Gå till innehåll

Recommended Posts

Tänkte att vi kunde dra våra tips för veckan,

annorlunda skribent varje vecka.

Jag börjar.

Ticker : QID

Ultrashort Nasdaq

Anledning: Kurvbeteende samt att de tunga företagen (Ex.vis Goog / AAPL ) slår i sina negativa trendlinjer.

Nasdaq verkar vara klar med sin bounce för denna gång, det märktes också ganska tydligt i indexdivergensen vi fick i fredags på de amerikanska börserna.

Risken finns för en liten push uppåt till men risk/rewardmässigt ser det väldigt bra ut.

Stoploss kan sättas på stängning under 36.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Köp på hösten o sälj innan våren.

http://www.avanza.se/aza/images/charts/dyn_hist_chart.jsp?chartType=0&period=900&from=20030101&to=20080816&orderbookIds=5339|18988&width=500&height=250&r=-2113653457

Kan INGET om börsen, men enligt den grafen verkar inte din analys något vidare...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Någon som vet om det är köpläge på Countermine?? Eller är det för riskabelt.

Det är ALDRIG köpläge i countermine. Jag skulle råda dig att hålla dig borta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag heter Göran. Jag har hört att det ska vara bra att inventera i aktier, för man får bättre avlastning än på bankväntan. Jag undrar om inte djens och ni andra frilanshajar kan lära mig lite om vilka köp- och säljlinjaler jag ska vara uppmärksam på? Jag har hört nåt om stoppkloss också, vad är det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hej,

Jag heter Göran. Jag har hört att det ska vara bra att inventera i aktier, för man får bättre avlastning än på bankväntan. Jag undrar om inte djens och ni andra frilanshajar kan lära mig lite om vilka köp- och säljlinjaler jag ska vara uppmärksam på? Jag har hört nåt om stoppkloss också, vad är det?

Hur svårt kan det vara med aktier?

Köp när dom går upp och sälj när dom går ner imo.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Myth busted. :-)

Nu sitter en ymnigt svettandes JoeFalk och letar gamla grafer från 80-talet. Får vi se en desperat kontring?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ticker : QID

Ultrashort Nasdaq

Det vore roligare med aktier som finns på OMX, det är väl inte så vanligt bland svenskar att ha en mäklare på nasdaq.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det vore roligare med aktier som finns på OMX, det är väl inte så vanligt bland svenskar att ha en mäklare på nasdaq.

Det är jättesmidigt att ringa till sin nätmäklare på Avanza/Nordnet och be de köpa åt en. blir liite större courtage än vanligt, men jag räknar med att QID kommer gå bra i 2-3 månader framöver så det ser jag inte som ett problem.

Antingen en liiten push nedåt till för den eller uppåt nu. Troligtvis en liiten push nedåt till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De här aktietipsen som gett 10% samt 6% utan någon risk alls i praktiken är iaf inte populära så jag gör PF en tjänst och slutar publicera de. Orka försöka utbilda pöbeln.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
De här aktietipsen som gett 10% samt 6% utan någon risk alls i praktiken är iaf inte populära så jag gör PF en tjänst och slutar publicera de. Orka försöka utbilda pöbeln.

HAHHAAHAAHAHSHSHDAFHASUFSAHDAHHAAHAAHAH

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, för gratisluncher existerar ju säkert på en av världens största marknadsplatser.

Du verkar genuint duktig på trading men låt det inte stiga dig över huvudet. Hade någon uttalat sig likadant inom pokern som du gör inom trading hade du skrattat gott åt personen och skrikit varians!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

100% no risk? kontakta boosted j för mer information.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"Utan praktisk risk" syftade jag på att man kunde använda väldigt tighta stoplossar, mao så blev risk/reward faktorn väldigt hög på de transaktioner jag rekommenderade. Risk finns det alltid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu