Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Var håller Benny hus???

 

:shock: siick! Hoppas han lever :cry:

 

han e o dansar?!? :-)

 

Och det säger du nu? :)

 

Lär ha sprungit på ett par kg såna mynt genom åren.. Tittat på det, wowat lite och stoppat ner det i lådan igen.

 

Men precis som du hade/har jag inte samvete att ta cash från kassan.. Känns inte i närheten av värt det ifall man skulle busta, nu när man sen är väldigt nära vän med de man jobbat med i flera år inser man ju att en sån sak skulle gå ut över de andra lika mkt som en själv.

Gratismat har jag däremot ätit massvis obv..

 

Kan någon gräva upp Benny?

 

Utsatt datum är passerat, var håller du hus?

Träffat en "sötnos" på dansen som tar all din värdefulla pokertid?

 

Benny, säg inte att du har skaffat dig ett liv

 

+1?. Var lite medmänsklig och tänk på oss. Respektlöst att bara gå å träffa en donna sådär och totalt överge din trogna läsarkrets imo.

 

Saknar bästa dagboken. Har du lagt av med spel?

 

Vafan benny the man. Vart håller du hus?

 

Antingen har han tokgulat eller så lever han nog inte längre. Mest troligt är väl det sistnämnda :cry:

 

antingen död eller lycklig?

 

Hej glada vänner!

 

Smickrande att vara lite saknad och uppskattad här(av kommentarerna att döma). Har inte spelat mycket sen sist vi sågs och nu drar jag till Stockholm/Uppsala över jul. Kommer att återkomma i mellandagarna eller efter nyår och berätta om året som gick och tankar om nästa år(speciellt poker då). Antingen blir det en fortsatt satsning på poker och dagboken eller så drar jag mig tillbaka från pokern.

 

Så god jul - och om vi ses innan nyår - gott nytt år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej glada vänner!

 

Smickrande att vara lite saknad och uppskattad här(av kommentarerna att döma). Har inte spelat mycket sen sist vi sågs och nu drar jag till Stockholm/Uppsala över jul. Kommer att återkomma i mellandagarna eller efter nyår och berätta om året som gick och tankar om nästa år(speciellt poker då). Antingen blir det en fortsatt satsning på poker och dagboken eller så drar jag mig tillbaka från pokern.

 

Så god jul - och om vi ses innan nyår - gott nytt år!

 

He´s alive!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Benny, tror jag ser de som ett av mina större mål att springa på dig irl någon gång... Var är standardhaket?

 

:)

 

 

Brukade vara lite oftare(än andra ställen) på "Pipes of Scottland" för att det låg närmast mitt hem(typ 100 meter). Men jag tänker vidga mina vyer under 2010! Nytt år och nya utmaningar!

 

 

En "dansrestaurang" imho...;) Med nypolerade svarta skor med liten klack obv

 

Jo, obv 8-) Fast klacken behöver jag inte då jag redan är lång så det räcker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

November 2009:

 

Pausade fram tills denna söndag:

Sön 1115: +86:-

M: Paus.

Ti 1117: +143:-

Ons: +1.027:-

Tors: +293:- "Ett dåligt AI med två par mot toppstegen."

Fre: +281:-

Lö: Paus.

Sön: Paus.

Vecka 47: 3824 givar, +1744:-

Mån 1123: +163:-

Tis: Paus.

Ons 1125: -806:-

Tors: Paus.

Fre: +371:-

Lör: -2.864:- "Där gick luften ur mig. Förmodligen så var det en kombination av dåligt spel och otur med betonning på det tidigare som gjorde att det gick som gick. Jag har hur som hur förträngt det hela."

 

Nov. 2009: 9 plusdagar, 2 minusdagar, Cirka 7800 givar, -1.492:-, 16-17 spelade timmar. Min första minusmånad på närmare 18 månader men samtidigt spelade jag knappt.

 

Dec:

 

Fre: 1218: +548:-

Tors 1223: 156 givar, -721:-

 

Sammanfattning december: 1640 givar, -1.279:-

 

....

 

Har nästan bara spelat på 2/4 och sen lite 2.5/5 om jag inte hittat bord. Men som ni ser har jag knappt spelat något sen jag tog paus från pokern.

 

....

 

Jan: 41k givar, +12k, 78h.

Feb: 24k, +5k, 42h.

Mars: 28k,+4k, 50h.

April: 37k, +8k, 93h.

Maj: 50k, +8k, 93h.

Juni: 24k, +1k, 42h.

Juli: 15k, +10k, 30h.

Aug: 33k, +1k, 66h.

Sep: 35k, +2k, 72h.

Okt: 21k, +293:-, 45h.

Nov: 8k, -1k, 15h.

Dec: 1,6k, -1k, 3h.

 

Sammanfattning 2009: 318.500 givar, +49.127:-, 612h, +80:-/h, +4.094:-/månad,

 

Uppslösat från rullen 2009: -7.801:-

Uppslösat från rullen 2008: -18.807:-

Totalt uppslösat kapital sen början av DB: 26.608:-

(Investerat från rullen 2009: -9.999:- )

Rulle inför 2010: 59.982:-

 

....

 

Kollar i min plånbok och breven från fodringsägarna. Den som är satt i skuld är inte fri och jag känner mig som en förrymd slav med prisjägarna i hälarna. Mitt hopp står nu till pokern och det är återigen dags att samla ihop mina blygsamma besparingar för att spela poker faster, harder.

 

Livet utan pokern har varit dyrt, dekadent och depraverat. En kväll började med att jag försynt i samförstånd tog en fin sötnos på brösten och slutade i diket med ett blodigt ansikte och en avslagen tand(efter lagningen så syns det inte). Så kan det gå när man inte vet sin plats här i världen och jag hör ju inte hemma på sluskiga hemmafester hos alkoholiserade 80-talister(sic!).

 

Tvärtom hör jag hemma på Svenska Statens Pokersite och det är jag tänkt spendera de flesta av mina kvällar fram till sommaren 2010. Målsättningen är som vanligt pengar, sötnosar och en friskare själ i en sundare kropp. Rullen är grovt decimerad efter hösten eskapader men jag har i alla fall 60k att jobba med. Drömmen är att få upp rullen i över 100k och då unna mig en fin klocka eller varför inte en snygg trenchcoat.

 

Målsättning i punktform:

1. +100k.

2. 75h i månaden.

3. Nå den absoluta eliten på 2.5/5.

4. Väger nu 83-85k och vill ner till 76-78kg. Är lång så ser inte tjock ut men det är onödigt att släppa omkring på extra kilon.

 

Jag kör så det ryker fram till sommaren och utvärderar sen.

 

Let's go! 8-)

 

...

 

Just ja. 00-talet var för mig ett förlorat decennium och jag hoppas att 10-talet tar en annan väg. Jag satsar allt på det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go for it Benny! Klonka en trevlig tjej nu också 2010 (kom ihåg mitt gamla råd om datingsajt framför krogragg). Kom ihåg bara att inte ynka dig själv - det finns i princip inga tjejer som gillar det. Det är ok att vara ledsen ibland men självömkan är liksom tjejernas planhalva och de gillar inte att vi är där och grottar (haha vad jag generaliserar men jag är så gammal och har hunnit med tillräckligt många förhållanden nu för att tillåta mig det). Och bli för h-e inte filtsulig. Du måste kunna medge dina fel och brister (=i 90% av fallen att du inte tar hänsyn till hennes behov ordentligt) med jämna mellanrum, men du får inte lägga dig platt till marken.

 

Tänk på det nu! :-) Pokermässigt kan jag inte ge dig mycket råd tyvärr, men med rätt fokus (=satsa på pokern men satsa inte ALLT) så ska det nog gå bra! GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gogogo

 

Tack!

 

Go for it Benny! Klonka en trevlig tjej nu också 2010 (kom ihåg mitt gamla råd om datingsajt framför krogragg). Kom ihåg bara att inte ynka dig själv - det finns i princip inga tjejer som gillar det. Det är ok att vara ledsen ibland men självömkan är liksom tjejernas planhalva och de gillar inte att vi är där och grottar (haha vad jag generaliserar men jag är så gammal och har hunnit med tillräckligt många förhållanden nu för att tillåta mig det). Och bli för h-e inte filtsulig. Du måste kunna medge dina fel och brister (=i 90% av fallen att du inte tar hänsyn till hennes behov ordentligt) med jämna mellanrum, men du får inte lägga dig platt till marken.

 

Tänk på det nu! :-) Pokermässigt kan jag inte ge dig mycket råd tyvärr, men med rätt fokus (=satsa på pokern men satsa inte ALLT) så ska det nog gå bra! GL!

 

Tack för din kloka infallsvinkel. Kul att få höra tankar från någon som är betydligt mer erfaren än mig.

 

De två målsättningarna går ju tyvärr inte ihop med varandra då eliten gör betydligt mer än 100k på ett år.

 

Anyways, lycka till!

 

Jo, det tänkte jag på när jag skrev målsättningen så jag är alltså medveten om att den inte blev vidare stringent. Men tanken är iaf att om jag lyckas plussa 100k så är jag nöjd och om jag även når eliten är jag ännu nöjdare! =)

 

Och tack för lyckönskningarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fre 0101: 1.248 givar, +606:-

 

Året börjar bra och med den här takten gör jag 221.190:- i år! 8-)

 

Seriöst så får jag vara nöjd över att vara igång och att det blev en slant idag. Känner mig ringrostig men det mesta av mitt spel bör komma tillbaka inom någon dag. Jobbade ikapp ett -1k back så det var extra skönt!

 

...

 

Kvällens mattips: Heinz chilisås. Så mycket godare än ketchup och jag rekomenderar alla som plussar på pokern att testa det! Chilisåsen är typ 3 gånger så dyr som vanlig ketchup men har man en slant över så är det aldrig fel att lägga det på mat! Passar bra till köttbullar, hamburgare osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott nytt år på dig Benny, tänkte starta en egen DB men ser inte ut att behövas nu när du är tillbaka i gammalt gott slag :D

 

Mvh Gold3nRush

 

Tack och gott nytt på även dig! Än om det kanske inte behövs då du tycks vara inne i en ständig Rush ;) Du ligger trots allt mest plus i min databas av alla 10.000 tals spelare som jag har i den :)

 

Så en dagbok från din sida vore hur som helst en fröjd! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag: Paus.

 

Drog på spelet till den grad att det uteblev. Skärpning!

 

...

 

Har inlett kvällen med att laga potatisgratäng med benfria kotletter. Det blev gott och rekomenderas varmt! Kom ihåg att lägga i lite smör i potatisgratängen för att få den riktigt gott. Smör är ju ofta det som gäller för att få maten god!

 

Körde också på 5-600 givar med pokern och vann 700:- Life is sweet som jacken brukar säga. Får som om jag spelar mer ikväll eller ägnar mig åt att ta det lungt framför tv:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick förresten mitt livs sjukaste samtal idag när jag satt och åt kotletter!

 

Jag: "Benny".

XX: Hej det är XX.

Jag: Hej, hej.

XX: Du festade med Alex lillebror på nyårsafton.

Jag: Nej, det gjorde jag inte. (sen insisterade XX ett flertal gånger på att jag gjorde det medan jag sa att jag inte gjort det för jag var bara med två gamla bekant på nyår och att jag inte hade en anning om vem Alex eller hans lillebror var).

XX: Men har du några varor då? Jag ringer från Sollentuna(jag bor i Umeå och har aldrig varit i Sollentuna) och Alex lillebror i Umeå behöver lite grönt.

Jag: Nej, jag har inga sådana saker(har inget emot folk som knarkar men själv har jag inte ens provat och heller aldrig sålt knark förstås).

XX: Okey, men du har alltså inte lite grönt?

Jag: Nej.

XX: Ok, vi hörs.

 

...

 

Har bara träffat XX vid några informella sammanhang och innan jag lärda "känna" honom så trodde jag han han var 35-års åldern(jag är 28). Men det visade sig vara fel då han är 19!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sön: 540 givar, +714:-

 

Supernice. Ska inte hänga upp mig på att jag spelade lite, då jag har annat för mig, utan vara nöjd över en fin slant! Hoppas och tror på mer pengar och kul/bra pokerspel veckan som kommer!

 

...

 

Fick ett par Kalvin Klein kalsonger i julklapp av mor. Tycker de är lite skönare än de billiga kalsonger jag vanligtvis brukar gå runt i och de känns betydligt snyggare. Men är det verkligen värt att lägga pengar på kalsonger eller bör man bara köpa det billigaste? Själv är jag tveksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tis 0105: 1246 givar, -1.783:-

Januari 2010: 7 timmar, +310:-

 

Har sedan dess inte spelat något och idag tog jag ut alla mina pengar från Svenska Spel. Rullen är lite drygt 60k och jag drar mig tillbaka nästan på min "topp". Rullen har varit över 80k som störst men den har inte minskat 20k för att jag förlorat pengar på poker utan jag har levt upp dessa pengar. Förutom 3k som jag spelat bort.

 

Jag tog en paus i höstas med den uttalade målsättningen att inom kort börja pokra igen. Idag tar jag en paus från pokern utan att ha någon tanke på att spela igen. Det kan bli så eller så blir det inte så. När jag började skriva den här dagboken så hade jag ungefär 8k att röra mig med så visst har det hänt positiva saker. Men jag hittar ingen motivation för poker nu och då får jag fokusera på andra saker i livet.

 

Skulle kunna skriva en analys om varför pokern inte gick ännu bättre för mig. Men hade jag den lusten skulle jag också ha lusten att fortsätta spela och det har jag inte just nu. Jag har drygt 60k på fickan och det kan man faktiskt ha väldigt mycket nytta av som student. Trots att vi pokerspelare har en tendens att helt tappa begreppet om pengar.

 

Vill tacka för många trevliga läsare som varit med och skrivit i min dagbok och ofta uppmuntrat mig på ett trevligt sätt. Lycka till med pokern och annat önskar jag er!

 

Simma lungt grabbar och hajar! 8-)

 

/Benny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...