Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Har redan kört en 45:a och backade 25:-. Ser på Boston Tea Party nu men det är reklam. Efter det kliver jag på nästa 45:a =)

 

Var på stan idag och plötsligt sprittade det i hela kroppen och jag kände lust att yla. Tjejerna börjar ju tina fram nu! 8-)

 

Inom en halv vecka har du nämt de två enda tv-program jag följer maniskt.

Strålande smak Benny!

 

Och hur fan har tjejerna kunnat tina fram uppe i Umeå?

Här kör de fortfarande dunjacka.. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inom en halv vecka har du nämt de två enda tv-program jag följer maniskt.

Strålande smak Benny!

 

:)

 

Och hur fan har tjejerna kunnat tina fram uppe i Umeå?

Här kör de fortfarande dunjacka.. :cry:

 

Har jag också funderat på. För på morgonen är det ju ofta kallt och man behöver klä på sig men trots det ser man relativt lättklädda flickor kring lunchtid när det är någorlunda varmt. Jag tror knappast de åker hem och byter om utan jag har kommit fram till att de nog följer väderprognoserna och fryser på morgonen för att få vara fina mitt på dagen :)

 

...

 

Har kört kvällens andra 45:a och ligger totalt lite drygt 200:- Känns rätt bra och jag kommer nog att köra en eller två 45:or till innan sängdags. Imorgon är det dock plugg igen så jag bör komma i säng någon gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varierar lite. Men överlag bra :)

 

Skönt :)

 

...

 

Tredje 45:an avklarad. Låg +800:- för dagen inför de två sista givarna. Men då rök 600:- och jag ligger nu endast på omkring +200:- Kunde ha sparat några hundra där om jag inte slappnat av för tidigt. Fokus ända in i kaklet hela 45:an! :) Det får bli en läxa!

 

Det börjar bli sent så det får vara bra för ikväll.

 

Måndag: 3*45 minuter, +178:-

 

+2.114:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte riktigt släppa de två sista givarna.

 

Fi CB:ar 89% av gångerna på floppen och därför synar jag där för att ev. stjäla hem det hela på turn eftersom Fi trots allt inte är överaggri. Men när Fi fortsätter att beta på turn inser jag Fi trots allt kan ha tex AK så jag synar bara för att hålla ner potten. Spelet är inte helt värdelöst så här långt. Men Jag skulle ha lagt mig på rivern eftersom det finns så mkt som kan slå mig. AK, färg, stege, triss, två par:

 

BossMedia Game #1: Table Britta 38 - kr1.00/kr2.00 - No Limit Hold'em - 00:49:46 - 2010/04/06

Seat 3: Benny_81 (kr817.01)

Seat 5: MrSlowroll (kr400.00)

Seat 2: Lena69 (kr414.77)

Seat 1: noggster (kr259.30)

Benny_81 posts the big blind of kr2.00

Lena69 posts the small blind of kr1.00

noggster is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 Queen of ClubsAce of Spades

MrSlowroll folds

noggster folds

Lena69 raises kr8.00

Benny_81 calls kr8.00

*** FLOP *** 6 of Diamonds3 of Clubs8 of Hearts

Lena69 bets kr12.00

Benny_81 calls kr12.00

*** TURN *** 6 of Diamonds3 of Clubs8 of HeartsAce of Diamonds

Lena69 bets kr30.00

Benny_81 calls kr30.00

*** RIVER *** 6 of Diamonds3 of Clubs8 of HeartsAce of Diamonds7 of Diamonds

Lena69 bets kr74.00

Benny_81 calls kr74.00

*** SUMMARY ***

Total pot kr241.81 | Rake kr6.19

Board: 6 of Diamonds3 of Clubs8 of HeartsAce of Diamonds7 of Diamonds

Benny_81 won (kr0.00), mucks

noggster won (kr0.00), mucks

Lena69 won (kr241.81), showed 9 of Hearts10 of Spades

MrSlowroll won (kr0.00), mucks

 

Efter den given så slutar jag att analysera och då kan det gå såhär ibland. Och det hade kunnat vara ett bra spel såvida jag tänkt till först men eftersom jag inte gjorde det så blev jag missnöjd och det blir man påmind om när man betänker att man torskade pengar på given:

 

BossMedia Game #1: Table Britta Djup 11 - kr1.00/kr2.00 - No Limit Hold'em - 00:50:31 - 2010/04/06

Seat 1: Benny_81 (kr552.05)

Seat 3: DentPro53 (kr797.12)

Seat 4: MrSlowroll (kr400.00)

Seat 5: JoeStevens (kr578.29)

Seat 2: Jx2 (kr231.60)

JoeStevens posts the small blind of kr1.00

Benny_81 posts the big blind of kr2.00

MrSlowroll is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 King of HeartsAce of Diamonds

Jx2 folds

DentPro53 folds

MrSlowroll raises kr8.00

JoeStevens folds

Benny_81 raises kr18.00

MrSlowroll raises kr58.00

Benny_81 calls kr58.00

*** FLOP *** Queen of HeartsKing of Diamonds8 of Clubs

Benny_81 checks

MrSlowroll bets kr100.00

Benny_81 raises kr300.00

MrSlowroll goes all-in with kr342.00

Benny_81 calls kr342.00

*** TURN *** Queen of HeartsKing of Diamonds8 of Clubs10 of Diamonds

*** RIVER *** Queen of HeartsKing of Diamonds8 of Clubs10 of Diamonds5 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot kr786.00 | Rake kr15.00

Board: Queen of HeartsKing of Diamonds8 of Clubs10 of Diamonds5 of Spades

Benny_81 won (kr0.00), mucks

Jx2 won (kr0.00), mucks

DentPro53 won (kr0.00), mucks

MrSlowroll won (kr786.00), showed Ace of HeartsAce of Spades

JoeStevens won (kr0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 tycker jag känns ok.

Men vad har motståndaren för VPIP och PFR? Om han spelar "normalt" och c-betar 89% hade du nog kunnat höja hans flopbet ganska stort, eftersom du så ofta har bäst hand, och du får samtidigt honom att lugna ner sig lite.

 

När A kommer på turn är det ju inte fel att höja. I rätt läge kan lite mer än min-raise (typ till 70) se suspekt ut i motståndarens ögon, och han kanske synar med lägre PP. Beroende på vad du tror han sitter på.

Mot en mer aggro fi tycker jag syn är ok, för att få honom att beta igen på river med sämre A eller bluff. Brädan på flop/turn var ju inte så farligt även om han oturligt fick stege den här gången.

 

_______________________

 

I hand 2 tycker jag du ska 3-beta större, minst till 22, gärna 24, särskilt när ni spelar 200 bb djupt. Väldigt negativt att göra det så billigt och ändå få spela ur position i en 3-betad pot.

Plus att om du 3-betar större stjäl fi antagligen mindre på knappen, och får mindre anledning att syna med JTs osv för att spela i position när ni har 200 bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 tycker jag känns ok.

Men vad har motståndaren för VPIP och PFR? Om han spelar "normalt" och c-betar 89% hade du nog kunnat höja hans flopbet ganska stort, eftersom du så ofta har bäst hand, och du får samtidigt honom att lugna ner sig lite.

 

När A kommer på turn är det ju inte fel att höja. I rätt läge kan lite mer än min-raise (typ till 70) se suspekt ut i motståndarens ögon, och han kanske synar med lägre PP. Beroende på vad du tror han sitter på.

Mot en mer aggro fi tycker jag syn är ok, för att få honom att beta igen på river med sämre A eller bluff. Brädan på flop/turn var ju inte så farligt även om han oturligt fick stege den här gången.

 

Fi CB:ar nästan allt på floppen men efter det är min read på honom att han inte slänger iväg pengar och det är därför jag tycker jag borde ha lagt mig på rivern eftersom han kunde ha fått in nästan vad som helst iom att han CB:ar nästan vad som helst på floppen.

 

I hand 2 tycker jag du ska 3-beta större, minst till 22, gärna 24, särskilt när ni spelar 200 bb djupt. Väldigt negativt att göra det så billigt och ändå få spela ur position i en 3-betad pot.

Plus att om du 3-betar större stjäl fi antagligen mindre på knappen, och får mindre anledning att syna med JTs osv för att spela i position när ni har 200 bb.

 

Märkte det nu. Såg helt enkelt fel och trodde han bettade 6 pre. Och det var ju klantigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi CB:ar nästan allt på floppen men efter det är min read på honom att han inte slänger iväg pengar och det är därför jag tycker jag borde ha lagt mig på rivern eftersom han kunde ha fått in nästan vad som helst iom att han CB:ar nästan vad som helst på floppen.

Ok ibland är ju readen avgörande. Men jag tycker ändå inte man kan lägga sig på rivern om man bara synar turn.

Vore skillnad om du hade höjt honom rejält på turn och han ändå betar starkt på rivern. Eller att något drag från flop satt på rivern.

 

Det är ju bra att skriva med hur många procent av händerna han spelar och höjer också.

Om han spelar 12% och höjer 10% är ju 89% c-bet inte lika konstigt som om han spelar 29/26.

 

Märkte det nu. Såg helt enkelt fel och trodde han bettade 6 pre. Och det var ju klantigt.

Man borde nog ändå minst 3-beta till 24 när ni spelar med över 200 bb, annars får fi större anledning att både fortsätta stjäla och syna i position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdag: 2*45 minuter, +734:-

 

Hade förmånen att få plocka ett inköp av Andy QQ idag och det var kul. Inte för att han är dryg eller något utan för att han är så konstig att spela mot :) Redan en kvart in på första 45:an var jag +800:- Ikväll lyckades jag hålla fokus hela vägen in i mål och därmed stannade dagen på ett vackert plusresultat.

 

Har tightat till mig ordentligt från blindsen och jobbar mer med att stjäla från position. Dessutom så har jag fått lättare för att släppa bra träffar mot rätt Fi. Det innebär att jag ibland släpper bästa handen men för att bli en vinnande pokerspelare måste man göra det ibland, imho. Sen får man inte glömma det viktigate. Jag har flyt nu och det kommer att bytas mot oflyt. Det är då prövningen kommer! Läxen tills imorgon blir alltså att betänka detta prövande faktum!

 

Ikväll hann jag för övrigt inte spela så mycket eftersom jag var på en liten mingelfest på kvällen. Dock drack jag inget utan tog bara med mig lite chocklad och flickor gillar ju chocklad så jag fick någon kram extra för det 8-) Hur som hur vill jag inte dricka i tid och otid. Utan jag dricker hellre sällan och lagom. Det innebär att jag kombinerar det bästa ur två kulturer :)

 

+2.848:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker dina 45or verkar intressanta.

 

Vad har du hittat för fördelar med dessa jämfört med tidigare o längre sittningar.

 

Har tankar på prova själv, gör nästan bäst ifr.mig första timmen för att sedan bli lite ostabilare i spelet... :-)

 

Gl GL,,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker dina 45or verkar intressanta.

 

Vad har du hittat för fördelar med dessa jämfört med tidigare o längre sittningar.

 

Fördelen för mig att jag ständigt blir påmind om hur viktigt varje beslut är för spelar man 45 minuter så hinner man inte reparera misstag. Spelar du fyra timmar i sträck så har man tid att fixa till misstag. Man kan ifrågasätta logiken i mitt resonemang men det fungerar för mig!

 

Har tankar på prova själv, gör nästan bäst ifr.mig första timmen för att sedan bli lite ostabilare i spelet... :-)

 

Gl GL,,,

 

GL själv :)

 

Lyssna inte på John, AQ spelar du bra (ev 3bet pre)

 

Syna flop(finns ingen anledning att höja) och ta ett svårt beslut på turn med AK (oftast fold på SvS 1-2). 3betta större pre.

 

Ok, tack för dina synpunkter.

 

Kul att din dagbok är tillbaka :)

 

Stort tack för det! :)

 

...

 

Dansade först salsa och tränade sen beachvolleyboll på kvällen så jag klev just av min första 45:a och det gick rätt bra. +250:-

 

Rörande salsan så var det mysigt ikväll för de steg vi övade på ikväll innebar att vi var verkligt nära varandra :) Och rörande beachvolleybollen så var det härligt... för bredvid oss stog några volleybolltjejer och tränade seriöst. Sjukt snygga! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tkr du slaktar AK handen tbh, 3beta större och shippar du inte över 4beten så syna bara hans floppbet :)

 

Jo, den var dåligt spelad som jag skrev.

 

Läckert upplägg med 45mins sessions, du har inte lust att skriva i PM va du nickar :) ? annars lycka till med liret..

 

Tack. Men nej tack till att outa mig själv. Lycka till själv! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onsdag: 3*45 min, -372:-

Träning: 1,5h salsa, 1h beachvolleyboll.

 

Tappade närmare 800:- sista passet. Motflytet kom och jag klarade tyvärr inte av att spela riktigt bra då. Synade för mkt. Men imorgon är en ny dag! :)

 

+2.476:-

 

Saker jag bibehållit trots motflytet: Tight från blindsen. Stjäl mer än tidigare vid läge.

Saker jag inte uppehåll vid motflytet: Synade för light. Kunde ha sparat ett par hundra där.

 

...

 

Go'natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onsdag: 3*45 min, -372:-

Träning: 1,5h salsa, 1h beachvolleyboll.

 

Tappade närmare 800:- sista passet. Motflytet kom och jag klarade tyvärr inte av att spela riktigt bra då. Synade för mkt. Men imorgon är en ny dag! :)

 

+2.476:-

 

kul denna dagbok är tbx men beachvolleyboll i umeå i april?:S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul denna dagbok är tbx men beachvolleyboll i umeå i april?:S

 

ahh, dessa jävla väderleksförändringar som kommer i samband med växthuseffekten. Norrlänningarna hänger på beachen i april, skåningarna drar in miljoner som det vore smågrus och vi som bor mittemellan är fast i misääärgrinden. Skitväxthuseffekt!

 

 

 

 

 

 

 

Han kan ha tränat i innomhushall oxå, men vi skyller allt på växthuseffekten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul denna dagbok är tbx men beachvolleyboll i umeå i april?:S

 

:)

 

Men vart är nordkvist? Hur går det för honom? Och vart är Jonte90 och Cobben?

 

ahh, dessa jävla väderleksförändringar som kommer i samband med växthuseffekten. Norrlänningarna hänger på beachen i april, skåningarna drar in miljoner som det vore smågrus och vi som bor mittemellan är fast i misääärgrinden. Skitväxthuseffekt!

 

:)

 

 

Han kan ha tränat i innomhushall oxå, men vi skyller allt på växthuseffekten.

 

Så är det förstås :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saker jag bibehållit trots motflytet: Tight från blindsen. Stjäl mer än tidigare vid läge.

Saker jag inte uppehåll vid motflytet: Synade för light. Kunde ha sparat ett par hundra där.

 

...

 

Go'natt!

 

Satt och tittade igenom nattens givar och jag spelade faktiskt inte så bedrövligt dåligt som det kändes som. Men visst att lägga fler bra händer när det går dåligt på micro-nivån är aldrig fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huva. -800:- efter två nerkortade 45:or idag. Många som inte spelar med 200bb förstår inte vad 200bb innebär och ibland glömmer jag själv bort det. Det är betydligt svårare att spela med 200bb och man kan inte spela om stack på samma sätt som med 100bb. Aja, nya tag. En bra grej med gårdagens problem var att jag inte var lika hård mot mig själv som vanligt.

 

Nu film. Sen ev. grind om jag orkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...