Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Hade en dröm i natt. Jag drömde att jag skadat handleden och inte kunde jobba ngt mer i sommar. När jag då vaknade 06:00 så tänkte jag bara "jaha, vad ska man göra nu då, det är väl bara att sova som gäller." och sen somnade jag om och försov mig :)

LOL! Hoppas du har en schysst chef, annars kan han inte blivit jätteglad med den ursäkten :mrgreen:

 

Angående dator tycker jag du borde köpa en för runt 6k. Jag kan lova att den kommer hålla länge. Annars har du nog ändå lagt 6k på dator/delar i en sämre, innan en ny för 6k är gammal.

Självklart kan man inte köpa en för 6k om man inte har råd. Men med din rulle låter det som du kan avvara nån tusing för en sedelpress (poker-dator) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Angående dator tycker jag du borde köpa en för runt 6k. Jag kan lova att den kommer hålla länge. Annars har du nog ändå lagt 6k på dator/delar i en sämre, innan en ny för 6k är gammal.

Självklart kan man inte köpa en för 6k om man inte har råd. Men med din rulle låter det som du kan avvara nån tusing för en sedelpress (poker-dator) :)

 

Håller helt klart med här, köpte en ny dator för 6K och det är redan ett år sedan, den är precis som ny fortfarande och lär nog så vara i ett par år till.. Det är helt klart en investering. Kan hantera min DB som ligger på en bit över 1 miljoner händer, dock inte utan lagg men ändå..

Liknelsen med en sedelpress är inte dum, det finns inget som är mer tiltande än när datorn krånglar, laggar eller vad som helst imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL! Hoppas du har en schysst chef, annars kan han inte blivit jätteglad med den ursäkten :mrgreen:

 

Chefen är blindgalen(när han tex inte höjde lönen i enlighet med kollektivavtalet som han förbundit sig att göra sa han på allvar "vafan ska ni ha högre lön för"). Har inte hälsat på mig eller presenterat sig för mig på fyra år, och då målade jag ändå om hans kontor i fjol. Som tur jobbar jag helt själv och slipper se galningen. Men pappa som jobbar på samma ställe kom på mig iom att han var förbi mitt hus. Så han ringde och frågade vart jag var, när jag var på väg. Värre än så var det inte.

 

Angående dator tycker jag du borde köpa en för runt 6k. Jag kan lova att den kommer hålla länge. Annars har du nog ändå lagt 6k på dator/delar i en sämre, innan en ny för 6k är gammal.

Självklart kan man inte köpa en för 6k om man inte har råd. Men med din rulle låter det som du kan avvara nån tusing för en sedelpress (poker-dator) :)

 

Kloka ord.

 

Håller helt klart med här, köpte en ny dator för 6K och det är redan ett år sedan, den är precis som ny fortfarande och lär nog så vara i ett par år till.. Det är helt klart en investering. Kan hantera min DB som ligger på en bit över 1 miljoner händer, dock inte utan lagg men ändå..

Liknelsen med en sedelpress är inte dum, det finns inget som är mer tiltande än när datorn krånglar, laggar eller vad som helst imo.

 

Ok. Jag vet att datorer inte är din starka sida. Men vet du hur snabb din processor är? Vet du hur mkt ram du har? Det skulle hjälpa mig oerhört mkt för då vet jag ju lite vad jag ska sikta på. Än om jag köper ny eller beg.

 

...

 

Nu sova. Så jag inte försover mig igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte följande grejer för ca 1,5 månad sen:

Intel core 2 Quad q8400 2,66ghz

4gb Ocz minnen

asus P5q-e moderkort

1TB HDD

Antec P182 chassi

Ati radeon 4570

 

Tror allt gick på strax över 8k. Men då har jag valt delar för att jag vill kunna spela på den. Så om du inte vill spela kan du ta ett billigare grafikkort och spara en tusenlapp där. Sen kostar chassiet ganska mkt så där kan du också spara in en tusenlapp om du tar nån budget variant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för tipset. Det blev:

 

Win XP.

7200 rpm, 80 gig hd.

2,4ghz pentium.

3,3 gig ram.

Pris: 2.200:-

 

Funkar det så funkar det. Annars har jag torskat 2,2k men det är en chansning jag tar! :)

 

Ska hämta datorn ikväll efter jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för tipset. Det blev:

 

Win XP.

7200 rpm, 80 gig hd.

2,4ghz pentium.

3,3 gig ram.

Pris: 2.200:-

 

Funkar det så funkar det. Annars har jag torskat 2,2k men det är en chansning jag tar! :)

 

Ska hämta datorn ikväll efter jobbet.

 

wtf,

 

Varför snåla så förjävligt? Du får en ny fräsh dator som räcker länge för kanske 6k...Se det som en investering.

 

Nu köper du antagligen en kass dator för 2,2k...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wtf,

 

Varför snåla så förjävligt? Du får en ny fräsh dator som räcker länge för kanske 6k...Se det som en investering.

 

Nu köper du antagligen en kass dator för 2,2k...

 

Det är en chansning. Funkar den bra för pokern ngt år så har den gjort precis allt jag behöver den till. Gör den det inte så har jag slängt bort 2,2k.

 

Jag gamblar helt enkelt 8-)

 

Jag skicka 10 sådana datorer till skrot idag fast 3Ghz:are =)

 

Du skulle ha skickat en till mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för tipset. Det blev:

 

Win XP.

7200 rpm, 80 gig hd.

2,4ghz pentium.

3,3 gig ram.

Pris: 2.200:-

 

Funkar det så funkar det. Annars har jag torskat 2,2k men det är en chansning jag tar! :)

 

Ska hämta datorn ikväll efter jobbet.

 

Det kommer att funka fint att använda till några pokerprogs och klienterna. Vääldigt rationellt. Inte kul, men vääldigt rationellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för tipset. Det blev:

 

Win XP.

7200 rpm, 80 gig hd.

2,4ghz pentium.

3,3 gig ram.

Pris: 2.200:-

 

Funkar det så funkar det. Annars har jag torskat 2,2k men det är en chansning jag tar! :)

 

Ska hämta datorn ikväll efter jobbet.

 

Ähhh, lyssna inte på data freaken :=) Den kommer funka kanon till det du ska ha den till.

Visst hade du planer på en massa grafik/minnes krävande spel så?

Men så är ju inte fallet.

Det kommer att vara väl investerade pengar, när du får igång hud'en så kommer det rasa in kulor.

Den duger, till ett helt ok pris!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer att funka fint att använda till några pokerprogs och klienterna. Vääldigt rationellt. Inte kul, men vääldigt rationellt.

 

Ähhh, lyssna inte på data freaken :=) Den kommer funka kanon till det du ska ha den till.

Visst hade du planer på en massa grafik/minnes krävande spel så?

Men så är ju inte fallet.

Det kommer att vara väl investerade pengar, när du får igång hud'en så kommer det rasa in kulor.

Den duger, till ett helt ok pris!

 

Jag får hoppas det. Verkar funka än så länge iaf. Har testat HUD:en också och det rullar på. Men det tar ett tag att vänja sig. Började med att bli översetad på floppen och torska ett inköp :P Funderar på att gå ner i nivån tills jag vant mig med PT och HUD.

 

Anledningen till att jag inte shoppar upp all min vinst på vettiga saker är att då har jag inte kvar några pengar att spela för.

 

....

 

Btw....

 

Fredag: Paus.

 

Först ny dator(som jag fixat med idag) och sen utgång.

 

...

 

Edit: Har varit mkt att fixa med datorn. Program som ska installeras osv. Så jag har inte haft tid att spela så mkt än. Bara open office kvar att fixa nu. Tror jag laddar ner det när jag är på jobbet på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag: 67 givar, -714:-

 

Översetad på floppen och torskade då 1k. Men det ska bli spännande att jobba med PT och HUD:en framöver. Tillsammans med fyra bord och mer tänkande så kan det bli riktigt bra! :)

 

Orkade inte spela ngt idag(67 givar är ingenting) iom att jag var ute igår och det kändes idag. Sen hade jag en hel del att fixa med och nu börjar det bli dags för sömn.

 

Datorn verkar funka riktigt bra och det kan ha varit helt rätt att köpa den. Om så är fallet får framtiden utvisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Akta dig för Windows Vista bara. Den lär ta kål på all prestanda (och lagringsutrymme).

 

Will do. Tror inte jag har ngt behov av Vista. Datorn verkar förresten funka toppen för vad jag behöver den till. Men jag väntar några dagar och genomför lite hård grind innan jag kommer med ngt utlåtande.

 

...

 

Sön: 736 givar, +668:-

Vecka 27: Cirka 3,2k givar, -191:-

Veckans träning: O pass iom efterhängsam förkylning. Men nu är jag frisk!

 

Har knappt blivit spelat något den här veckan bl a pga ny dator. Men jag började den här månaden med att gå ner till fyra bord och tänka mer. Och den här månanden ligger jag på fina +2.020:- efter typ 2.000 givar. Så det är en fint tecken. Vänjer jag mig bara med HUD:en och lär mig utnyttja den så tror jag det kan gå riktigt fint framöver om jag bibehåller max 4-bord och mer tänkande. Men jag måste förstås få in fler givar och det tror jag kommer att gå bra nästa vecka!

 

Träningen kommer också att återupptas till veckan. Känns som jag går mot en kul vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag: 1000 givar, +1.804:-

 

Börjar bli mer och mer bekväm med HUD:en. Känns som att jag kan använda den till en fördel. Men jag förlorade också 700:- idag för att jag gick på HUD:en och inte min note.

 

+3.800:- för månaden. Har börjat bra med mer tänkande och HUD. Men det är ju bara en indikation. Idag så fick mina händer stå i två stora potter. Hade de inte fått göra det hade jag varit minus för månaden.

 

Spelade mestadels fyra bord idag. Men gick upp till fem två kortare perioder och det lönade sig inte. Men ingen katastrof om jag gör det när det går bra. Jag hinner numera med att tänka mer samtidigt som jag använder HUD. Tidigare gjorde HUD:en att jag inte hann tänka ordentligt. Siktar på att tänka ännu mer framöver och använda HUD:en ännu bättre. Sen någon gång i framtiden vill jag förstås börja analysera mitt spel seriöst i PT och dessutom en del motståndares spel.

 

Men tills dess är det fyra bord, mer tänkande och 1k givar per vardag och 2k givar helgdag som gäller.

 

...

 

I övrigt verkar datorn funka mkt bra för de uppgifter jag behöver den till. Men jag hade från början lite problem med att den hängde sig så jag väntar fortfarande med ett utlåtande. Inte för att jag tror någon bryr sig. För det är nog bara jag som är så överrationell att jag köper en grinddator för 2,2k :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Hej själv!

 

En liten fråga, vad kör du för stats i din HUD?..

 

VP/PF/AF

 

Standardstatsen. Har inte tänkt ge mig in på någon analys på hur jag använder dessa stats i mitt tänkande eftersom jag är en rookie. Framöver hoppas jag förstås kunna redogöra för hur jag använder statsen.

 

Någon som vill kan gärna ge en snabbkurs hur man bäst använder standardstatsen i HUD:en när man spelar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdag: 511 givar, +364:-

 

Än så länge verkar det funka bra med mer tänkande och HUD. Får se till att starta pokern lite tidigare nästa kväll så jag hinner med fler givar. Känns som att det finns pengar för mig att hämta. Dessutom har jag nu på slutet märkt att det är inne mer spelaren än vanligt på SvS på kvällarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onsdag: 1014 givar, +2.561:-

 

Nöjd över att ha spelat 1.000 givar idag. Flöt på bra, känns som att mer tänkande och HUD:en gör mig till en bättre spelare. Men man kan förstås inte säga något efter en dag.

 

Men jag ligger 6.749:- för månaden och det är iaf en indikation för att mina infallsvinkel är välståndsbringande för mig. Det är ju det jag hoppas på.

 

Bara att fortsätta att nöta på med tänkande, HUD och 1k givar imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VP$IP% betyder exakt vad? Hur ofta man synar utan att betta eller raisa preflopp? Eller handlar det också om synar man gör från floppen och framåt?

 

VP$IP (or voluntarily put money in the pot) is a measure of a player's loose or tight play used by Poker Tracker and other analytical tools. This is often abbreviated as "VPIP" by the lazy.

 

VP$IP is expressed as a percentage of the time a player puts money into a pot to see a flop in Hold'em. The big blind is not considered voluntary, so if a player checks his big blind, that is not considered in the VP$IP calculation. However, if the big blind calls a raise, then it is considered for VP$IP. If a player calls or raises only to fold to a further pre-flop raise, this also counts for VP$IP

 

Someone with a VP$IP of about 20% or less is considered a tight player. If the percentage raises above 25% or so the player is probably playing too loose to be correct. This assumes a full ring game, however. Players who only play short handed games or small sit-n-go tournaments will have a higher VP$IP.

 

Retrieved from "http://poker.wikia.com/wiki/VP$IP"

 

Handlar alltså bara om preflopp-spelet. Bra att veta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...