rAilFISH Postad 23 Juni , 2009 Rapport Postad 23 Juni , 2009 Okai baby. "If you are expecting your opponent to call your 3bet, think about what types of hands you are trying to make, usually if you expect your opponent to call your 3bet, you should be 3betting hands like KJ/KQ/AJ/AT/QJ so that when you make a good top pair hand you can feel comfortable betting and getting it in" Ok , om jag förstår texten rätt så är din anledning att du gillar 3-betta dessa händer för att göra ett bra par för att sedan känna dig bekväm med att stoppa in det eller för att dom ska folda mot din 3-bet? Känns lite halvdant på 1-2 och med 200bb fkt med sådana mediokra händer där du sedan kan stoppa in det för med ett toppar för värde.
speltorsk_LOL Postad 23 Juni , 2009 Rapport Postad 23 Juni , 2009 Ok , om jag förstår texten rätt så är din anledning att du gillar 3-betta dessa händer för att göra ett bra par för att sedan känna dig bekväm med att stoppa in det eller för att dom ska folda mot din 3-bet? Känns lite halvdant på 1-2 och med 200bb fkt med sådana mediokra händer där du sedan kan stoppa in det för med ett toppar för värde. Testa att lira 100bb djupt på SvS. MKT värde i det då alla siteregs knappt kan lira mot bra 100bb stackar. Då kan du även aplicera spelet i den engelska texten för det mesta. Väldigt svårt att spela ett bra spel 200-250bb djupt rent matematiskt.
Benny_81 Postad 26 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2009 Kul diskussion. Tyvärr har jag inte så mkt att tillföra iom att teori inte är min starka sida. Men att prova 100bb i inköp på SvS kanske är ngt jag gör i framtiden. ... Onsdag: Paus. Sommarförkylningen vill inte släppa. Drygt att spela då. Torsdag: 600 givar, +2.533:- Att gå ner till fyra bord och att tänka(Vad har Fi? Vad tror Fi att jag har?) istället för att spela med autopilot verkar funka bra. Men jag har bara spelat 1k givar sen jag började med det så det är för tidigt att dra några slutsatser men det känns så bra! Det känns så bra att jag nästan är rädd för att spela för då kommer jag ju att få svart på vitt om min nya taktik för att krosa 2-5 håller. Och krossar man 2-5 gör man mer pengar än de allra flesta. ... Försökte skriva det här inlägget två gånger igår men datorn hängde sig precis innan jag skulle skicka iväg det. Och nu när jag uppdaterat lite programvaror så går det så segt att skriva att datorn hänger inte med när jag skriver. Det är inte bara pokern som skulle må bra av en ny dator ... Trivs i övrigt ganska bra på jobet. Folk verkar uppskatta det jag gör och jag tycker att jag får OK betalt för det jobb jag gör. Men nästa sommar vill jag gå vidare mot mer kvalificerade jobb. Det är nog ännu roligare att jobba då!
Benny_81 Postad 26 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2009 Nä, dags att masa sig på jobbet. Har redan haft 1,5h lunch vilket är lite för mkt. Men å andra sidan så saknas material just nu så jag är lite sysslolös på jobbet fram till 11.30.
Jonte90 Postad 26 Juni , 2009 Rapport Postad 26 Juni , 2009 Kul diskussion. Tyvärr har jag inte så mkt att tillföra iom att teori inte är min starka sida. Men att prova 100bb i inköp på SvS kanske är ngt jag gör i framtiden. ... Onsdag: Paus. Sommarförkylningen vill inte släppa. Drygt att spela då. Torsdag: 600 givar, +2.533:- Att gå ner till fyra bord och att tänka(Vad har Fi? Vad tror Fi att jag har?) istället för att spela med autopilot verkar funka bra. Men jag har bara spelat 1k givar sen jag började med det så det är för tidigt att dra några slutsatser men det känns så bra! Det känns så bra att jag nästan är rädd för att spela för då kommer jag ju att få svart på vitt om min nya taktik för att krosa 2-5 håller. Och krossar man 2-5 gör man mer pengar än de allra flesta. ... Försökte skriva det här inlägget två gånger igår men datorn hängde sig precis innan jag skulle skicka iväg det. Och nu när jag uppdaterat lite programvaror så går det så segt att skriva att datorn hänger inte med när jag skriver. Det är inte bara pokern som skulle må bra av en ny dator ... Trivs i övrigt ganska bra på jobet. Folk verkar uppskatta det jag gör och jag tycker att jag får OK betalt för det jobb jag gör. Men nästa sommar vill jag gå vidare mot mer kvalificerade jobb. Det är nog ännu roligare att jobba då! Tror att din idé att gå ner till 4 bord är väldigt gynnsam för ditt spel. Men se till att inte överanalysera situationerna bara, så bra är inte folk på 2,5/5. För det mesta räcker det att spela abc poker. Lycka till!
Jonte90 Postad 26 Juni , 2009 Rapport Postad 26 Juni , 2009 Testa att lira 100bb djupt på SvS. MKT värde i det då alla siteregs knappt kan lira mot bra 100bb stackar. Då kan du även aplicera spelet i den engelska texten för det mesta. Väldigt svårt att spela ett bra spel 200-250bb djupt rent matematiskt. Håller verkligen med om detta!
Jonsson Postad 26 Juni , 2009 Rapport Postad 26 Juni , 2009 Jag går efter mottot att man alltid ska ha minst lika mycket som fisken vid bordet. Och det finns otroligt många dåliga spelare med 200bb framför sig att jag itne vill ge bort något värde genom att spela med mindre själv. Så om du tycker dig ha edge mot dom flesta fortsätt med 200bb!
Benny_81 Postad 26 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2009 Tror att din idé att gå ner till 4 bord är väldigt gynnsam för ditt spel. Men se till att inte överanalysera situationerna bara, så bra är inte folk på 2,5/5. För det mesta räcker det att spela abc poker. Lycka till! Tack! Tror faktiskt det kan var svårt för mig att överanalysera situationen iom att jag spelar fyra bord utan både PT och HUD. Men jag förstår vad du menar och har det i åtanke. Jag går efter mottot att man alltid ska ha minst lika mycket som fisken vid bordet. Och det finns otroligt många dåliga spelare med 200bb framför sig att jag itne vill ge bort något värde genom att spela med mindre själv.Så om du tycker dig ha edge mot dom flesta fortsätt med 200bb! Jag har nog haft dåligt med edge mot många 200bb(en del minns kanske att jag tidigare klagat på att jag så sällan vinner ngn 2k pott) men nu min nya infallsvinkel så hoppas jag det ska gå bättre. Annars är som sagt 100bb helt klart ett alternativ för mig.
Benny_81 Postad 27 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2009 Fredag: 536 givar, -653:- Tycker det rullar på bra med mitt nya spelsätt. Blev utdragen i tre stora givar(sammanlagt över 2k) efter AI. 2-300:- kunde jag dock ha spelat bättre. En kul grej hände dock. En spelare spelade dåligt men samtidigt inte superdåligt. Jag satt på knappen och hade 45o och valde då att betta mtp på sb's dåliga spel. Träffade min första femma på floppen och min andra femma på turn och på så sätt stackade jag av honom 1k. Detta spel var uteslutande tack vare mitt nya spelsätt. Visst har jag tidigare spelat fler händer mot superfiskar men i så fall har de varit så dåliga att jag limpat med allt. Nu gäller det bara att få in fler givar. 1.000 givar per dag ska gå. Känns som att jag borde hinna med 5-bord också. Men jag ska först verkligen testa det här nya spelsättet.
Anderssson Postad 27 Juni , 2009 Rapport Postad 27 Juni , 2009 Testa att lira 100bb djupt på SvS. MKT värde i det då alla siteregs knappt kan lira mot bra 100bb stackar. Då kan du även aplicera spelet i den engelska texten för det mesta. Väldigt svårt att spela ett bra spel 200-250bb djupt rent matematiskt. Intressant, menar du att man kan spela mer aggresivt med en 100BB stack? För att sedan om man skjuter rätt in i nötterna kommer undan hyffsat billigt? Mina egna erfarenheter med stor och lite stack 200xBB: * Är att det gör mkt ont att ha fel och kan bli lite feg pga av detta när man går mot en spelare som har max eller mer med t.ex överpar och får motstånd. * Jag tycker man blir mindre bluffad överkörd(mer respekt) med full stack 100xBB: *Lättar att få syn av spelare som sitter med med mediokra händer (vilket oftast är bra om man får bra händer och träffar) *Känns lite mesigt *Svårare att få fi att lägga sig för CB, semi-bluffar och rena bluffar (dock inte 100% säker på att så är fallet)
Anderssson Postad 27 Juni , 2009 Rapport Postad 27 Juni , 2009 "If you are expecting your opponent to call your 3bet, think about what types of hands you are trying to make, usually if you expect your opponent to call your 3bet, you should be 3betting hands like KJ/KQ/AJ/AT/QJ so that when you make a good top pair hand you can feel comfortable betting and getting it in"QUOTE] Jag skulle definitivt inte känna mig bekväm med att köra in alla pengarna(200xBB) efter fått syn av min 3-bet med JQ med träff på Q. Känns som om man får syn där så är det av en starkare hand.
Crappy Postad 27 Juni , 2009 Rapport Postad 27 Juni , 2009 Intressant, menar du att man kan spela mer aggresivt med en 100BB stack?För att sedan om man skjuter rätt in i nötterna kommer undan hyffsat billigt? Mina egna erfarenheter med stor och lite stack 200xBB: * Är att det gör mkt ont att ha fel och kan bli lite feg pga av detta när man går mot en spelare som har max eller mer med t.ex överpar och får motstånd. * Jag tycker man blir mindre bluffad överkörd(mer respekt) med full stack 100xBB: *Lättar att få syn av spelare som sitter med med mediokra händer (vilket oftast är bra om man får bra händer och träffar) *Känns lite mesigt *Svårare att få fi att lägga sig för CB, semi-bluffar och rena bluffar (dock inte 100% säker på att så är fallet) Exakt så! Jag kör så gott som uteslutande alltid 100BB i inköp. Främsta anledningen är, dom gånger man har fel och blir överkörd eller utdragen och förlorar ca 200 bb är det svårare att mentalt hitta spelet igen. Oerhört lätt att man tappar en del onödiga potter på övriga bord Dessutom sitter inte fisken imo så ofta 200 djupt ,utan det är bara regsen som man eventuellt förlorar i värde emot. Dessutom så är ju tanken att man ska bygga upp stacken så det blir inte länge man sittter med futtiga 100
Benny_81 Postad 27 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2009 Lördag: 1430 givar, +1601:- Känns som jag hittat värde de sista dagarna. Att sluta att titta hur jag ligger till, börja tänka mer istället för att spela på autopilot och att gå ner till fyra bord kan ha vara grejen som tar mig från vinnare till stor vinnare. Dock tror jag att jag kan klara av fem bord på nivån. Men tills vidare är ändå 4 bord standard. Det är en påfrestande omställning i mitt spel att börja tänka så mkt som jag nu gör. Men jag tror jag kommer att vänja mig med det på samma sätt som jag vant mig vid andra förändringar i mitt spel(tex när jag gått ner i nivå tidigare). I övrigt så hänger sig datorn och har sig. Funderar mer och mer på att köpa en ny dator. Får en med 2 gig ram(går att uppgradera till fyra), 2,5ghz processor, snygg tillräckligt stor plattskärm, win xp och 320gig hd för sammanlgt 6k. Bra deal? Den bör väl orka med SvS+PT+HUD+350k givar i databasen? En bra grej med systemet jag funderar på att köpa är att det verkligen är litet och nätt och jag slipper ha ett åbäcke till dator som jag har nu.
nordkvist Postad 28 Juni , 2009 Rapport Postad 28 Juni , 2009 Dessutom sitter inte fisken imo så ofta 200 djupt ,utan det är bara regsen som man eventuellt förlorar i värde emot. Jodå, väldigt ofta 400-800bb djupt. Lördag: 1430 givar, +1601:- I övrigt så hänger sig datorn och har sig. Funderar mer och mer på att köpa en ny dator. Får en med 2 gig ram(går att uppgradera till fyra), 2,5ghz processor, snygg tillräckligt stor plattskärm, win xp och 320gig hd för sammanlgt 6k. Bra deal? Den bör väl orka med SvS+PT+HUD+350k givar i databasen? En bra grej med systemet jag funderar på att köpa är att det verkligen är litet och nätt och jag slipper ha ett åbäcke till dator som jag har nu. Hoppas det fortsätter gå bra. =) HM har gjort extremt mycket för mitt spel, väldigt underlättande. Dealen låter okej trots dåligt med detaljer men orkar med alla programmen gör datorn utan tvekan. Själv skulle jag nog satsa på en laptop med eventuellt en extra skärm till den.
Benny_81 Postad 28 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2009 Hoppas det fortsätter gå bra. =) HM har gjort extremt mycket för mitt spel, väldigt underlättande. Dealen låter okej trots dåligt med detaljer men orkar med alla programmen gör datorn utan tvekan. Själv skulle jag nog satsa på en laptop med eventuellt en extra skärm till den. Skönt att höra att den verkar duga. Jag skulle också vilja ha en laptop. Men då jag ännu inte har obegränsat med pengar så avvaktar jag med det. Börjar jag göra seriöst med pengar så skulle jag dock unna mig en sådan här: Men tills dess måste jag nästan ha en ny dator. Är inte bara pokern som blir lidande av att jag har en så gammal dator.
FriedLiverAttack Postad 28 Juni , 2009 Rapport Postad 28 Juni , 2009 Spela 24 bord på PokerStars med din nya dator så får du råd med allt du kan önska dig (materiellt sett). Flickvän skall du nog inte köpa dock.
Benny_81 Postad 28 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2009 Spela 24 bord på PokerStars med din nya dator så får du råd med allt du kan önska dig (materiellt sett). Är värdet så bra på stars att man kan mega-tabla med autopilot och göra fina pengar på det? Flickvän skall du nog inte köpa dock.
Partyjack Postad 28 Juni , 2009 Rapport Postad 28 Juni , 2009 Flickvän skall du nog inte köpa dock. Varför inte??
Crappy Postad 28 Juni , 2009 Rapport Postad 28 Juni , 2009 I övrigt så hänger sig datorn och har sig. Funderar mer och mer på att köpa en ny dator. Får en med 2 gig ram(går att uppgradera till fyra), 2,5ghz processor, snygg tillräckligt stor plattskärm, win xp och 320gig hd för sammanlgt 6k. Bra deal? Den bör väl orka med SvS+PT+HUD+350k givar i databasen? En bra grej med systemet jag funderar på att köpa är att det verkligen är litet och nätt och jag slipper ha ett åbäcke till dator som jag har nu. Hmmm, XP? begagnad? Isåfall är det dyrt Jag utgår från att det sitter ett bra grafikkort i? Men ska du inte ha den till något utöver pokern, så finns det massor av billigare datorer som klarar dina "krav" Min kraschade lap gav jag 10K för, för 1½ år sen. Den klarade det utan problem Nu blir det nog en sådan här http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000I7r5jDJ-?ProductID=uRnD4QFHWsMAAAEg66IUv0ei&CatalogCategoryID=nG3D4QFHifYAAAEODXRZtSxN Den tror jag ska räcka och att det blir lite kraft över. Så det behöver inte bli så dyrt
Benny_81 Postad 28 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2009 Hmmm, XP? begagnad? Isåfall är det dyrtJag utgår från att det sitter ett bra grafikkort i? Nej, ny. Vista följer med och man får också med XP pro om man vill. Grafikkort vet jag inget om. Men det känns inte som jag behöver bry mig om det iom att jag bara pokrar, mailar och webbar med datorn. Min kraschade lap gav jag 10K för, för 1½ år sen. Den klarade det utan problem Har den gått sönder? Du har rätt att reklamera datorn i tre år trots att butikerna/tillverkarna försöker lura i kunderna att de bara har ett års garanti. Enligt konsumentsköplagen så har man tre års garanti på fel som man inte tillfogat produkten själv. Nu blir det nog en sådan härhttp://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000I7r5jDJ-?ProductID=uRnD4QFHWsMAAAEg66IUv0ei&CatalogCategoryID=nG3D4QFHifYAAAEODXRZtSxN Den tror jag ska räcka och att det blir lite kraft över. Så det behöver inte bli så dyrt Du får mig att inse att jag bör titta runt lite mer. Kan bli ett litet kul projekt
Benny_81 Postad 28 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2009 Varför inte?? Så under isen på tjejfronten är jag nog inte riktigt
Benny_81 Postad 28 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2009 Fortfarande förkyld, varmt som fasiken ute och inne. Får se om det blir ngn grind idag. Måste nog köpa en fläkt för att orka med sommargrinden. Är ju närmare 50 grader i solen numera. Och det märks i mitt stenhus som jag inte kan vädra pga avgaser.
FriedLiverAttack Postad 28 Juni , 2009 Rapport Postad 28 Juni , 2009 Tittar du in på ett snittbord på stora sidor/nätverk som PokerStars, I-poker , FT, PP så blir du nog avskräckt av hur lite värde det verkar finnas (förutom att stjäla mot nits). Men klarar man av att multitabla många bord så får man naturligtvis in en enorm volym, vilket kan ge både direkta och indirekta fördelar (poäng/bonusar/RB(-races)/VIP förmåner odyl). Finns ju de som går i stort sett jämnt ut på spelet men ändå lever bra på pokern. Detta är naturligtvis inte det bästa sättet att utvecklas som pokerspelare, men kan vara ett alternativ då man tycker sig ha slagit i taket. D v s man spelar så pass högt att nästan alla andra också är hyfsade på poker. Och man är främst inriktad på att tjäna så mycket pengar som möjligt per timme. Dessutom är det ju inget som säger att man behöver göra det hela tiden. Man kan övrig tid ex studera poker, spela andra former av poker eller göra det diamentralt motsatta mot att spela autopilot multitabling - spela HU eller andra SH-former och bara spela 1-2 bord på en lite högre nivå för att slipa sina färdigheter. Det var bara nämnt som ett alternativ till SvS som jag i en annan tråd nämnde fått allt mindre trafik. Tillkommer det inte nya spelare där får du antingen känna att du verkligen har en edge mot de reguljära eller jobba på att bli bättre. Men trafiken ovanför 2,5/5 kr är väl inte så där överväldigande. Du skall naturligtvis alltid se till det alternativet som ger dig mest (i pengar om du inte har som mål att bli bäst för sakens skull). Och eftersom du verkar vara stadigt vinnande tror jag inte du skulle ha några problem med ex NL100 på andra sidor. Men jag vet ärligt talat inte mycket om ev värde på SvS fyra bord 2,5/5 och upp i dagsläget då jag spelat mest på andra sidor (det var dock bra förr om man bara ser till per bord räknat). Tycker bara det verkar se dåligt ut om snittet per dygn går ner till 1000 eller under för framtiden. Men jag antar att du alltid har chans att byta då/om den tiden kommer då du inte är nöjd med din investerade tid på SvS. Det gäller naturligtvis alla som spelar där. Jag antar att min poäng är att bara för att man vinner pengar på SvS så innebär det inte att man inte kan vinna ännu mer på andra sidor (men det innebär oftast då antingen fler bord, högre nivåer eller andra former av poker än NLH).
Benny_81 Postad 28 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2009 Intressant och bra inlägg med många bottnar. Jag återkommer med svar imorgon. .... Söndag: 1727 givar, +784:- Vecka 26: 5727 givar, 4 plusdagar, 2 minusdagar, 1 pausdag, +1.593:- Träning: Ingen träning under veckan pga seg förkylning. Helt ok. Har hittat ett enormt värde de sista dagarna. Sen jag började tänka mer så känns det som jag hittat värdet. Ska bli riktigt kul att ösa på den närmaste tiden. Edit: Är spelsugen! Men jag har tyvärr andra viktiga grejor för mig som att gå och lägga mig och sova.
Benny_81 Postad 29 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2009 Måndag: 938 givar, -2.311:- Tisdag: Paus. Juni 2009: 15 plusdagar, 9 pausdagar, 6 minusdagar. Cirka 24.500 givar, 42 timmar och 19 minuter, +1.228:-, +29:-/h Sämsta månaden sen jag började skriva dagbok och även minst antal spelade händer tror jag. Kändes som jag hittade värdet när jag börajde tänka, slutade bry mig hur jag låg till och gick ner till fyra bord. Tyvärr hade jag inte riktigt tålamodet till det idag. Tror jag kommer att köra på fyra bord, tänkade osv nästa månad. För den här månaden var under all kritik. Lika bra att ge sig innan man hamnar minus.
Recommended Posts