Benny_81 Postad 23 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 November , 2008 Ok, jag ber om ursäkt om jag lät elak. Det är lungt. Jag har hängt på en del andra forum(utanför pokervärlden) och måste säga att folket är extremt civiliserat här på pokerforum.nu. Och, än en gång, GL! Tackar! Men vad exakt menas med OP? Orginal Postare? Är det i så fall ett vedertaget begrepp? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 23 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 November , 2008 Det är lustigt. Jag spelar mitt livs bästa poker. Jag mår bättre än jag någonsin gjort i mitt vuxna liv. Jag kan mer poker än jag någonsin kunnat. Jag har slutat tilta sedan länge. Och jag börjar inte ens spela nämnvärt dåligt när jag har förbannat otur. Och då försvinner lusten för poker! Är det inte så att vinnande CG poker online ofta är förbannat tråkig att spela? Men gamblar man och öser på långt över vad ens bankrulle tillåter då känner man att man lever osv. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 24 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2008 Dagens spel; NL 200, 400, SvS, 1248 givar, +142:- Sammanfattning vecka 47: NL 200, 400, SvS, 6377, +2.570:- Sammanfattning träning vecka 47: 3*45 min simning + 30 min simning. Min näst bästa vecka sen jag började föra dagbok här. Samtidigt som jag spelat minst antal händer på en vecka sen jag började med denna DB. Jag har inte varit riktigt motiverad och jag tror att en stor anledning till det är att jag hela tiden måste ta av min pokerbankrulle för mina omkostnader i vardagen. Iom att det är lite svårt att leva på studiemedel. Hade det inte varit för det så hade jag varit uppe på NL 400 för länge sedan. Men nu har jag nästan 20k i rulle och det får duga för att spela på NL 400 vid vissa tillfällen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klabbisjp Postad 24 November , 2008 Rapport Share Postad 24 November , 2008 Det är lungt. Jag har hängt på en del andra forum(utanför pokervärlden) och måste säga att folket är extremt civiliserat här på pokerforum.nu. Du måste skämta Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 24 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2008 Du måste skämta Nä, jag trivs bra här ... Dagens spel; NL 400, 972 givar, +403:- Jag har väl varit uppe och spelat på NL 400 omkring 10 gånger eller ngt i höst. Varenda gång har spelet varit ungefär lika löst och passivt som på NL 200. Men ikväll fick jag mothugg på ett sätt jag inte var van med. Som tur gick det bra ändå. Ett spel som lämnar lite att fundera över: Två spelare har limpat, SB bettar till 8, jag sitter på BB och raisar till 30 med QQ. Alla lägger sig förutom SB som går all-in med AA och han sitter på 220:- Jag har ingen read på han öht. Men jag väljer att syna och förlorar, tänker att han kan ha AK. Tveksamt om jag ska raisa med qq i det läget när jag inte har ngn read och ytterst tveksamt om jag ska syna med QQ i det läget. En grej gjorde jag dock bra i en annan hand. Jag la ner AA på floppen efter att alla(som gick med) inklusive mig limpat före floppen. Väl på floppen bettar jag får en syn och sen en rejäl raise från en som talade före mig. Det visade sig att han hade triss som blev till fyrtal på rivern. Dagens träning: 1 timmes simpass i grupp. Vi försökte lära oss fjärril och det gick sådär... Men man fick träffa lite folk och röra på sig iaf. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klabbisjp Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Spelar visserligen NL50 men självklart ska man 3betta med QQ, och inte limpa med AA Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 25 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2008 Spelar visserligen NL50 men självklart ska man 3betta med QQ, och inte limpa med AA Kanske var det bra att 3-betta med QQ men det var ytterst tveksamt att sen syna hans all-in. Limpa med AA kan man väl göra från UTG om man tror att ngn kommer att betta. Samtidigt är det ett ganska lättläst spel. NL 50 dollar är ungefär samma nivå som NL 400. 50 dollar * 8 = 400:-. Sen skiljer sig förvisso storleken på blindsen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 25 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2008 NL 400, 2.476 givar, +87:- Kvällen gick upp och ner. Hade problem att bibehålla en hög kvalité på spelet. Inte för att jag hade otur utan för ngn annan anledning. Kanske för att jag inte van med nivån(länge sedan jag spelade så högt) och de svängningar det medför. Slutade kvällen med att förlora en 600 kronors pott. Jag hade kk, en limpar, sb bettar 10, jag raisar till 30 från bb, får syn alla kort lägre än KK men alla i fel färg, jag bettar och han går all-in då han träffat låg färg på floppen. Där försvann kvällens vinst. För less för att göra ngn analys. Men jag borde ha haft ngn read på honom som jag baserade min syn på eftersom jag spelat mot honom så mkt ikväll. Det hade jag inte, och det var mitt största fel. Jag misstänker att jag gjorde rätt för jag tror han var ordentligt lös och slaskig men jag kan ha fel. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klabbisjp Postad 26 November , 2008 Rapport Share Postad 26 November , 2008 Ahh trodde de var NL400$ inte läst så noga. Jo limpa AA utg kan vara rätt skön strategi om man vet att de sitter nån maniac på bordet. Har också skitsvårt för lös aggro spelare, dom kan vara riktigt jävla brutala ifall dom träffar mycket:evil: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 27 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 November , 2008 Kvällens spel; NL 400, 2917 givar, +196:- Motivationen för grind är tillbaka! Tappade sugen lite grann när jag spelade på NL 200 samtidigt som jag var tvungen att plocka ut nästan allt jag vann från rullen för att finansiera mitt dagliga liv. Finns inget jag avskyr mer än när man måste ta ut från rullen och att den därmed krymper eller slutar växa. Fortsätter NL 400 att vara såhär "fiskigt" samtidigt som jag förbättrar mitt spel en anning bör jag ha råd framöver att både bygga rulle och leva upp lite av vinsten. Men jag har inte spelat bra de sista dagarna. Det är så sällan man riktigt får mothugg på NL 400 mot en som har full stack eller i närheten av full stack. Därför blir dessa givar oerhört kritiska för att man ska kunna plussa. På NL 200 kunde man slaska bort 200:- utan att det var hela världen. Slaskar man bort 400:- på NL 400 så kan det dröja till nästa dag innan du hamnar all-in mot ngn med full stack! Så vad ska jag tänka på nästa pokerpass? Spela oerhört fokuserat när potterna börjar bli stora. Man har inte råd att slaska bort 400:- på NL 400. Iaf inte jag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 28 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 28 November , 2008 Så vad ska jag tänka på nästa pokerpass? Spela oerhört fokuserat när potterna börjar bli stora. Man har inte råd att slaska bort 400:- på NL 400. Iaf inte jag. Det lyckades jag bra med och det är morgondagens huvudfokus att lyckas med det igen! Spelade tre stora pottar och vann en. Men alla pengar gick in på floppen i de jag förlorade och då var jag stor favorit. Jag tycker att det återigen denna månad är lättare att vinna pengar i slutet av månaden! Kvällens spel; NL 400, 964 givar, +911:- Dagens träning: 30 minuter simning. Börjar bli lite less på simningen, tror jag ska spela fotboll i helgen istället! Tur att min tidigare arbetsgivare gav mig ett träningskort med tillgång till sportcentrets alla aktiviteter! Tror jag ska jobba lite mer åt honom nästa år så jag får kortet igen! Dagens anekdot: Träffade en jag är tjenis med och påpekade att jag träffat hans syrra på krogen varav han sa "nej, det har du inte, hon är 16". Men vi diskuterade lite och visst var det hon jag träffat. Han skulle prata med henne! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 29 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 November , 2008 NL 400, 1729 givar, +7:- Efter 250 givar var jag nästan +1000:- Det gick lite för bra och jag tappade "fattningen". Började spela rent bedrövligt dåligt och hamnade tom minus. Men jag känner mig så säker på den här nivån den här tiden på månaden att jag var inte ens orolig för att jag skulle ta igen pengarna. Lyckas jag bibehålla fokus än fast det går riktigt bra så kommer pengarna snart på den här nivån också. Förhoppningsvis redan imorgon! Det känns riktigt inspirerande och kul med NL 400. Det känns som att spelet ofta men inte alltid är minst lika dåligt och lukruativt som på NL 200. Jag tror jag har en kanon möjlighet att göra fina pengar på NL 400 ganska omgående! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 29 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 November , 2008 Fin låt, nu håller jag på att ladda hem albumet från: http://thepiratebay.org/torrent/4436780/Alan_Parsons_-_The_Turn_Of_A_Friendly_Card_(1980)__Lame_V0_ Men nu är det sömn som gäller, en ny fin dag som väntar imorgon! Edit: Min Youtube länkning verkar dock inte funka. Får kolla på det imorgon... Edit 2: Så nu funkar youtubelänkningen! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 30 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 November , 2008 Kvällens spel; NL 400, 2.649 givar, +946:- Sjukt lukruativt ikväll. Gjorde två dåliga stora spel och ändå gjorde jag en slant värd namnet. Lärdom till imorgon och alla andra dagar: Full fokus när det blir stora potter, annars är det svårt att göra pengar i längden... Dagens träning: 30 minuters simning. Har skrivit det förut. Men det känns ruggigt kul och motiverande med NL 400. Spelet är oftast minst lika dåligt som på NL 200 och jag känner def. att jag har möjligt att göra fina pengar på NL 400! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2008 Dagens spel: NL 400, 2347 givar, +1434:- (efter femhundra givar var jag +1439:- och efter drygt 2k givar så slutade jag på +1434:-, men jag bibehöll ett bra spel, det var bara det att utdragningarna började komma..) Veckans spel: NL 400, 14.054 givar, +3984:- Månadens spel: NL 200, NL 400 SvS, 45.138 givar, +7.507:-, 26 plusdagar, 4 minusdagar, 3 plusveckor, 1 minusvecka, 16 dagar på NL 200, 7 dagar på NL 200/400 och 7 dagar på NL 400 endast, 96 timmar, 78,2 SEK/h efter skatt. Vilket är bättre än de flesta jobb jag kan få. Men samtidigt vill man ju göra lite mer pengar när man sitter och spelar poker... Sen jag började föra dagbok här på PF så var den här dagen ett rekordresultat och likaså den här veckan. Jag har dessutom aldrig spelat mer än jag gjort den här veckan. Jag spelade ungefär hundra givar färre den här månaden än förra månaden. Dagens träning: 60 minuters fotbollsträning med klasskamraterna. Veckans träning: 2*30 minuters simning, 60 minuters simpass, 60 minuters fotbollsträning. Den fysiska träningen rullar på och det känns bra. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 Månadens spel: NL 200, NL 400 SvS, 45.138 givar. Själv fick jag ihop 8k händer . Gör du något annat än spelar poker egentligen? Hehe... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2008 Själv fick jag ihop 8k händer . Gör du något annat än spelar poker egentligen? Hehe... Hehe, jo jag studerar på heltid och tränar fyra gånger i veckan. Har gått rätt bra i plugget den sista tiden. Men jag har inte ett så stort socialt liv och har aldrig haft det i mitt vuxna liv... utöver plugg, poker och träning så läser jag dagstidningen, försöker hänga med lite i vad som händer lokalt, nationellt och globalt. Sen lagar jag mat. I perioder läser jag också böcker. Där har du mitt liv ....... Tankar om månaden som gick... hade svårt att hitta motivationen på NL 200 eftersom det var hopplöst att bygga rulle då jag hela tiden tvingades ta ut pengar från rullen för mitt dagliga liv iom att jag har rätt låg inkomst. Spelade knappt ngt på hela sommaren av just den anledningen. Men på NL 400 känns det som sagt verkligen som att jag kan bygga rulle samtidigt som jag tar ut lite pengar för att ha råd att leva. NL 400 känns oftast minst lika lukruativt som NL 200 för min del. Men ibland stöter man på mer motstånd än man är van vid. Det allra viktigaste för mig på NL 400 är spela de stora potterna riktigt bra. Många sitter på halva stackar osv, i större utsträckning än på NL 200 och när man väl hamnar i en stor pott är det viktigt att man spelar sina kort rätt på NL 400 för det kan dröja länge innan man får chansen att spela en förhållandevis stor pott. Så det är ett av målen inför nästa månad. Jag vill också försöka spela mer, men iom att jag ska bort en vecka över jul så kommer det att bli färre händer nästa månad, men förhoppningsvis mer händer per dag de dagar jag spelar. I övrigt mår jag bättre i kropp och själ än jag gjort i hela mitt vuxna liv. Det har bl a att göra med träningen. Så ett mål är att fortsätta sköta mitt liv och börja sköta det ännu bättre. Det lär påverka pokern bra. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2008 Själv fick jag ihop 8k händer . Gör du något annat än spelar poker egentligen? Hehe... Eftersom det är så få som skriver i min dagbok just nu så ska jag kosta på mig att svara ännu en gång på ditt inlägg! Hur mkt pengar gjorde du på dina 8.000 händer? Jo, jag har ett liv på sidan om pokern. Och klockan är ställd på 07.15 imorgon, så gonatt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 Hehe, jo jag studerar på heltid och tränar fyra gånger i veckan. Har gått rätt bra i plugget den sista tiden. Men jag har inte ett så stort socialt liv och har aldrig haft det i mitt vuxna liv... utöver plugg, poker och träning så läser jag dagstidningen, försöker hänga med lite i vad som händer lokalt, nationellt och globalt. Sen lagar jag mat. I perioder läser jag också böcker. Där har du mitt liv OK! Då hinner du med en hel del annat trotts allt asså. Starkt. Eftersom det är så få som skriver i min dagbok just nu så ska jag kosta på mig att svara ännu en gång på ditt inlägg! Hur mkt pengar gjorde du på dina 8.000 händer? Jo, jag har ett liv på sidan om pokern. Och klockan är ställd på 07.15 imorgon, så gonatt! Jag har precis börjat försöka lära mej SH...har försökt i 2 månader nu. Förr spelade jag bara FR men dessa 2 månader har jag slaviskt hållit mej till SH. Tror det går bättre och bättre även om jag inte kommer upp i samma BB/100h som jag gjorde på FR. På SH klarar jag på min lilla kraftigt överlappad laptopp bara att spela 3 bord mot 4 på FR. Tror dock jag får in minst lika många händer på 3st SH som jag fick på 4st FR bord per timme. Denna månaden plussade jag tillslut ca:2600 på mina 8000 händer. Tror det är rätt ok? Jag hade defenitivt spelat mer poker om jag inte haft heltidsjobb, villa, fru och barn som kräver rätt mycket av min så kallade fritid . Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerMagge Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 Grattis Benny! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 Träning ftw! Finns nästan inga nackdelar med det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2008 Jag har precis börjat försöka lära mej SH...har försökt i 2 månader nu. Förr spelade jag bara FR men dessa 2 månader har jag slaviskt hållit mej till SH. Tror det går bättre och bättre även om jag inte kommer upp i samma BB/100h som jag gjorde på FR. På SH klarar jag på min lilla kraftigt överlappad laptopp bara att spela 3 bord mot 4 på FR. Tror dock jag får in minst lika många händer på 3st SH som jag fick på 4st FR bord per timme. Denna månaden plussade jag tillslut ca:2600 på mina 8000 händer. Tror det är rätt ok? Det tycker jag är jättebra. Jag har i stort sett aldrig spelat FR så jag kan inte säga så mkt om det. Jag hade defenitivt spelat mer poker om jag inte haft heltidsjobb, villa, fru och barn som kräver rätt mycket av min så kallade fritid . Själv har jag inga kottar men jag tror ändå att barn är det största man kan få. Så jag tycker inte att du ska vara ledsen för att du inte har tid att spela poker. Du har saker att göra som är så mkt mer givande och viktigt. Grattis Benny! Tack Magge Träning ftw! Finns nästan inga nackdelar med det. Det är nog så. Fast träningsvärken idag efter fotbollspasset igår är brutal. Men va fasiken, man känner ju att man lever! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2008 En bro över kvarken - den skandinaviska civilisationens slutgiltliga triumf över naturen! En grupp människor har beviljats 11 miljoner kronor för att utreda om en bro mellan Umeå och Vasa kan byggas. Detta projekt har varit på tapeten tidigare och som jag förstått det så har det strandat eftersom rimliga broavgifter för trafikanter inte ens skulle täcka underhållet av bron! Men om teknologin utvecklas så kan förstås underhållsavgifter sänkas... och jag hoppas att den här gruppen ror projektet i hamn! Om två små städer i europas och världens utkant(i en av europas mest glesbefolkade regioner) lyckas bygga världens längsta bro så är det onekligen en triumf! http://www.vk.se/Article.jsp?article=234971 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ThiRounder Postad 1 December , 2008 Rapport Share Postad 1 December , 2008 "(har en kompis som fått ett miljonkontrakt och debuterat i a-landslaget)" whoooooo?! nice DB också, gick igenom den precis lite snabbt. Ser bra ut, hoppas o tror du kan hålla uppe de nya positiva bitarna i ditt liv. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2008 "(har en kompis som fått ett miljonkontrakt och debuterat i a-landslaget)" whoooooo?! Jag har egentligen bara en kompis. Och han är en gravt deprimerad och gravt alkoliserad socialbidragstagare som inte ens fyllt trettio. Men jag brukar säga att jag känner folk(är "kompis" alltså) som jag tex spelat fotboll med och känner vid namn, för det låter bra Men en kille jag har umgåtts en del med och tom varit hemma hos ett par gånger kom faktiskt till finalbordet i poker VM här om året och vann 10 miljoner kronor. Fast sen dess har jag inte hört av honom så mkt nice DB också, gick igenom den precis lite snabbt. Ser bra ut, hoppas o tror du kan hålla uppe de nya positiva bitarna i ditt liv. Tack! Jo, för mig är det viktigare att må bra än att lyckas med det ena eller andra. Man kan faktiskt må bra och sköta sig bra än om inte gör de stora pengarna och får de fina jobben. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts