.00

Nikkei lägg SM 10.00

** Giv **

*** Bet Runda 1 ***

Tdriver Syna 10.00

uppfödarn Lägg

R9B1N Lägg

Burgendy :Ah::Qh: Höj till 50.00

Nikkei Lägg

Tdriver Syna 50.00

*** Flop(Board): *** : [:2c:, :Tc:, :4s:]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Satsa 90.00

Tdriver Syna 90.00

*** Turn(Board): *** : [:2c:, :Tc:, :4s:, :Qs:]

*** Bet Runda 3 ***

Burgendy Satsa 220.00

Tdriver Syna 220.00

*** River(Board): *** : [:2c:, :Tc:, :4s:, :Qs:, :9h:]

*** Bet Runda 4 ***

Burgendy check ----- Bet bättre?

Tdriver Satsa 500.00

Burgendy ?

 

Bet eller checksyn, whatever. Kan kanske vara skönt att slippa bli borthöjd när man lirar 200BB.

 

Alltså AQ hjärter är bara sinnessjukt att du ens frågar. Sinnessjukt att någon tog megakillahs inlägg på allvar med. Du behöver inte ens tänka mer än just det du gör, överkort och FD, OMG in med degen. SPECIELLT med NFD, det är ju bara att njuta när han höjer ditt CB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet eller checksyn, whatever. Kan kanske vara skönt att slippa bli borthöjd när man lirar 200BB.

 

Alltså AQ hjärter är bara sinnessjukt att du ens frågar. Sinnessjukt att någon tog megakillahs inlägg på allvar med. Du behöver inte ens tänka mer än just det du gör, överkort och FD, OMG in med degen. SPECIELLT med NFD, det är ju bara att njuta när han höjer ditt CB.

 

I know I know angående AQ.. Ska sluta posta dumma händer i framtiden :-P

 

Checksynar nog om det inte är nån vars riverspel jag har full koll på.

 

Jag valde checksyn eftersom jag egentligen bara kunde hitta en hand som slog mig, :Kc:Jc:. Givetvis hade han just det så jag var inte allt för missnöjd med handen trots allt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabil session på 4st 7.5/15 bord. Det känns alltid som jag höjer mitt spel ett snäpp när jag spelar på den nivån, de känns mycket bra faktiskt. Dagen ser än så länge bra ut då jag är upp runt 4100kr. Kan mycket väl bli så att jag skippar en kvällssession mtp hur illa de gått på slutet, känns som det är läge att stänga ner grinden med en + dag i bagaget. Men å andra sidan så ska man ju spela så länge det känns bra, det återstår att se.

 

Hade en semiintressant hand mot popoffer under den här sessionen. Som vanligt ger svs HHs mig problem så jag får ta denna ur minnet.

 

Jag sitter på co med :Kc::Jd: och höjer pott till 52, popoffer synar på knappen. Floppen kommer :Ks::6h::8h:, jag cbetar 105 och får syn. Turn kommer :Th: jag betar igen, den här gången ~220 och får syn igen. River parar bordet med :6s: jag checkar och popoffer betar 525. Tar vi syn här?

 

Alla som har spelat med popoffer vet att han är relativt lös och agressiv och helt klart kapabel till bluffar och moves. Men han är samtidigt inte dumaggro som han var en gång i tiden utan väger upp sina spel bra och väljer bra lägen att vara agressiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta måste väl vara ett argument för att beta? syn mot pop

 

Jag checkade relativt snabbt på river eftersom jag inte visste hur min hand stod och ville ha en billig showdown. När han betade ut så började tankeprocessen komma igång på allvar och de var då jag kom fram till :Kc::Jc:. Borde helt klart reflekterat mer över mitt riverspel innan jag checkade, men missade det i den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev filmkväll istället för grind, känns bra med en bra +dag i bagaget inför morgondagen. Lite tilt på att morgondagen inkluderar ett tandläkarbesök. Ber till gud att jag inte har några hål då jag har cp jobbigt att borra och greja. Kommer ihåg en gång i 12årsåldern när jag skulle laga en tand, fick totalt 5 bedövningssprutor och det gjorde fortfarande lika jävla ont. Ska borsta tänderna oavbrutet under min vakna tid imorgon för att komma så väl förberedd som möjligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol @ popoffer väga upp sina spel...

 

Kom iofs på att jag inte lirat på SVS på flera månader. Men han var riktigt kass.

 

Spelat väldigt mkt mot han på slutet, och jag har verkligen svårt att få grepp på om han är duktig eller inte då han kan göra endel vågade moves.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat väldigt mkt mot han på slutet, och jag har verkligen svårt att få grepp på om han är duktig eller inte då han kan göra endel vågade moves.

 

Jag ska väl kanske inte säga för mycket ändå, folk kan ju faktiskt förbättra sig. Är som sagt ett par-tre månader sen jag lirade SVS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

whats up dude?

 

Vi funderar på att dra till thailand lite tidigare.. Redo att lämna inom 2-3 veckor?

 

Asså, mkt tveksamt faktiskt.. Då kommer ju rob inte ha möjlighet att åka med osv. Hur hade ni tänkt er då? Att stanna i thai hur länge?

 

lol @ popoffer väga upp sina spel...

 

Kom iofs på att jag inte lirat på SVS på flera månader. Men han var riktigt kass.

 

Spelat väldigt mkt mot han på slutet, och jag har verkligen svårt att få grepp på om han är duktig eller inte då han kan göra endel vågade moves.

 

Jag ska väl kanske inte säga för mycket ändå, folk kan ju faktiskt förbättra sig. Är som sagt ett par-tre månader sen jag lirade SVS.

 

Min uppfattning av popoffer är att han verkligen har utvecklats och spelar riktigt bra poker.. Nu har jag visserligen följt honom ända från dagarna på 2.5/5 då han utan tvekan var den sämsta jag mött.. Jag kan möjligen överskatta hans spel nu eftersom jag sett hur illa han spelade förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Popoffer Är kass och tar många skumma linjer. Däremot är han inte så lättexploaterbar som andra semifiskar är eftersom att han kan ta många olika skumma linjer.

 

Han är med andra ord inte alltid checksynpassiv med drag ur pos som många andra fiskar är. Han spelar dock ut sig själv så att vinna pengar vs honom är inte svårt i det långa loppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man aldrig vinna mot dessa åsnor?

 

***** Hand 830414306 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 16 oktober 2008 17:32:04

Frida 7 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: rados789 (4574.62)

Plats 2: bpmk (2855.22)

Plats 3: qwerty18 (3339.08)

Plats 4: Matstr (2524.51)

Plats 5: Burgendy (3720.97)

Burgendy lägg LM 7.50

rados789 lägg SM 15.00

** Giv **

rados789 [N/A, N/A]

bpmk [N/A, N/A]

qwerty18 [N/A, N/A]

Matstr [N/A, N/A]

Burgendy [Dh, Ds]

*** Bet Runda 1 ***

bpmk Syna 15.00

qwerty18 Lägg

Matstr Lägg

Burgendy Höj till 90.00

rados789 Lägg

bpmk Syna 90.00

*** Flop(Board): *** : [10r, 7h, 5s]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Satsa 135.00

bpmk Syna 135.00

*** Turn(Board): *** : [10r, 7h, 5s, 5k]

*** Bet Runda 3 ***

Burgendy Satsa 255.00

bpmk Syna 255.00

*** River(Board): *** : [10r, 7h, 5s, 5k, 6s]

*** Bet Runda 4 ***

Burgendy Satsa 510.00

bpmk Syna 510.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1980.00

rados789 Lägger mig Vinst: 0.00

bpmk [5h, 8h] Triss i femmor Vinst: 1980.00

qwerty18 Lägger mig Vinst: 0.00

Matstr Lägger mig Vinst: 0.00

Burgendy [Dh, Ds] Två par, damer och femmor Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puuuuuuh, det gick tillslut! Kämpade och kämpade för att täppa till 6k hålet. Var länge under sessionen helt hopplöst.. Kom fel i alla potter i stort sett och vann nog inte en showdown typ. Var som sagt 6k back som mest, sen jobbade jag tillbaka till 1400back och fick en smäll till i ansiktet ner till 4k back typ. Funderade på att stänga ner men fortsatte ett litet tag till.

 

Hittade topset i 3-betad pott och fick in det. Sen kom sessionens och mitt spels i övrigt roligaste hand på mkt länge. Tyvärr har jag ingen HH men jag minns den mycket väl ;-)

 

Jag knappen med :Tc::9c: höjer till 52 (7.5/15) popoffer 3-betar till ca 220 och jag väljer att syna. Floppen kommer :7c::6c::7s:. popoffer leder ut för ca 380, jag säger 990 och han ställer mig för drygt 1200 till. Jag synar och redan på turn kommer :8c: och ger mig tha nutz. Han visade QQ. Riktigt skönt att få sätta ett kombodrag i en stor pott, det var fan inte igår.

 

Kanske blir lite mer spel ikväll om jag känner mig taggad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sick, spelade två rundor golf idag och kom hem nu. Näst intill perfekt dag än så länge mao. Spelade också okej vilket var roligt, det var ju endast min andra och tredje runda nånsin och jag sänkte mig rätt så rejält, inte räknat på det exakt ännu, återkommer med det senare :-)

 

Känner mig ganska mentalt mör efter dessa turer så tveeeeksamt om det blir något spel ikväll då en bio också är högaktuell.

 

EDIT: Hcp ihopräknat, sänkt mig från 36 till 23 på 3 rundor får ju ses som en okej start :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...