Gå till innehåll

Veckans aktietips


Djens

Recommended Posts

  • Svars 125
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska man lyssna på nån som tjänar pengar på båda eller som inte tjänar pengar på nåt av de, men känner att han msåte hävdasig och verka duktig ändå?

Ge upp nån gång. Ge dig på nån mer misslyckad än dig själv istället.

 

Din närvaro i den här tråden är egentligen bara totalt onödig.

 

Sluta smickra dig själv, Behövs otroligt mycket mer för att klara sig på börsen.

Någon du kommer förstå om några år.

För övrigt borde ni alla läsa Fideletys rapport som kom igår om nödvändigheten i långsiktighet i sitt aktiesparande och lägga ner den här skit tråden som inte ger ett smack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta smickra dig själv, Behövs otroligt mycket mer för att klara sig på börsen.

Någon du kommer förstå om några år.

För övrigt borde ni alla läsa Fideletys rapport som kom igår om nödvändigheten i långsiktighet i sitt aktiesparande och lägga ner den här skit tråden som inte ger ett smack.

 

En person som inte ens kan stava till Fidelity kommer och ger aktietips.:-)

Och lycka till att vara långsiktig i denna marknad vi har just nu.

 

Ja, vi får väl se om ett antal år hur det gått...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En person som inte ens kan stava till Fidelity kommer och ger aktietips.:-)

Och lycka till att vara långsiktig i denna marknad vi har just nu.

 

Ja, vi får väl se om ett antal år hur det gått...

 

Haha det i fetstil är du seriös? Långsiktig och just nu går inte direkt hand i hand :lol:

Och en person som inte kan stava till "måste" ska inte kasta sten i glashus.

Är förresten inget tips utan ren och skär fakta, Har du förövrigt läst "rapporten" eller faktabladet vad man nu vill kalla det? Mycket intressant för alla daytraders imo.

Du menar säkert väl med dina "tips" men än så länge hur många på pf vet ens vad du snackar om? Och hur många har ens möjlighet att investera i dom?

Du vågar dig inte på en aktie på Stockholmsbörsen eller? Skulle vara bra mycket roligare på ett svenskt pokerforum...

 

EDIT: Ingen diss Djens bara lite konstruktiv kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missförstå mig rätt.

Dels så var måste stavfelet ett stavfel då jag skrev klantigt , jag vet trots allt hur det stavas. Dock är det ävl klantigt av mig att börja klaga på fel saker.

 

Ja, jag menar det jag skrev, vi har en sjukt elak björnmarknad som kanske kan falla 20-30% till samt nästan inga drivers för en ny högkonjuktur, jag ser ingen anledning att vara långsiktig just nu förutom om man är novis på börsen, fast då anser ´jag det vara smartare att helt enkelt hålla sig utanför börsen. Så jag skulle vilja säga att långsiktighet just nu skulle vara 10-20 år.

Lite för långsiktigt för mig.

 

Alla som har ett konto hos en nätmäklare t.ex. avanza , nordnet eller e-trade kan göra det med ett enkelt telefonsamtal.

 

Jag handlar på stockholmsbörsen också men anser att US börserna är viktigare då de styr sverige och man kan korta specifika sektorer i US.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, det här var nytt rekord! En tråd som fick uppdelas i inte mindre än fyra trådar.

 

Nu har ni:

 

1) Veckans aktietips

2) Diskussoner om fonder

3) Teknisk Analys - bra eller anus

 

och fjärde trådenmed alla "personliga påhopp" åt alla håll och kanter ligger internt så vi moddar kan ha något att skratta åt när vi blir utdragna.

 

Håll nu diskussionerna där de ska vara, på rätt nivå.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan reka Starbreeze som jag gick in tungt i igår. Aktien är ganska volatil men är garanterat prisvärd nu efter att ha pressats på grund av oklarheter angående ett spelsläpp. Bokslutet som släpptes förra veckan var riktigt bra och trots det backade kursen men runt 20 %.

 

En korrigering uppåt på 35% + är inte allt för avlägsen och kan ske i höst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Followup på QID:

 

http://finance.yahoo.com/echarts?s=QID#chart1:symbol=qid;range=3m;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined

 

Min rek kom in på 38,6x något. (Ola har redigerat bort det), men det var den 17 Jan, samma dag som denna tråd skapades.

 

21aug sa jag att den kortsiktiga skulle sälja, varefter en liten pullback kom,

aktien har sedan fortsatt uppåt och står nu i ca 49.

Sen får adderas dollarförstärkningen.

 

Tänka sig vilken tur jag hade att jag prickade bottnen samt en mindre topp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, det här var nytt rekord! En tråd som fick uppdelas i inte mindre än fyra trådar.

 

Nu har ni:

 

1) Veckans aktietips

2) Diskussoner om fonder

3) Teknisk Analys - bra eller anus

 

och fjärde trådenmed alla "personliga påhopp" åt alla håll och kanter ligger internt så vi moddar kan ha något att skratta åt när vi blir utdragna.

 

Håll nu diskussionerna där de ska vara, på rätt nivå.

Tack.

 

 

Fuck!

1, får man bli mod ? Eller bara speciell acess?

2, Att man alltid missar såna här tillfällen, såg dock CDS vs emilio. Den var najs.

 

Edit: haha oops, det här blev mer ot..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Skistar känns som en klockren straffspark, bokslut imorgon. Kommer visa att de haft fullbelagt. Har ju varit en kanonvinter för sportaktiviteter! Snabba cash...

 

 

Lämnar en brasklapp för Guideline som känns fruktansvärt undervärderat men behöver en längre tidshorisont.

 

Kanonvinter över hela Sverige så man inte tvunget har behövt att åka till Skistars anläggningar i Sälen, Åre eller Vemdalen? Så varför skulle de ha gått bättre än en normal vinter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skistar känns som en klockren straffspark, bokslut imorgon. Kommer visa att de haft fullbelagt. Har ju varit en kanonvinter för sportaktiviteter! Snabba cash...

 

 

Lämnar en brasklapp för Guideline som känns fruktansvärt undervärderat men behöver en längre tidshorisont.

schhh säg inget. tänk om nån annan får reda på att det varit en bra vinter! schhhh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag handlar på stockholmsbörsen också men anser att US börserna är viktigare då de styr sverige och man kan korta specifika sektorer i US.

 

om usa styr sverige , varför köper du då USA i stället för att vänta och se kursriktning för att sedan köpa Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, jag menar det jag skrev, vi har en sjukt elak björnmarknad som kanske kan falla 20-30% till samt nästan inga drivers för en ny högkonjuktur, jag ser ingen anledning att vara långsiktig just nu förutom om man är novis på börsen, fast då anser ´jag det vara smartare att helt enkelt hålla sig utanför börsen. Så jag skulle vilja säga att långsiktighet just nu skulle vara 10-20 år.

Lite för långsiktigt för mig.

 

det vore mer intressant om du förklarade varför du har rätt och varför marknaden, som förmodligen har mer information än dig i snitt, har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det vore mer intressant om du förklarade varför du har rätt och varför marknaden, som förmodligen har mer information än dig i snitt, har fel.

 

Känns det meningsfullt att svara på flera år gamla inlägg tycker du?

Sedan kan man ju även ha i åtanke att den ursprungliga posten var skriven bara ett par månader innan ett väldigt stort ras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra om Redbet kan vara nått? Har ju mycket nytt duktigt folk i ledningen nu. Kanske kan få fart på företaget igen och börja visa bra resultat under året? Men men känns väll som en ganska stor chansning, men uppsidan bör iallafall vara betydligt större än ner sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Nu har jag öppnat konto på avanza mini och tänkte köpa en aktie bara för att testa på och leka. Tänkte köpa för små summor i början. Har ni några tips vilka jag borde satsa på? Helst någon som inte är alltför långsiktigt som flera år men helst några månader? Kanske dum fråga och kanske borde jag söka själv men fråga skadar väl inte. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag öppnat konto på avanza mini och tänkte köpa en aktie bara för att testa på och leka. Tänkte köpa för små summor i början. Har ni några tips vilka jag borde satsa på? Helst någon som inte är alltför långsiktigt som flera år men helst några månader? Kanske dum fråga och kanske borde jag söka själv men fråga skadar väl inte. =)

 

Väldig många aktier har rusat långt över 100% senaste året, så ganska svårt att hitta enkla pengar nu. Själv kan jag inte hitta några klara köp, men har 10-15 aktier på bevakningslistan. Så kanske kliver in i några av de framöver. Men som sagt, fynda på börsen gjorde man för ett årsedan, svårare nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...