Gå till innehåll

PLO 2.5/5sek. Hur ofta leder vi?


papiPope

Recommended Posts

Hej. Har nyss börjat känna lite på omaha, inte direkt imponerad över folks skicklighet fast jag inte ens spelat 500 händer. Dom ser väldigt många floppar, man kanske ska göra det i omaha men dom lägger kanske 1/5 händer preflop.

 

Har alltså inte alls mycket koll på omaha speltekniskt, så leder vi ofta mot här mot random spelare?

 

 

2.50/5.00 Omaha (PL) - den 17 september 2008 14:00:46

Diana 13 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: mj90 (1057.26)

Plats 2: Bajselof (1356.24)

Plats 3: zyxell (962.50)

Plats 4: Zaanash (1486.61)

Plats 5: peppis (2415.22)

Bajselof lägg LM 2.50

zyxell lägg SM 5.00

** Giv **

mj90 [Knk, Es, Dr, 6s] Värd att se flopp med från knappen?

Bajselof [N/A, N/A, N/A, N/A]

zyxell [N/A, N/A, N/A, N/A]

Zaanash [N/A, N/A, N/A, N/A]

peppis [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Zaanash Lägg

peppis Höj till 17.50

mj90 Syna 17.50

Bajselof Syna 17.50

zyxell Syna 17.50

*** Flop(Board): *** : [Ek, 5k, Dh]

*** Bet Runda 2 ***

Bajselof Passa

zyxell Passa

peppis Satsa 35.00

mj90 Höj till 125.00

Bajselof Lägg

zyxell Lägg

peppis Syna 125.00

*** Turn(Board): *** : [Ek, 5k, Dh, 10s]

*** Bet Runda 3 ***

peppis Passa

mj90 Satsa 215.00

peppis Höj till 965.00

mj90 ??

 

Edit: Postade visst på fel ställe, flytta gärna nån mod :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre, fold även som spelat på turn.

 

Jag gillar inte movet att reraisa med tvåpar djupstackat på den brädan, för att FI ska haka på har han dig antingen slagen eller så finns det väldans många skrämselkort som kommer på turn och du kan bli mer commitad än vad du vill med en halvhand. Det finns också anledning att hålla nere potten på turn då du bara har 4 outs om han har det han reppar.

 

I omaha handlar det oftare att hamna allin med nötter, multinötdrag eller liknande och försöka hålla nere potter som man är sårbar i imo.

 

På den nivå jag lirar (1/2$) får man väldigt ofta bra betalt även med nötter

 

 

Men, med tvåpar(även om det är topp-tvåparet hade jag aldrig byggt pott med de stackarna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvaliteten på Svs 2.5/5 är som du redan konstaterat högst begränsad. Shorthanded PLO mot tveksamt motstånd är väldigt förlåtande mot låga starthandskrav såvida du vet vad du gör postflop.

Din hand duger absolut att se floppen med från knappen.

 

Topptvå är en duglig hand shorthanded, så omslaget på floppen är helt rätt för att vinna handen där. Möter du motstånd och saknar andra återdrag är den dock högst marginell. Du visade styrka genom att slå om på floppen men när du fick syn på den brädan skall du dra öronen åt dig. Finns alltså ingen anledning att beta turn.

När du sen får pott-omslag på turn är du uppe mot nötterna väldigt ofta. Utan read är det bara att vika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tytyty för dom lärorika analyserna, märker att jag är en omahafisk. :-D

Jag synade(:oops: ) och fi visade K-J-10-8 för träffade hålstege, gillar hans syn på floppen också! :mrgreen:

 

Jag skulle råda dig att vara försiktig med att såga folks spel innan du är en van omahaspelare. Fråga dig själv vad han får för hand om en K eller J faller på turn så förstår du vad jag menar.

 

Jag har mött denna Fi ett par gånger, och han har ett par brister man kan exploatera, men han är inte helt dum i huvet heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle råda dig att vara försiktig med att såga folks spel innan du är en van omahaspelare. Fråga dig själv vad han får för hand om en K eller J faller på turn så förstår du vad jag menar.

 

Jag har mött denna Fi ett par gånger, och han har ett par brister man kan exploatera, men han är inte helt dum i huvet heller.

 

Haha, det hade jag ju inte tänkt på lol. :oops: Tänkte lite fel där...

 

Edit: Vilken läcka jag måste fylla! O_O

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom ser väldigt många floppar, man kanske ska göra det i omaha men dom lägger kanske 1/5 händer preflop.

 

Absolut inte!

Den vanligaste och största läckan.

Finns en läsvärd tråd på 2p2 - "Preflop calling is your biggest leak"

 

Och då pratar vi inte om 80% vpip, för det är vansinne, utan om dom med >35% vpip som synar speciellt ur position för ofta och med PFR/vpip<1/2 typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...