Gå till innehåll

NLT - Trn, lite strategi tips för freeroll?


jaketheman

Recommended Posts

Tjena, har en fråga angående freerolls. Nu har jag några dagar i rad haf ca 15k efter en halvtimme på expekts freerolls. Men sen går allt åt helvete rent ut sagt. Hur ska man spela lite längre in i dom freerollsen? Sno blinds, är det värt försöken? Bluffa mkt?

 

mvh :spade:

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat freerolls på länge nu, men det låter på dig som att du kastar bort pengar på väldigt aggressivt postflop-spel. Vanligtvis kommer du att få bra betalt för dina kvalitetshänder, så du kan nog komma rätt långt med att spela en aning passivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, har en fråga angående freerolls. Nu har jag några dagar i rad haf ca 15k efter en halvtimme på expekts freerolls. Men sen går allt åt helvete rent ut sagt. Hur ska man spela lite längre in i dom freerollsen? Sno blinds, är det värt försöken? Bluffa mkt?

 

mvh :spade:

 

* RP - QoS *

 

Eftersom majoriteten synar allt oavsett vad du betar så är väl bluffa inget att rekomendera. Spela solid poker, lite tightare än vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag spelade expekts 10K freeroll kom jag på 10 plats. Min strategi var att när jag väl hade mycket chips så var det bara att vänta på bra kort. Höj stort före floppen, köp potten efter efter floppen, skitsamma om du har A-Q och floppen kommer med x-x-Q, slowplaya inte utan köp den. Se det som en halvbluff:-)När blindsen är höga kommer du att tjäna bra på det. och se till att det inte blir 3-way action lr mer. Funkar då på dom freerolls jag spelar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...