Gå till innehåll

Heads Up Cashgame!


_Fibonacci

Recommended Posts

Jag gör en nystart med $200 på Expekt. Kommer lira HU NL$2 till en början. Har alltså 100inköp för nivån. Har även satt upp lite andra regler som ska få mig att undvika tilt. Kommer uppdatera frekvent hur det går och lägga upp händer där jag tycker att jag sätts inför svåra beslut

 

1. För att minimera risken så ska jag lämna bordet om jag tredubblat mitt inköp.

 

2. Sluta spela efter 3 förlorade inköp. Vissa dagar fungerar ingenting och dessa dagar är det nog bättre att syssla med något annat som att träna tex..

 

3. Spela max en timme i sträck. Sedan paus minst 30minuter.

 

Bankrulle: $200

Bolag: Expekt

Nick: BetRat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Orka.. SItter och lirar NL30 HU mot en pajas (Haens28).

Han öppnar med raise till $1,35 hela tiden :( Dyrt tycker jag..

Jag öppnar till $1 ($0.7 till).

 

Hur ska man hantera någon som öppnar (enligt mig) hårt/dyrt?

 

Standardhöjning ju. Och han är ju ingen pajas om du inte klarar av att möta det... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör en nystart med $200 på Expekt. Kommer lira HU NL$2 till en början. Har alltså 100inköp för nivån. Har även satt upp lite andra regler som ska få mig att undvika tilt. Kommer uppdatera frekvent hur det går och lägga upp händer där jag tycker att jag sätts inför svåra beslut

 

1. För att minimera risken så ska jag lämna bordet om jag tredubblat mitt inköp.

 

2. Sluta spela efter 3 förlorade inköp. Vissa dagar fungerar ingenting och dessa dagar är det nog bättre att syssla med något annat som att träna tex..

 

3. Spela max en timme i sträck. Sedan paus minst 30minuter.

 

Bankrulle: $200

Bolag: Expekt

Nick: BetRat

 

100 Inköp för nivån? wow. Vad har du för mål med ditt spel? Knappast optimalt varken för att utvecklas eller tjäna pengar.

 

Kul att dra en spader iofs.

 

1. Varför? dummaste jag hört

2. 3 inköp är tight.

3. EN timme?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en timmes session på Expekt nu. HU NL$2 som sagt, kommer säkert bli lite shorthanded och fullring också men fokus ligger på HU-spel iaf..totalt 278händer iaf..

 

Start Bankrulle: $200

 

14/9-08

 

HU NL$2 Antal händer: 278 Resultat: +$0.72 (25bb/100)

 

Totalt Bankrulle: $200.72

 

Måste försöka komma på något mål men först och främst måste jag få tillbaka lite självförtroede , därför ganska kul att lira på denna nivå trots att det inte är några pengar i princip..Vill se att jag är vinnade i alla fall, om det så ska vara denna nivå bara...så ska försöka få in ett stort antal händer här..ska även publicera lite grafer över rullens utveckling...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du rädd för pengar?

 

Svar: Nej. Men vinner hellre än förlorar. Så om jag så ska vinna 100kr i veckan är det bättre än att förlora 500 i veckan..Ser ingen prestige i att lira högt. Börjar hellre lågt och klättrar sakta men säkert..Har som sagt tappat en del självförtroende på sistone..men det ska vändas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hang in there Fibonacci! Alla dagböcker behöver inte handla om hajstäjks-lir. Jag följer din db (den enda jag följer faktiskt) och hoppas verkligen du hittar flytet. Tycker du gör helt rätt som kör på micronivå om du verkligen vill nöta in disciplinen.

 

Jag blev själv sugen på att köra HU cg när jag först läste här så jag trevar mig fram jag också. Håller mig till NL30 eller NL50. Går faktiskt bra än så länge, ett par hundra buckaroos upp efter två sessioner. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hang in there Fibonacci! Alla dagböcker behöver inte handla om hajstäjks-lir. Jag följer din db (den enda jag följer faktiskt) och hoppas verkligen du hittar flytet. Tycker du gör helt rätt som kör på micronivå om du verkligen vill nöta in disciplinen.

 

Jag blev själv sugen på att köra HU cg när jag först läste här så jag trevar mig fram jag också. Håller mig till NL30 eller NL50. Går faktiskt bra än så länge, ett par hundra buckaroos upp efter två sessioner. :-D

 

Ah, låter nice. Just nu känns det för mig som jag inte kan vinna ngnstans men i längden måste man ju få utdelning för att man går in som favorit i princip nästan varje all-in situation. Bara jäkligt frustrerande just nu då man inte ens kan vinna på lägsta nivåerna av pokerspel =) Känns inget vidare....men har ju inte ens spelat 1000händer på Expekt så säger ju absolut ingenting. Efter 100K borde jag vara stabilt plus iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej _Fibonacci!

 

Tycker du har helt rätt inställning. Skall följa din dagbok.

Själv brukar jag börja med lite HU-spel för att utvecklas, vilket man helt klart gör. Brukar spela HU mot vilka som helst, dvs inte nödvändigtvis plus.

Efter HU som uppvärmning ett tag gäller SH, där jag brukar plussa.

Fullt bord orkar jag inte spela. För tråkigt!

 

Lycka till! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då man inte ens kan vinna på lägsta nivåerna av pokerspel =)

 

Jag tror inte jag hade plussat på NL2 heller, Lägg på ett par/tre nollor så blir det bättre. Varför spelar du poker? Antar att det inte är för pengarna? Ett bra tips är att du börjar bygga med $5HU sng. Kan garantera att du inte möter bättre motstånd, samt att du bygger rullen lite snabbare

 

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär ser det ut då jag spelar, all the time all the time!

 

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 september 2008 14:08:45

Ansjovis (Vanlig /Turnering )

Plats 1: _Fibonacci (1280.00)

Plats 2: Rille77 (2720.00)

_Fibonacci lägg LM 10.00

Rille77 lägg SM 20.00

** Giv **

_Fibonacci [Ks, Er]

Rille77 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

_Fibonacci Höj till 60.00

Rille77 Höj till 260.00

_ Höj till 900.00

Rille77 All-in 2720.00

_Fibonacci All-in 1280.00

*** Flop(Board): *** : [9r, 7k, Ek]

*** Turn(Board): *** : [9r, 7k, Ek, 8s]

*** River(Board): *** : [9r, 7k, Ek, 8s, Kr]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2560.00

_Fibonacci [Ks, Er] Två par, ess och kungar Vinst: 0.00

Rille77 [Knk, 10s] Stege med högsta kort knekt Vinst: 2560.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han har tryckt all in hela tiden så till slut tar jag tillfället till akt, och se på jag leder klart preflopp men vad händer..

 

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 september 2008 14:17:07

Ansjovis (Vanlig /Turnering )

Plats 1: _Fibonacci (1510.00)

Plats 2: Adde69 (2490.00)

Adde69 lägg LM 10.00

_Fibonacci lägg SM 20.00

** Giv **

_Fibonacci [7h, Eh]

Adde69 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Adde69 All-in 2490.00

_Fibonacci All-in 1510.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, 4s, 9h]

*** Turn(Board): *** : [Knk, 4s, 9h, 6k]

*** River(Board): *** : [Knk, 4s, 9h, 6k, 6r]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3020.00

_Fibonacci [7h, Eh] Par i sexor Vinst: 0.00

Adde69 [4h, Es] Två par, sexor och fyror Vinst: 3020.00

 

Känns som att jag är inne i en ordentlig downstreak. Kan inte vinna en enda viktigt hand och inte gjort det sista 4-5dagarna..5 SNG och 1 vunnen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Start Bankrulle: $200

 

14/9-08

 

HU NL$2 Antal händer: 880 Resultat: -$2.27

SH NL$4 Antal händer: 22 Resultat: -$4

 

15/9-08

 

HU NL$2 Antal händer: 496 Resultat: +$2.40

SH NL$4 Antal händer: 164 Resultat: +$7.78

Totalt Bankrulle: $203.91

 

Totalt HU NL$2 Antal händer: 1376 Resultat: +$0.13 (0,4bb/100)

Totalt SH NL$4 Antal händer: 186 Resultat: +$3.78 (50,8bb/100)

 

HU SNG STATS SVENSKA SPEL

 

ANTAL: 30

INKÖP: 21:-

VUNNA: 15 (50%)

ROI: 95,2%

NETTO: -30:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

denna dagen var bästa på länge och äntligen lite gröna siffror..går dock lite segt i SNG HU, men är nog kanske så att jag är sämre HU än SH men ska bli bättre HU med. Något bra strategitips att tänka på i HU SNG?

 

Skönt iaf att bankrullen går uppåt och att jag äntligen får känna på hur det känns att vinna =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sa att du hade spelat typ 3 år innan detta.

 

Vad har du haft för resultat innan ungefär? Antar att du inte har exakt koll men på ett ungefär?

 

Jag har aldrig fört direkt statistik så tänkte jag skulle vara noggran med detta nu iaf...Men jag har otaliga gånger byggt upp en bra bankrulle på låga nivåer till ca 10-15K och sedan tiltat en kväll och skottat och sen vet man ju hur det slutar. Så jag måste sluta tilta och skotta i frustration. Denna dagbok kan kanske vara till hjälp för detta iaf..

 

Däremot ska jag vara noggran med statistiken iaf, angående bb/100...

 

Hur många händer för att vara något sånär säker på sin winrate? 100K? Hur många SNG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat en liten grej nu på förmiddagen. Spelat Fixed Limit både på Svenska Spel och Expekt enligt Phil Hellmuths topptioastarthandsstrategi. Fungerade bra på Svenska Spel men mindre bra på Expekt där jag blev konstant utdragen av alla möjliga konstiga händer som folk spelar 7,3 9,4 6,2 osv men tror faktiskt att det kan fungera rätt så bra med en ordentligt tight strategi på dessa låga nivåer eftersom FI spelar all möjlig skit. Har även spelat HU Cashgame på Expekt vilket fungerar riktigt bra nu. Känns som att det vänt och jag dominerar varje motstånd jag möter, vilket jag nog också bör göra på NL$2 =)

 

FL SVS 1/2

 

Antal händer: 129

Resultat: +46:-

 

FL Expekt 0.02/0.04

 

Antal händer: 428

Resultat: -$0.69

 

HU Cashgame Expekt 0.01/0.02

 

Antal händer: 342

Resultat: +9.02

 

Totalt ser det ut så här nu..

 

Start Bankrulle: $200

 

14/9-08

 

HU NL$2 Antal händer: 880 Resultat: -$2.27

SH NL$4 Antal händer: 22 Resultat: -$4

 

15/9-08

 

HU NL$2 Antal händer: 496 Resultat: +$2.40

SH NL$4 Antal händer: 164 Resultat: +$7.78

 

16/9-08

 

HU NL$2 Antal händer: 821 Resultat: +$5.82

SH NL$4 Antal händer: 35 Resultat: -$0.67

FR FL$0.02/0.04 Antal händer: 428 Resultat: -$0.69

 

Totalt Bankrulle: $208.37

 

Totalt HU NL$2 Antal händer: 2197 Resultat: +$5.95 (26,6bb/100)

Totalt SH NL$4 Antal händer: 221 Resultat: +$3.11 (50,8bb/100)

 

HU SNG STATS SVENSKA SPEL

 

ANTAL: 40

INKÖP: 21:-

VUNNA: 20 (50%)

ROI: 95,2%

NETTO: -36:-

 

ANTAL: 3

INKÖP: 31.50:-

VUNNA: 1

NETTO:-34.50:-

 

FR FL 1/2 SVENSKA SPEL

 

Antal händer: 129

Resultat: +46:- (17,8bb/100)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...