maskineri Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 Möter en tag reg på ipokers nl100, har han på 12/9 över 1k händer, litet sample men vi har tampats en del. Skulle vilja ha feedback över denna handen. När han flatcallar min 3bet sätter jag honom på KQ med ett h eller liknande händer, när floppen parar sig försöker jag slå ut alla Ax händer som finns i hans HD pre. Får ist omslag och väljer att syna, när han shovar turn känns allt bara som en bluff där han försökte köpa bort mig från den torra floppen, typ 78o eller vf som helst. Fel att kännas som man leder med A eller i sämsta fall har 8 levande? Dealing down cards Dealt to x [] 1rambo posts the small blind of $0.50 x posts the big blind of $1 Golfdishy folds. ImASlut4CashBaby raises to $4. countrynutz folds. 1rambo folds. x raises to $14. ImASlut4CashBaby calls $10. Dealing Flop [] x bets $18. ImASlut4CashBaby raises to $42. x calls $24. Dealing Turn [] x checks. ImASlut4CashBaby bets $221.60. x calls $74.45. Citera
kravmärkt Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 fold pre fold flopp fold turn Citera
hoppamera Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 Möter en tag reg på ipokers nl100, har han på 12/9 över 1k händer, litet sample men vi har tampats en del. Skulle vilja ha feedback över denna handen. När han flatcallar min 3bet sätter jag honom på KQ med ett h eller liknande händer, när floppen parar sig försöker jag slå ut alla Ax händer som finns i hans HD pre. Får ist omslag och väljer att syna, när han shovar turn känns allt bara som en bluff där han försökte köpa bort mig från den torra floppen, typ 78o eller vf som helst. Fel att kännas som man leder med A eller i sämsta fall har 8 levande? Dealing down cards Dealt to x [] 1rambo posts the small blind of $0.50 x posts the big blind of $1 Golfdishy folds. ImASlut4CashBaby raises to $4. countrynutz folds. 1rambo folds. x raises to $14. ImASlut4CashBaby calls $10. Dealing Flop [] x bets $18. ImASlut4CashBaby raises to $42. x calls $24. Dealing Turn [] x checks. ImASlut4CashBaby bets $221.60. x calls $74.45. WTF. Du är ju rätt säker på att sätta honom på en hand. När han ställer sätter du honom på "typ 78o eller vf som helst". Imo slår du bara en bluff, men han har säkert bättre A i sin bluffrange. Tycker det är väldens sämta syn att ta. Chansen att du drar dött är ganska stor. Du har ju iofs 59% mot random hand... Troligtvis vinner du handen annars skulle du väl inte lägga upp den?! wp Citera
okocha Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 fold prefold flopp fold turn +1, orka bråka med nits ur position med en kass hand. Citera
Pokermannen_ Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 fold pre, eller kanske kanske syn. inte RR en 12/9 iaf. Citera
strater Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 och ja som tycker ja ger nits för mycket action... Citera
heltok Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 jag som tyckte det var kallt i mitt rum.... Citera
heltoker Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 Inte bara att du går emot all logik i varje beslut du tar i handen. Du väljer också att posta den här Citera
handmadegod Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 Möter en tag reg på ipokers nl100, har han på 12/9 över 1k händer, litet sample men vi har tampats en del. Skulle vilja ha feedback över denna handen. När han flatcallar min 3bet sätter jag honom på KQ med ett h eller liknande händer, när floppen parar sig försöker jag slå ut alla Ax händer som finns i hans HD pre. Får ist omslag och väljer att syna, när han shovar turn känns allt bara som en bluff där han försökte köpa bort mig från den torra floppen, typ 78o eller vf som helst. Fel att kännas som man leder med A eller i sämsta fall har 8 levande? Dealing down cards Dealt to x [] 1rambo posts the small blind of $0.50 x posts the big blind of $1 Golfdishy folds. ImASlut4CashBaby raises to $4. countrynutz folds. 1rambo folds. x raises to $14. ImASlut4CashBaby calls $10. Dealing Flop [] x bets $18. ImASlut4CashBaby raises to $42. x calls $24. Dealing Turn [] x checks. ImASlut4CashBaby bets $221.60. x calls $74.45. Kanske lite väl optimistiskt att säga att du i sämsta fall har åtta levande. I sämsta fall drar du dött och han kan ju bluffa dig med händer som redan har dig slagen. A7s måste vara en av dom sämre händerna att 3 betta en nit med oop. Du är så ofta dominerad. Citera
Drunken_Penguin Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 När han flatcallar min 3bet sätter jag honom på KQ med ett h eller liknande händer Vad är det som får dig att specifikt tänka hjärter pre? Citera
Cash Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 Vad är det som får dig att specifikt tänka hjärter pre? Man måste ju spela med hjärta... Citera
jackbalsam Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 det här kan ju omöjligt vara seriöst Citera
sTARVIN89 Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 wp, tycker handen är briljant rakt igenom. En kille med 12/9 lär ju inte ha din A7s slagen. Får jag gissa, han har KK river kommer ess, du drar ut och tycker du spelade rätt . Hahah nej men seriöst, du spela handen så dåligt det bara går , småtilt? Citera
Big Less Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 Jag gissar att OP är ImASlut4CashBaby och att han är arg för att fi gjorde en pissig syn och vann. Citera
Sansrom Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 Jag gissar att OP är ImASlut4CashBaby och att han är arg för att fi gjorde en pissig syn och vann. Hade hellre varit herr x mtp 12/9... Citera
bananuz Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 Föredrar ju egentligen 3bet på floppen med ditt A men antar att du bara synar för att få honom att bluffa bort resten på river, vilket är fine. ... seriöst: Citera
greywolf Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 att OP nickar maskineri är bara så rätt det kan bli Citera
maskineri Postad 16 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2008 hejhej gubbar och tack allihop för synpunkter. ledsen för segt svar (minst sagt), men har stått i hårt blåsväder de senaste dagarna. Vad är det som får dig att specifikt tänka hjärter pre? bedömde detta ifrån en personlig note från fi att han väldigt gärna spelat heartsuitade händer. när han slår på så stort här sätter jag honom inte på en klar hand, utan ett drag. ett hjärter. logiskt? Du har ju iofs 59% mot random hand... wp precis min åsikt. ty +1, orka bråka med nits ur position med en kass hand. nu sitter jag visserligen oop, men med en såpass fin hand som jag har känns det som att man helt klart borde slå om pre. i en CR-video bör man ligga plus på alla A2s/a3s/a4s/a7s/a9s etc. händer, från samtliga possar. Kändes som ett läge att gå in och jobba iaf. A7o däremot hade varit blixtfold. Inte bara att du går emot all logik i varje beslut du tar i handen. Förklara gärna. Föredrar ju egentligen 3bet på floppen med ditt A men antar att du bara synar för att få honom att bluffa bort resten på river, vilket är fine. tack för att du förtydligar spelet, har läst en hel del om metagame och den här handen är ur en metagamesynvinkel imo väldigt intressant. kul att någon hann inse detta i alla fall. nu hade visserligen fi turat in sitt fleeeshdraw på turn men som sagt, han hade lika gärna kunnat träffat och då hade det ju blivit degningdegningdegning och då hade jag t.o.m. lett på turn när han semibluffat in sina marker. synpunkter? Citera
Orrarah Postad 16 Oktober , 2008 Rapport Postad 16 Oktober , 2008 bedömde detta ifrån en personlig note från fi att han väldigt gärna spelat heartsuitade händer. när han slår på så stort här sätter jag honom inte på en klar hand, utan ett drag. ett hjärter. logiskt? Hahahahha Citera
Lisa87 Postad 16 Oktober , 2008 Rapport Postad 16 Oktober , 2008 Frågan är hur jag missat denna tråd. I lol'd! Citera
Pokermannen_ Postad 16 Oktober , 2008 Rapport Postad 16 Oktober , 2008 3beta en 12/9 spelare med A7s kan inte vara bra Citera
Recommended Posts