Gå till innehåll

Veckans aktietips


Djens

Recommended Posts

Men substansrabatten är ytterst blygsam. Runt fem procent bara.

 

Fem procents substansrabatt och en aktiv och kompetent ledning inom ett investmentbolag betyder i det närmaste garanterad överavkastning gentemot index i övrigt. Fem procents substansrabatt i Öresund ser jag som helt absurt bra värde med tanke på den historik grabbarna H&Q har haft beträffande att utnyttja substansrabatten till sin egen fördel... (syntetiska aktieåterköp ex.v.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 125
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tidvis har Öresund presterat så bra att aktieägarna fått betala premie.

 

Vilket i sig är konstigt med tanke på hur stor premien varit. imo

 

Ska man vara lite konspiratorisk kan man spekulera i att kapitaltäckningskvoten i realiteten faktiskt HAR varit för låg länge, men att man låtit bli att realisera förluster för att dölja det. Eller nja, det är väl inget konspiratoriskt i det, utan det är väl så det har varit helt enkelt.

 

Standard - De är inte de första med att skjuta förluster på framtiden och täcka upp dåliga positioner med sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man vara lite konspiratorisk kan man spekulera i att kapitaltäckningskvoten i realiteten faktiskt HAR varit för låg länge, men att man låtit bli att realisera förluster för att dölja det. Eller nja, det är väl inget konspiratoriskt i det, utan det är väl så det har varit helt enkelt.

 

Lär ju knappast vara någon slump att ingen i Öresunds styrelse har köpt en enda aktie i år... Hagströmer och Qviberg har tillsammans löst in aktier för 65miljoner kr i år, långt innan HQ-banks tradingförluster "fanns".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vitec software group.

 

Flerårig stabil historik och har klarat krisen bra, närmast växt genom företagsförvärv (3L systems) samt köp av en huvudkonkurrent (Capitex AB). På väg listas på smallcap. Kompetent ledning som äger mycket aktier i bolaget. Högre orderingång än tidigare. Största risken/potentialen är en framtida utlands satsning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Detta är inget tips för att jag kan inget om aktier men jag har legat och fiskat på 68 kr jämt på HQ-aktier och igår fick jag napp! Jag köpte dem eftersom jag sett på Draknästet och den där Sven verkar vara en toppenkille. Synd att jag har kf för nu får jag inte dejta han på bolagstmmor och sånt. Jag gör som CDS och går på magkänslan och rekar KÖP! (Fast jag rekommenderar ingen att gör som jag säger)

 

Givetvis kommer jag att teckna fullt på nyemission också för 40 kr stycket (tror jag det var).

 

Grattis till vinsten då får man väl säga:shock:

Tur att du satte aktierna i en kf förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang redbet så fick jag information under gårdagen att det inte är någon fara för kk.

 

Vad jag förstod hade de fått ny VD som har gjort underverk med företaget dock så skulle det dröjja lite till innan det syns rent finansiellt

 

Det här är bara vad en människa med hyfsat stark position inom företaget berättade för mig.

 

Har inga garantier på att de stämmer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang redbet så fick jag information under gårdagen att det inte är någon fara för kk.

 

Vad jag förstod hade de fått ny VD som har gjort underverk med företaget dock så skulle det dröjja lite till innan det syns rent finansiellt

 

Det här är bara vad en människa med hyfsat stark position inom företaget berättade för mig.

 

Har inga garantier på att de stämmer!

 

Ja det vore ju konstigt om han om han inte var ärlig, han är ju helt opartisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang redbet så fick jag information under gårdagen att det inte är någon fara för kk.

 

Vad jag förstod hade de fått ny VD som har gjort underverk med företaget dock så skulle det dröjja lite till innan det syns rent finansiellt

 

Det här är bara vad en människa med hyfsat stark position inom företaget berättade för mig.

 

Har inga garantier på att de stämmer!

 

Så som aktiekursen rasat senaste månaderna så är man ju glad att man inte rörde den aktien. Hade väll annars endel förväntningar på att nya VDn skulle kunna få lite fart på Redbet igen, men så som kursen sjunkit nu, så vågar jag inte röra den. Lär väll bli NE och skit framöver....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till vinsten då får man väl säga:shock:

Tur att du satte aktierna i en kf förresten.

 

Inte roligt om du sitter kvar med HQ mortin66. Gissningstävling vad kursen kraschlandar på på måndag? EK motsvarar runt 15kr/aktie, så kanske 12kr. I värsta fall så finns det inget värde kvar i aktien:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spot on!

 

Får be om ursäkt. Det var kanske inte så snällt skrivet, men jag hade iaf varnat dig tidigare i tråden.

Hoppas för din egen skull att du inte stoppade in mycket pengar där.

Enda chansen är väl att HQ hittar en köpare idag.

 

Ang Kapitalförsäkring kontra vanlig depå så hade jag inte ett enda rätt enligt "experterna" här: http://pokerforum.nu/forum/aktier-och-annat-boersrelaterat/59641-utdelning-4.html

 

Vanlig depå var ju bara till för folk som "tänkt sig att förlora pengar":roll:

 

Inte roligt om du sitter kvar med HQ mortin66. Gissningstävling vad kursen kraschlandar på på måndag? EK motsvarar runt 15kr/aktie, så kanske 12kr. I värsta fall så finns det inget värde kvar i aktien:shock:

 

Ja, blir det likvidering på mån så blir det väl ingenting kvar?

De pengar som finns kommer väl att gå åt till att göda advokaterna och likvidatorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lugnt, det är den mentalitet som råder här på pf. Man trycker ner dem som har fel, är okunniga eller dyligt. I alla fall är det jag sett här inne.

 

Jag hade fel. Jag är okunnig. Är det någon mer som vill sparka till en sådan människa så passa på.

 

Kf frågan väljer jag att inte kommentera. Mer än att jag håller med om att detta specifika fall var det ju uppenbart ingen fördel att ha hq i en kf. Så därför:

 

Spot on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Får be om ursäkt. Det var kanske inte så snällt skrivet, men jag hade iaf varnat dig tidigare i tråden.

Hoppas för din egen skull att du inte stoppade in mycket pengar där.

Enda chansen är väl att HQ hittar en köpare idag.

 

Ang Kapitalförsäkring kontra vanlig depå så hade jag inte ett enda rätt enligt "experterna" här: http://pokerforum.nu/forum/aktier-och-annat-boersrelaterat/59641-utdelning-4.html

 

Vanlig depå var ju bara till för folk som "tänkt sig att förlora pengar":roll:

 

 

 

Ja, blir det likvidering på mån så blir det väl ingenting kvar?

De pengar som finns kommer väl att gå åt till att göda advokaterna och likvidatorn?

 

Finns många andra nackdelar med KF.

 

Man har inte rösträtt på stämman.

 

Likvida medel riskerar att vara helt förlorade vid konkurs av förvaltaren.

 

Jag rekar KF till de flesta men som med allt annat inom finans så måste man ha lite egen koll.

 

Det har inte folk här. Folk är så jävla naiva. Eller bittra loosers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...