Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Kul att vi för en gångs skull är överens rAiLFISH! :)

 

...

 

Lördag: 73 givar, +65:-

Träning: 1 timmes promenad.

 

Hade tänkt spela men när jag väl började så tog det emot så mkt så jag tar paus ikväll istället och försöker mysa i mitt bitterljuva sinnestillstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

o sedan förra inlägget, +1500 sköna till !! :-D

 

De sköna med NL400 är detta;

 

Man höjjer med QJs, missar floppen men får ändå checka till river då man jobbat in en runner nötstege:-)

 

Killen har floppat triss men valt att slowrola den,

 

Jag bettar pott på ca; 20sek o killen ställer in sin 300sek stack,

 

TY,,:lol:

 

Efter en jävla hissmånad jobbar man nu med +ett i ryggen igen, sweet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ner o kriga lite 400 ist. Gjorde jag denna vecka efter att de svängt f mycket på 1000.

 

Veckan har so far bjudit på uselt motstånd o +4,5K ,,,,,,:-D

 

o sedan förra inlägget, +1500 sköna till !! :-D

 

De sköna med NL400 är detta;

 

Man höjjer med QJs, missar floppen men får ändå checka till river då man jobbat in en runner nötstege:-)

 

Killen har floppat triss men valt att slowrola den,

 

Jag bettar pott på ca; 20sek o killen ställer in sin 300sek stack,

 

TY,,:lol:

 

Efter en jävla hissmånad jobbar man nu med +ett i ryggen igen, sweet!

 

You go!

 

Själv har jag nog gjort mitt på NL 400. Men man ska aldrig säga aldrig. Har nyligen gått ner till NL 800 och spelar nu mestadels där och det har börjat lovande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha. Huuur orkar hela pf sno mitt underbara citat?? Borde tagit patent och btw, skriv inte om det.. "Life is short - FLIP IT!" ska det vara

 

Ta det som en komplimang :) Jag bytte dock nu topic eftersom jag tyckte jag kom på en mer passande :)

 

...

 

Exakt plusminus noll ikväll. Kanske nöjer jag med det eller så kör jag på. Men först tv och Agenda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag: 1.074 givar, +1.833:-

Veckans spel: 4.013 givar, +3.303:-

Veckans träning: 1,5h dans, 1h promenad.

 

Har släppt på kravet "minst tre träningar i veckan" för att det ska bli en grön veckosummering rörande träning iom att jag skaffat mig ett fritidsintresse(dans).

 

Till veckan är det bara att ösa på med skola, träning och poker. Allt känns lovande om än med en bitterljuv underton.

 

+1.489:- för månaden. Bara att köra på nu ända in i kaklet så tror jag att jag fixar ett hyfsat månadsresultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag: -1.860:-

Träning: 1,5h dans.

Tisdag: +395:-

 

+47:- för månaden.

 

...

 

Tror fortfarande den här månaden kan sluta ok. Brukar släppa betänkligt för mig i slutet av månaderna.

 

...

 

Har förresten slutat skriva ut antalet givar per dag. Tar bara tid i onödan och jag summerar istället antalet givar per vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Det bitterljuva livet...

 

Som ni vet så har jag börjat dansa och det har verkligen inneburit ett lyft för mig. Dels så är det bra motion och väldigt roligt men sen så blir man ju verkligen flickornas favorit som dansare. Många av de tjejer jag dansar med på danskursen är så framåt, trevliga och verkar intresserade av mig. Så allt detta är förstås ljuvt.

 

Men livet är inte bara ljuvt utan har även bittra inslag. Det tråkiga är att gruppens tveklöst snyggaste tjej tokspannat på mig en längre tid. Eller det är iofs ganska kul. Men det tråkiga är när jag börjar prata med henne så framstår jag ungefär lika erfaren som en 17-årig pojke och hennes intresse har svalnat om än inte försvunnit. Det bittra är alltså att jag och super-snyggingen inte sover sked och sådant.

 

Men det kanske kommer! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du verkar snäll benny, jag tror inte du ska visa din snälla och söta sida om du raggar på en snygg tjej, dom vill oftast ha lite självsäkra och småkaxiga killar :-)

 

man behöver ju inte vara otrevlig, men verka inte så intresserad samtidigt som du ger lite småvibbar i form av skämt osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, ta tjuren vid hornen och bjud ut henne på middag på en gång. Då har du förhoppningsvis iaf en hel kväll att göra bort dig på istället för korta ögonblick på dansträningen. Då får du chansen att visa fler sidor av dig själv och behöver inte vara lika rädd för att göra bort dig.

 

Jag själv är så blyg att jag aldrig ens skulle drömma om att göra något sådant men jag önskar att jag hade den förmågan. Har du den så utnyttja den!

 

Man får självklart inte verka för på men att spela svårfångad är så gammalt. Tjejer som går igång på kaxiga, dissiga och smått otrevliga killar är väl typ aldrig flickvänsmaterial. Är man bara ute efter liggat så är det ju såklart ett helt annat spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du verkar snäll benny, jag tror inte du ska visa din snälla och söta sida om du raggar på en snygg tjej, dom vill oftast ha lite självsäkra och småkaxiga killar :-)

 

Jo, självsäkerhet är ngt som alltid slår.

 

man behöver ju inte vara otrevlig, men verka inte så intresserad samtidigt som du ger lite småvibbar i form av skämt osv

 

Skämt är som du säger ngt att satsa på :)

 

Äh, ta tjuren vid hornen och bjud ut henne på middag på en gång. Då har du förhoppningsvis iaf en hel kväll att göra bort dig på istället för korta ögonblick på dansträningen. Då får du chansen att visa fler sidor av dig själv och behöver inte vara lika rädd för att göra bort dig.

 

Jag själv är så blyg att jag aldrig ens skulle drömma om att göra något sådant men jag önskar att jag hade den förmågan. Har du den så utnyttja den!

 

Man får självklart inte verka för på men att spela svårfångad är så gammalt. Tjejer som går igång på kaxiga, dissiga och smått otrevliga killar är väl typ aldrig flickvänsmaterial. Är man bara ute efter liggat så är det ju såklart ett helt annat spel.

 

Tjejen i fråga är ny i stan och kommer ifrån Skåne så jag tänker fråga henne om hon lärt känna stan osv. Om inte så kan jag erbjuda henne en tur på stan med fika och "sevärdheter". Jag gillar din idé att bjuda henne på middag men jag ska prova min egen idé först :)

 

eller "Ska du med hem på lite Te (knulla)"

 

:)

 

... ja, jag är trött o barnslig

edit: kan ju faktiskt betyda bara dricka lite te och ha mysigt oxå... alltså en intressant kommentar

 

Helt korrekt :)

 

Och korrekt behöver du ju inte ens vara numera. Jag menar du har en sötnos och en kotte/kotta med henne så livet kan nog inte bli mkt sämre för dig. Hoppas jag iaf.

 

...

 

I övrigt funderar jag på att köpa en "gubbhatt" inte för att jag håller på att bli flintis utan för att hårfästet kryper bakåt för 96% av männen med åldern. Hatten är praktiskt pga omständigheterna(vikande hårfäste) men samtidigt vet jag inte om en "gubbhatt" passar mig så jag får se hur jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjejen i fråga är ny i stan och kommer ifrån Skåne så jag tänker fråga henne om hon lärt känna stan osv. Om inte så kan jag erbjuda henne en tur på stan med fika och "sevärdheter". Jag gillar din idé att bjuda henne på middag men jag ska prova min egen idé först :)

 

Din idé låter trevligare :) Middag kan ju lätt bli lite stelt om ingen är kung på att hålla låda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Det bitterljuva livet...

 

Som ni vet så har jag börjat dansa och det har verkligen inneburit ett lyft för mig. Dels så är det bra motion och väldigt roligt men sen så blir man ju verkligen flickornas favorit som dansare. Många av de tjejer jag dansar med på danskursen är så framåt, trevliga och verkar intresserade av mig. Så allt detta är förstås ljuvt.

 

Men livet är inte bara ljuvt utan har även bittra inslag. Det tråkiga är att gruppens tveklöst snyggaste tjej tokspannat på mig en längre tid. Eller det är iofs ganska kul. Men det tråkiga är när jag börjar prata med henne så framstår jag ungefär lika erfaren som en 17-årig pojke och hennes intresse har svalnat om än inte försvunnit. Det bittra är alltså att jag och super-snyggingen inte sover sked och sådant.

 

Men det kanske kommer! 8-)

 

Den bittra sanningen för oss pokernördar! :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din idé låter trevligare :) Middag kan ju lätt bli lite stelt om ingen är kung på att hålla låda.

 

Din idé är dock inte värdelös om än jag väljer att prova på min egen idé först :)

 

ja så har du ju några flyktouts också med fika jämför med att sitta fast i en middag och slut på samtalsämnen :)

 

Så är det :)

 

Den bittra sanningen för oss pokernördar! :-(

 

:) Men va fan rycka upp dig. Bara för att man lirar poker är man ingen looser eller nörd trots att många försöker få en att tro det :)

 

...

 

Onsdag: +1.045:-

 

Spelade typ tre givar så jag har inte så mkt att säga. Men samtidigt är det ju skönt att dra in en tusing :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt längesen jag var här inne och kollade. Men det har inte blivit så mycket poker överhuvud taget för mej den senaste tiden. Kul att det går bra för dej.

 

Tre snabba frågor:

När kom NL 2/4 till Svs?

Vad är det för dans du tränar?

Ditt bästa motivationstips när det känns trist att ta några grindtimmar?

 

GL WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får självklart inte verka för på men att spela svårfångad är så gammalt. Tjejer som går igång på kaxiga, dissiga och smått otrevliga killar är väl typ aldrig flickvänsmaterial. Är man bara ute efter liggat så är det ju såklart ett helt annat spel.

 

 

Tycker inte alls att "de är för gammalt". Alltså jag syftade mest på att "snygga" tjejer ofta har varit uppvaktade många gånger och därför funkar inte det inte riktigt att vara snäll och go i början. Är man för mesig så tappar de intresset.

 

Egentligen baserar jag mest mina uttalanden på att jag haft massa tjejkompisar som resonerat såhär och inte på egna erfarenheter :-D Och dom tjejerna är iaf definitivt flickvänsmaterial :-)

 

Man måste ju såklart balansera sin småkaxiga attityd och skämt med lite trevligheter ibland :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt längesen jag var här inne och kollade. Men det har inte blivit så mycket poker överhuvud taget för mej den senaste tiden. Kul att det går bra för dej.

 

Tack, tack. Iofs har aug, sept och oktober så här långt varit de tre tyngsta månderna på flera år. Men samtidigt får jag vara glad att jag ändå plussar(om än högst marginellt) istället för att backa rakt ut när de går tungt en period.

 

Tre snabba frågor:

När kom NL 2/4 till Svs?

 

Typ några veckor sedan tror jag.

 

Vad är det för dans du tränar?

 

Salsa. Överlag rekomenderar jag dans varmt till alla :)

 

Ditt bästa motivationstips när det känns trist att ta några grindtimmar?

 

Lev livet och var nöjd. Är livet då så kul att poker inte känns lockande så må det vara hänt.

 

GL WP

 

TY :)

 

Bästa skiten är obv att vara röjd, otrevlig och ragga på deras kompisar.

 

(inte ens läst the game, allt baserat på empiriska undersökningar)

 

Bästa skiten är obv att dra på sig Björndräkten! 8-)

 

...

 

-1,7k på en sekund tidigare idag. Livstilt! Men å andra sidan så backade jag inte på pokern utan jag investerade i kläder. Hoppas på bra avkastning ikväll när jag ska på salsakväll med salsagruppen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

-1,7k på en sekund tidigare idag. Livstilt! Men å andra sidan så backade jag inte på pokern utan jag investerade i kläder. Hoppas på bra avkastning ikväll när jag ska på salsakväll med salsagruppen :)

 

Ok, då vill vi höra vad det blev för mundering.

 

Du får inte komma hem o säga att det sket sig på salsan trots att du köpt en ny vit skjorta o skinnväst. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...