Gå till innehåll

Veckans aktietips


Djens

Recommended Posts

Tänkte att vi kunde dra våra tips för veckan,

annorlunda skribent varje vecka.

Jag börjar.

 

Ticker : QID

Ultrashort Nasdaq

 

Anledning: Kurvbeteende samt att de tunga företagen (Ex.vis Goog / AAPL ) slår i sina negativa trendlinjer.

 

Nasdaq verkar vara klar med sin bounce för denna gång, det märktes också ganska tydligt i indexdivergensen vi fick i fredags på de amerikanska börserna.

Risken finns för en liten push uppåt till men risk/rewardmässigt ser det väldigt bra ut.

 

Stoploss kan sättas på stängning under 36.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 125
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej,

 

Jag heter Göran. Jag har hört att det ska vara bra att inventera i aktier, för man får bättre avlastning än på bankväntan. Jag undrar om inte djens och ni andra frilanshajar kan lära mig lite om vilka köp- och säljlinjaler jag ska vara uppmärksam på? Jag har hört nåt om stoppkloss också, vad är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag heter Göran. Jag har hört att det ska vara bra att inventera i aktier, för man får bättre avlastning än på bankväntan. Jag undrar om inte djens och ni andra frilanshajar kan lära mig lite om vilka köp- och säljlinjaler jag ska vara uppmärksam på? Jag har hört nåt om stoppkloss också, vad är det?

 

Hur svårt kan det vara med aktier?

 

Köp när dom går upp och sälj när dom går ner imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack! Myth busted. :-)

 

Nu sitter en ymnigt svettandes JoeFalk och letar gamla grafer från 80-talet. Får vi se en desperat kontring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore roligare med aktier som finns på OMX, det är väl inte så vanligt bland svenskar att ha en mäklare på nasdaq.

 

Det är jättesmidigt att ringa till sin nätmäklare på Avanza/Nordnet och be de köpa åt en. blir liite större courtage än vanligt, men jag räknar med att QID kommer gå bra i 2-3 månader framöver så det ser jag inte som ett problem.

 

Antingen en liiten push nedåt till för den eller uppåt nu. Troligtvis en liiten push nedåt till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De här aktietipsen som gett 10% samt 6% utan någon risk alls i praktiken är iaf inte populära så jag gör PF en tjänst och slutar publicera de. Orka försöka utbilda pöbeln.

 

Jo, för gratisluncher existerar ju säkert på en av världens största marknadsplatser.

 

Du verkar genuint duktig på trading men låt det inte stiga dig över huvudet. Hade någon uttalat sig likadant inom pokern som du gör inom trading hade du skrattat gott åt personen och skrikit varians!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...